Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Τετάρτη 8 Απριλίου 2009

Η Πάταξη παρεμπορίου στα Χανιά

ο εργαλείο πάταξης του παραεμπορίου, δεν το κατέχει ούτε η πολιτεία ούτε οι συσκεπτόμενοι έμποροι του υγιούς εμπορίου, το έχουμε εμείς οι καταναλωτές και το ενεργοποιούμε εάν δεν κάνουμε τις αγορές μας από τον άνθρωπο που πουλάει την πραμάτεια του στο πεζοδρόμιο, γύρω από τον χώρο της λαϊκής, ή σε κάποιο καφέ που θα κάνει το πέρασμά του. Εάν δεν κάνουμε την πρέπουσα χρήση, που είναι η αποστροφή, η δικαιολογία μας είναι εύκολη , στην ανεύθυνη κίνηση των αγορών μας,(ακρίβεια, οικονομική κρίση).

Η αλήθεια είναι άλλη, πάσχουμε από ενημέρωση και καταναλωτική αγωγή. Ένας υπεύθυνος καταναλωτής, δεν αγοράζει ποτέ προϊόντα, από τον περαστικό, επισκέπτεται ασφαλή εμπορικά καταστήματα ,αγοράζοντας ασφαλή προϊόντα. Πολιτεία και προμηθευτές(έμποροι) το παρ εμπόριο το θεωρούν ζιζάνιο, στο χώρο της αγοράς και μόνιμη έγνοια τους είναι, να ψάχνουν να βρουν εκείνο το φυτοφάρμακο που θα το εξαφανίσει. Το παραεμπόριο δημιουργείται και ανθεί, όταν οι τρεις μοχλοί της αγοράς, (πολιτεία, προμηθευτές, καταναλωτές) δεν συνεργάζονται, δεν συμπορεύονται. Ο καθένας έχει και το δικό του μερίδιο ευθύνης ,όταν σπάει τον κρίκο, όταν πορεύεται μόνος του.’

Η σημερινή ανάπτυξη του παραεμπορίου παγκοσμίως, έχει πάρει τέτοιες διαστάσεις, που η πάταξη του απαιτεί ενημέρωση, μεθόδευση αποφυγή αγορών. Στην εποχή της ελεύθερης αγοράς και του διαδικτύου, πρωτεύοντα ρόλο καλούμαστε να παίξουμε εμείς οι καταναλωτές, και το ζητούμενο είναι εάν θέλουμε ή δεν θέλουμε το παρ εμπόριο. Γιατί χωρίς το δικό μας θέλω και την δική μας συμβολή, παραεμπόριο δεν θα υπάρχει.

Ας πάρουμε σοβαρά τον ρόλο μας, ως καταναλωτές, μα προπάντων στις επιλογές μας. Όταν κάνουμε τις αγορές μας από ένα πωλητή που περιστασιακά συναντήσαμε μπροστά μας, έχουμε κάνει κίνηση, που δείχνει έλλειψη καταναλωτικής αγωγής και παιδείας. Διότι το αγορασθέν προϊόν μπορεί να μη είναι ασφαλές, τον πωλητή δεν θα τον ξανασυναντήσουμε σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος, ξοδέψαμε κάποια χρήματα μη προϋπολογήσιμα. Πρέπει να αναγνωρίσουμε όμως, ότι η πολιτεία στην πάταξη του παρ εμπορίου έχει τον ρόλο της, διότι το παραεμπόριο όταν παίζεται από τα γνωστά κόλπα των εταιρειών, και δεν μιλάμε για πωλήσεις λιανικής, εκεί εμείς οι καταναλωτές μοναδικό ρόλο έχουμε του αθέατου θεατή, εκεί ο χώρος και ο ρόλος ανήκει αποκλειστικά στην πολιτεία, που οφείλει να πάρει εκείνα τα μέτρα που ενδείκνυται για την πάταξη του.

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, κατανοώντας τα προβλήματα του εμπορικού κόσμου, αλλά και φροντίζοντας το συμφέρον του καταναλωτή, ζητά από τις εμπορικές επιχειρήσεις να σταθούν δίπλα στον καταναλωτή, να αναζητήσουν τις καινούργιες του ανάγκες σε καταναλωτικά προϊόντα, να δείξουν υπομονή ,να οδηγήσουν τον καταναλωτή σε ασφαλή προϊόντα, και σε χαμηλές τιμές, να αποκτήσουν την εμπιστοσύνη του καταναλωτή.

Για να εξαλειφθεί το παραεμπόριο χρειάζεται συναίνεση, συμπόρευση και των τριών μοχλών της αγοράς (πολιτεία-προμηθευτές-καταναλωτές) για το καλό του υγιούς εμπορίου- των καταναλωτών –της οικονομίας του Κράτους. Τις επόμενες μέρες θα γίνει διαβούλευση στο νέο τοπικό όργανο με την επωνυμία “το κοινόν” στο οποίο οι φορείς που συμμετέχουν θα έχουν την δυνατότητα να καταθέσουν τις προτάσεις τους, οι οποίες τεκμηριωμένες θα προωθηθούν στα κέντρα λήψεων αποφάσεων τόσο σε εθνικό, αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η Πρόεδρος

Ιωάννα Μελάκη

ΠηγήΟ Αγώνας της Κρήτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: