Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

Η ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΜΙΣΘΟΥ Η ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΑ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΡΗΤΗ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΗ

 ΟΠΟΙΟΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙ ΟΤΙ ΤΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΝΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΣΤΗΝ Ε.Π.Κ.ΧΑΝ ΑΜΕΣΑ...........

Τέσσερις τράπεζες "χαρατσώνουν" παράνομα τους καταναλωτές
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή έχει βάλει τέσσερα πιστωτικά ιδρύματα στο μικροσκόπιό της για μονομερείς αναλήψεις του ποσού του μισθού ή της σύνταξης για τον συμψηφισμό των απαιτήσεων τους.

Σύμφωνα με έγγραφο του υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιάννη Κουτσούκου, το οποίο διαβιβάστηκε χθες στη Βουλή, τα 4 πιστωτικά ιδρύματα -δεν κατονομάζονται- έχουν ήδη υποβάλει σχετικά υπομνήματα με τις θέσεις τους και κατηγορούνται για παράβαση της νομοθεσίας περί προστασίας των καταναλωτών και συγκεκριμένα για παράνομη πρόκληση ζημιάς κατά την παροχή υπηρεσιών τους και τη χρήση καταχρηστικών γενικών όρων συναλλαγών.

 Επί του θέματος αναμένεται η τοποθέτηση της Τραπέζης της Ελλάδος πριν εκδοθεί απόφαση από το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας.

Οταν έγιναν συγκεκριμένες καταγγελίες και ξεκίνησε η έρευνα τον Αύγουστο του 2011, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή είχε υποστηρίξει ότι η μονομερής ανάληψη μισθών και συντάξεων από λογαριασμούς μισθοδοσίας είναι μη νόμιμη και καταχρηστική και προειδοποίησε ότι θα επιβάλλονται κυρώσεις.

Στην ουσία η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή θεωρεί ότι αυτές οι πρακτικές για τον συμψηφισμό οφειλών στηρίζονται σε γενικούς όρους συναλλαγών που εμπεριέχονται είτε στις πιστωτικές συμβάσεις είτε στις συμβάσεις ανοίγματος λογαριασμών κατάθεσης.

Οι καταχρηστικές πρακτικές των τραπεζών ωστόσο δεν περιορίζονται μόνο στις μονομερείς «αναλήψεις» από τους λογαριασμούς. Οι τράπεζες εφευρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους για να χαρατσώνουν τους πελάτες τους, με τον υφυπουργό Γ. Κουτσούκο να επισημαίνει ότι το τελευταίο διάστημα διαπιστώνεται πλήθος νέων αμφιλεγόμενων χρεώσεων. Σε αυτές περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

* η επιβολή μηνιαίων εξόδων καθυστέρησης, τα οποία χρεώνονται πέραν των νόμιμων τόκων υπερημερίας (διπλό χαράτσι),

* χρέωση εξόδων επικοινωνίας,

* χρέωση εξόδων εξέτασης αιτημάτων, ακόμη και όταν πρόκειται για προεξόφληση ενός δανείου,

* χρέωση λειτουργικών εξόδων της τράπεζας,

* χρέωση υποτιθέμενων δαπανών της τράπεζας που ωστόσο δεν φαίνεται να συνδέονται με δαπάνες προς τρίτους κ.ά.

Ειδικά όσον αφορά το θέμα της επιβολής από τα πιστωτικά ιδρύματα χρεώσεων πέραν του επιτοκίου υπερημερίας για την περίπτωση καθυστέρησης καταβολής εκ μέρους των δανειοληπτών και των κατόχων πιστωτικών καρτών, έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για τη διερεύνηση της καταχρηστικότητας της πρακτικής αυτής και της επιβολής διοικητικών κυρώσεων στις τράπεζες.

Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή διερευνά ήδη τις περιπτώσεις δύο τραπεζών, ενώ έχει στείλει σε όλες τις τράπεζες επιστολή με την οποία τους ζητείται να γνωστοποιήσουν αναλυτικά όλες τις επιβαρύνσεις που προβλέπουν για την περίπτωση καθυστέρησης καταβολής δόσης για κάθε τύπο δανείου και πίστωσης, ώστε να διερευνηθεί το κύρος των όρων που προβλέπουν οι σχετικές χρεώσεις.

Ο υφυπουργός υπενθυμίζει ταυτόχρονα ότι επιβλήθηκε πρόστιμο σε βάρος της τράπεζας Millenium για χρήση καταχρηστικού όρου σύμφωνα με τον οποίο χρέωνε τους πελάτες της, κατόχους πιστωτικών καρτών, με το ποσό των 0,30 ευρώ όταν πλήρωναν την οφειλή τους στα ταμεία της τράπεζας και όχι μέσω ΑΤΜ και σε βάρος της τράπεζας Credit Consumer Finance για χρήση παραπλανητικής πρακτικής κατά την προώθηση πιστωτικής κάρτας στο καταναλωτικό κοινό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: