Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Σάββατο 10 Απριλίου 2010

Απατη-λές εταιρείες SMS

Πολλές καταγγελίες για εταιρείες της «βιομηχανίας» των SMS, έχουν γίνει στο Γραφείο Καταναλωτή. Οι πολίτες αναφέρουν ότι είχαν υψηλές χρεώσεις στους λογαριασμούς τους, από μηνύματα που λαμβάνουν από συγκεκριμένο πενταψήφιο αριθμό (54ΧΧΧ) αριθμό, χωρίς τη συναίνεση τους. Συγκεκριμένα κάποιες εταιρείες, παραβιάζοντας το προσωπικό απόρρητο, στέλνουν χιλιάδες μηνύματα σε ανυποψίαστους πολίτες με τη βοήθεια των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, και τους ενημερώνουν για κάποιο διαγωνισμό ή κάποιο δώρο που δήθεν κερδίζουν. Όσοι κάνουν το λάθος να στείλουν απαντητικό SMS, δέχονται καταιγισμό άλλων παρόμοιων μηνυμάτων υψηλής χρέωσης, χωρίς την έγκριση ή τη συγκατάθεσή τους.

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου παρέπεμψε τις καταγγελίες στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ) και ήδη η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έχει στείλει τη δικογραφία στον εισαγγελέα.

Η Ελληνική αγορά έχει κατακλυστεί από παρόμοιες εταιρείες που προσφέρουν «υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης», τραγούδια - ring tones - κουίζ κ.λ.π. μέσω SMS, τα οποία χρεώνονται ιδιαίτερα ακριβά. Στην ουσία "ψαρεύουν" υποψήφια θύματα που δίνουν το κινητό τους τηλέφωνο και στο απαντητικό SMS λένε ότι η υπηρεσία είναι ενεργοποιημένη και εάν θέλετε να απενεργοποιηθεί στείλτε "STOP" με SMS. Εάν δεν το προσέξουμε και απλώς το σβήσουμε μας έρχονται συνεχώς SMS με υψηλότατο κόστος. Οι εταιρείες αυτές έχουν συνολικά ετήσιο τζίρο πάνω από 500.000.000 ευρώ, και εισπράττουν το 60%, ενώ οι εταιρείες κινητής τηλεφωνία το 40%.

Τι είναι οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ);
Είναι οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών που αφορούν τη μετάδοση πληροφορίας σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, των οποίων η τιμολόγηση πραγματοποιείται μέσω της χρέωσης των κλήσεων Οι υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνουν:

* τις υπηρεσίες τηλεηχοπληροφόρησης (Audiotext),
* τις υπηρεσίες οπτικής τηλεπληροφόρησης (Videotext),
* τις υπηρεσίες σύντομων μηνυμάτων (SMS) προστιθέμενης αξίας
* και τις υπηρεσίες πολυμεσικών μηνυμάτων (MMS) προστιθέμενης αξίας. Η παροχή ΥΠΠ μπορεί να πραγματοποιείται και μέσω του Διαδικτύου (Internet).

Παραδείγματα ΥΠΠ είναι:

* ψηφοφορίες είτε μέσω κλήσεων σε 901 ή μέσω αποστολής SMS σε σύντομους κωδικούς (π.χ. ψηφοφορία για Eurovision κλπ)
* διαγωνισμοί
* αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS
* συνομιλία μέσω τηλεφώνου ή SMS (chat)
* αστρολογία, χαρτομαντεία
* παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου
* υπηρεσίες ενηλίκων
* υπηρεσίες πληροφόρησης (π.χ. καιρός)

Πώς αναγνωρίζω αν μία Υπηρεσία είναι ΥΠΠ;
Οι ΥΠΠ στην Ελλάδα παρέχονται στους δεκαψήφιους αριθμούς 901ΧΧΧΧΧΧΧ, και στους πενταψήφιους σύντομους κωδικούς 14ΧΧΧ, 190ΧΧ-195ΧΧ και 54ΧΧΧ. Επίσης στους δεκαψήφιους αριθμούς 909ΧΧΧΧΧΧ αποκλειστικά για ενήλικους

Πως γίνεται η χρέωση των κλήσεων προς τις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης;
Οι ΥΠΠ μπορεί να χρεώνονται με τους ακόλουθους τρόπους:

* με ένα σταθερό ποσό ανά κλήση,
* με χρέωση ανά μονάδα χρόνου,
* με ένα σταθερό κόστος ανά SMS. Tο κόστος των ΥΠΠ σήμερα στην αγορά μπορεί να φτάνει στα 6 Ευρώ ανά λεπτό (ή ανά κλήση ή ανά SMS).

Με ποιον τρόπο μπορώ να ενημερωθώ για τις χρεώσεις των ΥΠΠ;
Κάθε διαφημιστικό υλικό των ΥΠΠ (τηλεόραση, διαδίκτυο, έντυπα), πρέπει να περιέχει ευκρινώς τις χρεώσεις. Κατά την έναρξη της τηλεφωνικής κλήσης προς μία υπηρεσία ΥΠΠ, ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται ατελώς για τη χρέωση της συγκεκριμένης κλήσης.
Ο πάροχος ΥΠΠ μέσω SMS/MMS, υποχρεούται να ενημερώνει άμεσα και ατελώς το χρήστη για τις χρεώσεις, με αποστολή μηνύματος.
Οι πάροχοι ΥΠΠ υποχρεούνται να διαθέτουν γραμμή βοήθειας/παραπόνων (HELP LINE), χωρίς χρέωση, η οποία πρέπει να αναφέρεται στις ανακοινώσεις-διαφημίσεις της ΥΠΠ.

Πώς μπορώ να γνωρίζω αναλυτικά τις κλήσεις που πραγματοποιήθηκαν από το τηλέφωνό μου;
Μπορείτε να ζητήσετε από τον πάροχο τηλεφωνίας, αναλυτική κατάσταση κλήσεων με όλες τις κλήσεις που έχουν κόστος μεγαλύτερο των 7,33 Ευρώ . Η ανάλυση αυτή παρέχεται ατελώς. Πιο λεπτομερής ανάλυση κλήσεων, χρεώνεται με εύλογο κόστος.

Πώς μπορώ να προστατεύσω το τηλέφωνό μου από κλήσεις προς 901, 909;
Μπορείτε να αποτρέψετε κλήσεις προς 901-909 από το τηλέφωνό σας χρησιμοποιώντας την υπηρεσία φραγής εξερχομένων κλήσεων μέσω του ΟΤΕ, ακόμα και στην περίπτωση που έχετε προεπιλογή φορέα.

Πώς δουλεύουν οι ΥΠΠ μέσω διαδικτύου; Τι είναι ο dialer;
Συχνά οι πάροχοι που παρέχουν υπηρεσίες μέσω διαδικτύου, αντί να ζητήσουν την πληρωμή τους μέσω πιστωτικής κάρτας, χρησιμοποιούν τη μέθοδο της χρέωσης του τηλεφωνικού σας λογαριασμού. Αυτό επιτυγχάνεται με χρήση λογισμικού dialer

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές; Να μην απαντούν σε μηνύματα από άγνωστους πενταψήφιους αριθμούς 54ΧΧΧ Να μην πέφτουν στη παγίδα των δήθεν δώρων και κερδών Να ενημερώνονται σαφώς για τις χρεώσεις, πριν να χρησιμοποιήσουν τέτοιες υπηρεσίες Να ενημερώσουν και να προστατεύουν τους μικρούς χρήστες κινητών τηλεφώνων και διαδικτύου

Αναδημοσίευση:EΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΒΟΛΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: