ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 21-5-2020
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, χαιρετίζει την πρωτοβουλία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας
(ΡΑΕ) ,για την τυποποίηση των ρητρών αναπροσαρμογής των ανταγωνιστικών
χρεώσεων προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς θα προστατεύσει χιλιάδες καταναλωτές ,από αυθαίρετες , αδιαφανείς και καταχρηστικές πρακτικές των τιμών .
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, με βάση τις καταγγελίες των
καταναλωτών, αλλά και μετά από έρευνα που πραγματοποίησε για την
ηλεκτρική ενέργεια, έχει διαπιστώσει ότι, η αγορά ενέργειας ,δεν
λειτουργεί πάντα προς όφελος των καταναλωτών, εμφανίζει σοβαρές
δυσλειτουργίες και στρεβλώσεις, οι οποίες πρέπει άμεσα να
αποκατασταθούν. Αξιοσημείωτο είναι ότι, σύμφωνα με την έρευνα οι
καταναλωτές, δεν εμπιστεύονται τους εναλλακτικούς προμηθευτές, υπάρχει
αδιαφάνεια στους συμβατικούς όρους, στον τρόπο διαφήμισης και στους
λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας, ιδιαίτερα ως προς τις προσφορές και
την παρουσίασή τους εν γένει.
Η τιμολογιακή πολιτική των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας, παρουσιάζει προβλήματα και ειδικότερα:
-συναντάται ανομοιογένεια ως προς την
περιγραφή των μηχανισμών αναπροσαρμογής των χρεώσεων προμήθειας και τον
υπολογισμό της, με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη στην πράξη ή υπερβολικά δυσχερής
προς τους καταναλωτές η σύγκριση και η επαλήθευση των εν λόγω
μηχανισμών, γεγονός που καταδεικνύει τα εμπόδια και τις στρεβλώσεις που η
αγορά καλείται να αντιμετωπίσει στην παρούσα φάση
-οι όροι των συμβάσεων είναι μη διαφανείς, σαφείς και κατανοητοί
-υπάρχει ελλιπής ενημέρωση και μη πληροφόρηση των καταναλωτών κατά το προσυμβατικό στάδιο
-μη τήρηση των βασικών αρχών που διέπουν
τη διαμόρφωση των τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας και συγκεκριμένα της
κοστοστρέφειας, διαφάνειας, απλότητας και ίσης μεταχείρισης
-οι χρεώσεις στο λογαριασμό ρεύματος, οι
οποίες δεν σχετίζονται με την κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας,
είναι ένας επιπρόσθετος επιβαρυντικός παράγοντας, καθ’ ότι δεν
διευκολύνει στην κατανόηση των τιμολογίων και τη σύννομη χρήση της
ηλεκτρικής ενέργειας από τους καταναλωτές
Επιγραμματικά τα προβλήματα των καταναλωτών ,όπως διαπιστώνει ,η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, στην αγορά της ενέργειας, εστιάζονται στα:
- έλλειψη εκπαίδευσης ,των καταναλωτών στα νέα μοντέλα ενεργειακής διαχείρισης, αδιαφάνεια, στις χρεώσεις των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας και στους όρους των συμβάσεων
- έλλειψη προ συμβατικής ενημέρωσης,
- παντελή απουσία, ευφυών συστημάτων μέτρησης (έξυπνοι μετρητές)
- αδιαφανή ,ασαφή και πολύπλοκη μεθοδολογία, προσδιορισμού της ΟΤΣ
- απουσία αξιόπιστων συγκριτικών εργαλείων
- έλλειψη ανταγωνιστικότητας, στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας
- έλλειψη βέλτιστης αξιοποίησης των διαθέσιμων ενεργειακών πόρων (πράσινη ενέργεια)
Για τη διασφάλιση αξιοπρεπούς
βιοτικού επιπέδου και υγείας των καταναλωτών. απαραίτητη θεωρείται, η επαρκής
θέρμανση, ψύξη, φωτισμός και η ενέργεια για τη λειτουργία συσκευών
συνιστούν εξαιρετικά σημαντικές υπηρεσίες ,για τη διασφάλιση αξιοπρεπούς
βιοτικού επιπέδου και υγείας των καταναλωτών. Επιπροσθέτως σημειώνουμε ότι, η πρόσβαση
στις εν λόγω ενεργειακές υπηρεσίες όλων των καταναλωτών,
συμπεριλαμβανομένων και των ευάλωτων, επιτρέπει στους καταναλωτές να
αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους και συμβάλλει στην κοινωνική
ένταξη.
. Τέλος, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, αιτεί και απαιτεί, ενημέρωση των καταναλωτών ,για
την ύπαρξη και την οικονομική επίπτωση των ρητρών αναπροσαρμογής κατά το
προσυμβατικό στάδιο, οι οποίοι θα είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα
των προμηθευτών σε εμφανές σημείο, μέσω αναλυτικών
περιγραφών/παραδειγμάτων/ιστορικών στοιχείων διακύμανσης και μέσω
εντύπων, συγκεκριμένου τυποποιημένου κειμένου (εγκεκριμένου από τη ΡΑΕ),
με ειδική τοποθέτηση στον λογαριασμό, ώστε να τηρούνται οι αρχές της
διαφάνειας, της ακρίβειας και της πληρότητας
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου