Οι επώνυμες καταγγελίες των καταναλωτών τις τελευταίες ημέρες πέφτουν ως βροχή στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, κατά των Τραπεζών αλλά και των Ενημερωτικών Εταιρειών .
Σύμφωνα με τις καταγγελίες των καταναλωτών ,οι Τράπεζες σφίγγουν
παράνομα και ετσιθελικά τον κλοιό των οφειλετών, είτε ή ίδιες είτε μέσω των ενημερωτικών εταιρειών, παραβαίνοντας κάθε ίχνος νομιμότητας και οχλώντας παρανόμως και ετσιθελικά τους καταναλωτές ,μη σεβόμενοι τις διατάξεις του Ν.3758/2009(ΦΕΚ 68 Α/5.5.2009 , ασκώντας τους ψυχολογική πίεση περί διακινδύνευση περιουσιακών στοιχείων , σπέρνοντας τους τον φόβο και τον τρόμο ,μέσω τηλεφωνημάτων ,δημιουργώντας επιβαρυντικές καταστάσεις στην υγεία τους, αλλά και δυσφημώντας τους σε οικογενειακό και εργασιακό περιβάλλον.
Με αφορμή τα παραπάνω,
1) Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ στέλνει μήνυμα προς τις Τράπεζες αλλά και στις μεσολαβούσες Ενημερωτικές Εταιρείες ότι οι πρακτικές του χθες σήμερα δεν είναι εφαρμοστέες , υπάρχει ειδική Νομοθεσία που θεσπίσθηκε αποκλειστικά για περιφρούρηση των δικαιωμάτων των καταναλωτών,και τα όρια Τραπεζών –Ενημερωτικών Εταιρειών.
2)Καλούμε τις Τράπεζες να εφαρμόσουν ρητά την υπάρχουσα Νομοθεσία και να προβούν σε εποπτεία του έργου που έχουν αναθέσει στις ενημερωτικές εταιρείες, για την σωστή και νόμιμη μεθόδευση επικοινωνίας με τους οφειλέτες καταναλωτές.
3) Καλούμε τις Ενημερωτικές Εταιρείες οι οποίες μεσολαβούν κατ’ εντολή των Τραπεζών στην ενημέρωση των καταναλωτών, να αλλάξουν επικοινωνιακή συμπεριφορά, να την προσαρμόσουν σύμφωνα με την Νομοθεσία που ισχύει,
Να σεβαστούν την προστασία του προσωπικού απορρήτου ,καθώς και κάθε προσβολή προσωπικών δεδομένων σε ότι αφορά την ενημέρωση σε τρία πρόσωπα, το οφειλόμενο ποσό,τον αριθμό λογαριασμού, κ.λ.π.
4)Ενημερώνουμε δε τους καταναλωτές και τους καθησυχάζουμε τονίζοντας τους ότι έχουν δικαιώματα:
1)Να μην απαντούν σε τηλεφωνική κλήση, όταν δεν είναι διακριτός ο αριθμός του καλούντος.
2)Εάν ο μεσολαβών υπάλληλος της εταιρείας ενημέρωσης οφειλών δεν
προτάσσει το Ονοματεπώνυμο του και τον Κωδικό της Εταιρείας που εκπροσωπεί.
3)Νόμιμη όχληση μπορεί να γίνεται μόνο σε ληξιπρόθεσμες οφειλές, και όχι σε οφειλές οι οποίες βρίσκονται σε καθεστώς ρύθμισης, η όχληση διακόπτεται εκ μέρους των εταιρειών όσο χρόνο τηρείται ο διακανονισμός με την δανείζουσα Τράπεζα.
4Κάθε υφιστάμενη πίεση ,να την καταγγέλλουν στο Γραφείο του Καταναλωτή και στο τηλέφωνο 2821092666 της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ.
Τέλος τονίζουμε ότι η παρέμβαση των εταιρειών αφορά αποκλειστικά την ενημέρωση των οφειλετών, για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών,την διαπραγμάτευση του χρόνου πληρωμής,κάθε άλλη παρέμβαση δεν κρίνεται νόμιμη.
Δεν επιτρέπεται ενημερωτική όχληση σε χώρο εργασίας ρητά απαγορεύεται εκτός εάν είναι ο μοναδικός αριθμός που έχει δηλώσει ο οφειλέτης.
Για τις παράνομες πρακτικές υπάρχει διοικητικό πρόστιμο το οποίο επιβάλλεται από το Υπουργείο Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, χωρίς βέβαια να αποκλείεται κάθε άλλη δίωξη (ποινική, Αγωγή κ.λ.π).
Για περισσότερη ενημέρωση και προστασία από αθέμιτες και καταχρηστικές πρακτικές τόσο των Τραπεζών όσο και των μεσολαβούντων εταιρειών κάθε καταναλωτής μπορεί να απευθυνθεί στο παραπάνω αναφερόμενο τηλέφωνο
Η Πρόεδρος της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ
Ιωάννα Μελάκη
Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου