Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης: "” Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες”

Γράφει η Ιωάννα Μελάκη *








Η   ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών  Κρήτης, συμμετέχει ενεργά  όχι μόνο  στις 3 του Δεκέμβρη που έχει ορισθεί ως ” Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες”
αλλά καθημερινά, σε κάθε πρόβλημα  ,σε κάθε βήμα των ανθρώπων αυτών, είτε με ενημέρωση, είτε με  καθοδήγηση μα προ πάντων με διεκδίκηση καταπατημένων δικαιωμάτων, νοιώθοντας ότι ο καθένας από αυτούς  είναι ένα δικός της κοινωνικό κομμάτι, δεν το διαχωρίζει ,διεκδικεί κάθε δικαίωμα τους, στέκεται δίπλα τους, και τα άτομα το ξέρουν το διαισθάνονται και καθημερινά τρέχουν, με οποιονδήποτε μέσον να αιτήσουν την βοήθεια της ΄Ενωσης.
Μπορούμε να πούμε ότι  ,όλοι έχουμε υποχρέωση είτε φορείς είτε πολιτεία να συνδράμομε στο καλύτερο γι αυτά τα άτομα, για ένα καλύτερο αύριο, για ένα ισότιμο αύριο, ο σκοπός είναι κοινός και η πορεία μονόδρομος, που ζητά στήριξη, και διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους ,τόσο σε εθνικό επίπεδο αλλά και ευρωπαϊκό.
Σήμερα στην εποχή της κρίσης και της Οικονομικής ύφεσης, τα άτομα αυτά “θα πιεστούν” και σε κάποιες φορές τα ξεχαστούν, κάποιοι θα θελήσουν να τους αφαιρέσουν βασικά ανθρώπινα  δικαιώματα, θα τους στερήσουν βασική φαρμακευτική αγωγή ,ειδική εκπαίδευση ακόμα και τροφή και εδώ  οφείλουμε να το επισημάνουμε και  να προσπαθήσουμε να τα περιφρουρήσουμε
Γιατί εμείς δεν δεχόμαστε διακρίσεις στα ανθρώπινα δικαιώματα, και προστατεύουμε κάθε αδικημένο πολίτη-καταναλωτή, γιατί και τα Α .μ.Ε.Α είναι καταναλωτές και μάλιστα ευαίσθητοι καταναλωτές,με ειδικά προϊόντα κατανάλωσης και ειδικές υπηρεσίες χρήσεις.Και εδώ χρειάζεται η ευαισθητοποίηση αλλά και η επιστράτευση των ηθικών κανόνων της μη εκμετάλλευσης ,για να πάψουμε να μιλάμε ωμά”εκμετάλλευση ανθρώπου προς άνθρωπο”     Η   ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών  Κρήτης σε τέτοιες καταστάσεις δεν προσφέρει καμία επιείκεια ούτε πείθεται για πράξη αμέλειας.
Τα άτομα αυτά που είναι ενταγμένα στην΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών  Κρήτης, έχουν το διεκδικητικό τους ρόλο στις μορφοποιημένες ομάδες και ισότιμα προσφέρουν υπηρεσίες τόσο στην Διοίκηση του Φορέα, όσο ως συνεργάτες αλλά και ως απλά μέλη.
Ζούμε σε εποχή που τα ανθρώπινα δικαιώματα καταπατούνται, και ιδιαίτερα σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Τα Α.μ.Ε.Α νοιώθουν αυτή την καταπίεση που πολλές φορές γίνεται βαριοπούλα, να κτυπά ανελέητα χωρίς ηθικούς φραγμούς όχι απλώς τα δικαιώματα τους, αλλά την ψυχή τους. Νοιώθουν το απαξιωτικό βλέμμα της αντιμετώπισης και μόνο στην θέα τους από κάποιους, σαν να καταλαμβάνουν ένα δικό τους κομμάτι γης ή καταναλώνουν το οξυγόνο που αναπνέουν.
Τα άτομα με Ειδικές Ανάγκες είναι ισότητα μέλη της κοινωνίας μας, μιας κοινωνίας υποκριτικής, μιας κοινωνίας των γιορτών και της φιέστας, μια κοινωνίας χωρίς ωριμότητα, μιας κοινωνίας που αν μπορούσε θα όρθωνε τοίχος περιθωριοποίησης για αυτούς τους ανθρώπους θα το έκανε ή αν κατείχε το μαγικό ραβδάκι θα τους εξαφάνιζε, χωρίς να έχει μπει στην διαδικασία να μάθει ότι και αυτοί οι άνθρωποι είναι χρήσιμοι ο καθένας μπορεί με τον μοναδικό ταλέντο που διαθέτει να προσφέρει.΄Εχουμε τρανταχτά παραδείγματα ανθρώπων με αναπηρία σε παγκόσμιο επίπεδο οι οποίοι προσέφεραν χρήσιμο επιστημονικό έργο.
Μιλάμε για την Ελλάδα του πολιτισμού, μα μπορεί να υπάρχει πολιτισμός με άτομα (που καθένα από αυτά έχει την δική του ιστορία )να είναι στο περιθώριο;Μιλάμε για την παιδεία των παιδιών με ειδικές ανάγκες, άραγε και εδώ δεν είμαστε υποκριτές; Ποιοι από μας νοιαστήκαμε για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων τους, ποιοι από μας κατεβήκαμε σε διαμαρτυρία για να απαιτήσουμε από την πολιτεία αυτονόητα διακαιώματα;
Δεν τα ισοπεδώνουμε όλα, σαφώς έχουν γίνει θετικά βήματα από κάποιους ευαισθητοποιημένους πολίτες , για τα Α.μ.Ε.Α αλλά εμείς θέλουμε περισσότερα,θέλουμε να φύγει η ταμπέλα της διαχωριστικής γραμμής. θέλουμε την ευαισθητοποίηση όλων μας,δεν χρειάζονται στήριξη μόνο τα ίδια τα Α.μ.Ε.Α ,αλλά και τα μέλη που μέσα στην οικογένεια τους καλούνται να εξυπηρετήσουν αυτά τα άτομα βιώνουν πολλές φορές απίθανες καταστάσεις που τους φέρνει στα όρια της ανθρώπινης αντοχής.
Οι κοινωνικές υπηρεσίες της κρατικής μηχανής, σε πολλές περιπτώσεις εμφανίζουν ανεπάρκεια στην προσφορά κοινωνικής υπηρεσίας, γιαυτό καλό είναι ο καθένας από μας να είναι σε ετοιμότητα διάθεσης ,εκπαίδευσης και προσφοράς σε συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη την κάθε λογής υπηρεσία μας, η εθελοντική προσφορά είναι άυλο αγαθό δεν αγοράζεται “προσφέρεται” και έχει μεγαλύτερη αξία όταν προσφέρεται αυτόβουλα με πυξίδα την ψυχή μας.
Η  ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών  Κρήτης, στηρίζει τα Α.μ .Ε.Α Παγκρήτια, σημαντικές είναι οι νικηφόρες αποφάσεις στα “Υπερχρεωμένα νοικοκυριά” σε άτομα με αναπηρία, αλλά και οι παρεμβάσεις της  σε ασφαλιστικές εταιρείες, για την καταβολή των ασφαλίστρων  σε πολίτες  Α.μ.Ε.Α.
Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , στην πρόσφατη Ετήσια Γενική Συνέλευσή της, πήρε σημαντική απόφαση, η οποία περίτρανα δείχνει την ευαισθησία της ως Κοινωνική Οργάνωση, ότ,ι για τα Α.μ.Ε.Α  θα υπάρχει στην επαφή τους με την ΄Ενωση “ξεχωριστή διαχείριση” δηλ. δεν θα υπάρχει σειρά  προτεραιότητας αλλά καθημερινά θα είναι η προτεραιότητα, ανεξαρτήτως “ραντεβού”
Τέλος ,παρότι ο σκοπός και ο στόχος της γράφουσας είναι να περάσει στον αναγνώστη αισιόδοξο μήνυμα, δεν μπορεί να κρύψει τον φόβο, ότι για τα Α.μ.Ε.Α, θα είναι οι επόμενες μέρες ποιο δύσκολες, και εδώ χρειαζόμαστε όλοι πλέον να  αποδείξουμε ότι είμαστε άνθρωποι!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: