ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010
Τελευταία ενημέρωση: 15/03/2010 16:37
Στη στήριξη των υπερχρεωμένων νοικοκυριών στοχεύουν οι πρωτοβουλίες που ανακοίνωσε η υπ. Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΟΙΑΝ) Λούκα Κατσέλη.
Στη στήριξη των υπερχρεωμένων νοικοκυριών στοχεύουν οι πρωτοβουλίες που ανακοίνωσε η υπ. Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΟΙΑΝ) Λούκα Κατσέλη.
Κατά τη διάρκεια ημερίδας με θέμα «Υπερχρέωση των Νοικοκυριών: Πολιτικές Πρόληψης & Απεγκλωβισμού» η κ.. Κατσέλη δήλωσε πως προκειμένου η υπερχρέωση των νοικοκυριών να μην εξελιχθεί σε σύγχρονη κοινωνική μάστιγα, το ΥΠΟΙΑΝ αναλαμβάνει τις ακόλουθες δράσεις:
-Στις επόμενες εβδομάδες μετά τη γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, θα κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την υπερχρέωση των φυσικών προσώπων.
-Ανάπτυξη πανελλαδικού δικτύου δωρεάν παροχής συμβουλών στους καταναλωτές για διαχείριση οφειλών. Για τη στελέχωση και για τη λειτουργία, θα αξιοποιηθούν κεφάλαια από το ΕΣΠΑ, ενώ δράσεις θα είναι κοινές με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤ), την Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) και με τις Καταναλωτικές Ενώσεις
-Ριζική αναμόρφωση του νόμου για τις εισπρακτικές εταιρείες, καθώς ο υπάρχων νόμος παρουσιάζει μεγάλες παραλείψεις.
-Ενσωμάτωση, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, κοινοτικής οδηγίας για την καταναλωτική πίστη. Η οδηγία δίνει έμφαση στη διασφάλιση της πληροφόρησης του καταναλωτή ενώ εισάγει και κανόνες υπεύθυνου δανεισμού.
-Σχέδιο νόμου για τη διαφάνεια στις τραπεζικές συναλλαγές. Αντιμετώπιση καταχρηστικών πρακτικών και διαφάνεια στον τραπεζικό τομέα. Όπως δήλωσε η υπουργός, θα υπάρξει ευρύ φάσμα ρυθμίσεων, οι οποίες θα αντιμετωπίσουν τις κρυφές χρεώσεις, τα μικρά γράμματα κ.λπ.
Η υπουργός Οικονομίας αναμένει και από τα πιστωτικά ιδρύματα, τα οποία, όπως είπε, «μέχρι σήμερα έχουν δείξει απροθυμία σε πρακτικές διευθέτησης οφειλών, να αναπτύξουν θεσμούς υπεύθυνου δανεισμού».
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας παρατήρησε ακόμη ότι «η υπερχρέωση των νοικοκυριών αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σύγχρονα προβλήματα, το οποίο αυξάνει και προσλαμβάνει σε ορισμένα στρώματα δραματικές διαστάσεις, ενώ υπονομεύει τα θεμέλια της οικονομικής και κοινωνικής ζωής».
Η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών
H υπαγωγή σε ρύθμιση των οφειλετών θα πρέπει να έχει εξαιρετικό χαρακτήρα, να καθορίζεται από συγκεκριμένες και αντικειμενικές προϋποθέσεις και θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να διασφαλιστεί ότι δεν γίνεται καταχρηστικά, επισήμανε μεταξύ άλλων ο γενικός γραμματέας της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ) Χρήστος Γκόρτσος, από τη βήμα της ίδιας ημερίδας.
Μεταξύ των προβληματισμών που ανέπτυξε επισήμανε τη δυσχέρεια προσδιορισμού των προϋποθέσεων που συνιστούν μόνιμη αδυναμία, ιδίως εκείνων που συνιστούν «προδήλως» επαπειλούμενη αδυναμία. Η αντιμετώπιση του ζητήματος αυτού έχει καθοριστική σημασία για τον αναγκαίο εντοπισμό του πράγματι προστατευόμενου καταναλωτή, τόνισε.
Ο κ. Γκόρτσος αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη χρηματοπιστωτικής εκπαίδευσης των καταναλωτών και ανάπτυξης υπεύθυνης κουλτούρας δανεισμού ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν τους κινδύνους στους οποίους εκτίθενται σε περίπτωση δανεισμού τους και τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα τους.
Επισήμανε ότι στους καταναλωτές που υπάρχει άμεσα ανάγκη χρηματοπιστωτικής εκπαίδευσης συγκαταλέγονται εκείνοι που θεωρούν το δανεισμό υποκατάστατο του εισοδήματος τους, οι καταναλωτές που υπερεκτιμούν τις δυνατότητες αποπληρωμής που διαθέτουν καθώς και οι καταναλωτές που εκτιμούν ότι θα υπάρξει «ευνοϊκή» ρύθμιση.
Ο γενικός γραμματέας της ΕΕΤ ανέφερε ότι με την νέα οδηγία για την καταναλωτική πίστη καθιερώνεται για πρώτη φορά νομοθετικά η υποχρέωση του πιστωτικού φορέα να αξιολογεί την πιστοληπτική ικανότητα του καταναλωτή πριν από την σύναψη της σύμβασης πίστωσης με βάση ιδίως στοιχεία που λαμβάνονται από τον καταναλωτή και τις βάσεις δεδομένων.
TτΕ: Αρωγή μόνο για τους καλόπιστους δανειολήπτες
Από την πλευρά του, ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, κ. Ιωάννης Παπαδάκης, σημείωσε ότι η αποτελεσματική πρόληψη δεν είναι μόνο θέμα νόμων, αλλά και πρακτικής εκπαίδευσης όλων των καταναλωτών.
Παράλληλα, ανέφερε ότι η ΤτΕ θα συνεχίζει να στέκεται αρωγός της Πολιτείας στη διαμόρφωση ενός σταθερού περιβάλλοντος. Ωστόσο, σημείωσε ότι το πρόγραμμα διευθέτησης οφειλών πρέπει να δίνεται όταν και αν αυτό χρειάζεται για εύλογο χρονικό διάστημα, ενώ σημείωσε ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν κανόνες διαφανείς και δίκαιοι για τους καλόπιστους δανειολήπτες.
Πρέπει όμως, όπως σημείωσε ο ίδιος, η αρωγή αυτή να μην αποτελεί επιλογή ευκαιρίας για τους κακόπιστους οφειλέτες.
ΠΗΓΉ ΤΑ ΝΕΑ ΟΝ LINE
Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου