"Ασπιρίνη" χαρακτήρισε η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, σε σχετική ανακοίνωσή της, την πρόσφατη απόφαση που εξέδωσε η Τράπεζα της Ελλάδος, όπου τροποποιούνται τα κριτήρια για τη χρήση βιβλιαρίου επιταγών, από εκδότες "ακάλυπτων επιταγών", που έχουν αναγγελθεί στον ΤΕΙΡΕΣΊΑ.για χιλιάδες καταναλωτές , επαγγελματίες , εμπόρους και βιοτέχνες,
Σύμφωνα λοιπόν με τη ανακοίνωση της ΄Ενωσης, και επί του περιεχομένου της νέας απόφασης, μειώνεται ο χρόνος στέρησης του βιβλιαρίου των επιταγών από 12 σε 6 μήνες. , αφήνει εκτός μαύρης λίστας ( ΤΕΙΡΕΣΊΑ.)για συνολικά ποσά ακάλυπτων επιταγών μέχρι των 5.000 ευρώ
Τι ίσχυε πριν την απόφαση
Οι εκδότες ακάλυπτων επιταγών συνολικού ύψους 1.000 ευρώ (αθροιστικά σε διάστημα 12 μηνών) στερούνταν το βιβλιάριο επιταγών τους για 12 μήνες.
Το μέτρο αυτό δημιουργούσε "έμφραγμα" στην αγορά , με αποτέλεσμα λόγω της μειωμένης ρευστότητας , οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις να παρουσιάζουν αδυναμία κινητικότητας πληρωμής των υποχρεώσεων τους, και να μη μπορούν να λειτουργήσουν ομαλά, με αποτέλεσμα κάποιες από αυτές να έχουν μείνει πίσω οικονομικά με αφάνταστες υποχρεώσεις τόσο προς την Εφορία , προμηθευτές, ΔΕΗ, ασφαλιστικά Ταμεία.
Επανειλημμένα το προ ισχύον μέτρο από τις δυνάμεις τις αγοράς είχε κριθεί ότι δεν βοηθούσε την αγορά, αφού μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων το 52% αυτών ήταν στη «μαύρη λίστα» στον ΤΕΙΡΕΣΊΑ. για ποσά κάτω των 5.000 ευρώ. Έτσι περισσότεροι από 14.000 βγαίνουν από τον ΤΕΙΡΕΣΊΑ άμεσα.
Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, χαιρετίζει αυτή την απόφαση, κρίνεται ότι βρίσκεται σε θετική πορεία, θεωρείται " μικρό λιθαράκι "προς την αποζητούμενη κινητικότητα της αγοράς, θεμέλιο προς την Ανάπτυξη ΄της Χώρας μας, που όλοι ευχόμαστε και αποζητά με, Όμως, ας τα πούμε καθαρά τα πράγματα το όριο των 5.000 Ευρώ για να μη μπω στην «μαύρη λίστα» στον ΤΕΙΡΕΣΊΑ.ή να βγω είναι μία "πινελιά στο κάδρο της χρέωσης για ένα Επιχειρηματία, καθώς τα κόστη της λειτουργικότητας μιας επιχείρησης είναι υψηλά, δεν θεωρείται μέτρο ουσίας ανακούφισης για την ίδια την αγορά, το όριο θάπρεπε να ξεκινούσε τουλάχιστον στο ποσό των 10.000. Ευρώ.
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου 2013
Βλεφαροπλαστική: κοιτάζοντας τον κόσμο με άλλο βλέμμα
Τα μάτια μας αντικατοπτρίζουν τα συναισθήματα, τις διαθέσεις αλλά ακόμη
και τις προθέσεις μας… Ένα πολύτιμο αγαθό που μας επιτρέπει να
αποτυπώνουμε τις εικόνες της ζωής.
Μέσα από το βλέμμα πραγματοποιείται η συνάντηση των ανθρώπων,
εκδηλώνεται η αγωνία, ο φόβος, οι πόθοι μας, τα όνειρά μας και οι
ελπίδες μας. Με τα μάτια μας δεν βλέπουμε απλά κάποιες εικόνες αλλά
αντιλαμβανόμαστε τις σκέψεις και την ψυχή αφού το βλέμμα είναι μια
ανεξήγητη πηγή επικοινωνίας.
Με την επέμβαση της βλεφαροπλαστικής μπορεί κανείς να επιτύχει ένα
όμορφο και ξεκούραστο βλέμμα καθώς και την βελτίωση της πτώσης των
βλεφάρων όταν ο χρόνος τα έχει αγγίξει ή η φύση δεν έχει προνοήσει.
Η βλεφαροπλαστική είναι μία αισθητική επέμβαση που αποτελεί συχνή επιλογή τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες. Η βλεφαροπλαστική αποσκοπεί στη βελτίωση της εμφάνισης αλλά πολλές φορές και της λειτουργίας των οφθαλμών.
Με το πέρας της ηλικίας προκύπτει μία προοδευτική μείωση της ελαστικότητας του δέρματος καθώς
και του μυός και των υπολοίπων δομών όπως «ταρσός» «περιωτογχικό
διάφραγμα». Με τα χρόνια η εναπόθεση λίπους, έχει την τάση να προβάλλει
λόγω του εξειδικευμένου παρεγχυτικού διαφράγματος. Έτσι
οι ανατομικές αλλαγές στο βλέμμα και στην αισθητική του προσώπου,
διορθώνονται πλήρως ή μερικώς μέσω της αισθητικής βλεφαροπλαστικής.
Η βλεφαροπλαστική αποσκοπεί στη βελτίωση της εμφάνισης αλλά πολλές φορές και της λειτουργίας των οφθαλμών.
Ενδείκνυται σε όλες τις ηλικίες, αλλά συχνότερα πραγματοποιείται στη
μέση ηλικία. Στις μικρότερες ηλικιακές ομάδες, ενδείκνυται συχνά σε
ασθενείς με «οικογενές» γενετικό πρόβλημα του βλεφάρου ενώ σε
μεγαλύτερες ηλικίες η «χαλάρωση-πτώση» των βλεφάρων συνάδει με τους
φυσικούς παράγοντες γήρανσης.
Τα άνω βλέφαρα τείνουν να είναι πτωτικά και αυτό οφείλεται στην ηλικία
και στην προοδευτική χαλάρωση όλων των ιστών, τόσο του άνω όσο και του
κάτω βλεφάρου κυρίως όμως του δέρματος οδηγώντας σε σχηματισμό όλο και
μεγαλύτερης αναδίπλωσης του άνω βλεφάρου.
Επίσης, ιδιαίτερη σημασία για τη
βλεφαροπλαστική έχει το πραγματικό σχήμα και μέγεθος του βολβού, τέτοιες
αποκλίσεις από τη φυσιολογική ανατομία όπως π.χ. εξόφθαλμο, μυωπία ή
κληρονομικότητα, πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα ώστε το χειρουργικό
αποτέλεσμα να είναι τέλειο και όχι ελλιπές. Η
βλεφαροχάλαση είναι μία κατάσταση όπου δημιουργεί αλλοίωση στο σχήμα
καθώς δημιουργείται λόγω της χαλάρωσης του μυός μία «κουρτίνα» από το
πάνω βλέφαρο. Επίσης, η
«δερματοχάλαση» είναι μία αιτία η οποία πολλές φορές συγχέεται με τη
βλεφαροχάλαση. Σε αυτή την περίπτωση, το δέρμα «κρεμάει» πάνω από το
βλεφαρικό όριο. Η δερματοχάλαση συνήθως, εμφανίζεται από τη μέση ηλικία
και προφανώς είναι μία φυσιολογική διαδικασία γήρανσης.
Ένα άλλο σημείο που πρέπει να ληφθεί υπ όψιν είναι το ύψος των φρυδιών ή
η πτώση αυτών. Απαιτεί μελέτη, σκέψη και προγραμματισμό ώστε το
αποτέλεσμα να είναι άριστο και ολοκληρωμένο.
Η υπέρχρωση των κάτω βλεφάρων μπορεί να εμφανισθεί ηπιότερη εάν απομακρυνθούν οι σακούλες.
Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να χρειασθεί συμπληρωματικά άλλη μέθοδος
αντιμετώπισης όπως π.χ. βαθύ peeling, ώστε να έχουμε ένα άρτιο τελικό
αποτέλεσμα. Ο πλαστικός χειρουργός θα πρέπει να είναι εξειδικευμένος με
όλες τις παραλλαγές και να γνωρίζει πότε και πώς θα τις εφαρμόσει.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι οι λεπτές ρυτίδες της εξωτερικής πλευράς των ματιών (crow's
feet) δεν αντιμετωπίζεται με την βλεφαροπλαστική γι' αυτό στο
συγκεκριμένο σημείο εφαρμόζονται άλλες μέθοδοι όπως peeling, laser κλπ.
Σχεδιασμός
Ο πλαστικός χειρουργός θα συζητήσει, με
τον/την ενδιαφερόμενο/-η διεξοδικά για την επέμβαση ώστε να γίνουν
πλήρως κατανοητές όλες οι παράμετροι, αφού η κάθε περίπτωση είναι
εξατομικευμένη. Πριν την
επέμβαση, πάντα διενεργείται πλήρης προεγχειρητικός έλεγχος, ενώ η
επέμβαση πραγματοποιείται σε οργανωμένη κλινική, παρουσία έμπειρου
αναισθησιολόγους και οργανωμένης νοσηλευτικής ομάδας.
Ο ασθενής παρακολουθείται μετεγχειρητικά
σε τακτά χρονικά διαστήματα που ορίζει ο χειρουργός και λαμβάνει
οδηγίες για τη μετεγχειρητική φροντίδα.
Ο ενδιαφερόμενος αποχωρεί την ίδια ημέρα από την κλινική,
με ελαφρό οίδημα, το οποίο υποχωρεί σταδιακά στις ημέρες που ακολουθούν
και έτσι μπορεί άμεσα να επιστρέψει στις επαγγελματικές και κοινωνικές
του υποχρεώσεις.
Οι χειρουργικές τομές της
βλεφαροπλαστικής δεν είναι ορατές καθώς πραγματοποιούνται με βάση τη
διαφορετικότητα των μορφολογικών παραγόντων,
π.χ. την ποιότητα του δέρματος, έτσι ο πλαστικός χειρουργός λαμβάνει
υπ' όψη του όλες τις λεπτομέρειες και τη διαφορετικότητα των βλεφάρων
για εξατομικευμένο αποτέλεσμα
Η βλεφαροπλαστική πραγματοποιείται με τοπική αναισθησία και αυτό συμβαίνει διότι η
διόρθωση της πτώσης και πιθανόν η ανάρτηση του ταρσού θεωρείται από
μερικούς χειρουργούς, ότι απαιτεί κινητικότητα του βλεφάρου.
Σήμερα με την επέμβαση της
βλεφαροπλαστικής μπορεί κανείς να αποκτήσει γρήγορα, ανώδυνα και με
ασφάλεια το βλέμμα της άλλοτε νιότης του. Τα σημάδια της κούρασης θα
εξαφανισθούν και τη θέση τους θα πάρει ένα βλέμμα ξεκούραστο, πιο
λαμπερό και ανανεωμένο.
Δρ Ιωάννης Λύρας Πλαστικός Χειρουργός
Διευθυντής Κλινικής Πλαστικής Χειρουργικής Ιατρικού Κέντρου Αθηνών
Επίτιμος Πρόξενος της Βραζιλίας στην Ελλάδα
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να απευθυνθείτε στο www.ioannislyras.gr
Να πως θα απαλλαγείτε από τις εισπρακτικές εταιρίες.
Οταν σας καλέσουν και σας πουν το ποιημα που σημαινει: Γεια σας τηλεφωνώ από την τάδε εταιρία με αριθμό μητρώου τάδε και εκ μέρους της τάδε τράπεζας μετα θα σας πουνε...Θα θελαμε να σας ενημερώσουμε πως η κλήση μας ηχογραφείται και θα διατηρρηθεί στα αρχεία μας για ένα ετος. Τοτε εσεις να πειτε πως...
ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΩ ΤΗΝ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ της συνομιλίας μας γιατι ειναι προσωπικό δεδομένο! Αν θες ξαναπαρεμε να σε ηχογραφησω εγω...
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
ΕΚΕΙ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΙΩΣΑΤΕ. ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ αφου φυσικά δεν απαντουν οτι θέλουν και δεν υπάρχει οδηγία για τετοια περίπτωση ποου καποιος δεν επιθυμει την ηχογραφηση!
ΠΕΙΤΕ τους επίσης πως η ηχογραφηση θα επρεπε να ειχε γινει αφου πρωτα παρουν τη συγκαταθεσή σας και οχι να την εχουν ξεκινησει απο πριν και απλα να σας ενημερωσουν και οτι ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ
Ο τ. εισαγγελέας Ι. Σακκάς επιτίθεται σε δικαστές για αποφάσεις υπέρ των τραπεζών E-mail
Με άρθρο που ανάρτησε στην προσωπική του ιστοσελίδα ο πρώην εισαγγελέας Ιωάννης Σακκάς, καταφέρεται κατά...
ορισμένων δικαστικών λειτουργών οι οποίοι φαίνεται να έχουν επιδοθεί σε
ένα άθλιο κυνήγι δανειοληπτών εκδίδοντας δικαστικές διαταγές πληρωμών
υπέρ των τραπεζών.
Ολόκληρο το άρθρο του πρώην εισαγγελικού λειτουργού έχει ως εξής:
Κυνήγι
δανειοληπτών από την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη με ικανοποίηση παράνομου
Γενικού Όρου Συναλλαγών των Τραπεζών με παράνομες και άκυρες Διαταγές
Πληρωμής. Απάτη τραπεζών ενώπιον Δικαστηρίων ή υπόθαλψη τραπεζικής
παρανομίας από τη Δικαιοσύνη ή και τα δύο; Το μεγάλο ερώτημα. Η ώρα
ευθύνης της Δικαιοσύνης εν μέσω κρίσης και μνημονιακών μέτρων στη
Ελλάδα.
Είναι
γνωστό ότι οι τράπεζες μεταξύ των άλλων γενικών όρων συναλλαγών στην
κατάρτιση δανείων με τους πελάτες τους -καταναλωτές εδώ και χρόνια έχουν
συμπεριλάβει μεταξύ
άλλων και τον γενικό όρο ότι οι τόκοι υπολογίζονται με βάση έτος 360 ημερών.
άλλων και τον γενικό όρο ότι οι τόκοι υπολογίζονται με βάση έτος 360 ημερών.
Αυτός
όμως ο όρος εκρίθη παράνομος και καταχρηστικός από το 4-3-2005 σύμφωνα
με την αμετάκλητη απόφαση 430/2005 του Αρείου Πάγου (Δ Πολιτικό Τμήμα)
καθώς ήρχετο σε αντίθεση με το παράγωγο ευρωπαϊκό-κοινοτικό δίκαιο
(οδηγία) που ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο με κοινή υπουργική απόφαση
(Ζ1-178/13.2.2001, ΦΕΚ Β 255./8-3-2001) και επιβάρυνε το επιτόκιο κάθε
ημέρας παρανόμως στον δανειολήπτη επιπλέον με 1,3889% τόκο (βλ την
απόφαση), ενώ ο νόμιμος τρόπος υπολογισμού του τόκου ήταν με βάση έτος
365 ημερών.
Όμως
η αμετάκλητη απόφαση επειδή προέρχεται μετά από συλλογική αγωγή με τη
διαδικασία του Ν 2251/1994 περί προστασίας καταναλωτών, έχει
δημιουργήσει δεδικασμένο έναντι πάντων και οι Ελληνικές Τράπεζες όφειλαν
να συμμορφωθούν και να αποδώσουν- επιστρέψουν τους παράνομους
τοκογλυφικούς τόκους που κεφαλαιοποίησαν μαζί με τους τόκους που
επέβαλαν επ’ αυτών.
Αυτή η παρανομία των τραπεζών είναι γνωστή στους Δικαστές από το 2001 τουλάχιστον.
Αυτή η παρανομία των τραπεζών είναι γνωστή στους Δικαστές από το 2001 τουλάχιστον.
Στις
16-4-2010 από την Ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας εξεδόθη η με
αριθμ 1210/2010 απόφασή του με την οποία απορρίφθηκε η αίτηση ακύρωσης
15 τραπεζών κατά της Ζ1-798/25-6-2008 –ΦΕΚ Β 1353/11-7-2008 απόφασης του
Υπουργού Ανάπτυξης με την οποία μεταξύ άλλων παρανόμων –καταχρηστικών
ΓΟΣ, απαγόρευε στις τράπεζες να αναγράφουν στις δανειακές συμβάσεις και
τον παραπάνω παράνομο και τοκογλυφικό όρο συναλλαγών.
Ως εκ τούτου πλέον η παραπάνω υπουργική απόφαση αποτελούσε κανόνα αναγκαστικού δικαίου και αυτό το γνώριζαν τραπεζίτες και δικαστές, οι οποίοι σε δικαστικές υποθέσεις όφειλαν να εφαρμόζουν αυτεπάγγελτα την παραπάνω αναγκαστική απαγόρευση.
Ως εκ τούτου πλέον η παραπάνω υπουργική απόφαση αποτελούσε κανόνα αναγκαστικού δικαίου και αυτό το γνώριζαν τραπεζίτες και δικαστές, οι οποίοι σε δικαστικές υποθέσεις όφειλαν να εφαρμόζουν αυτεπάγγελτα την παραπάνω αναγκαστική απαγόρευση.
Οι
τράπεζες όμως συνέχιζαν το βιολί τους και στο κλείσιμο των δανειακών
συμβάσεων στο οφειλόμενο δανειακό υπόλοιπο ή κατάλοιπο συμπεριλάμβαναν
στην απαίτηση τους και τον παράνομο τόκο και με αιτήσεις τους έκδοσης
Διαταγών Πληρωμής, όπως γίνεται πρόσφατα εν μέσω κρίσης, κατά των
δανειοληπτών για να κατασχέσουν τα σπίτια τους-κατοικίες τους,
παριστάνουν στους Δικαστές εγγράφως εν γνώσει τους ψευδώς, μετά τις ως
άνω αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις, ότι το αναγραφόμενο χρηματικό
ποσόν στην αίτησή τους είναι το νόμιμο και αληθές και ζητούσαν και ήδη
ζητούν από τους Δικαστές να εκδοθούν Διαταγές Πληρωμής για τα συνολικά
ποσά στις αιτήσεις τους που μέρος αυτών ήταν παράνομο και συνεπώς ήταν
και είναι ελαττωματική η απαίτηση της τράπεζας ως μη βέβαιη και
εκκαθαρισμένη.
Οι
Δικαστές γνώριζαν τα παραπάνω περιστατικά αυτεπαγγέλτως και σύμφωνα με
το νόμο, τα άρθρα 627 περ α –β και 628 παρ 1 του ΚΠολΔ, σε τέτοιες
περιπτώσεις με την περιβόητη υψηλή τους αντίληψη και ανεξαρτησία τους
υποχρεούντο και μπορούσαν να απορρίπτουν τις αιτήσεις των τραπεζών για
έκδοση Διαταγών Πληρωμής, αφού μπορούσαν να ζητήσουν από τις τράπεζες
εξηγήσεις (δηλαδή το σύστημα δικαιοσύνης είναι ανακριτικό στο στάδιο
έκδοσης διαταγής πληρωμής), και η αιτούσα την διαταγή πληρωμής τράπεζα
δεν ήθελε να συμμορφωθεί προς τις υποδείξεις του Δικαστή για την
συμπλήρωση ή διόρθωση της αίτησης για το πραγματικό νόμιμο οφειλόμενο
ποσόν του δανειολήπτη μετά τις δύο παραπάνω αμετάκλητες αποφάσεις που
δεσμεύουν τις τράπεζες, νομικά και στα συναλλακτικά ήθη.
Η απόρριψη (κατ’ άρθρο 628 παρ/φοι 1 περ. β-2 ΚΠολΔ) σημειώνεται κάτω από την αίτηση και αναφέρεται με συντομία ο λόγος της απόρριψης.
Η απόρριψη (κατ’ άρθρο 628 παρ/φοι 1 περ. β-2 ΚΠολΔ) σημειώνεται κάτω από την αίτηση και αναφέρεται με συντομία ο λόγος της απόρριψης.
Δηλαδή
ο Δικαστής μπορούσε να απορρίψει την Αίτηση της τράπεζας για έκδοση
Διαταγής Πληρωμής με τον σύντομο λόγο, ότι από την θεώρηση του
περιεχόμενου της αίτησης και της προσκομισθείσας σύμβασης δανείου,
προκύπτει ότι στο συνολικό αιτούμενο ποσόν περιέχεται παράνομο ποσόν
τόκου από τον ΓΟΣ (τον ανωτέρω υπολογισμού τόκου με βάση έτος 360 ημερών
αντί 365 ημερών), που βάσει της πάγιας νομολογίας ΑΠ 430/2004 και ΟλΣτΕ
1210/2010 κλπ εκρίθη παράνομος και το Δικαστήριο δεν νοείται να
συμπεριλάβει σε εκτελεστό τίτλο παράνομα ποσά.
Αντί
όμως αυτών των νομίμων ενεργειών οι Δικαστές τρέχουν να ικανοποιήσουν
τα αιτήματα των τραπεζών ολικώς βάζοντας στο τρέξιμο και σε μπελάδες
τους πολίτες-δανειολήπτες να κινδυνεύει η περιουσία τους, το σπίτι τους
να κατασχεθεί και με παράνομες απαιτήσεις των τραπεζών εάν δεν προλάβουν
να αντιδράσουν νομικά εντός 3 ημερών, με ανακοπή, αίτηση ασφαλιστικών
μέτρων και αίτημα προσωρινής διαταγής κατά της τράπεζας, για να
αποφύγουν την παγίδα του άρθρου 926 ΚΠολΔ, της αναγκαστικής εκτέλεσης
την 4η ημέρα από την επίδοση της Διαταγής Πληρωμής του Δικαστή
(Εκτελεστού Τίτλου).
Οι Δικαστές μπορούσαν να βάλουν έγκαιρα φρένο στις παράνομες απαιτήσεις των τραπεζιτών. Και όμως δεν το κάνουν.
Έτσι γεμίζουν αστικές δικογραφίες τα δικαστήρια και οι πολίτες αναγκάζονται να τρέχουν στα δικαστήρια εν μέσω κρίσης.
Το Δικαστικό Σύστημα στην Ελλάδα όπως λειτουργεί παράγει επιπλέον δικαστική ύλη και φαίνεται σ’ αυτή την περίπτωση.
Δυστυχώς ισχύει αυτό που λέει ο λαός «δουλειά δεν είχε ο δ… και λήστευε τα παιδία του».
Έτσι γεμίζουν αστικές δικογραφίες τα δικαστήρια και οι πολίτες αναγκάζονται να τρέχουν στα δικαστήρια εν μέσω κρίσης.
Το Δικαστικό Σύστημα στην Ελλάδα όπως λειτουργεί παράγει επιπλέον δικαστική ύλη και φαίνεται σ’ αυτή την περίπτωση.
Δυστυχώς ισχύει αυτό που λέει ο λαός «δουλειά δεν είχε ο δ… και λήστευε τα παιδία του».
Πέραν αυτών θα πρέπει να σημειωθεί ότι:
α) το θέμα των δανειοληπτών, ως πληθυσμιακή οντότητα, εν όψει απρόοπτης μεταβολής των συνθηκών (κατ΄άρθρα 388 και 288 του Αστικού Κώδικα) έχει αναδειχθεί σε μείζον κοινωνικό-οικονομικό πρόβλημα εν όψει της κρίσης και οι κερδοσκόποι περιμένουν,
β) οι δικαστικές και εισαγγελικές αρχές στην Ελλάδα δεν έχουν δώσει γρήγορη συντονισμένη λύση στις παράνομες απαιτήσεις τόκων των τραπεζών που τις ενσωματώνουν μέσα σε νόμιμες δανειακές απαιτήσεις τους.
γ) Ουδέποτε έχει προσδιορισθεί πόσο παράνομο τόκο έχουν εισπράξει οι τράπεζες με τον παραπάνω ΓΟΣ εν όψει των δανείων που έδωσαν από το 2001 τουλάχιστον, που με διαφημίσεις ωθούσαν τους πολίτες σε λήψη δανείων.
Οι τράπεζες δεν έχουν επιστρέψει τα παράνομα ποσά ως αδικαιολόγητο πλουτισμό τους τουλάχιστον (κατ’ άρθρα 904 ΑΚ-249 ΑΚ).
α) το θέμα των δανειοληπτών, ως πληθυσμιακή οντότητα, εν όψει απρόοπτης μεταβολής των συνθηκών (κατ΄άρθρα 388 και 288 του Αστικού Κώδικα) έχει αναδειχθεί σε μείζον κοινωνικό-οικονομικό πρόβλημα εν όψει της κρίσης και οι κερδοσκόποι περιμένουν,
β) οι δικαστικές και εισαγγελικές αρχές στην Ελλάδα δεν έχουν δώσει γρήγορη συντονισμένη λύση στις παράνομες απαιτήσεις τόκων των τραπεζών που τις ενσωματώνουν μέσα σε νόμιμες δανειακές απαιτήσεις τους.
γ) Ουδέποτε έχει προσδιορισθεί πόσο παράνομο τόκο έχουν εισπράξει οι τράπεζες με τον παραπάνω ΓΟΣ εν όψει των δανείων που έδωσαν από το 2001 τουλάχιστον, που με διαφημίσεις ωθούσαν τους πολίτες σε λήψη δανείων.
Οι τράπεζες δεν έχουν επιστρέψει τα παράνομα ποσά ως αδικαιολόγητο πλουτισμό τους τουλάχιστον (κατ’ άρθρα 904 ΑΚ-249 ΑΚ).
Τι
θα έχουν να πουν οι Δικαστές και Εισαγγελείς αν αύριο κατασχεθούν
κατοικίες φτωχών πολιτών δανειοληπτών για χρηματικές απαιτήσεις
συστημικών τραπεζών από δάνεια που μέσα σε Διαταγές Πληρωμής Δικαστηρίων
(εκτελεστοί τίτλοι κατά το ελληνικό δίκαιο) συμπεριλήφθησαν παράνομοι
τοκογλυφικοί τόκοι κεφαλαιοποιημένοι κλπ, από την αιτούσα τράπεζα και η
Δικαιοσύνη με τη συμπεριφορά της νομιμοποίησε παράνομα έσοδα τραπεζών
και δανειολήπτες οδηγήθηκαν στην εξαθλίωση, την φτώχεια και την
αυτοκτονία:
Πέραν
αυτών έχω να σημειώσω τα εξής: Η απάτη ενώπιον δικαστηρίου (άρθρο 386
ΠΚ) τελείται και με έκδοση Διαταγής Πληρωμής με βάση έγγραφο που
ενσωματώνει τοκογλυφικούς τόκους (βλ απόφαση ΑΠ 127/1989 ΠοινΧρ ΛΘ σελ
733) και μπορεί να τελεσθεί και με αθέμιτη παρασιώπηση αληθούς
περιστατικού, όταν η παρασιώπηση μπορεί να παραπλανήσει το δικαστήριο
στην έκδοση δυσμενούς για τον αντίδικο απόφασης (δανειολήπτη), που θα
του προξενήσει περιουσιακή βλάβη, που θα απεφεύγετο εάν η διάδικος ( η
αιτούσα τράπεζα) τηρούσε το καθήκον αληθείας κατ’ άρθρο 116 ΚΠολΔ και
ανακοίνωνε με την αίτησή της (εν προκειμένω) στο δικαστήριο σημαντικό
για την όλη υπόθεση αληθές περιστατικό ( τόκους από παράνομο ΓΟΣ) που
επηρεάζει το βέβαιο και εκκαθαρισμένο της τραπεζικής απαίτησης.
(βλ σχετικώς ΑΠ 176/2006 Ποιν Χρ ΝΣΤ σελ 793, 1956/2001 ΠοινΔικ 2002 σελ 449 κλπ Ποινικός Κώδικας Ερμηνεία-Εφαρμογή Μιχ Μαργαρίτη Αρεοπαγίτη ε.τ. παρ/φοι 10, 11, 61,62, 63, 70, έκδοση 2008 Π. Σάκκουλα).
(βλ σχετικώς ΑΠ 176/2006 Ποιν Χρ ΝΣΤ σελ 793, 1956/2001 ΠοινΔικ 2002 σελ 449 κλπ Ποινικός Κώδικας Ερμηνεία-Εφαρμογή Μιχ Μαργαρίτη Αρεοπαγίτη ε.τ. παρ/φοι 10, 11, 61,62, 63, 70, έκδοση 2008 Π. Σάκκουλα).
Την
απατηλή αυτή συμπεριφορά-απάτης της αιτούσας τράπεζας ενώπιον
Δικαστηρίου όφειλε ο Δικαστής με έκθεσή του κατά τη διάρκεια πολιτικής
δίκης (έκδοσης διαταγής πληρωμής), κατ’ άρθρο 38 ΚΠΔ, να την αναγγείλει
στον αρμόδιο Εισαγγελέα ως απόπειρα απάτης ενώπιον Δικαστηρίου και να
απορρίψει την αίτηση της τράπεζας.
Αυτή
τη περίπτωση θα πρέπει οι δανειολήπτες να την επικαλεσθούν σε περίπτωση
άσκησης Ανακοπής, Ασφαλιστικών Μέτρων και έκδοσης προσωρινής διαταγής
κατά της αντίστοιχης τράπεζας.
Τι
θέση θα πάρουν οι δανειολήπτες ως πληθυσμιακή οντότητα εν μέσω κρίσης
για να αντιμετωπίσουν Διαταγές Πληρωμής εναντίον τους και υπέρ
συστημικών τραπεζών που αφού πήραν από τους φορολογούμενους 50 δις ευρώ
για ανακεφαλαιοποίησή τους, τώρα επιπλέον με αποφάσεις δικαστών
νομιμοποιούν παράνομους τόκους με τον παραπάνω ΓΟΣ και κινδυνεύει με
κατάσχεση το σπίτι τους;
Δεν θα σκεφθούν μόνον ότι η Διαταγή Πληρωμής εναντίον τους, ως εκτελεστός τίτλος, πάσχει ακυρότητας ως προϊόν απάτης ενώπιον Δικαστηρίου και μπορούν να ασκήσουν ανακοπή κλπ (αν έχει χρήματα για δικηγόρους).
Δεν θα σκεφθούν μόνον ότι η Διαταγή Πληρωμής εναντίον τους, ως εκτελεστός τίτλος, πάσχει ακυρότητας ως προϊόν απάτης ενώπιον Δικαστηρίου και μπορούν να ασκήσουν ανακοπή κλπ (αν έχει χρήματα για δικηγόρους).
Οι
πολίτες-δανειολήπτες θα σκεφθούν ότι Δικαστές με Διαταγές Πληρωμής
παρανόμως υποστήριξαν παράνομα τοκογλυφικά αιτήματα τραπεζών ξεπλένοντας
παράνομα χρήματα (παράνομους τόκους μέσω απάτης τους με αθέμιτη
παρασιώπηση αληθινών γεγονότων πανελλαδικώς σε πολίτες-δανειολήπτες).
Η Δικαιοσύνη θα πρέπει να βρει έγκαιρα τρόπο να προστατεύσει το κύρος της, αλλά για να ξεκολλήσει η νοημοσύνη της Δικαιοσύνης πρέπει να υπάρξει φωνή Λαού. Υπάρχει;
Η Δικαιοσύνη θα πρέπει να βρει έγκαιρα τρόπο να προστατεύσει το κύρος της, αλλά για να ξεκολλήσει η νοημοσύνη της Δικαιοσύνης πρέπει να υπάρξει φωνή Λαού. Υπάρχει;
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 5-9-2013 από directNEWS.gr
Ε.Π.Κ.Κρήτης: Νέα Υγειονομική Διάταξη, για επιπλέον τρόφιμα, που θα επιτρέπονται να προσφέρουν τα κυλικεία των σχολείων
Σημαντική, χαρακτήρισε η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης σε σχετική ανακίνωσή της την νέα Υγειονομική Διάταξη του Υπουργείου Υγείας, που καθορίζει τα τρόφιμα που θα μπορούν να παρασκευάζονται και να προσφέρονται από τα κυλικεία των σχολείων.Ακόμα στην ίδια διάταξη τίθονται αυστηρότερες υγιονομικές προδιαγραφές καθαριότητας και τρόποι σερβιρίσματος από τους σερβίροντες κυλικιάρχες.
Εκείνο που οφείλει να τονίσει η ΄Ενωση είναι ότι η πολιτεία οφείλει να να εντατικοποιήσει τους ελεγκτικού της μηχανισμούς ώστε να εφαρμοστεί η εν λόγω διάταξη αλλά και οι γονείς μέσω των σχολικών Επιτροπών και συλλόγων να είναι αρωγοί σαυτήν την προσπάθεια.
Επιτρεπόμενα προς πώληση προϊόντα στα σχολικά κυλικεία – καντίνες
1. ΦΡΟΥΤΑ-ΛΑΧΑΝΙΚΑ
• Φρέσκα φρούτα-λαχανικά ανάλογα με την εποχή (π.χ. μήλο, αχλάδι, πορτοκάλι, μανταρίνια, μπανάνα, βερίκοκα, ροδάκινο κλπ), καλά πλυμένα και συσκευασμένα σε ατομική μερίδα.
• Αποξηραμένα φρούτα (π.χ. βερίκοκα, δαμάσκηνα, σύκα, σταφίδες, μπανάνες κλπ) χωρίς προσθήκη ζάχαρης, συσκευασμένα σε ατομική μερίδα έως 50γρ.
• Φυσικός χυμός φρούτων ή και λαχανικών που παρασκευάζεται εντός των κυλικείων – καντίνων. Δεν επιτρέπεται η προσθήκη σακχάρων ή άλλων γλυκαντικών ουσιών. Συστήνεται να είναι δυνατή η κατανάλωση του άμεσα μετά την παρασκευή του σε ποτήρια μιας χρήσης ανακυκλώσιμου υλικού.
• Φρουτοσαλάτα που παρασκευάζεται εντός των κυλικείων – καντίνων από φρέσκα, καλά πλυμένα φρούτα εποχής. Δεν επιτρέπεται η προσθήκη σακχάρων ή άλλων γλυκαντικών ουσιών.
• Σαλάτα από φρέσκα, καλά πλυμένα λαχανικά που παρασκευάζεται εντός των κυλικείων – καντίνων, χωρίς προσθήκη αλατιού. Επιτρέπεται μόνο η προσθήκη ελαιολάδου, ξυδιού η λεμονιού.
• Συσκευασμένοι φυσικοί χυμοί φρούτων και ομοειδών προϊόντων, χωρίς συντηρητικά και χωρίς προσθήκη ζάχαρης, σε ατομική συσκευασία έως και 250ml.
2. ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ
• Γάλα τυποποιημένο, παστεριωμένο σε ατομική συσκευασία έως 500ml πλήρες και ημιαποβουτυρωμένο (1,5%-1,8% λιπαρά).
• Σοκολατούχο γάλα με χαμηλά λιπαρά (max.1,8%) σε συσκευασία έως 250ml.
• Γιαούρτι τυποποιημένο (έως 5% λιπαρά) χωρίς πρόσθετα σάκχαρα σε ατομική μερίδα έως 200 γραμμάρια.
• Ροφήματα από συνδυασμούς φρέσκου γάλακτος και φρέσκων φρούτων που θα παρασκευάζονται στο κυλικείο. Δεν επιτρέπεται η προσθήκη ζάχαρης. Απαγορεύεται η διάθεση άλλων τυποποιημένων αναλόγων ροφημάτων καθώς και η χρήση έτοιμης σκόνης για την παρασκευή τους.
• Τυριά πολύ σκληρά, σκληρά, ημίσκληρα, μαλακά τυριά. Συστήνονται τυριά παραδοσιακά και ελληνικά Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης. Εξαιρούνται τα ανακατεργασμένα τυριά ή τηγμένα τυριά και ανακατεργασμένα τυριά με αλειφώδη υφή.
3. ΑΠΛΑ ΑΡΤΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ Ή ΑΡΤΟΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ
• Κουλούρι σησαμένιο ολικής άλεσης πλούσιο σε φυτικές ίνες ή λευκό.
• Κριτσίνια ολικής άλεσης πλούσια σε φυτικές ίνες ή λευκά, σε ατομική συσκευασία έως 50γρ.
• Φρυγανιές ολικής άλεσης πλούσιες σε φυτικές ίνες ή λευκές, σε ατομική συσκευασία έως 50γρ.
• Κράκερς ολικής άλεσης πλούσια σε φυτικές ίνες ή λευκά, σε ατομική συσκευασία έως 50γρ
Τα παραπάνω απλά αρτοπαρασκευάσματα πρέπει να πληρούν τις ακόλουθες προδιαγραφές:
Κορεσμένα λιπαρά έως 3%
Τράνς λιπαρά έως 0,1%
Νάτριο έως 0,5%
4. ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΡΤΟΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ
• Μουστοκούλουρα σε ατομική μερίδα έως 60γρ.
• Σταφιδόψωμο σε ατομική μερίδα έως 60γρ.
• Μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης σε ατομική μερίδα έως 40γρ, η οποία να πληρεί τις ακόλουθες προδιαγραφές:
Κορεσμένα λιπαρά έως 3%
Τράνς λιπαρά έως 0,1%
Νάτριο έως 0,5%
• Επιτρέπεται η διάθεση τυρόπιτας-πίτας λαχανικών σε ατομικές μερίδες των 120 γρ. και με συγκεκριμένες προδιαγραφές:
Α) Η λιπαρή ύλη για τη ζύμη-φύλλο πρέπει να είναι αποκλειστικά ελαιόλαδο. Δεν επιτρέπεται η χρήση ζύμης σφολιάτας
Β) Το τυρί που θα χρησιμοποιείται στις τυρόπιτες θα πρέπει να αποτελεί τουλάχιστον το 40% του συνολικού βάρους. Συστήνονται τυριά παραδοσιακά και ελληνικά Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης. Απαγορεύεται η χρήση τετηγμένων τυριών.
• Πίτσα με τις παρακάτω προδιαγραφές:
Για τη βάση τα επιτρεπόμενα υλικά είναι αλεύρι, αβγό, γιαούρτι, αλάτι και μυρωδικά βότανα. Απαγορεύεται η χρήση ενισχυτικών γεύσης όπως το γλουταμινικό μονο-νάτριο. Για τη γέμιση τα επιτρεπόμενα προϊόντα είναι τυρί, τομάτα, πιπεριές, μανιτάρια, κρεμμύδι, καλαμπόκι. Δεν επιτρέπεται η χρήση σάλτσας και αλλαντικών.
5. ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ
• Τα σάντουιτς / τοστ μπορούν να παρασκευάζονται με συνδυασμούς των τροφίμων των επόμενων παραγράφων. Μπορούν να είναι τυποποιημένα ή να παρασκευάζονται στο χώρο του κυλικείου-καντίνας αυθημερόν.
• Επιτρέπεται η χρήση όλων των ειδών ψωμιού, ολικής άλεσης πλούσιο σε φυτικές ίνες ή λευκό όπως ψωμάκι ατομικό, ψωμί για τοστ, μπαγκέτα, ελληνική πίτα, αραβική πίτα, σησαμένιο κουλούρι. Συστήνεται το ψωμί ολικής άλεσης. Δεν επιτρέπεται το μπριος, το κρουασάν η το πιροσκί. Η ελληνική πίτα δεν πρέπει να περιέχει γλυκουρονικό νάτριο.
• Δεν επιτρέπεται η χρήση άλλων αλλαντικών, εκτός από βραστή γαλοπούλα με τις παρακάτω προδιαγραφές:
α) Κορεσμένα λιπαρά έως 1%
β) Νάτριο έως 1%
• Λαχανικά όλων των ειδών.
• Ελιές χωρίς το κουκούτσι και πάστα ελιάς.
• Αβγό καλά βρασμένο.
• Από λιπαρές ύλες επιτρέπεται μόνο η προσθήκη ελαιολάδου
• Επιτρέπεται η παρασκευή γλυκών σάντουιτς με συνδυασμό των προαναφερομένων ψωμιών και ως γέμιση 1 κουταλιά της σούπας μέλι ή μέλι με ταχίνι.
6. ΓΛΥΚΙΣΜΑΤΑ
• Κρέμα και ρυζόγαλο σε ατομικές μερίδες των 150γρ.(με περιεκτικότητα σε λίπος γάλακτος έως 4% ).
• Χαλβάς σε ατομική μερίδα έως 50 γρ.
• Παστέλι σε ατομική μερίδα έως 50γρ.
• Μέλι σε ατομική μερίδα.
• Σοκολάτα υγείας και γάλακτος σε ατομική μερίδα έως 30γρ.
• Δεν επιτρέπεται η διάθεση τσιχλών και καραμελών.
7. ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ
• Στα κυλικεία των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιτρέπονται οι ξηροί καρποί όλων των ειδών χωρίς προσθήκη αλατιού ή ζάχαρης σε ατομική συσκευασία έως 50γρ. Δεν επιτρέπονται οι τηγανισμένοι ξηροί καρποί.
8. ΥΓΡΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
• Εμφιαλωμένο νερό.
• Στα κυλικεία των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιτρέπονται τα παρακάτω αφεψήματα: χαμομήλι, φασκόμηλο, τσάι του βουνού, χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή σύνθετων γλυκαντικών.
• Καφές μόνο για το προσωπικό.
• Δεν επιτρέπεται η διάθεση αναψυκτικών.
9. Επιτρέπεται η διάθεση και «βιολογικών προϊόντων» όπως αυτά ορίζονται στους Κανονισμούς 834/2007 και 889/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, με την προϋπόθεση ότι αυτά εμπίπτουν στον ανωτέρω κατάλογο.
10. Δεν επιτρέπεται η διάθεση λειτουργικών τροφίμων ή συμπληρωμάτων διατροφής και προϊόντων που περιέχουν γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς.
Τέλος, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ενημερώνει Κυλικυάρχες, γονείς και μαθητές, ότι και αυτή την χρονιά μέσω του Γραφείου Προστασίας του Καταναλωτή θα κάνει την παρουσία της στα Κυλικεία των σχολείων της Κρήτης για έρευνα και εφαρμογή της παραπάνω διάταξης.
Τετάρτη, 4 Σεπτεμβρίου 2013
Ανακοίνωση των εργαζομένων του ΕΦΕΤ
Πριν λίγες μέρες η Κυβέρνηση αποφάσισε να επιτρέψει την
απελευθέρωση των τροφίμων με περασμένη ημερομηνία λήξης, γεγονός που
σημαίνει ότι κάποιος θα μπορεί να καταναλώνει ληγμένα προιόντα σε
χαμηλότερη τιμή. Φυσικά δε θα μπορούσε να περιμένει κανείς και κάποια
άλλη «λύση» ώστε ο κόσμος να λαμβάνει φτηνότερα προιόντα παρά μονάχα τα
ληγμένα, όπου δυστυχώς ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών δε θα
έχει άλλη επιλογή από το να τα αγοράζει.. Βέβαια οι συνέπειες στην υγεία
από αυτό το μέτρο φαίνεται ότι δεν απασχολεί και τους εμπνευστές του
αφού τίθεται σε άμεσο κίνδυνο η υγεία των καταναλωτών. Τα ληγμένα
προιόντα δεν αναγράφουν τυχαία την ημερομηνία λήξης, αλλά την αναγράφουν
γιατί από την ημέρα της λήξης τους και μετέπειτα είναι ακατάλληλα για
κατανάλωση..
Τον άμεσο κίνδυνο από αυτή τη καινούργια νομοθεσία τόνισαν οι εργαζόμενοι του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ). Και για αυτό το λόγο η χρονική σύμπτωση της απελευθέρωσης των τροφίμων με περασμένη ημερομηνία λήξης, της μείωσης του προσωπικού του ΕΦΕΤ και της έναρξης της σχολικής χρονιάς και των αλλαγών στα σχολικά κυλικεία, μόνο τυχαία και αθώα δεν μπορεί να θεωρηθεί!
Πιο συγκεκριμένα η ανακοίνωση των εργαζομένων στον ΕΦΕΤ λέει:
“Η έλλειψη προσωπικού ώστε ο ΕΦΕΤ να μην μπορέσει φέτος να πραγματοποιήσει τον αριθμό των ελέγχων που πραγματοποιεί κάθε χρόνο στα σχολικά κυλικεία, είναι η πιο ύπουλη επίθεση στην κοινωνική αποδοχή και αξιοπιστία του Φορέα! Η κυβέρνηση σχεδιασμένα και επί σκοπώ, δημιουργεί συνθήκες παρατεταμένης αναστάτωσης, ώστε εάν τυχόν δημιουργηθεί οποιοδήποτε πρόβλημα στα σχολεία, να το ρίξει στον ΕΦΕΤ και τους εργαζόμενους!
Ενημερώνουμε έγκαιρα και υπεύθυνα την κοινή γνώμη, όπως κάνουμε πάντα, ότι η κυβέρνηση ούτε επιβεβαιώνει ούτε διαψεύδει τα αναγραφόμενα στον Τύπο σχέδια απολύσεων και διάλυσης του ΕΦΕΤ. Απαξιεί ο Υπουργός να ενημερώσει υπεύθυνα την Διοίκηση και τους εργαζόμενους εάν υπάρχει σχέδιο απολύσεων και διάλυσης κρίσιμων Υπηρεσιών και κρατά έτσι σε παραλυτική ομηρία τον Φορέα!
Εάν ο ΕΦΕΤ συμπεριληφθεί στα σχέδια διαθεσιμότητας Υπαλλήλων θα είναι ο μοναδικός ελεγκτικός μηχανισμός ο οποίος στοχοποιείται. Κατά σύμπτωση είναι και ο μοναδικός ελεγκτικός μηχανισμός ο οποίος ενημερώνει για τα πρόστιμα τα οποία επιβάλλει και για τα επικίνδυνα τρόφιμα τα οποία εντοπίζει.
Εάν υπαχθεί ο ΕΦΕΤ στο καθεστώς διαθεσιμοτήτων – απολύσεων, θα είναι η απόλυτη διάψευση των γραπτών και επίσημων διαβεβαιώσεων της Κυβέρνησης, μετά το πέρας του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, ότι όλα βασίζονται σε αξιολόγηση δομών και σχέδια στελέχωσης. Στον ΕΦΕΤ δεν έχει γίνει καμία τέτοια αξιολόγηση!
Παρεμπιπτόντως σημειώνεται ότι ο ΕΦΕΤ, Διοίκηση και εργαζόμενοι, αντιδρούν και δεν θα δεχτούν με κανένα τρόπο, να λειτουργήσει ο Φορέας ως αυτοχρηματοδοτούμενος από τα επιβαλλόμενα πρόστιμα! Ενημερώνουμε την κοινωνία ότι ο προϋπολογισμός του Φορέα δεν καλύπτει ούτε τις ανάγκες μισθοδοσίας του προσωπικού!
Η Κυβέρνηση σχεδιασμένα υλοποιεί το πρόγραμμα διαθεσιμοτήτων και απολύσεων σε στάδια και σε κατηγορίες υπαλλήλων ώστε να αποδυναμώνει την ενότητα των εργαζομένων και της κοινωνίας, ενεργοποιώντας αντανακλαστικά ανακούφισης και κοινωνικούς αυτοματισμούς.
Οι εργαζόμενοι σε κάθε χώρο εργασίας, ιδιωτικό ή Δημόσιο γνωρίζουν πολύ καλά ότι πρέπει να αγωνίζονται συντονισμένα και ενωτικά, ξεπερνώντας διχαστικές και φοβικές προκλήσεις, διότι μόνο έτσι ανατρέπεται η πολιτική διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων και των δομών Πρόνοιας και κοινωνικής προστασίας.”
Τον άμεσο κίνδυνο από αυτή τη καινούργια νομοθεσία τόνισαν οι εργαζόμενοι του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ). Και για αυτό το λόγο η χρονική σύμπτωση της απελευθέρωσης των τροφίμων με περασμένη ημερομηνία λήξης, της μείωσης του προσωπικού του ΕΦΕΤ και της έναρξης της σχολικής χρονιάς και των αλλαγών στα σχολικά κυλικεία, μόνο τυχαία και αθώα δεν μπορεί να θεωρηθεί!
Πιο συγκεκριμένα η ανακοίνωση των εργαζομένων στον ΕΦΕΤ λέει:
“Η έλλειψη προσωπικού ώστε ο ΕΦΕΤ να μην μπορέσει φέτος να πραγματοποιήσει τον αριθμό των ελέγχων που πραγματοποιεί κάθε χρόνο στα σχολικά κυλικεία, είναι η πιο ύπουλη επίθεση στην κοινωνική αποδοχή και αξιοπιστία του Φορέα! Η κυβέρνηση σχεδιασμένα και επί σκοπώ, δημιουργεί συνθήκες παρατεταμένης αναστάτωσης, ώστε εάν τυχόν δημιουργηθεί οποιοδήποτε πρόβλημα στα σχολεία, να το ρίξει στον ΕΦΕΤ και τους εργαζόμενους!
Ενημερώνουμε έγκαιρα και υπεύθυνα την κοινή γνώμη, όπως κάνουμε πάντα, ότι η κυβέρνηση ούτε επιβεβαιώνει ούτε διαψεύδει τα αναγραφόμενα στον Τύπο σχέδια απολύσεων και διάλυσης του ΕΦΕΤ. Απαξιεί ο Υπουργός να ενημερώσει υπεύθυνα την Διοίκηση και τους εργαζόμενους εάν υπάρχει σχέδιο απολύσεων και διάλυσης κρίσιμων Υπηρεσιών και κρατά έτσι σε παραλυτική ομηρία τον Φορέα!
Εάν ο ΕΦΕΤ συμπεριληφθεί στα σχέδια διαθεσιμότητας Υπαλλήλων θα είναι ο μοναδικός ελεγκτικός μηχανισμός ο οποίος στοχοποιείται. Κατά σύμπτωση είναι και ο μοναδικός ελεγκτικός μηχανισμός ο οποίος ενημερώνει για τα πρόστιμα τα οποία επιβάλλει και για τα επικίνδυνα τρόφιμα τα οποία εντοπίζει.
Εάν υπαχθεί ο ΕΦΕΤ στο καθεστώς διαθεσιμοτήτων – απολύσεων, θα είναι η απόλυτη διάψευση των γραπτών και επίσημων διαβεβαιώσεων της Κυβέρνησης, μετά το πέρας του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, ότι όλα βασίζονται σε αξιολόγηση δομών και σχέδια στελέχωσης. Στον ΕΦΕΤ δεν έχει γίνει καμία τέτοια αξιολόγηση!
Παρεμπιπτόντως σημειώνεται ότι ο ΕΦΕΤ, Διοίκηση και εργαζόμενοι, αντιδρούν και δεν θα δεχτούν με κανένα τρόπο, να λειτουργήσει ο Φορέας ως αυτοχρηματοδοτούμενος από τα επιβαλλόμενα πρόστιμα! Ενημερώνουμε την κοινωνία ότι ο προϋπολογισμός του Φορέα δεν καλύπτει ούτε τις ανάγκες μισθοδοσίας του προσωπικού!
Η Κυβέρνηση σχεδιασμένα υλοποιεί το πρόγραμμα διαθεσιμοτήτων και απολύσεων σε στάδια και σε κατηγορίες υπαλλήλων ώστε να αποδυναμώνει την ενότητα των εργαζομένων και της κοινωνίας, ενεργοποιώντας αντανακλαστικά ανακούφισης και κοινωνικούς αυτοματισμούς.
Οι εργαζόμενοι σε κάθε χώρο εργασίας, ιδιωτικό ή Δημόσιο γνωρίζουν πολύ καλά ότι πρέπει να αγωνίζονται συντονισμένα και ενωτικά, ξεπερνώντας διχαστικές και φοβικές προκλήσεις, διότι μόνο έτσι ανατρέπεται η πολιτική διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων και των δομών Πρόνοιας και κοινωνικής προστασίας.”
Ποιοι μπορούν να πάρουν δεύτερη σύνταξη
ΑΠΟ ΙΚΑ - ΕΤΕΑ
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΑΤΟΥ
Δεύτερη σύνταξη πλήρη ή μειωμένη (αν δεν συμπληρώνουν τα ηλικιακά όρια ή τις ημέρες ασφάλισης) μπορούν να λάβουν εργαζόμενοι και εργαζόμενες ήδη συνταξιούχοι από το ΙΚΑ εφόσον συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις που ισχύουν από 1/1/2011 είτε με πραγματικό χρόνο ασφάλισης είτε ακόμη και με εξαγορά πλασματικών χρόνων.
Το «σήμα» για τη διεκδίκηση διπλών συντάξεων από εργαζομένους συνταξιούχους όλων των Ταμείων, πλην του ΟΓΑ, δίνουν εγκύκλιοι που εξέδωσαν το ΙΚΑ και το ΕΤΕΑ (για παλαιούς συνταξιούχους του πρώην ΕΤΕΑΜ για τους οποίους δεν ίσχυε η αναστολή της καταβολής της σύνταξης εφόσον είχαν αναλάβει εργασία). Σύμφωνα με τις εγκυκλίους:
Δεύτερη πλήρη κύρια σύνταξη δικαιούνται οι συνταξιούχοι - ασφαλισμένοι (ως εργαζόμενοι) που λαμβάνουν σύνταξη λόγω γήρατος ή αναπηρίας από άλλο φορέα κύριας ασφάλισης ή από το Δημόσιο, εφόσον κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης έχουν συμπληρώσει το όριο ηλικίας και έχουν πραγματοποιήσει τις αντίστοιχες προς το όριο ηλικίας πλήρους σύνταξης ελάχιστες ημέρες ασφάλισης που είναι οι 6.000 ημέρες (20 έτη).
Για παράδειγμα, ασφαλισμένος που συμπλήρωσε το 2011 συνολικά 10.500 ημέρες ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δικαιούται δεύτερη πλήρη σύνταξη σε ηλικία 58 ετών με 10.800 ημέρες ασφάλισης (ακολουθεί την αύξηση των ορίων).
Αν συμπληρώνει το 2013 10.500 ημέρες μπορεί να λάβει δεύτερη πλήρη σύνταξη στα 62 με 12.000 ημέρες ασφάλισης. Ασφαλισμένη η οποία συμπλήρωσε το 2011 το 60ό έτος, δικαιούται δεύτερη πλήρη σύνταξη με τη συμπλήρωση του 61ου και 6.000 ημερών ασφάλισης. Ασφαλισμένη που συμπλήρωσε το 2013 το 60ό έτος της ηλικίας της δικαιούται δεύτερη πλήρη σύνταξη με τη συμπλήρωση του 67ου έτους και 6.000 ημερών ασφάλισης.
Δεύτερη μειωμένη κατά 50% κύρια σύνταξη δικαιούνται, από την 1/1/2011, άνδρες ασφαλισμένοι σε ηλικία 65 ετών με τουλάχιστον 4.800 ημέρες ασφάλισης (16ετία) και οι γυναίκες με 4.800 ημέρες ασφάλισης σε ηλικία 60 ετών (το ηλικιακό όριο που ίσχυε το 2010 για τη χορήγηση δεύτερης σύνταξης λόγω γήρατος, μειωμένης που αυξάνεται κατά ένα έτος και για κάθε επόμενο έτος, μέχρι τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας).
Π.χ. ασφαλισμένη η οποία συμπλήρωσε το 2011 το 60ό έτος της ηλικίας της και 4.800 ημέρες ασφάλισης μπορεί να πάρει δεύτερη σύνταξη μειωμένη κατά 50% μόλις συμπληρώσει το 61ο έτος της ηλικίας της. Δεύτερη μειωμένη κατά 50% σύνταξη δικαιούνται και συνταξιούχοι λόγω αναπηρίας από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (εκτός αν ο ασφαλισμένος έχει 3.600 ημέρες ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, από τις οποίες 600 την τελευταία πενταετία οπότε το ποσό καθορίζεται με βάση το ποσοστό αναπηρίας του.
ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΕΑΜ
Τα ελάχιστα όρια των 6.000 ή 4.800 ημερών ασφάλισης ισχύουν και για τη λήψη πλήρους ή μειωμένης επικουρικής σύνταξης από το πρώην ΕΤΕΑΜ (επικουρικό του ΙΚΑ που έχει ενταχθεί στο ΕΤΕΑ). Για παράδειγμα συνταξιούχος του ΙΚΑ ? ΕΤΑΜ από την 1/1/94 που ελάμβανε επικουρική σύνταξη από το ΤΕΑΥΕΚ (ταμείο εμποροϋπαλλήλων) και χωρίς αναστολή της σύνταξης απασχολήθηκε ασφαλιζόμενος στο πρώην ΕΤΕΑΜ μέχρι την 1/6/2013, μπορεί να αξιοποιήσει τον χρόνο αυτό ως συντάξιμο. Υπάρχει, τέλος, η δυνατότητα συμπλήρωσης του χρόνου που απαιτείται για τη λήψη μιας επικουρικής και για συνταξιούχους που δεν είχαν 4.500 ημέρες πριν από την αύξηση των ορίων και των απαιτούμενων ετών ασφάλισης. Π.χ. συνταξιούχος του ΙΚΑ από 1/1/2009, χωρίς επικουρική επειδή δεν είχε 4.200 ημέρες εργασίας, απασχολούμενος έως το τέλος του 2009, μπορεί να συμπληρώσει τις 4.500 ημέρες που απαιτούνταν την 1/1/2010 για να λάβει επικουρική σύνταξη.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου