Ενημερωτικές οδηγίες για τους πελάτες της Ασπίς Πρόνοια και των άλλων ασφαλιστικών εταιρειών που έκλεισαν από την ΕΠΕΙΑ, καθώς και για όσους θέλουν για πρώτη φορά να κάνουν ασφαλιστήριο συμβόλαιοπαραθέτει η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ
1) Αφορούν και τα νοσοκομειακά συμβόλαια, οι διαβεβαιώσεις Παπαθανασίου ότι δεν θα χάσει κανένας ασφαλισμένος τα δικαιώματα και τα χρήματά του στον κλάδο Ζωής;Μάλλον όχι, εκτιμούν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς. Και αυτό, διότι τα νοσοκομειακά συμβόλαια δεν προβλέπουν τον σχηματισμό κάποιου αποθέματος για το οποίο θα κληθεί να εγγυηθεί το Δημόσιο, όπως συμβαίνει στα συνταξιοδοτικά.
Αυτό που ισχύει με τα νοσοκομειακά είναι ό,τι ακριβώς και στον κλάδο αυτοκινήτου: δηλαδή στην ετήσια επέτειο του συμβολαίου, ο ασφαλισμένος πληρώνει το ασφάλιστρο που του αναλογεί, αν φυσικά επιθυμεί να το ανανεώσει. Από τα 240.000 συνολικά συμβόλαια ζωής της Ασπίς, τα μισά σχεδόν εκτιμάται ότι αφορούν συμβόλαια υγείας.
2) Τι θα ισχύσει επομένως για τους κατόχους συμβολαίων υγείας της Ασπίς;Αντί να πληρωθούν οι κλινικές με τις οποίες συνεργάζεται η Ασπίς απευθείας από την ίδια, όπως συνέβαινε ώσπου να κλείσει, στο εξής και σε περίπτωση άμεσης νοσηλείας ενός ασφαλισμένου της σε αυτές θα χρειαστεί ο ίδιος να καταβάλλει το ποσόν από την τσέπη του. Εν συνεχεία, θα πρέπει να προσκομίσει τις αποδείξεις στον επόπτη που ορίστηκε για το χαρτοφυλάκιο ζωής της εταιρείας και να περιμένει να πάρει τα χρήματα όταν τελειώσει η εκκαθάριση της εταιρείας, με την εξής σειρά προτεραιότητας: πρώτα αποζημιώνονται οι εργαζόμενοι, ακολουθούν οι πιστωτές και τελευταίοι εισπράττουν οι ασφαλισμένοι.
3) Τι να κάνει λοιπόν ο ασφαλισμένος αν του προτείνει ο πράκτοράς του να τον ασφαλίσει σε άλλη εταιρεία για νοσοκομειακή κάλυψη;Να ζητήσει πρώτα να μάθει, προτού κάνει την οποιαδήποτε βιαστική κίνηση, τους όρους ασφάλισης της νέας εταιρείας και ποιες παροχές τού αναλογούν. Απαιτείται πολλή προσοχή, διότι τις τελευταίες ημέρες οι ασφαλιστικοί πράκτορες έχουν αρχίσει να προτρέπουν πελάτες τους με συμβόλαιο στην Ασπίς να συνάψουν πρόγραμμα σε άλλη εταιρεία, χωρίς ωστόσο να τους λένε όλη την αλήθεια. Δεν τους αποσαφηνίζουν δηλαδή αν με τα ίδια χρήματα που πλήρωναν στην Ασπίς θα έχουν τις ίδιες παροχές και στη νέα εταιρεία.
4) Το Δημόσιο θα εγγυηθεί όλες τις αποδόσεις των επενδυτικών προϊόντων της Ασπίς, χωρίς να υπολογίζει το ύψος τους;Αραγε η εγγύηση αναφέρεται στο μέσο επιτόκιο που για τα παραδοσιακά συνταξιοδοτικά προγράμματα είναι της τάξης του 3,35% ή δεν υπάρχει κάποιο πλαφόν; Υπάρχουν παλαιά επενδυτικά προϊόντα της Ασπίς με αποδόσεις υψηλότερες, θα καλυφθούν και αυτά; Το ζήτημα είναι πολύ κρίσιμο αλλά δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη.
5) Πότε θα πληρωθούν όσοι έχουν ζητήσει εξαγορά του συμβολαίου τους στον κλάδο Ζωής;Πρόκειται για ασφαλισμένους που, λόγω της παύσης πληρωμών από την Ασπίς κατά τους τελευταίους μήνες, δεν έχουν ακόμη ικανοποιηθεί, ενώ παραμένει άγνωστο πότε αυτό θα γίνει και με ποιον τρόπο. Το πιθανότερο είναι ότι θα πρέπει και αυτοί να απευθυνθούν στον επόπτη που έχει ήδη οριστεί από το υπουργείο Οικονομίας για να αναλάβει τη λειτουργία της εταιρείας, γεγονός που θα απαιτήσει κάποιους μήνες. Ακόμη περισσότερος χρόνος θα χρειαστεί ώσπου να ολοκληρωθεί η αποτίμηση και να υπολογιστεί το ύψος της εγγύησης που θα κληθεί να δώσει το Δημόσιο.
6) Το Δημόσιο εγγυάται και για τα συμβόλαια του κλάδου Πυρός;Όχι, δεν υπάρχει σχετική νομοθετική ρύθμιση για τα συμβόλαια αυτά, επομένως οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να απευθυνθούν σε άλλη εταιρεία. Όσοι έχουν εκκρεμείς ζημιές από συμβόλαια του κλάδου Γενικών Ασφαλίσεων, για παράδειγμα πυρός, θα πρέπει και εκείνοι να περιμένουν την εκκαθάριση.
7) Στην περίπτωση συμβολαίων αυτοκινήτου, η κάλυψη από το Επικουρικό για έναν μήνα αφορά κάθε κίνδυνο;Όχι, αφορά μόνο την αστική ευθύνη. Όσοι έχουν μεικτή ασφάλεια, δεν καλύπτονται για ζημιές που θα προκαλέσουν οι ίδιοι. Δεν καλύπτονται επίσης κίνδυνοι όπως κλοπή, πυρκαγιά, θραύση κρυστάλλων κ.ά.
Γενικές συμβουλές για ασφάλειες χωρίς παγίδες
8) Ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για ασφαλισμένο της Ασπίς, τι πρέπει να κάνει προτού συνάψει κάποιος συμβόλαιο σε εταιρεία;Για την αποφυγή παρεξηγήσεων και δυσάρεστων εκπλήξεων, πρέπει να ζητήσει εξ αρχής από τον ασφαλιστή του να τον ενημερώσει για το ύψος στο οποίο θα διαμορφωθούν τα ασφάλιστρα καθ΄ όλη τη διάρκεια του συμβολαίου του. Έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο μεγάλης αύξησης των ασφαλίστρων ύστερα από κάποια χρόνια ισχύος του συμβολαίου.
9) Θα πρέπει να ενημερώνεται αναλυτικά κατά τη σύναψη του συμβολαίου για τον τρόπο διαχείρισης των κεφαλαίων του;Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, επιβαρύνεται κάθε χρόνο με ορισμένα διαχειριστικά έξοδα. Τα έξοδα αυτά σε μεγάλη εταιρεία του χώρου ανέρχονται σε 20 ευρώ ετησίως, ανεξαρτήτως του επενδεδυμένου ποσού, ενώ σε άλλες υπολογίζονται στο 1%2% επί του συγκεντρωμένου κεφαλαίου τη δεδομένη χρονική στιγμή.
10) Αν αλλάξει επάγγελμα, πρέπει να ενημερώσει την εταιρεία;Ασφαλώς. Η επικινδυνότητα της εργασίας διαμορφώνει και το τελικό ύψος των ασφαλίστρων.
Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου