Την ομηρεία των δανειοληπτών αποκαλύπτει έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον φετινό Μάρτιο για λογαριασμό της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτών (από την GPO) σε ολόκληρη τη χώρα και δημοσιοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής ημερίδας.
Ενας στους 4 «πνίγεται» από δάνεια
Κόλαφος για τις τράπεζες και το πρόσθετο γεγονός πως συνεχίζουν να διατηρούν 4 καπέλα στις συναλλαγές, επιβαρύνοντας τους καταναλωτές αδικαιολόγητα.
Ο επί της Ανάπτυξης υπουργός, Χρήστος Φώλιας, και ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή, Γιάννης Οικονόμου, ζήτησαν στην ημερίδα να αρθούν οι επιβαρύνσεις αυτές (όπως είχε ζητηθεί και τον Νοέμβριο 2007), οι βασικότερες των οποίων είναι:
* Η αναδρομική επιβάρυνση τόκων σε χρήση πιστωτικής κάρτας με χρέωση από την ημέρα διεξαγωγής της συναλλαγής.
* Η χρέωση προμήθειας 1,40 ευρώ για κατάθεση σε λογαριασμό τρίτου προσώπου.
* Τα επιβαλλόμενα «έξοδα αδράνειας» από 0,60 - 1 ευρώ μηνιαίως για λογαριασμούς κατάθεσης που μένουν ακίνητοι για περισσότερο από 18 μήνες.
* Η κλιμακωτή χρέωση από 3-20 ευρώ σε ανάληψη μετρητών από πιστωτική κάρτα.
Οι καταναλωτές έχουν αφεθεί έρμαια της επιθετικής πολιτικής των τραπεζικών ιδρυμάτων, όπως οι ίδιοι απαντούν στο πλαίσιο της έρευνας, καθώς και των ιδιωτικών εταιρειών είσπραξης των οφειλών (με τις πιέσεις και την καταπάτηση των προσωπικών δεδομένων που μετέρχονται). Με μεγάλο απόντα το κράτος, και κατ επέκταση τις αρμόδιες ελεγκτικές Αρχές που θα τους προστάτευαν...
Μη δίκαιοι όροι
Μελαγχολικές οι διαπιστώσεις της έρευνας που ακολουθούν:
* Περίπου οι 8 στους 10 καταναλωτές θεωρούν «μη δίκαιους» τους όρους των τραπεζών (ποσοστό 75,3%).
* Το 80,2% δηλώνει πως δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να πάρεις δάνειο.
* Το 24% των δανειοληπτών δηλώνει δυσκολία αποπληρωμής του δανείου και το 12,1% της πιστωτικής κάρτας του.
* Το 80,2% δεν συμφωνεί πως «οι τράπεζες ενδιαφέρονται για το κοινωνικό σύνολο».
* Το 84,4% είναι της άποψης πως τα δάνεια κ.λπ. δημιουργούν στα νοικοκυριά περισσότερα προβλήματα από όσα αρχικά επιλύουν.
Αλλες διαπιστώσεις: το 47,2% των δανείων αφορά στεγαστικά, το 19,7% επαγγελματικά, το 15,2% για αγορά αυτοκινήτου, το 11,7% για έκτακτη ανάγκη (ασθένεια κ.λπ.).
Σε ό,τι αφορά τις πιστωτικές κάρτες, το 34,9% έχει πιστωτική, το 95,8% λέει ότι είναι εύκολο να πάρεις κάρτα, το 49,6% την πήρε για ευκολία στις αγορές και το 15,6% για ανάληψη μετρητών.
Μεγάλο παραμένει το άνοιγμα της «ψαλίδας» ανάμεσα στα επιτόκια χορηγήσεων και καταθέσεων και συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο του 2007 ήταν στις 4,06 εκατοστιαίες μονάδες. Πάντως, ο υπουργός Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφης, σε γραπτό χαιρετισμό που απέστειλε, «πανηγύρισε» για τη... μείωση της διαφοράς στα επίπεδα αυτά από τις 4,77 εκατοστιαίες μονάδες που ήταν τον Δεκέμβριο του 2004.
ΠΕΤΑΝΕ ΤΟ «ΜΠΑΛΑΚΙ» ΤΩΝ ΕΥΘΥΝΩΝ
«Φταίνε... κράτος - καταναλωτές»
Στους καταναλωτές και στο κράτος πετάνε οι τράπεζες το... μπαλάκι των ευθυνών για τις παράνομες πρακτικές και τον υπερδανεισμό των νοικοκυριών.Αυτά προκύπτουν από τον γενικό γραμματέα της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών, Χ. Γκόρτσο, ο οποίος, μιλώντας στην εκδήλωση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, αν και παραδέχτηκε ότι υπάρχουν «ασυμμετρία πληροφόρησης μεταξύ προμηθευτή και καταναλωτή και μειωμένη διαπραγματευτική ικανότητα του καταναλωτή», εντούτοις υποστηρίζει πως «υπάρχει υπερεπαρκές θεσμικό πλαίσιο για την προστασία του».
Μιλώντας για λογαριασμό των τραπεζών, σημείωσε ότι «η Τράπεζα της Ελλάδος έχει δώσει συγκεκριμένες οδηγίες για τη δανειοδότηση των νοικοκυριών, ενώ και οι τράπεζες παρά την απαγόρευση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αντλούν στοιχεία από τον Τειρεσία». Επιπλέον ο κ. Γκόρτσος ισχυρίστηκε ότι οι τράπεζες παρέχουν όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες και επικαλούμενος κοινοτική οδηγία είπε πως τις ίδιες υποχρεώσεις έχει και το κράτος, υπαινισσόμενος ότι δεν τις εφαρμόζει, ενώ ήγειρε και ζήτημα απουσίας αντίστοιχης υποχρέωσης του υπεύθυνου δανειολήπτη.
Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου