Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Ζητά από την Πολιτεία και τις τοπικές Αυτοδιοικήσεις , στήριξη των καταναλωτών"

15 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019: Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή






ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ  14-3-2019
  Με αφορμή , την Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή , στις 15 του Μάρτη, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, νοιώθει θλίψη, διότι  παρά τον  αγώνα που δίνουν οι Ενώσεις των Καταναλωτών σε Πανελλαδικό επίπεδο, δυστυχώς δεν καταγράφεται μια θετική εξέλιξη σε σχέση με την ενημέρωση και προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών, καθώς δεν υπάρχει καμία πρωτοβουλία συνεργασίας και στήριξης  των Ενώσεων των Καταναλωτών από τις τοπικές αυτοδιοικήσεις και την ίδια την Πολιτεία
  Η φράση "Είσαι καταναλωτής έχεις δικαιώματα, διεκδίκησε τα "  σήμερα πέφτει στο κενό,  καθώς  οι  καταναλωτές βρίσκονται  χωρίς ενημέρωση, χωρίς εκπαίδευση, συνεχίζουν να έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά με τις αθέμιτες και επιθετικές πρακτικές των τραπεζών, των εταιρειών τηλεφωνίας, των παραπλανητικών διαφημίσεων, των ηλεκτρονικών καταστημάτων.  Τα ελαττωματικά προϊόντα και τα ακατάλληλα τρόφιμα συνεχίζουν να υπάρχουν στα ράφια των καταστημάτων,νοθευμένα, μεταλλαγμένα και   βομβαρδισμένα  με χιλιάδες χημικές ουσίες τρόφιμα,  με αυξημένη την θνησιμότητα και νοσηρότητα, λόγω  της  ανεπάρκειας του συστήματος ελέγχων.Καταναλωτές σε σύγχυση. Οι εναπομένουσες Ενώσεις καταναλωτών ,υπό κατάρρευση, καθώς  η λειτουργία  τους στηρίζεται στην εθελοντική προσπάθεια κάποιων ,που έχουν προτάξει το εμείς και όχι το εγώ. Η πολιτεία ουσιαστικά αμέτοχη. Το μέλλον αβέβαιο. Υπάρχουν ελάχιστες οργανώσεις καταναλωτών πανελλαδικά ,που προσπαθούν να υποστηρίξουν τους καταναλωτές. και βασικά τον ίδιο τον άνθρωπο.
 Συνεχίζοντας το κείμενο της ανακοίνωσης,  η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης  αναφέρει  :
Σήμερα οι ΄Ελληνες  καταναλωτές,  ζουν και βιώνουν πρωτόγνωρες  καταστάσεις ,ζουν σε ένα κλίμα, φόβου, αγωνίας και σύγχυσης, δεν γνωρίζουν αν αύριο το πρωί, θα έχουν  ένα κεραμίδι να  στεγάσουν τα παιδιά τους. Το θέμα  "Προστασία της  πρώτης κατοικίας" είναι μετέωρο ,για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.Καθώς ο νόμος 3869/2010 έληξε ,τα δάνεια και  οι απαιτήσεις τους έχουν περάσει στα ντόπια και ξένα κερδοσκοπικά κέντρα. Επιστρέφουμε στο διμερή διακανονισμό των οφειλών, προς τις τράπεζες και τα funs, με τον καταναλωτή να βρίσκεται σε αδυναμία διαπραγμάτευσης, αφού πάντα οι τράπεζες ως επιχειρήσεις , επιδιώκουν όλο και μεγαλύτερο κέρδος.
   
Σε αυτήν την πρωτόγνωρη για την Ελλάδα κατάσταση, σε καιρό ειρήνης, σε ενταγμένες συνθήκες ανασφάλειας του καταναλωτή, η ΄Ενωση τονίζει ότι, η πολιτεία οφείλει και πρέπει  να  σταθεί  δίπλα στις ανάγκες  του καταναλωτή , παίρνοντας μέτρα ,μέτρα που θα στηρίξουν τον καταναλωτή.
Οφείλει να λάβει άμεσα μέτρα για την ενημέρωση, την εκπαίδευση των καταναλωτών, τη στήριξη των καταναλωτικών οργανώσεων. Οι καταναλωτές να συνειδητοποιήσουν ότι έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις, να στηρίξουν τις οργανώσεις των καταναλωτών και να μην τις αναζητούν μόνο όταν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλεί την πολιτεία, την τοπική αυτοδιοίκηση, τους καταναλωτές ,να συνεργαστούν όλοι μαζί, διότι ο σκοπός είναι κοινός, (κοινωνική ισορροπία) ,ώστε η σημερινή ημέρα ,να αποτελέσει ένα νέο ξεκίνημα για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών και το καταναλωτικό κίνημα στην Ελλάδα, να συνεχίσει να αναπτύσσεται  και ο καταναλωτής να έχει θεσμοθετημένη φωνή μέσα από την συμμετοχή του στα όργανα που νομιμοποιείται να συμμετέχει.
 Οφείλουμε δε να επισημάνουμε ότι ο ν.Κατσέλη , που ωφέλησε χιλιάδες καταναλωτές και επιχειρήσεις,  "περπάτησε"  σε εποχή κρίσης και δυσπραγίας, με συνεργασία Πολιτείας και Φορέων και θα ήταν άδικο να μη ληφθεί υπόψη αυτή η επισήμανση .

Εμείς λέμε και προτείνουμε  μέτρα , ως ΄Ενωση Προστασίας  Καταναλωτών Κρήτης

Τα προτεινόμενα μέτρα  της ΄Ενωσης ,είναι:
-Ενημέρωση μέσα από σεμινάρια ή  ενταγμένο μάθημα,  στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Καταναλωτική Αγωγή)
- Αυστηροί έλεγχοι στην αγορά (για ασφαλή προϊόντα και υπηρεσίες)
-Έλεγχοι  στις διαφημίσεις (παραπλανητικές)
-Πλήρεις Ετικέτες στα προϊόντα
-Ενδυνάμωση  και στήριξη των Συλλογικών Οργάνων των Καταναλωτών (Ενώσεις Καταναλωτών)
-Στήριξη των καταναλωτών με οφειλές (Προστασία πρώτης κατοικίας) με το ανάλογο νομικό πλαίσιο


Δράσεις της ΄Ενωσης  Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, επ ευκαιρία της ημέρας
α)Έκδοση Δελτίου Τύπου
β)Ενημερωτικές συναντήσεις με τους καταναλωτές
δ)Συνέντευξη στα Μ.Μ.Ε για την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή


Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα  Μελάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια: