Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Παρασκευή 17 Ιουλίου 2020

Ε.Π.Κ.Κρήτης:"Παράπονα για τις ταχυμεταφορές (curier) από τους καταναλωτές"


  ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ 17-7-2020


   Πολλά τα παράπονα. στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, από καταναλωτές, που έχουν πέσει "θύματα" των υπηρεσιών των ταχυμεταφορών, (curier)όπως μη ενημέρωση άφιξης του πακέτου, καθυστερημένη επίδοση του αντικειμένου, μη ενδεικνυόμενη συμπεριφορά των υπάλληλων, μη ανταπόκριση στα τηλέφωνα κ.α
  Επειδή, λόγω Κορονοιού ,πολλοί καταναλωτές επιλέγουν τις ηλεκτρονικές αγορές , μέσω ταχυμεταφορών, αλλά και κάποιοι καταναλωτές δέχονται δέματα από διάφορα πακέτα από συγγενείς και φίλους από την Ελλάδα ,οφείλουμε να ενημερώσουμε αφενός  τους καταναλωτές για τα  δικαιώματα τους και αφετέρου τους υπεύθυνους των ταχυμεταφορών για τις υποχρεώσεις τους.
  Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ως ευαισθητοποιημένος  Κοινωνικός Φορέας, στέκεται δίπλα στα προβλήματα  των καταναλωτών και φροντίζοντας τα δικαιώματα τους, τους καλεί να καταθέτουν τον προβληματισμό τους και την καταγγελία τους
 Τι πρέπει να γνωρίζω όταν παραδίδω ένα αντικείμενο προς αποστολή σε μία επιχείρηση ταχυμεταφορών;
Κατά την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου από το χώρο του αποστολέα ή από το κατάστημα, η ταχυδρομική επιχείρηση έχει την υποχρέωση να ενημερώνει τον αποστολέα για τα εξής:
  • τις προδιαγραφές της υπηρεσίας και πιο συγκεκριμένα, για τη χρέωση, το χρόνο και τον τρόπο επίδοσης του αντικειμένου
  • την ύπαρξη και το περιεχόμενο της ατομικής σύμβασης, την οποία και οφείλει να του παραδώσει
  • ότι το ΣΥΔΕΤΑ (voucher) δεν αποτελεί φορολογικό στοιχείο
  • τον τρόπο χορήγησης της απόδειξης ή του τιμολογίου παροχής υπηρεσιών σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή
  • τη δυνατότητα καταγραφής στο ΣΥΔΕΤΑ ενδεχόμενων απαιτήσεων του αποστολέα για ειδικούς τρόπους επίδοσης (όπως την αυθημερόν επίδοση, την επίδοση σε διάστημα συγκεκριμένων ωρών ή την επίδοση σε μη εργάσιμη ημέρα).
Αντιστοίχως, ο αποστολέας οφείλει να δηλώσει εάν το αντικείμενο είναι εύθραυστο, εάν έχει ειδική αξία ή συγκεκριμένες απαιτήσεις μεταφοράς. Στην περίπτωση αυτή, ο πάροχος δύναται να ζητήσει την καταβολή πρόσθετων τελών.

Πώς υποβάλλω καταγγελία στην Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Η καταγγελία υποβάλλεται ηλεκτρονικά από το δικτυακό τόπο της epkxan@gmail.com. Εναλλακτικά αποτυπώνεται σε απλό έγγραφο ή σε ειδικό έντυπο που χορηγείται από την E.Π.Κ.Κρήτης και αποστέλλεται ταχυδρομικώς ή με τηλεμοιοτυπία (fax) 2821092306. Στη συνέχεια πρωτοκολλείται και εξετάζεται από
Στην καταγγελία συμπληρώνω:

  • το ονοματεπώνυμό μου, την ιδιότητα μου, τον αριθμό τηλεφώνου μου, την ταχυδρομική και ηλεκτρονική μου διεύθυνση
  • αναφέρω το όνομα της εμπλεκόμενης ταχυδρομικής επιχείρησης, περιγράφω την προβατική συμπεριφορά αυτής, τη χρονική στιγμή που συνέβη το γεγονός, την τυχόν ανάμειξη δικαστικής ή διοικητικής αρχής, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο ζητώ την αποκατάσταση της παράβασης.
  • τέλος, υπογράφω και χρονολογώ την καταγγελία.

  Σε ποιες περιπτώσεις δικαιούμαι αποζημίωση;
Σύμφωνα με την Απόφαση της ΕΕΤΤ ΑΠ. 688/52-2013, οι ταχυδρομικές επιχειρήσεις ταχυμεταφορών οφείλουν αποζημίωση για αποδεδειγμένη

  • απώλεια
  • ολική/μερική κλοπή
  • ολική/μερική καταστροφή
  • καθυστέρηση επίδοσης
του περιεχομένου φακέλου με μονοσήμαντα ορισμένο αριθμό αποστολής ή δέματος.
Η απώλεια ή καθυστερημένη επίδοση απλών ταχυδρομικών αντικειμένων δεν γεννά δικαίωμα αποζημίωσης.
Ως απλά ορίζονται τα ταχυδρομικά αντικείμενα, για τα οποία δεν τηρούνται στοιχεία διαχείρισής τους.
Ποιο είναι το ποσό της αποζημίωσης που δικαιούμαι σε κάθε περίπτωση;
Η ταχυδρομική επιχείρηση

  1. για αποδεδειγμένη απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή του περιεχομένου
    • φακέλου, το οποίο φέρει μονοσήμαντα ορισμένο αριθμό αποστολής, καταβάλλει ελάχιστη αποζημίωση 50€ και μέγιστη αποζημίωση 70€ και επιστρέφει το ταχυδρομικό τέλος για τη συγκεκριμένη αποστολή.
    • δέματος καταβάλλει ελάχιστη αποζημίωση 100€ και μέγιστη αποζημίωση 400€ και επιστρέφει το καταβληθέν ταχυδρομικό τέλος για τη συγκεκριμένη αποστολή.
  2. για αποδεδειγμένη μερική απώλεια ή μερική κλοπή ή μερική καταστροφή περιεχομένου φακέλου με μονοσήμαντα ορισμένο αριθμό αποστολής και δέματος, καταβάλλει αποζημίωση ίση με την πραγματική αξία της απώλειας ή κλοπής ή καταστροφής με την προϋπόθεση ότι δεν υπερβαίνει το ποσό της αποζημίωσης για απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: