Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2020
Ακάλυπτοι οι καταναλωτές από την τροπολογία για τα ταξιδιωτικά κουπόνια: Τι θα έπρεπε να ισχύει εν μέσω πανδημίας
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
Ματαιώσεις ταξιδιών και λοιπόν τουριστικών υπηρεσιών: Θίγεται το δικαίωμα του επιβάτη να επιλέξει την επιστροφή χρημάτων αντί πιστωτικού σημειώματος
9.10.2020 | 09:57
0
Η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) και οι Ενώσεις Καταναλωτών μέλη της ΠΟΜΕΚ "Η Παρέμβαση", απέστειλαν επιστολή στα αρμόδια υπουργεία για πρόσφατη τροπολογία που αφορά σε ματαιώσεις πτήσεων, θαλάσσιων ταξιδιών και λοιπόν τουριστικών υπηρεσιών.
Η επίμαχη τροπολογία επαναφέρει τυπικά σε ισχύ την ενωσιακή νομοθεσία για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών και επιβατών από 1η Σεπτεμβρίου, αλλά για το προηγούμενο διάστημα, όπου εντοπίστηκε και το μεγαλύτερο πρόβλημα λόγω πανδημίας, δεν προβλέπεται καμία ουσιαστική ρύθμιση.
Οι οργανώσεις καταναλωτών θεωρούν ότι η πρόσφατη τροποποίηση δεν αποκαθιστά τη νομιμότητα στα δικαιώματα των καταναλωτών, παραβιάζει εκ νέου το ενωσιακό δίκαιο και θίγει το δικαίωμα του επιβάτη να επιλέξει την επιστροφή χρημάτων αντί της χρήσης πιστωτικού σημειώματος, με αποτέλεσμα να καταστρατηγείται το δικαίωμα της αποζημίωσης και ίσης μεταχείρισης.
Συγκεκριμένα συνεχίζονται να αναστέλλονται τα δικαιώματα των καταναλωτών, μέσω της επιβολής κουπονιών αντί επιστροφής χρημάτων για τη διάρκεια από 25 Φεβρουαρίου έως και 31/08/2020 και με ημερομηνία λήξης δεκαοκτώ (18) μήνες από την έκδοσή τους, όπως ορίζει ο νέος νόμος.
Όπως υπενθυμίζουν οι οργανώσεις καταναλωτών, η τροπολογία έρχεται σε συνέχεια των διαδικασιών που κίνησε η Ευρωπαϊκή Ένωση κατά της Ελλάδας, περί μη ορθής τήρησης των ενωσιακών κανόνων εν μέσω πανδημίας, αναφορικά με τις ματαιώσεις πτήσεων / θαλάσσιων ταξιδιών / τουριστικών υπηρεσιών.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε καταστήσει σαφές στην ανακοίνωσή της ότι, τα δικαιώματα των καταναλωτών εξακολουθούν να ισχύουν εν μέσω πανδημίας και τα εθνικά μέτρα στήριξης της τουριστικής βιομηχανίας δεν πρέπει να υποβαθμίζουν τα ενωσιακά δικαιώματα των καταναλωτών/επιβατών.
«Η αιτιολογική έκθεση του νέου εθνικού νόμου, η οποία αναφέρει τη λήψη μέτρων σε εθνικό επίπεδο εν μέσω πανδημίας με κύριο σκοπό τη στήριξη της τουριστικής βιομηχανίας, δεν συνάδει με την ως άνω σαφή υποχρέωση τήρησης των κανόνων. Η επιστροφή χρημάτων, οι αποζημιώσεις και η προστασία των καταναλωτών σε περίπτωση αφερεγγυότητας, είναι κατοχυρωμένα από την ενωσιακή νομοθεσία και θα πρέπει να τηρούνται στο έπακρο.»
Από την αρχή της πανδημίας, η ΕΚΠΟΙΖΩ και η ΠΟΜΕΚ "Η Παρέμβαση" έστελναν επιστολές στα αρμόδια Υπουργεία και στις Αρχές, με αφορμή την σωρεία διαμαρτυριών και καταγγελιών από καταναλωτές. Γονείς κατήγγειλαν παρόμοια φαινόμενα λόγω ακύρωσης σχολικών και εκπαιδευτικών εκδρομών.
Οι οργανώσεις κάνουν λόγο για αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές των αεροπορικών εταιρειών και των ταξιδιωτικών πρακτορείων, όπως παρακράτηση επιπλέον χρημάτων, μεγάλη καθυστέρηση και ασάφεια όσον αφορά στην ανταπόκριση των αιτημάτων των καταναλωτών και παντελής έλλειψη ενημέρωσης ως προς τα δικαιώματά τους.
«Η Ελλάδα εξακολουθεί να μην εφαρμόζει την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, καθ' ότι συνεχίζει να υποβαθμίζει τα ενωσιακά δικαιώματα των καταναλωτών κατά την περίοδο της πανδημίας και βρίσκεται αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο Ευρωπαϊκών κυρώσεων».
Η ΕΚΠΟΙΖΩ και η ΠΟΜΕΚ "Η Παρεμβαση" πρ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου