Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2008
Ιδρυτική Συνέλευση της Ενωσης Προστασιας Καταναλωτων Ν.Χανίων
Στην ίδρυση “Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων” έχουν προχωρήσει πολίτες του Νομού.
Χθες πραγματοποιήθηκε η ιδρυτική συνέλευση της Ένωσης, που ξεκινάει με πάνω από 100 μέλη και στόχο έχει την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών και την παρέμβασή της σε διάφορους τομείς. Όπως υπογραμμίσθηκε από τα μέλη της, τόσο στη χώρα μας όσο και στα Χανιά υπάρχει σοβαρό έλλειμμα σε αυτόν τον τομέα.
“Προχωράμε στη σύσταση της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών για την προάσπιση των συμφερόντων μας ως καταναλωτές. Είδαμε ότι υπάρχει μια ανάγκη στα Χανιά και ευαισθητοποιηθήκαμε για τη δημιουργία αυτής της Ένωσης. Αυτή τη στιγμή το ιδρυτικό καταστατικό υπογράφουν πάνω από 100 άτομα” επισήμαινει το μέλος της Ένωσης κ. Ιωάννα Μελάκη. Η ίδια εξήγησε πως η Ένωση θα μπορεί να παρεμβαίνει σε θέματα που θίγονται συμφέροντα των πολιτών από επιχειρήσεις και το κράτος, αλλά και σε θέματα περιβάλλοντος.
“Ειδικά τα θέματα του περιβάλλοντος μας απασχολούν πάρα πολύ. Έχουμε ενοχληθεί, έχουμε τρομοκρατηθεί με αυτά τα θέματα και θα δραστηριοποιηθούμε έντονα σε αυτόν τον τομέα. Ένας πολίτης, ένας καταναλωτής που διαπιστώνει ότι σε βάρος του υπάρχει κάτι θα μπορεί τηλεφωνικά ή και ηλεκτρονικά πολύ σύντομα να επικοινωνεί μαζί μας. Το θέμα του θα επεξεργάζεται από τον νομικό μας σύμβουλο και θα στέλνεται στον εισαγγελέα αν χρειαστεί” τόνισε η κ. Μελάκη, η οποία και συμπλήρωσε πως θα υπάρξει συνεργασία με τους υπόλοιπους δημόσιους φορείς.
Η Ένωση θα αποκτήσει υπαλλήλους για την πραγματοποίηση τιμοληψιών και για τον έλεγχο των καταγγελιών, ενώ θα επιδοτείται από το Υπ. Ανάπτυξης και θα παίρνει ως έσοδο το 32% των προστίμων που βεβαιώνονται μετά από καταγγελία της.
Ο κ. Νίκος Ντερμανάκης, νομικός σύμβουλος της Ένωσης, κάλεσε τους πολίτες “να μην πραγματοποιούν συναλλαγές με όρους που τους φαίνονται δυσνόητοι, ασαφείς και επαχθείς. Στις περιπτώσεις αυτές θα πρέπει να προσφεύγουν στην Ένωση, ώστε η Ένωση να διερευνά, αν οι όροι που τους προτείνονται είναι καταχρηστικοί. Aν θεωρούν ότι μια σύμβαση τους προβληματίζει εμείς μπορούμε να την διερευνούμε και να κάνουμε όλες τις ενέργειες για την αποφυγή δυσμενών καταστάσεων για τον καταναλωτή”.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Απευθυνόμενη στους πολίτες η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων (ΕΠΚΧΑΝ) επισημαίνει πως “στο νομό μας δεν υπάρχει Ένωση Καταναλωτών, ως τώρα, γεγονός που δημιουργεί τεράστιο κενό όσον αφορά τα συμφέροντα των καταναλωτών, την υγεία και ασφάλειά τους, την πληροφόρηση και επιμόρφωσή τους σε καταναλωτικά θέματα. Είμαστε ανεξάρτητοι, δεν ανήκουμε σε κανένα πολιτικό χώρο και σημαία μας είναι η τήρηση της νομοθεσίας, ο σεβασμός της ζωής και του περιβάλλοντος”.
Οι βασικοί στόχοι της Ένωσης είναι:
1. Η προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών.
2. Η ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες, τα οικονομικά τους συμφέροντα, την υγεία, τη διατροφή.
3. Η προστασία του περιβάλλοντος.
4. Η ποιότητα ζωής του καταναλωτή.
5. Να ενεργεί αποτελεσματικά ως εκπρόσωπος ενός οργανωμένου συνόλου και όχι ως άτομο.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων στοχεύει να προσφέρει στα μέλη της:
- Δωρεάν εξατομικευμένες πληροφορίες και συμβουλές νομικού χαρακτήρα. Ο κάθε καταναλωτής μπορεί να γίνει ελεύθερα μέλος της ΕΠΚΧΑΝ.
- Νομική προστασία του καταναλωτή, με λειτουργία γραφείου νομικής προστασίας που θα προσφέρει νομική υποστήριξη και συμβουλές στους καταναλωτές.
- Έλεγχος και συγκριτικές δοκιμές τροφίμων και άλλων προϊόντων με σκοπό την παροχή πληροφορίων στους καταναλωτές σχετικά με την ποιότητα των τροφίμων αλλά και προϊόντων που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά.
- Εκπαίδευση, ενημέρωση, πληροφόρηση του καταναλωτή, που περιλαμβάνει κάθε δραστηριότητα που αποσκοπεί στην απόκτηση γνώσης πάνω σε καταναλωτικά θέματα.
“Σήμερα καλούμαστε σε αυτή την εκδήλωση όλοι εμείς οι καταναλωτές να υπογράψουμε το ιδρυτικό καταστατικό της Ένωσης για να κατατεθεί στο Πρωτοδικείο και κατόπιν να αρχίσει η λειτουργία του ΔΣ και η οργάνωση της Ένωσης όσον αφορά το γραφείο και το προσωπικό. Θα ζητήσουμε την υποστήριξη, συμπαράσταση και συνεργασία του Εργατικού Κέντρου, της Νομαρχίας, των Δήμων, του Υπουργείου Ανάπτυξης (Γενική Γραμματεία Καταναλωτή) στα πλαίσια της προστασίας του πολίτη και του καταναλωτή από τα διάφορα κερδοσκοπικά φαινόμενα που παρουσιάζονται στην αγορά.
Η Ένωση Καταναλωτών νομιμοποιείται να ζητεί για τα δικαιώματα των μελών της, ως καταναλωτών, έννομη προστασία, δικαστικώς ή διοικητικώς, οποιασδήποτε μορφής. Ιδίως νομιμοποιείται να ασκεί αγωγή, αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, αίτηση ακύρωσης ή προσφυγή κατά διοικητικών πράξεων και παράσταση πολιτικής αγωγής. Επίσης δικαιούται να παρεμβαίνει προσθέτως σε εκκρεμείς δίκες μελών της για την υποστήριξη των δικαιωμάτων τους ως καταναλωτών”
Πηγή το έθνος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου