Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2022

Ε,Π.Κ.Κρήτης: " Tα δικαιώματά μας, ταξιδεύοντας με αεροπλάνο "

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 27-7-2022 Το καλοκαίρι είναι εδώ , καποιοι από εμάς θα θελήσουμε να κάνουμε ,παρα τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε ,ολιγοήμερες διακοπές, επιλέγοντας να ταξιδέψουμε με αεροπλάνο. Επειδή, η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,αυτό τον καιρό, γινεται αποδέκτης πολλών παραπόνων , για αλλαγή δρομολογίων των αερομεταφορέων, χάσιμο βαλιτσών, κ.α αλλά και ερωτήσεων επί των δικαιωμάτων μας ,ως καταναλωτές και επειδή ,Πρέπει λοιπόν να γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας και να τα διεκδικούμε. Η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, υπενθυμίζει στους καταναλωτές, τα βασικά δικαιώματά τους ,όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς: 1. Άρνησης επιβίβασης (λόγω υπεράριθμων κρατήσεων, αλλαγής αεροσκάφους και αντικατάστασης με μικρότερο) Δικαιούστε αποζημίωση: 250€ για αποστάσεις έως 1.500 χλμ 400€ για αποστάσεις έως 3.500 χλμ εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης 600€ για αποστάσεις πάνω από 3.500 χλμ για όλες τις άλλες πτήσεις Επίσης δικαιούστε: Επιλογής μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης Επιπλέον κάλυψη εξόδων διατροφής, διαμονής και μεταφοράς μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος 2. Ακύρωσης της πτήσης με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας Προσοχή! Σε περίπτωση ακύρωσης λόγω έκτακτων συνθηκών (δυσμενείς καιρικές συνθήκες, απεργία εργαζόμενων κτλ), μπορεί να μην δικαιούστε αποζημίωση, αλλά ο αερομεταφορέας οφείλει να σας παράσχει τη δυνατότητα να επιλέξετε: να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου (ολόκληρο ή μόνο του μέρους που δεν χρησιμοποιήσατε) να μεταφερθείτε στον τελικό προορισμό σας με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό να κάνετε εκ νέου κράτηση για μεταγενέστερη ημερομηνία της επιλογής σας (εφόσον υπάρχουν θέσεις). Ακόμη όμως και σε έκτακτες συνθήκες, οι αερομεταφορείς υποχρεούνται να σας παρέχουν βοήθεια, όση ώρα περιμένετε για να επιβιβαστείτε σε άλλη πτήση. 3. Καθυστέρησης πτήσης περισσότερο: των 2 ωρών για όλες τις πτήσεις μέχρι 1.500 χλμ των 3 ωρών για πτήσεις εντός Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ και μέχρι 3.500 χλμ για όλους τους προορισμούς των 4 ωρών για όλες τις άλλες πτήσεις …τότε έχετε δικαίωμα: Διαμονής σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο Δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά Σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης, δηλαδή αν η πτήση σας καθυστερήσει 5 ή περισσότερες ώρες,δικαιούστε επίσης επιστροφή των χρημάτων σας για το εισιτήριο και αεροπορική μεταφορά στον τόπο από τον οποίο είχατε, αρχικά, ξεκινήσει το ταξίδι σας. Αν φθάσετε στον τελικό προορισμό σας με καθυστέρηση τριών ή περισσοτέρων ωρών, δικαιούσθε αποζημίωση ίση με εκείνη που χορηγείται στην περίπτωση ματαίωσης της πτήσης σας, εκτός αν η αεροπορική εταιρεία είναι σε θέση να αποδείξει ότι η καθυστέρηση οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις. 4. Απώλειας, καταστροφής ή καθυστέρησης αποσκευών Σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας των αποσκευών η ευθύνη του αερομεταφορέα περιορίζεται στα 1.000 Ειδικά Τραβηχτικά Δικαιώματα (SDR -Special Drawing Rights), περίπου στα 1.230 €. Προσοχή! - Σε περίπτωση καθυστέρησης παράδοσης αποσκευών, ο επιβάτης οφείλει να υποβάλλει έγγραφη διαμαρτυρία το αργότερο εντός είκοσι μίας (21) ημερών από την ημερομηνία που παρέλαβε τις αποσκευές - Σε περίπτωση ζημιάς αποσκευών, η προθεσμία έγγραφης διαμαρτυρίας του επιβάτη είναι έως και επτά (7) ημέρες από την επιστροφή τους. - Αν το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας, δηλώστε το πριν ταξιδέψετε και ασφαλίστε το! Θα αποζημιωθείτε για ότι δηλώσετε. 5. Διαφάνεια τιμών κατά την ηλεκτρονική κράτηση Στο εισιτήριο πρέπει, από την αρχή να εμφανίζεται η ανάλυση μεταξύ ναύλου, φόρων, χρεώσεων αεροδρομίου και, τέλος, όλων των υπόλοιπων χρεώσεων, πρόσθετων επιβαρύνσεων και τελών για να μπορεί να συγκρίνει ο καταναλωτής τις τιμές μεταξύ των εταιρειών και να κάνει τη σωστή επιλογή. Τυχόν προαιρετικά επιπλέον ποσά πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια και να επισημαίνεται ο προαιρετικός χαρακτήρας τους. 6. Άτομα με αναπηρία και άτομα με μειωμένη κινητικότητα Τα άτομα με αναπηρίες ή/και μειωμένη κινητικότητα εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα. Δικαιούνται, επίσης, παροχής βοήθειας (χωρίς επιβάρυνση χορηγούνται αναπηρικές πολυθρόνες) στα αεροδρόμια κατά την αναχώρηση, κατά την άφιξη και κατά τη διαμετακόμιση καθώς και εντός του αεροπλάνου. Προς διευκόλυνση της παροχής βοήθειας, συνιστάται να ενημερώνετε εκ των προτέρων σχετικά με τις ανάγκες σας. 7. Μεταφορά ζώων Ως υπήκοος χώρας της ΕΕ, μπορείτε να ταξιδεύετε ελεύθερα με τον σκύλο ή τη γάτα σας, εφόσον το ζωάκι σας διαθέτει ευρωπαϊκό διαβατήριο για ζώα συντροφιάς. Το διαβατήριο αυτό εκδίδεται από οποιονδήποτε εξουσιοδοτημένο κτηνίατρο και πρέπει να περιέχει κατάλληλα στοιχεία για αντιλυσσικό εμβολιασμό. Το ζωάκι σας χρειάζεται ηλεκτρονικό μικροτσίπ ή ευανάγνωστο τατουάζ που να έχει γίνει πριν από τις 3 Ιουλίου 2011 με τον ίδιο κωδικό που έχει δηλωθεί στο διαβατήριο. 8. Τι πρέπει να κάνετε για να λάβετε επιστροφή χρημάτων ή αποζημίωση Να υποβάλετε το έντυπο καταγγελίας ΕΕ για τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών στον αερομεταφορέα σας και να βεβαιωθείτε ότι κρατήσατε αντίγραφο. Τέλος, μια και είμαστε σε μήνα διακοπών ,η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, αφού σας ευχηθεί να είναι υπέροχες, χωρις προβλήματα, σας υπενθυμιζε ι ότι για προβλήματα καταγγελίες συμπαράσταση, καθοδήγηση , μπορείτε να απευθυνθείτε στο 1520 Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, αλλά και στο 2821092306 Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης Ιωάννα Μελάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια: