ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 2-9-2019
Φθινόπωρο,
μήνας αναζήτησης φοιτητικής στέγης, αλλά και γενικότερα μήνας
μετακομίσεων και αναζήτηση μίσθωσης κατοικίας. Η ΄Ενωση Προστασίας
Καταναλωτών Κρήτης , εφιστά την προσοχή των ενοικιαστών , (γονιών και παιδιών), παρέχοντας τις
συμβουλές της, πριν αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις με τον ιδιοκτήτη, για
την ενοικίαση του σπιτιού.
Σύμφωνα με την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,οι ενοικιαστές θα πρέπει:
1) Να ελέγχουν την τοποθεσία του σπιτιού, τη γειτονιά και τι μας παρέχει αυτή (supermarket, τράπεζες, τακτική αστική συγκοινωνία, πρόσβαση στην πανεπιστημιούπολη κ.λ.π.).
2) Το ύψος του ενοικίου, γνωρίζοντας ότι διαμορφώνεται ελεύθερα, συμφωνία ιδιοκτήτη-ενοικιαστή (τους δεσμεύει και τους δύο).Καλό είναι να έχουμε κάνει ήδη, μία έρευνα της επικρατούσας μισθωτικής αγοράς στην περιοχή που επιλέγουμε, να νοικιάσουμε. Επίσης, ωφέλιμο είναι να προσπαθήσουμε να συλλέξουμε πληροφορίες για την διαχειριστική συμπεριφορά για τον ιδιοκτήτη (π.χ δύστροπος, παραπλανητικός, δεν κόβει αποδείξεις με ολόκληρο το τίμημα, κ.α)
Δεν αποδεχόμαστε και δεν υπογράφουμε όρους, που δεν κατανοούμε ή με τους οποίους δε συμφωνούμε, απόλυτα. Σε πολλά συμβόλαια ενοικίασης, περιέχονται όροι δυσμενείς, για τους ενοικιαστές. Τέτοιους όρους τους διαγράφουμε.
3) Η μίσθωση κατοικίας ισχύει για τρία χρόνια και εάν ακόμα έχει αναγράφεται η αύξηση του μισθώματος π.χ κάθε έτος 10% εάν δεν γράφεται ισχύει το75% του τιμαρίθμου του κόστους ζωής που δίνει η Τράπεζα της Ελλάδος για τους προηγούμενους 12 μήνες. π.χ . Τιμάριθμος 4Χ75%=3 Ευρώ.
4) Πάντα ερευνούμε την βιωσιμότητα της κατοικίας π.χ εάν διαθέτει τον πρέποντα εξ αερισμό, δεν παρουσιάζει υγρασία, υπάρχοντα θερμοσίφωνα τα οποία δεν λειτουργούν κ.α.Ελέγχουμε, καλά, το σπίτι, για να διαπιστώσουμε τυχόν βλάβες και να τις επισημάνουμε, στον ιδιοκτήτη, ώστε να τις διορθώσει, πριν αρχίσουμε να κατοικούμε, στο σπίτι.Επίσης , ναμ ας εξασφαλίζει όρους υγιεινής (χωρίς τροκτικά και κατσαρίδες)και ασφάλειας διαβίωσης.
5) Η εγγύηση συμφωνείται ελεύθερα. Συνήθως είναι 1 με 2 μισθώματα(νοίκια) και δίδεται ως εγγύηση για την καλή τήρηση των όρων του συμβολαίου.
6) Ο ιδιοκτήτης φέρει τα βάρη της κατοικίας.
7) Ο ενοικιαστής δεν έχει ευθύνη για φθορές, που οφείλονται στη συμφωνημένη χρήση.
8) Η μη πληρωμή της δαπάνης των κοινοχρήστων ισοδυναμεί σε μη πλήρωση ενοικίου.
9) Η μίσθωση ορισμένου χρόνου λήγει αυτοδίκαια, εάν ο ιδιοκτήτη δεν εναντιώνεται και ο μισθωτής (ενοικιαστής ) εξακολουθεί να κάνει χρήση της κατοικίας ,θεωρείται ότι ανανεώνεται αόριστα και για τα δύο μέρη, παρέχεται η δυνατότητα του ενοικιαστή να αποχωρήσει από την μίσθωση, όταν το αποφασίσει, αφού βέβαια ενημερώσει τον ιδιοκτήτη ,ένα μήνα νωρίτερα, αντίστροφα μπορεί και ο ιδιοκτήτης να ζητήσει την απόδοση της κατοικίας.
10) Μετά τη λήξη της μίσθωσης, ο ενοικιαστής έχει υποχρέωση να παραδώσει την κατοικία στον ιδιοκτήτη στην κατάσταση που την παρέλαβε,εάν υπάρχουν ζημιές να τις αποκαταστήσει.
Για συμβουλές- ενημέρωση-καταγγελίες , στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή τηλ. (1520) στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, στα τηλ. 2821092666 2821092306, Φαξ 2821092306, email:epkxan@gmail.com
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Σύμφωνα με την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,οι ενοικιαστές θα πρέπει:
1) Να ελέγχουν την τοποθεσία του σπιτιού, τη γειτονιά και τι μας παρέχει αυτή (supermarket, τράπεζες, τακτική αστική συγκοινωνία, πρόσβαση στην πανεπιστημιούπολη κ.λ.π.).
2) Το ύψος του ενοικίου, γνωρίζοντας ότι διαμορφώνεται ελεύθερα, συμφωνία ιδιοκτήτη-ενοικιαστή (τους δεσμεύει και τους δύο).Καλό είναι να έχουμε κάνει ήδη, μία έρευνα της επικρατούσας μισθωτικής αγοράς στην περιοχή που επιλέγουμε, να νοικιάσουμε. Επίσης, ωφέλιμο είναι να προσπαθήσουμε να συλλέξουμε πληροφορίες για την διαχειριστική συμπεριφορά για τον ιδιοκτήτη (π.χ δύστροπος, παραπλανητικός, δεν κόβει αποδείξεις με ολόκληρο το τίμημα, κ.α)
Δεν αποδεχόμαστε και δεν υπογράφουμε όρους, που δεν κατανοούμε ή με τους οποίους δε συμφωνούμε, απόλυτα. Σε πολλά συμβόλαια ενοικίασης, περιέχονται όροι δυσμενείς, για τους ενοικιαστές. Τέτοιους όρους τους διαγράφουμε.
3) Η μίσθωση κατοικίας ισχύει για τρία χρόνια και εάν ακόμα έχει αναγράφεται η αύξηση του μισθώματος π.χ κάθε έτος 10% εάν δεν γράφεται ισχύει το75% του τιμαρίθμου του κόστους ζωής που δίνει η Τράπεζα της Ελλάδος για τους προηγούμενους 12 μήνες. π.χ . Τιμάριθμος 4Χ75%=3 Ευρώ.
4) Πάντα ερευνούμε την βιωσιμότητα της κατοικίας π.χ εάν διαθέτει τον πρέποντα εξ αερισμό, δεν παρουσιάζει υγρασία, υπάρχοντα θερμοσίφωνα τα οποία δεν λειτουργούν κ.α.Ελέγχουμε, καλά, το σπίτι, για να διαπιστώσουμε τυχόν βλάβες και να τις επισημάνουμε, στον ιδιοκτήτη, ώστε να τις διορθώσει, πριν αρχίσουμε να κατοικούμε, στο σπίτι.Επίσης , ναμ ας εξασφαλίζει όρους υγιεινής (χωρίς τροκτικά και κατσαρίδες)και ασφάλειας διαβίωσης.
5) Η εγγύηση συμφωνείται ελεύθερα. Συνήθως είναι 1 με 2 μισθώματα(νοίκια) και δίδεται ως εγγύηση για την καλή τήρηση των όρων του συμβολαίου.
6) Ο ιδιοκτήτης φέρει τα βάρη της κατοικίας.
7) Ο ενοικιαστής δεν έχει ευθύνη για φθορές, που οφείλονται στη συμφωνημένη χρήση.
8) Η μη πληρωμή της δαπάνης των κοινοχρήστων ισοδυναμεί σε μη πλήρωση ενοικίου.
9) Η μίσθωση ορισμένου χρόνου λήγει αυτοδίκαια, εάν ο ιδιοκτήτη δεν εναντιώνεται και ο μισθωτής (ενοικιαστής ) εξακολουθεί να κάνει χρήση της κατοικίας ,θεωρείται ότι ανανεώνεται αόριστα και για τα δύο μέρη, παρέχεται η δυνατότητα του ενοικιαστή να αποχωρήσει από την μίσθωση, όταν το αποφασίσει, αφού βέβαια ενημερώσει τον ιδιοκτήτη ,ένα μήνα νωρίτερα, αντίστροφα μπορεί και ο ιδιοκτήτης να ζητήσει την απόδοση της κατοικίας.
10) Μετά τη λήξη της μίσθωσης, ο ενοικιαστής έχει υποχρέωση να παραδώσει την κατοικία στον ιδιοκτήτη στην κατάσταση που την παρέλαβε,εάν υπάρχουν ζημιές να τις αποκαταστήσει.
Για συμβουλές- ενημέρωση-καταγγελίες , στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή τηλ. (1520) στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, στα τηλ. 2821092666 2821092306, Φαξ 2821092306, email:epkxan@gmail.com
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου