Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025

Ε.Π.Κ.Κρήτης:""Ελαττωματικά " αυτοκίνητα, πριν ακόμα έρθουν στα χέρια του καταναλωτή [αγοραστή}"

Ε.Π.Κ.Κρήτης:""Ελαττωματικά " αυτοκίνητα, πριν ακόμα έρθουν στα χέρια του καταναλωτή [αγοραστή}" Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 11-2-2025 Με αφορμή καταγγελίες, που φτάνουν τον τελευταίο καιρό, στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, από καταναλωτές ,που αγόρασαν αυτοκίνητα καινούργια, με αξιοσέβαστη τιμη 35.000 ευρώ,από Κρητική ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΊΑ, και πρίν ακόμα τα παραλάβουν στα χέρια τους,παρουσίασαν ελαττώματα,και πρός ενημέρωση των καταναλωτών η Ενωση ,εξέδωσε σχετικό Δελτίο Τύπου, για τα δικαιώματα των καταναλωτών . Οι συμβουλές μας: 1) Τι πρέπει να γνωρίζετε για τη νόμιμη εγγύηση α) Ορισμός Ως νόμιμη εγγύηση, ορίζεται η ευθύνη που έχει ο πωλητής ,να παραδώσει το προϊόν, που να ανταποκρίνεται στη σύμβαση. Το προϊόν ανταποκρίνεται στη σύμβαση, όταν παραδίδεται χωρίς ουσιαστικά ελαττώματα. β) Διάρκεια Η νόμιμη εγγύηση ,που πρέπει να παρέχεται από τον πωλητή έχει ελάχιστη διάρκεια δύο (2) ετών. Σε περίπτωση που αντικατασταθεί το προϊόν ή κάποιο ανταλλακτικό του η εγγύηση ανανεώνεται για όλη τη διάρκειά της ,ως προς το νέο προϊόν ή το ανταλλακτικό. Εάν το ελάττωμα φανεί, αφού το προϊόν τοποθετηθεί και εγκατασταθεί, επικοινωνήστε με τον πωλητή και δηλώστε αμέσως εγγράφως την ύπαρξη ελαττώματος, το οποίο αναφέρετε αναλυτικά και επιφυλαχτείτε για την άσκηση των δικαιωμάτων σας από το νόμου. γ) Περιεχόμενο εγγύησης Η εγγύηση ,για τα προϊόντα είναι υποχρεωτική, πρέπει να είναι γραπτή και στην ελληνική γλώσσα και να περιέχει: τα πλήρη στοιχεία του εγγυητή, επωνυμία, διεύθυνση τη διάρκεια της εγγύησης και τα δικαιώματα που μου παρέχει το προϊόν στο οποίο αναφέρεται το ακριβές περιεχόμενο της την τοπική έκταση ισχύος της Η εγγύηση πρέπει να είναι σύμφωνη με τους κανόνες της καλής πίστης και να μην αναιρείται από υπερβολικές ρήτρες εξαιρέσεων. δ) Πότε ένα προϊόν ορίζεται ως ελαττωματικό Το προϊόν δεν ανταποκρίνεται στην σύμβαση:, όταν έχει πραγματικά ελαττώματα, όταν έχει εγκατασταθεί πλημμελώς, όταν, επί κινητού πράγματος, περιορίζεται η χρήση του λόγω δικαιώματος τρίτου, όταν, επί πράγματος με ψηφιακά στοιχεία, δεν παρέχονται οι προβλεπόμενες ενημερώσεις, όταν το πωληθέν δεν ανταποκρίνεται στην σύμβαση και όταν λείπουν οι συνομολογημένες ιδιότητες. ε) Τι δικαιούστε σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος Εάν το προϊόν είναι ελαττωματικό, ή δεν είναι αυτό που παραγγείλατε ,ή φανεί ότι δεν έχει τις ιδιότητες που ο πωλητής σας υποσχέθηκε έχετε τα εξής δικαιώματα: Nα ζητήσετε, την επισκευή ή αντικατάστασή του, με άλλο που δεν θα έχει ελαττώματα και θα ανταποκρίνεται σε αυτό που παραγγείλατε ή Nα ζητήσετε, τη μείωση του τιμήματος, ανάλογα πάντα με το μέγεθος του ελαττώματος ή να υπαναχωρήσετε από τη σύμβαση (εφόσον το ελάττωμα παρουσιαστεί μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την αγορά του προϊόντος) Ο πωλητής, οφείλει να πραγματοποιήσει την επισκευή ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή. Εάν διαπιστωθεί αργότερα και άλλο ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας, μπορείτε να ασκήσετε εκ νέου ένα από τα παραπάνω δικαιώματά σας. 2) Όταν παραλαμβάνετε το προϊόν Κατά την παραλαβή του προϊόντος εξετάστε το προσεκτικά και ελέγξτε την γραπτή εγγύηση και τους όρους της. Όσο και αν βιάζεται ο μεταφορέας που σας το έφερε, έχετε το δικαίωμα να το επιθεωρήσετε. Δηλώστε ότι δεν υπογράφετε την παραλαβή του προϊόντος, εάν δεν σας αφήσει να το επιθεωρήσετε. Αν κατά τον έλεγχο διαπιστώσετε ότι δεν είναι αυτό ακριβώς που παραγγείλατε ή ότι έχει ελαττώματα, αρνηθείτε να το παραλάβετε, επιστρέψτε το αμέσως και ζητήστε να σας αποστείλουν άλλο που δεν θα έχει ελαττώματα. Προσέξτε ιδιαίτερα το προϊόν που αγοράζετε να συνοδεύεται από αναλυτικές, γραπτές οδηγίες χρήσης, διατήρησης, συντήρησης και πλήρους αξιοποίησής του στην ελληνική γλώσσα. 3) Μεταχειρισμένα προϊόντα Τα μεταχειρισμένα προϊόντα που αγοράζετε από έμπορο καλύπτονται επίσης από την ελάχιστη 2ετή εγγύηση. Ωστόσο, καμία εγγύηση δεν καλύπτει τα προϊόντα που αγοράζετε από ιδιώτες. Συμπερασματικα: H Ένωση Καταναλωτών Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,δηλώνει μεγάλη απογοήτευση από την εμφανιση τέτοιων γεγονότων δηλ. (να παραγγειλεις καινούργιο όχημα , να έχει έρθει με παραστατικά στο όνομα σου, να το έχεις ολοσχερώς εξοφλήσει και να μην το έχεις παραλάβει λόγω εμφάνισης προβλημάτων) στο οποίο οι καταναλωτές, όχι μόνο καμιά ευθύνη δεν έχουν, αλλά αντίθετα βρίσκονται εγκλωβισμένοι και σε σοβαρό κίνδυνο ακόμα και για τη ζωή τη δική τους και των παιδιών τους. «Η ευθύνη βαρύνει αποκλειστικά τις ξένες κατασκευάστριες εταιρείες, τις εταιρείες που τις αντιπροσωπεύουν" Τέλος,ως Ένωση Καταναλωτών, επειδη καποιες εταιρείες χρεώνουν αντικατάσταση οποιουδήποτε ελαττωματικού εξαρτήματος, ενώ είναι στην εγγύηση,καλούμε τους καταναλωτές να μην επιδέχονται οποιαδήποτε πληρωμή σε κανένα, καθότι είναι νομικό δικαίωμα τους να απαιτούν δωρεάν αντικατάσταση οποιουδήποτε ελαττωματικού εξαρτήματος στο ελαττωματικό προϊόν. Σε περίπτωση που θέλετε να μεσολαβήσουμε εξωδικαστικά για λογαριασμό σας, εγγραφείτε ως μέλος στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ή σε άλλη Εθνική Ένωση Καταναλωτών. Καταγγελίες Αρμόδιος Φορέας Για περισσότερες πληροφορίες και καταγγελίες μπορείτε να απευθυνθείτε στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (Τομέας Προστασίας Καταναλωτή) στην ιστοσελίδα: https://kataggelies.mindev.gov.gr/ Επίσης, στη Γραμμή Καταναλωτή: 1520 και στο Email: 1520@mindev.gov.gr Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης Ιωάννα Μελάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια: