Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2009

ΔΕΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ

Πρώτη βασική αρχή
ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ ΑΠΌΠΟΥ ΤΟ ΘΕΛΕΤΕ
Ονειρεύεστε ένα ταξίδι για ψώνια σε άλλο κράτος μέλος; Η ευρωπαϊκή νομοθεσία
σας δίνει το δικαίωμα να ψωνίσετε «μέχρι τελικής πτώσης» χωρίς να χρειάζεται να
ανησυχείτε για τελωνειακούς δασμούς ή επιπλέον ΦΠΑ όταν επιστρέψετε στη
χώρα σας. Αυτό ισχύει είτε μεταβείτε προσωπικά σε άλλη χώρα για αγορές είτε
παραγγείλετε αγαθά μέσω του Διαδικτύου,δι’ αλληλογραφίας ή τηλεφωνικώς.
Σε γενικές γραμμές, οι αρχές της χώρας σας δεν μπορούν να σας εμποδίσουν να
εισάγετε ένα προϊόν που έχετε αγοράσει νόμιμα σε άλλη χώρα της ΕΕ.
Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσειςγια προϊόντα όπως πυροβόλα όπλα ή
αντικείμενα που προσβάλλουν τα χρηστά ήθη.

Δεύτερη βασική αρχή
ΑΝ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ, ΓΥΡΊΣΤΕΤΟ ΠΙΣΩ

Τι γίνεται αν αγοράσετε μια τηλεοπτική συσκευή και αμέσως χαλάσει; Βάσει της
νομοθεσίας της ΕΕ, αν το προϊόν που αγοράσατε δεν ανταποκρίνεται στα όσα συμφωνήσατε με τον πωλητή τη στιγμή της αγοράς, μπορείτε να το επιστρέψετε για επιδιόρθωση ή αντικατάσταση.
Εναλλακτικά, μπορείτε να ζητήσετε έκπτωση ή πλήρη επιστροφή των χρημάτων σας.
Αυτό ισχύει για διάστημα μέχρι δύο χρόνια μετά την παράδοση του προϊόντος.
Επιπλέον, για τους πρώτους έξι μήνες μετά την παράδοση, ο πωλητής – και όχι ο καταναλωτής– πρέπει να αποδείξει ότι το πωληθέν προϊόν ανταποκρινόταν στη συμφωνία πώλησης.
Η αρχή αυτή που ορίζει ότι το προϊόν πρέπει «να ανταποκρίνεται στη συμφωνία
πώλησης» σας προστατεύει επίσης αν το προϊόν που σας δώσουν δεν είναι
αυτό που συμφωνήσατε να αγοράσετε.
Για παράδειγμα, αν συμφωνήσατε να αγοράσετε ένα έπιπλο αντίκα και σας έστειλαν απομίμηση, μπορείτε να το επιστρέψετε

Τρίτη βασική Αρχή

Υψηλά πρότυπα ασφάλειας για τα τρόφιμα και τα καταναλωτικά αγαθά


Κοιτάξτε γύρω σας στο σουπερμάρκετ της περιοχής σας – θα δείτε προϊόντα
απ’ όλη την Ευρώπη. Είναι ασφαλή; Ναι, πρέπει να είναι. Η ΕΕ διαθέτει νόμους για να
εξασφαλίζει ότι τα προϊόντα που αγοράζετε είναι ασφαλή. Αν και κανένα ρυθμιστικό
σύστημα δεν μπορεί να εγγυηθεί μηδενικό κίνδυνο του καταναλωτή ή 100% ασφάλεια,
οι χώρες της ΕΕ διαθέτουν από τα πιο υψηλά πρότυπα ασφάλειας στον κόσμο.
Η ασφάλεια των τροφίμων βασίζεται στην αρχή ότι πρέπει να παρακολουθούμε όλη
την «τροφική αλυσίδα» για να μπορέσουμε να εγγυηθούμε την ασφάλεια. Κατά
συνέπεια, η ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια των τροφίμων ρυθμίζει
τον τρόπο που οι γεωργοί παράγουν τα τρόφιμα (συμπεριλαμβανομένων των
χημικών ουσιών που χρησιμοποιούν στην καλλιέργεια των φυτών ή των ζωοτροφών
που δίνουν στα ζώα τους), τον τρόπο επεξεργασίας των τροφίμων,ποιες χρωστικές
ουσίες και ποια πρόσθετα μπορούν να χρησιμοποιούνται καθώς και τον τρόπο πώλησης των τροφίμων. Η ΕΕ έχει επίσης νόμους που ρυθμίζουν την ασφάλεια των τροφίμων που εξάγουν στην ΕΕ εμπορικοί μας εταίροι από τον υπόλοιπο κόσμο.
Η ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια άλλων καταναλωτικών αγαθών (παιχνιδιών,
καλλυντικών, ηλεκτρικών συσκευών κ.λπ.)είναι εξίσου αυστηρή. Αποτελεί γενική
απαίτηση της νομοθεσίας της ΕΕ ότι όλα τα προϊόντα που πωλούνται στην ΕΕ πρέπει να
είναι ασφαλή. Αν μια εταιρεία ανακαλύψει ότι έθεσε στην αγορά μη ασφαλή προϊόντα,
έχει τη νομική υποχρέωση να ενημερώσει τις αρχές των ενδιαφερόμενων χωρών της
ΕΕ. Αν το προϊόν εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο, η εταιρεία πρέπει να φροντίσει για την
απόσυρσή του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: