Το σύστημα «all inclusive» και οι πρόσφατες ανακοινώσεις του υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, διχάζουν τον ξενοδοχειακό κλάδο |
Ο Γενικός Διευθυντής των ξενοδοχείων, LUCY και ΜΑΚΡΥΑΜΜΟΣ, παίρνει θέση στο πρόβλημα, τονίζοντας ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να μείνει πίσω από τις εξελίξεις στον τομέα του τουρισμού, επισημαίνοντας ότι στο Ν. Καβάλας, μόνο μία ξενοδοχειακή μονάδα στη Θάσο, εφαρμόζει το συγκεκριμένο μοντέλο! |
Την έντονη αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) προκάλεσε η ανακοίνωση του υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, Γ. Νικητιάδη, σχετικά με την πρότασή του για την «ανάγκη» να υπάρξει περιορισμός στο νέο Αναπτυξιακό Νόμο στη λειτουργία του συστήματος «all inclusive». Τι είναι όμως τα «all inclusive» πακέτα που προσφέρουν πολλά ξενοδοχεία; Ουσιαστικά πρόκειται για συνολικές παροχές σε ξενοδοχεία! Τα ξενοδοχεία ου έχουν επιλέξει να λειτουργούν πουλώντας αυτού του είδους το «προϊόν», προσφέρουν πακέτα που περιέχουν τα πάντα (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό γεύμα καθώς και μπουφέ με καφέ, ποτά, αναψυκτικά αλλά και ψυχαγωγία). Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι κάθε ξενοδοχείο έχει τη δική του πολιτική και το δικό του κανονισμό σχετικά με το πακέτο συνολικών παροχών. Καθένα από αυτά παρέχει διαφορετικό πρόγραμμα όσον αφορά την διατροφή. Πριν από λίγες μέρες ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Γ. Νικητιάδης, ανακοίνωσε τα κίνητρα για τον περιορισμό των πακέτων διακοπών «all inclusive» στα ξενοδοχεία περιλαμβάνονται στις προτάσεις του υπουργείου, προς το υπουργείο Οικονομίας σχετικά με τα κριτήρια βαθμολόγησης των τουριστικών επενδύσεων που θα ενταχθούν στον νέο αναπτυξιακό νόμο. Έτσι οι ξενοδοχειακές μονάδες που θα υπάγονταν στο νέο αναπτυξιακό νόμο θα πριμοδοτούνταν αντί για 30%, με 33%, αν για πέντε χρόνια δεν λειτουργούσαν καθόλου με τα πακέτα «all inclusive». Ειδικότερα, στις προτάσεις που κατάθεσε ο αρμόδιος υφυπουργός στην υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, σημειώνεται η δέσμευση, με υπεύθυνη δήλωση του επενδυτή, ότι για τουλάχιστον πέντε χρόνια μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης, η ξενοδοχειακή μονάδα των 4 ή 5 αστέρων δεν θα λειτουργεί με το σύστημα «all inclusive», ούτε θα συνεργάζεται με τουριστικά γραφεία που προωθούν παρόμοια προϊόντα τουρισμού. Η λειτουργία κατά τη διάρκεια της πενταετίας θα ελέγχεται από το υπουργείο Οικονομίας- όπως προβλέπει ο νέος αναπτυξιακός νόμος - και σε περίπτωση μη τήρησης της δέσμευσης, ο επενδυτής θα υποχρεούται να επιστρέφει το 30% της επιδότησης. Η αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, προς τον υφυπουργό ήταν άμεση, κάνοντας λόγω για «επιπολαιότητα και ερασιτεχνισμό», στην αντιμετώπιση των θεμάτων που αφορούν τον τουρισμό. Αυτό ανάγκασε τον υφυπουργό, προχθές να δώσει τις απαραίτητες διευκρινήσεις, τονίζοντας ότι η ρύθμιση αυτή θα ισχύσει μόνο για τις νεόδμητες τουριστικές μονάδες και όχι γι’ αυτές που ήδη λειτουργούν και πρόκειται να υπαχθούν στο νέο αναπτυξιακό νόμο. Ο «Κ.Τ.», επικοινώνησε με τον Γενικό Διευθυντή των ξενοδοχειακών μονάδων, LUCY και ΜΑΚΡΥΑΜΜΟΣ, Κώστα Μποζάμπαλη, ο οποίος τόνισε πως ο υφυπουργός ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να αφαιρείται η επιδότηση από τα ξενοδοχεία που έχουν επιλέξει το σύστημα All inclusive. Παράλληλα, τόνισε ότι σε όσα ξενοδοχεία επιλέγουν να μην εφαρμόζουν το συγκεκριμένο σύστημα για ορισμένο χρονικό διάστημα θα τους δίνεται ένα επιπλέον ποσοστό επιδότησης. Το ερώτημα που γεννάτε είναι αν όλη αυτή η υπόθεση έχει κάποιο όφελος για το τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Ο Κώστας Μποζάμπαλης, τόνισε ότι τα «All inclusive» πακέτα είναι μία ανάγκη της εποχής. «Εμείς ως εταιρία δεν δουλεύουμε με αυτό τον τρόπο. Είναι ένα μοντέλο τουρισμού που δεν το πιστεύουμε, γιατί πρωτάσουμε την ποιότητα», δήλωσε. Όσον αφορά το Ν. Καβάλας, το σύστημα «All inclusive», εφαρμόζεται από το ξενοδοχειακό συγκρότημα «Alea», στη Σκάλα του Πρίνου της Θάσου και σε συνεργασία με ένα Γερμανικό Τουριστικό Πρακτορείο. Αναλύοντας το σκεπτικό του ο Κώστας Μποζάμπαλης, παραδέχτηκε ότι αυτή τη στιγμή, υπάρχουν κάποια παράπονα από την τοπική κοινωνία, για το γεγονός ότι με τα «All inclusive» πακέτα, ο κόσμος δεν βγαίνει από τα ξενοδοχεία για να ξοδέψει λεφτά. «Όμως θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι σε μία ελεύθερη οικονομία δεν είναι δυνατόν να θέτεις τέτοιου είδους περιορισμούς. Ο τουρίστας που θα επιλέξει να κάνει τις διακοπές του με αυτό το σύστημα, ξέρει εκ των προτέρων ποιος θα είναι ο προϋπολογισμός των διακοπών του και δεν ξοδεύει ούτε ένα ευρώ παραπάνω. Αυτή η λογική βολεύει πάρα πολύ τις οικογένειες. Αυτά τα δύο στοιχεία είναι τα δυνατά σημεία των πακέτων «All inclusive». Το αρνητικό βέβαια είναι ότι όλα αυτά έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην ποιότητα του προϊόντος που προσφέρεις, αλλά η κάθε επιχείρηση κάνει τις επιλογές της, καθώς όπως είπα, ζούμε σε μία ελεύθερη αγορά», τόνισε. «Παρ’ όλα αυτά όμως η ζημιά στην τοπική οικονομία γίνεται. Αυτή η λογική δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία;», ρωτήσαμε τον Γενικό Διευθυντή των ξενοδοχείων LUCY και ΜΑΚΡΥΑΜΜΟΣ. «Όταν μιλάμε για μία ελευθερη αγορά δεν μπορείς να απαγορέψεις κανέναν πως θα δουλέψει. Είμαι υπέρ της άποψης να μην περιορίζεις την επιχειρηματική δραστηριότητα. Εξάλλου θα πρέπει να καταλάβει ο κόσμος, ότι δε μπορούν όλα τα ξενοδοχεία να γίνουν All inclusive», υποστήριξε. «Τότε γιατί διαμαρτύρεται μερίδα του επιχειρηματικού κόσμου, που ασχολείται με τον τουρισμό;», ρωτήσαμε τον Κώστα Μποζάμπαλη. «Αυτό το πράγμα είναι αδιανόητο. Από τη στιγμή που θέλουμε να είμαστε μία χώρα τουριστική, αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να έχουν θέση όλα τα προϊόντα. Είναι γεγονός ότι τα πακέτα «All inclusive», πουλάνε αυτή την περίοδο. Δεν μπορώ να ξέρω αν θα εξακολουθήσουν να πουλάνε μετά από δέκα χρόνια. Από τη στιγμή που ο Ευρωπαίος τουρίστας ζητάει αυτό το προϊόν, τότε θα πρέπει να προσαρμοστούμε». Η Τουρκία και τα πακέτα «All inclusive» «Αυτή τη στιγμή η συντριπτική πλειοψηφία των ξενοδοχειακών μονάδων στην Τουρκία λειτουργούν με τα πακέτα «All inclusive». Δεν είναι τυχαίο, ότι μας έχει ξεπεράσει μέσα σε λίγα χρόνια. Το 1995 η Ελλάδα είχε 9 εκατ. τουρίστες και η Τουρκία 5 εκατ. Σήμερα εμείς έχουμε κολλήσει στα 12 και η Τουρκία υποδέχεται κάθε χρόνο 25-30 εκατ. τουρίστες. Ο στόχος που έχει θέσει είναι μέσα στα επόμενα δύο χρόνια να ξεπεράσει και την Ισπανία και να δέχεται 50 εκατ. τουρίστες ετησίως. Αυτό που θα πρέπει να κάνουμε κατά την άποψη μου είναι να αναπροσαρμόσουμε το προϊόν μας, στοχεύοντας στην αύξηση της ποιότητας», τόνισε ο Κώστας Μποζάμπαλης. |
Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Πέμπτη 15 Ιουλίου 2010
«Στην ελεύθερη αγορά δεν πρέπει να υπάρχουν περιορισμοί» 15.07.2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου