Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024
Τα ενοίκια έχουν ξεφύγει....
«Περισσότερες από 100 καταγγελίες μέσα στο 2024»
Η πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Κρήτης, Ιωάννα Μελάκη, εξηγεί στην «Κ» ότι οι καταγγελίες για στρεβλώσεις που αφορούν στην ενοικίαση διαμερισμάτων στην Κρήτη ξεπερνούν τις 100 το 2024 και αφορούν μόνον όσες έχουν διαχειριστεί οι ίδιοι. «Σε αυτές έχουμε αναλάβει εμείς τη διαμεσολάβηση, τηλεφωνικά όμως έχουμε δεχθεί πολύ περισσότερες», λέει η ίδια. «Προσπαθούμε να βρίσκουμε λύσεις ακόμα και δικαστικά όσο μπορούμε, αλλά είναι μικρή η αστική διαφορά και δεν είναι εύκολο πάντα να πάει κάποιος στο δικαστήριο. Κάποιες διέξοδοι έχουν αποκλειστεί λόγω ακρίβειας: οι δικηγόροι θέλουν κι αυτοί χρήματα, το δικαστήριο είναι ακριβή λύση. Βρισκόμαστε στο έλεος της μοίρας μας».
Οι καταγγελίες συνήθως αφορούν εξαπάτηση του ενοικιαστή ως προς την κατάσταση του ακινήτου. «Εχουμε καταγγελίες από ενοικιαστές, οι οποίοι ενώ έχουν δώσει μια προκαταβολή δεν έχουν δει το σπίτι από κοντά για να διαπιστώσουν την ακαταλληλότητά του και μετά αρνείται ο ιδιοκτήτης να το επιστρέψει. Οι ενοικιαστές με τη βιασύνη που έχουν να νοικιάσουν ένα σπίτι λόγω του υψηλού ανταγωνισμού, δεν το ελέγχουν και υπογράφουν μία σύμβαση στα τυφλά». Η μεγάλη ζήτηση και η μικρή προσφορά οικονομικών ενοικίων φαίνεται να δημιουργούν συνθήκες πανικού στους ενοικιαστές που αντικατοπτρίζεται και στις μεγάλες ουρές για να εξασφαλιστεί ένα «λογικό» μίσθωμα.
«Εχουμε στείλει και στον εισαγγελέα καταγγελία καταναλώτριας η οποία τηλεφωνικά ήρθε σε επαφή με ιδιοκτήτη και προέβη σε σύμβαση χωρίς να δει το σπίτι. Οταν διαπίστωσε πως τελικά ήταν ακατάλληλο για διαβίωση ο ιδιοκτήτης δεν δέχθηκε να επιστρέψει την προκαταβολή, ούτε το μίσθωμα που είχε δοθεί, αλλά συν τοις άλλοις ζητούσε και μέρος των εξόδων για το πετρέλαιο», λέει η κ. Μελάκη. «Εχουμε τώρα την περίπτωση μιας τριμελούς οικογένειας που νοικιάζει το σπίτι με 1.200 ευρώ. Στο Ηράκλειο και στα Χανιά είναι τραγική η κατάσταση. Στις υπόλοιπες περιοχές υπάρχουν περιπτώσεις για εξωφρενικά μισθώματα κατά την τουριστική περίοδο, ή και την χειμερινή που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς και το καλοκαίρι οι ιδιοκτήτες θέλουν να διαθέσουν τα ακίνητά τους στη βραχυχρόνια μίσθωση. Οι άνθρωποι δεν βρίσκουν μέρος για να μείνουν», προσθέτει.
Ευθύνη και στους καταναλωτές
Η κ. Μελάκη σημειώνει ωστόσο πως δεν είναι όλοι οι ιδιοκτήτες ίδιοι. «Υπάρχουν και άνθρωποι που παραχωρούν τα σπίτια τους σε κοινωνικές οργανώσεις ή στεγάζουν οικογένειες που είναι ευάλωτες, χωρίς ενοίκιο», λέει. «Χρειάζεται και από την Πολιτεία μία μέριμνα αλλά και από εμάς τους ίδιους γιατί εμείς κάνουμε την Πολιτεία.
»Το έχουμε παρατηρήσει και ως Ενωση Καταναλωτών ότι οι καταγγέλλοντες έρχονται σε εμάς αλλά δεν τους ενδιαφέρει συνολικά το πρόβλημα. Ο καθένας σκέφτεται τι θα κερδίσει και πώς θα λύσει το πρόβλημά του. Εχουμε γίνει πολύ ατομικιστές και δεν ξέρω τι φταίει: η ακρίβεια, ο Covid, ή η πολιτική εν συνόλω;», αναρωτιέται ρητορικά.
Η Ενωση ζητάει την αλλαγή της νομοθεσίας «καθώς το πάνω χέρι έχουν οι ιδιοκτήτες και κουνάνε το δάχτυλο» και την προστασία των δικαιωμάτων των ενοικιαστών, στην εύρεση αξιοπρεπούς και οικονομικής στέγης.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου