Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Σάββατο 14 Μαρτίου 2009

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΌΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΉΣ ΔΡΆΣΗΣ

ΈΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΊΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΏΝ Ν.ΧΑΝΙΩΝ Χανιά 8- 2-2009
(Ε.Π.Κ.ΧΑΝ)

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΌΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΉΣ ΔΡΆΣΗΣ

Α.ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ.

Η ΄Ένωσή μας συμμετείχε σε εκπομπές α) των τηλεοπτικών καναλιών που αφορούσαν,
θέματα καταναλωτικής αγωγής, συμβουλές για εκπτώσεις, για σαρακοστιανά,για
πασχαλινές αγορές, για θέματα περιβάλλοντος, για κεραίες κινητής τηλεφωνίας,
για θέματα ακρίβειας και μέθοδοι αντιμετώπισής της, για καταγγελίες αλυσίδων
σούπερ Μάρκετ, για έρευνα στα κυλικεία του αεροδρομίου «Ι. Δασκαλογιάννης,
σε κυλικείο του Νοσοκομείου), για έρευνα στις λαϊκές αγορές, για καταγγελία
πρακτικών καταστημάτων στο παλιό λιμάνι, για συμβουλές προς τους χρήστες
υπηρεσιών ΤΑΧΙ, με κοινή συνέντευξη τύπου με τον πρόεδρο των ΤΑΧΙ,
για τοποθέτηση επί της αγοράς των καυσίμων,και κοινή συνέντευξη τύπου με
τον πρόεδρο της Ένωσης Πρατηριούχων Ν. Χανίων, για την ίδρυση Φορέα τοπικής
Οικονομίας στην οποία εμπνευστής και μέλος του εν λόγω Φορέα είναι και η
Ένωσή μας., για το παρεμπόριο σε πάνελ και με άλλους καλεσμένους,
β) Σε ραδιοφωνικές συνεντεύξεις και εκπομπές με θέματα της επικαιρότητας και
άλλα θέματα που αφορούν τους καταναλωτές, για πινακίδες σε είδη ,για ενδείξεις
στα τρόφιμα, για ελαττωματικά προϊόντα, για τραπεζικά προϊόντα, για την ακρίβεια,
για τι πρέπει να προσέχουν στις εκπτώσεις, για τηλεπωλήσεις, για εισπρακτικές εταιρείες
κ.α
γ)ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, από την ίδρυση της μέχρι 31-12-08, πέτυχε καταχωρήσεις Δ.Τ μας
και συνεντεύξεις σε 4 ευρείας κυκλοφορίας τοπικές εφημερίδες, αλλά και ηλεκτρονικά
και οι εφημερίδες my serres , anaitolika έχουν φιλοξενήσεις αρκετά θέματα και
συνεντεύξεις μας. Το ηλεκτρονικό περιοδικό της καταναλωτικής Οργάνωσης, ΕΚΑΤΟ
Φλωρίνης, έχει φιλοξενήσει στα τεύχη του θεματολογία από συνεντεύξεις της Προέδρου
μας
Εκδόσαμε πάνω από 100 Δελτία Τύπου , των οποίων τα 91 έχουν τοποθετηθεί στην
Ιστοσελίδα της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ.
Παρότι είμαστε νέα καταναλωτική Ένωση , έχουμε μεγάλη επισκεψιμότητα στην
σελίδα μας.Επίσης έχουμε αυξήσει τα μέλη μας από την ημέρα της ίδρυσή μας σε
200%.
Η Θεματολογία των Δ.Τ που εκδόσαμε είναι:

1.Επισκέψεις σε φορείς του Νομού Χανίων 23-2-2008
Σύσταση συνεργείων ελέγχου
2.Ευχαριστήριο(ΜΜΕ)
3.Δεχόμαστε παράπονα-καταγγελίες
4.Επαφές της Προέδρου της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν.Χανίων, 18-2-2008
5.Συνεδρίαση Δ.Σ. 20-2-2008
6.Πρόταση συνεργασίας από το Ίδρυμα Μεσογειακής συνεργασίας 19-2-2008
7.Απαράδεκτη ενέργεια η ποινικοποίηση των δραστηριοτήτων των Ενώσεων Καταναλωτών ,21-2
8.Ενημέρωση για τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας, 21-2-08
9.Επισημάνσεις κλιμακίου έρευνας σε πολυκαταστήματα 1-3-08
10.Επαφές της προέδρου με άλλες Καταναλωτικές Ενώσεις, 21-3-08
11.Με δικαστικές αποφάσεις έχουν κριθεί 14 όροι ως καχρηστικοι και άκυροι των τραπεζών
12.Συνάντηση του Δ.Σ. της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. με το Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείο Χανίων, 27-3
13.Συνάντηση μελών Δ.Σ. Ενώσεων Χανίων – Σερρών ,29-3-08
14.Ο μετανάστης δεν είναι λαθραίο εμπόρευμα ,3-4-2008
15.Τα τρία βήματα της Οικονομίας ,3-4-2008
16.Η αυτοκατανάλωση είναι ένας σημαντικός στόχος, 4-4-2008
17.Η Επιτροπή Ανταγωνισμού σήμερα μαζί με τις Ενώσεις Καταναλωτών, οι σημαντικοί μοχλοί ανάπτυξης της Αγοράς , 5-4-08
18.Οι καταναλωτικές οργανώσεις απαιτούν από την πολιτεία άνοιγμα ειλικρίνειας
19.Απλές συμβουλές προς τους καταναλωτές ενόψει των Πασχαλινών Αγορών
20.Ίδρυση Συντονιστικού οργάνου στήριξης τοπικής οικονομίας από φορείς του Ν.Χανίων
21.Συμπαράσταση στους πυρόπληκτους
22.Πασχαλινή ακρίβεια
23.Καταχρηστικοί Τραπεζικοί όροι 16-5-08
24.Διατροφικό σκάνδαλο
25.Ακρίβεια και καταναλωτές
26.Μέτρα για τις εγκαταστάσεις κεραιών κινητής τηλεφωνικής τηλεφωνίας
27.Διαφωνούμε με την απόφαση της Μονής του Γουβερνέτου
28.Συμμετέχουμε στο συλλαλητήριο της Πέμπτης κατά της Ακρίβειας
29.Ενημερωτικές οδηγίες προς τους καταναλωτές αυστηρές συστάσεις προς τους επαγγελματίες του κλάδου του TAXI
30.Όχι δηλητηριώδης πρακτικές στο ελαιόλαδο
31.Προσοχή έρχονται οι εκπτώσεις 12-7-08
32.Παράνομες οι χρεώσεις << κουβέρ>> από τα εστιατόρια
33.Ενισχύουμε την πυροπροστασία 27-7-08
34.Προσοχή στις τιμές των κυλικείων (αεροδρομίων, νοσοκομείων, αρχαιολογικών χώρων κ.λ.π)
35.Χρήσιμες Συμβουλές για τις διακοπές σας διαμονή σε ξενοδοχείο ή εν. δωμάτιο χωρίς ταλαιπωρία 12-8-08
36.Ενοικίαση αυτοκινήτου
37.Καταγγελία για άνιση μεταχείριση πελατών στο λιμάνι
38.Άκαιρη η επιβολή του πλαφόν ( Σ. Αμόλυβδη και αμόλυβδη στα βενζινάδικα)
39.Οδηγίες για την αποφυγή των καλοκαιρινών παγίδων
40.Προσοχή στην σύναψη συμβολαίων μίσθωσης κατοικίας – Το Τ. ΑΠ ποιος το πληρώνει
41.Εμπορικές πρακτικές των ξένων αλυσίδων << Πολυεθνικών>> λιανικής πώλησης
42.Μείωση απορριμάτων και εφαρμογή ανακύκλωσης 21-8-08
43.Καταπολέμηση των διακρίσεων 28-8-08
44.Προσοχή στους καταναλωτές στις αγορές τους.
45.Αίτημα για ίδρυση παραρτήματος Ε.Φ.ΕΤ στο Νομό μας. 12-9-08
46.Αποτελέσματα έρευνας για τα σχολικά είδη
47.Καταγγελία για εγκληματική αμέλεια
48.Προσοχή στις «παγίδες» σχολικών ειδών
49.Στήριξη της κινητοποίησης για το ΕΣΥ
50.Καταγγέλλουμε τις ασφαλιστικές εταιρείες «για αδιαφανείς ‘όρους» εις βάρος του Καταναλωτή.
51.Είδη που επιτρέπονται στα Κυλικεία Δημοσίων και Ιδιωτικών σχολείων Π.Ε και Δ.Ε
52.Καταγγελίες για τηλέφωνα κινητής τηλεφωνίας.
53.Πρόταση της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, για μια συνάντηση γνωριμίας με δεδομένα "την Ακρίβεια,
Διατροφική κρίση", προς τον πρόεδρο του Ε.Β.Ε.Χ
54.Στηρίζουμε το ελαιόλαδο .Όχι στην ανάμειξη του με το σπορέλαιο
55.Εγκληματική αμέλεια , ο θάνατος του νέου στο Βλητέ.
56.Καταγγέλλουμε νέες πρακτικές των Τραπεζών
57.Υποψίες για γαλακτοκομικά προϊόντα, κινέζικης προέλευσης στον τόπον μας.
58.Συμπαράσταση στον Β Αντιπρόεδρο του ΙΝΚΑ, κ. Ανουσάκη
59.»Μαύρη λίστα αθέμιτων» εμπορικών πρακτικών
60.Έρευνα στα κυλικεία των σχολείων
61.Ημερίδα « Διατροφική Κρίση-Καταναλωτισμός- Τραπεζικά Προϊόντα»
62.Επισκέψεις στα ΚΑΠΗ της πόλης των Χανίων
63.Προσοχή στις ενδείξεις των προ συσκευασμένων τροφίμων
64.Αποτελέσματα έρευνας στα κυλικεία του Αεροδρομίου «Ιωάννης Δασκαλογιάννης»,
Νοσοκομείου.
65.Συμβουλές για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης.
66.Η κοινωνική προσφορά δεν έχει όρια.
67.Κατάθεση προτάσεων στο Νομάρχη Χανίων, υπέρ των Οικονομικών Μεταναστών.
68."Επείγουσα ενημέρωση" για το γάλα σκόνη ΑPTAMIL/3
69.Συμμετέχουμε στην διαμαρτυρία των εμπόρων στις 22-10-08
70.Το θράσος των εισπρακτικών εταιρειών δεν έχει όρια-Προσοχή στα email «ψαρέματος»
71.Οδηγίες προς τους επιβάτες που ταξιδεύουν με πλοίο.
72.Επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ.Γεώργιο Αλογοσκούφη.
73.Δικαιώματα του καταναλωτή όταν το προϊόν είναι «ελαττωματικό»
74.Προσχέδια για διαβούλευση στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
75. Κινητό σχολείο Καταναλωτή
76.Συμπαράσταση προς τους μετανάστες 19-11-08
77.Η ακρίβεια δεν πάει άλλο
78.Συναντήσεις της Προέδρου μας με φορείς στην Αθήνα
79.Συμβουλές στους καταναλωτές πριν επιλέξουν μία Τράπεζα.
78.Διαμαρτυρόμαστε έντονα για την διακοπή υδροδότησης.
79.Λειτουργία του κινητού σχολείου προστασίας του Καταναλωτή στον Δήμο Ακρωτηρίου.10-12-08
80.Κάλεσμα στους καταναλωτές να κατέβουν στην αγορά. 1-12-08
81.Παρεμποδίστη η έρευνα καταγγελίας από Πολυκατάστημα
82.Ενημέρωση για αγορές από απόσταση(τηλέφωνο ή τηλεόραση)
83.Τα ΑμΕ.Α είναι ισότιμοι πολίτες καταναλωτές ,αλλά με διαφορετικότητα.
84.Διαμαρτυρία για την δολοφονία του πολίτη-καταναλωτή, από τον ειδικό φρουρό.
85.Προσοχή στους όρους των ασφαλιστηρίων συμβολαίων. 13-12-08
86.Έρευνα κόστους Χριστουγεννιάτικου Τραπεζιού 20-12-08
87.Συνέντευξη Τύπου της Προέδρου της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, κ.Ιωάννας Μελάκη
Με θεματολογία
-Σωστός χειρισμός των αγορών μας
-Αποφυγή παγίδων της αγοράς
-Μέτρα Προστασίας του Καταναλωτή.
88.Ενημέρωση των καταναλωτών για το γάλα σε σκόνη PTAMIL No 3 αποτελέσματα
Εργαστηριακού ελέγχου.
89.Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, δίπλα στον Καταναλωτή
90.Στήριξη των καταναλωτών στις αγορές τους.
91.Προσοχή στην επιλογή παιχνιδιών.
92.Κάλεσμα στην Α.Ν.Ε.Κ , να σεβαστεί τους επιβάτες-καταναλωτές.
93. Αποτελέσματα έρευνας ιντερνετ –καφέ 24-11

δ)ΠΡΟΣΩΠΙΚΈΣ ΕΠΙΣΚΈΨΕΙΣ
1)Επισκέψεις στο Γενικό Νοσοκομείο ΧΑΝΊΩΝ
2)Επισκέψεις στα ΚΑΠΗ της Πόλης των Χανίων
3)Επισκέψεις στις Λαϊκές Αγορές
4)Επισκέψεις στις ιερές Μητροπόλεις Κισάμου και Σελίνου, Κυδωνίας και Αποκορώνου.
ε)Διάλογο με φορείς.
Προκειμένου να έχει μια σφαιρική γνώση η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, των προβλημάτων που απασχολούν τους καταναλωτές, προσκάλεσε σε διάλογο φορείς που ενέχονται στην λειτουργία της αγοράς.
Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας, έγιναν συναντήσεις με τους
-Πρόεδρο των ΤΑΧΙ, Ν. Χανίων κ.Καραπατάκη Ηλ
-Προϊστάμενο Πυρ/κών Υπηρεσιών Ν. Χανίων κ.Μαρματάκη Γεώργιο
-Προϊστάμενο Πολιτικής Προστασίας Ν. Χανίων, κ.Κουκιανάκη Χαράλαμπο
-Πρόεδρο Ομοσπονδίας Εμπόρων και Βιοτεχνών Ν. Χανίων κ.Γεώργιο Τραχαλάκη
-Πρόεδρο Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων «Η ΕΝΟΤΗΤΑ»κ. Ηλία Χαλακατεβάκη
-Πρόεδρο Εμπορικού Συλλόγου Ν. Χανίων κ.Ιωάννη Μαργαρώνη
-Με τον Πρόεδρο και το Δ.Σ του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων
-Με την Πρόεδρο και το Δ.Σ της ΔΕΔΙΣΑ Δήμου ΧΑΝΊΩΝ.
-Με τον Πρόεδρο του Κτηνοτροφικού Συλλόγου κ. Επιτροπάκη Μανώλη
-Με τον πρόεδρο Κρεοπωλών κ.Τραχαλάκη Γεώργιο
-Με τον Πρόεδρο Τουριστικών Πρακτορείων Δ.Κρήτης κ.Σταύρο Πατεράκη
-Με τον Πρόεδρο Παντοπωλών κ.Αρβανιτάκη Γιώργο
-Με τον πρόεδρο του Συνεταιριστικού και Προμηθευτικού Συνεταιρισμού κ.Αλεξάκη
Απόστολο.
-Με τον Πρόεδρο του Οικονομικού Επιμελητηρίου Δυτ.Κρήτης κ.Λενταράκη Βασίλη
-Με τον Πρόεδρο και το Δ.Σ της ΄Ενωσης Πρατ.Υγρών Καυσίμων κ.Κώτσο Ευάγγελο
-Με τον Πρόεδρο Συνδέσμου διακινητών Τροφίμων και Ποτών.και το Δ.Σ
-Με τον Πρόεδρο και μέλη του Δ.Σ του Δικηγορικού Συλλόγου Χανίων.κ. Ποντικάκη
Δημήτρη.

ζ)Εκπαίδευση Καταναλωτών –Φορέων

Λειτουργία κινητού σχολείου προστασίας καταναλωτή, όπου λειτούργησε σε Δήμους
και πολιτιστικούς συλλόγους με ανάπτυξη ποικίλων θεμάτων, καταναλωτικής αγωγής, προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε την καταναλωτική ενημέρωση στον τόπο του καταναλωτή
Βασικά θέματα ήταν «Χρηματοπιστωτική κρίση- υγεία» «Η κρίση στην Τοπική Αγροτική
Οικονομία-Επιπτώσεις στον Καταναλωτή.-Μέτρα αντιμετώπισης της.»,Ο Ρόλος του καταναλωτή στην σύγχρονη πραγματικότητα.Πρωτοβουλίες δράσεις».»Η χρηματοπιστωτική κρίση βλάπτει..
Σοβαρά την υγεία»
Το κινητό σχολείο προστασίας του καταναλωτή ,λειτούργησε στον Δήμο Ελ.Βενιζέλου,στον
Δήμο Ακρωτηρίου, στον Δήμο Χανίων, στον Δήμο Κρυονερίδας και στον Δήμο Πλατανιά
Για το έτος 2008 έκλεισε ο πρώτος κύκλος, αλλά λόγο του αγκαλιάσματος από τους καταναλωτές, θα συνεχίσει και για το έτος 2009, με διάφορες επίκαιρες θεματικές ενότητες που απασχολούν τους καταναλωτές.
Το κινητό σχολείο πάντα το συνοδεύουν ειδικοί επιστήμονες αναλόγως της θεματικής
Ενότητας, οι οποίοι απαντούν και τοποθετούνται είτε επί ερωτημάτων των καταναλωτών
είτε άπτονται θεμάτων της επικαιρότητας

η) Ημερίδες

1)Δημιουργία ημερίδας
Στα πλαίσια της ενημέρωσης των καταναλωτών, πραγματοποιήσαμε μία ημερίδα στην πόλη των Χανίων, με ομιλητές σπουδαίους επιστήμονες του τόπου μας και η ημερίδα
είχε τον τίτλο»Διατροφική κρίση-Καταναλωτισμός-Τραπεζικά Προιόντα»

2)Συμμετοχή σε ημερίδες

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ , συμμετείχε σε αρκετές τοπικές ημερίδες, που διοργάνωσαν διάφοροι τοπικοί φορείς, αλλά συμμετείχε και στην ημερίδα που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία
Καταναλωτή στην Αθήνα..
Επίσης συμμετείχε και στην ημερίδα που διοργάνωσε στα Χανιά η Ομοσπονδία του ΙΝ.ΚΑ Αθηνών, με τίτλο «Ενημέρωση καταναλωτή για τα προϊόντα αλιείας και υδατοκαλλιέργειας και εφαρμογή του κανονισμού 2065/2001 της Επιτροπής.
Συμμετείχε αφού είχε κληθεί σε ημερίδα του Ε.Β.Ε.Χ σχετική με «προγράμματα του ΕΣΠΑ.»
Στην ημερίδα που είχε διοργανώσει το Τμήμα ΠΣΕΑ της Νομαρ/κής Αυτ/σης Χανίων με τίτλο «Ο Εθελοντισμός σήμερα ,προοπτικές του αύριο» , σε ημερίδα που διοργάνωσε το
Σωματείο ΑμΕ.Α και σε άλλες.


Β.ΠΡΟΣΤΑΣΊΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΏΝ

1.ΚΈΝΤΡΟ ΥΠΟΔΟΧΉΣ ΠΑΡΑΠΌΝΩΝ –ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, έχει δημιουργήσει κέντρο υποδοχής παραπόνων-καταγγελιών ,τόσο για τα
μέλη της, αλλά και δέχεται και καταγγελίες όλων των πολιτών,είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία
στα γραφεία της, είτε με τηλεφωνικές καταθέσεις.
Η καταγγελίες των πολιτών καταγράφονται , αναλύονται και όσες έχουν την δυνατότητα
απαντώνται ή διεκπεραιώνονται άμεσα, όσες περιπτώσεις θέλουν περισσότερη επεξεργασία,
διαχειρίζονται σε εύλογο χρόνο προς εξυπηρέτηση των δικαιωμάτων του καταναλωτή.

2.ΈΡΕΥΝΕΣ ΑΓΟΡΆΣ

α)΄Ερευνα τιμών σε αγαθά και υπηρεσίες
β)Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, πραγματοποίησε έρευνα στα σχολικά κυλικεία και όσο αφορά τα
επιτρεπόμενα είδη, αλλά και εάν υπήρχε ανηρτημένους τιμοκατάλογος με τα προσφερόμενα
είδη και τις αντίστοιχες τιμές.
γ)Πραγματοποιήσαμε τιμοληψίες σε σχολικά είδη
δ)Έρευνα σε κυλικεία Νοσοκομείου και Αεροδρομίου εάν τηρούνται οι τιμές της Αγορ.
Διάταξης του Υπ.Ανάπτυξης
ε)΄Ερευνα στις λαϊκές αγορές εάν τηρούνται οι πινακίδες.
ζ)Έρευνα κόστους Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού.
η)Έρευνα σε αλυσίδα Σούπερ Μάρκετ,για σφραγίδες κρεάτων.

3..ΚΑΤΑΓΓΕΛΊΕΣ

Είδος Επιχείρησης) α)Τράπεζες: Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ δέχτηκε αρκετές καταγγελίες που αφορούσαν τραπεζικά προϊόντα(καταναλωτικά δάνεια, στεγαστικά δάνεια, πιστωτικές κάρτες)Υπήρξαν καταγγελίες που αφορούσαν εφαρμογή όρων που είχαν χριστεί καταχρηστικοί. Αύξηση μονομερώς επιτοκίου, επιβάρυνσης φακέλου με έξοδα,
Είσπραξης ποσού πλέον για μετατροπή γραμματίου σε μετρητά, είσπραξη ποσού πλέον
για κατάθεση μετρητών σε λογαριασμό τρίτου.
β)Αλυσίδες πολυκαταστημάτων, 10 καταγγελίες δεχτήκαμε από καταναλωτές για άλλες τιμές στο ράφι και άλλη η είσπραξη στο ταμείο, στις οποίες αφού είχαμε αποδεικτικά στοιχεία τις παραπέμψαμε στις υπηρεσίες.
2 καταγγελίες είχαμε για ληγμένα τρόφιμα ,1 καταγγελία είχαμε για παραπλανητική
συμπεριφορά σε περίοδο εκπτώσεων, 1 καταγγελία δεχτήκαμε για κρέας χωρίς
πινακίδες ποιότητας και προέλευσης
γ)Δ.Ε.Η, 5 καταναλωτές μας κατήγγειλαν για υπέρβαση τιμής ηλεκτρικού ρεύματος
και περίεργη τιμολόγηση της ΔΕΗ
γΓια την Δ.Ε.Υ.Α.Β.Α 1 καταγγελία δεχτήκαμε για υπέρβαση καταναλωτικής πολιτικής,
εισέπραττε παράλληλα το ποσό της χρήσης νερού και από ενοικιαστή και ιδιοκτήτη.
δ)2 καταγγελίες δεχτήκαμε από καταστήματα πώλησης αυτοκινήτων.
ε)Ο.Α.Δ.Υ.Κ Η Ε.Π.Κ.Χ.ΑΝ , δέχτηκε τις καταγγελίες κατοίκων του Δήμου Ακρωτηρίου,
για διακοπή παροχής νερού, επί 2ήμερο, χωρίς καμία ενημέρωση.Και όταν παρεμβήκαμε
μας έδωσαν την εξήγηση ότι η ο Ο.Α.Δ.Υ.Κ δεν είχε πληρώσει τις οφειλές του στην Δ.Ε.Η
και η Δ.Ε.Η κατέβασε τους διακόπτες ,με αποτέλεσμα να μην μπορούν να λειτουργήσουν
τα αντλιοστάσια.Για μας αυτή η πρακτική ήταν εις βάρος των καταναλωτών, και τους καταγγείλαμε δημοσίως στο τηλεοπτικό κανάλι ΝΕΤ σε πρωινή εκπομπή.
ζ,Εισπρακτικές Εταιρείες
Είχαμε δεχτεί πάρα πολλές καταγγελίες από πολίτες, οι οποίοι μας κατήγγειλαν. την μεθόδευση είσπραξης΄χρημάτων κάποιων Τραπεζών και επειδή ο τρόπος συμπεριφοράς
τους δεν άρμοζε την συνήθη τακτική των Τραπεζών, (τηλεφωνήματα με απόκρυψη,ενόχληση μη επιτρεπτού ωραρίου, εκβιαστικός τρόπος) μας κέντρισε το ενδιαφέρον να καταγγείλουμε το γεγονός, σε Τράπεζα η οποία μας ενημέρωσε
ότι η ενέργεια αυτή δεν γίνεται από την Τράπεζα , αλλά από εταιρείες οι οποίες έχουν
αναλάβει εργολαβία την είσπραξη των χρημάτων των Τραπεζών από τους οφειλέτες.
αυτό εμάς μας δυσκόλεψε, διότι οι καταναλωτές υφ’ίστανται διέρευση προσωπικών
δεδομένων σε χέρια μη εξουσιοδοτημένων προσώπων και το καταγγείλαμε.και ενημερώσαμε και τους καταναλωτές με σχετικό δελτίο τύπου.
η)Ελαττωματικά προϊόντα
Οι καταγγελίες αφορούσαν είδη ένδυσης, υπόδησης ηλεκτρονικές συσκευές.ηλεκτρικές συσκευές
΄Οσο αφορά στα είδη ένδυσης υπόδησης συνεργαστήκαμε με τον Εμπορικό Σύλλογο
και ενημερώσαμε τις τοπικές επιχειρήσεις ότι υποχρέωση τους είναι η αντικατάσταση
του προϊόντος και στις περισσότερες περιπτώσεις είχαμε θετικό αποτέλεσμα.
Για τις καταγγελίες που είχαμε και αφορούσαν το ηλεκτρικό και ηλεκτρονικό εμπόριο,
οφείλουμε να πούμε, ότι οι τοπικές επιχειρήσεις κάνουν το χρέος τους, δηλ.προβαίνουν
ή στην επισκευή του είδους ή στην αντικατάσταση, εκείνοι που αντιδρούν και δεν
συναινούν παρά το ότι γνωρίζουν την υποχρέωσή τους είναι οι εταιρείες «Κωστόβολλος,
Ηλεκτρονική Αθηνών, Μαρινόπουλος», οι οποίες βρίσκουν μεθοδεύσεις να ταλαιπωρούν
τους καταναλωτές.
θ)Κινητή τηλεφωνία- σταθερή τηλεφωνία
Οι καταγγελίες που δεχτήκαμε για τον Ο.Τ.Ε ήταν 1 για διακοπή τηλεφωνικής παροχής σε
επαγγελματική χρήση, παρότι ο λογαριασμός ήταν πληρωμένος, 2 καταγγελίες για 3μηνη
αναμονή παροχή υπηρεσίας, και κατόπιν δικής μας επικοινωνίας μας ενημέρωσε ότι η ΔΕΗ δεν έχει στήσει δίκτυο στην περιοχή.
Δεχτήκαμε 10 καταγγελίες για παρόχους κινητής τηλεφωνίας για αυξημένη χρέωση,
και για πονηρές χρεώσεις.για ελαττωματική συσκευή.Και τις 10 τις διαχειρηστήκαμε
προς όφελος των καταναλωτών.
Ι)Ασφαλιστικές Εταιρείες
Δεχτήκαμε 1 καταγγελία για καθυστέρηση πλέον έτους ασφαλιστικής κάλυψης.
Δεχτήκαμε αρκετές καταγγελίες για μη κάλυψη ζημιών, γιατί δεν υπήρχαν μέσα
στην σύμβαση, αλλά λόγω των «ψιλών γραμμάτων» οι καταναλωτές δεν είχαν την
πρέπουσα ενημέρωση.
κ)Ινστιτούτα Αδυνατίσματος
Δεχτήκαμε 3 καταγγελίες στις οποίες οι πελάτες ζήτησαν υπαναχώρηση, η μία λύθηκε
θετικά προς τον καταναλωτή, και στις άλλες δύο περιπτώσεις περιμένουμε απαντήσεις.
λ)Πωλήσεις μέσω internet δεχτήκαμε 1 καταγγελία για μία ηλεκτρονική συσκευή, αλλά
παρά την επέμβασή μας τα στοιχεία της επιχείρησης είναι εικονικά.
μ)Ενοίκια
Δεχτήκαμε 60 καταγγελίες . για απαίτηση από μεριάς ιδιοκτητών πληρωμή από τους
ενοικιαστές Φ.Α.Π και πάγιες δαπάνες συντήρησης κτιρίων, για είσπραξη χαρτοσήμου,
ενώ έχει καταργηθεί, για μη επιστροφή εγγύησης, για μη χορήγηση απόδειξης πραγματικού ποσού καταβολής ενοικίου, για είσπραξη προκαταβολικά 3 μηνιαίων μισθίων .
ν)Για τουριστικά πρακτορεία
Δεχτήκαμε 1 καταγγελία για μη σύναψη συμβολαίου ούτε από τον πωλητή ούτε από τον
εκτελεστή του ταξιδιού με τον καταναλωτή.
0)Φαρμακεία Δεχτήκαμε 1 καταγγελία για πώληση εις γνώση του φαρμακοποιού ληγμένου
Αντιθρομβωτικού φάρμάκου
Δεχτήκαμε καταγγελία για το παιδικό ρόφημα (χαμομήλι) MILUPA το οποίο παρεπέμφθει στον Ε.Ο.Φ και σύμφωνα με το αποτελέσματα, η υπόθεση οδηγήθηκε μέσω Ε.Φ.Ε.Τ Ηρακλείου, στον Εισαγγελέα.

Τηλεφωνικές κλήσεις

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, κατά το έτος 2008 δέχτηκε πάνω από 1200 κλήσεις και απάντησε σε όλα τα
ερωτήματα των καταναλωτών.Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, εξυπηρετεί και μη μέλη μας.

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, έχει ιστοσελίδα με μεγάλη επισκεψιμότητα καταναλωτών

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, έχει δημιουργήσει κέντρο υποδοχής , καταναλωτών

Το γραφείο της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, λειτουργεί και στηρίζεται στην εθελοντική προσφορά των
μελών μας.
Λειτουργεί σε καθημερινή βάση από της 9.00 το πρωί και 6-9 απογευματινή εκτός
Κυριακής.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, παρά τον μικρό χρονικό διάστημα λειτουργίας της ,1 έτος, έχει καταφέρει να
έχει γίνει γνωστή στους καταναλωτές του Νομού μας αλλά και Παγκρήτια.
Οι επισκέψεις των καταναλωτών καθημερινά είναι αρκετές, και η αύξηση των μελών της
αρκετά ικανοποιητική, αφού ξεκίνησε από 105 μέλη και σήμερα ο αριθμός των μελών είναι
σημαντικά αυξημένος.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ ΟΜΆΔΩΝ
-Δημιουργήσαμε την Εθελοντική Ομάδα Πολιτικής Προστασίας η οποία αποτελείται από 20
μέλη μας, και την θέσαμε στην διάθεση της Πολιτικής Προστασίας της Νομαρχιακής
Αυτ/σης Χανίων

-Δημιουργήσαμε την Ομάδα Ερευνας Τιμών Αγαθών και Υπηρεσιών
Η παραπάνω ομάδα καταγράφει τιμές, κάνει έρευνα αγοράς

-Δημιουργήσαμε την Κοινωνική μας Ομάδα, η οποία έχει αναλάβει στην κοινωνική της δράση
την στήριξη μέσω επισκέψεων σε ιδρύματα, ΚΑΠΙ, Νοσοκομεία, αλλά και στο χώρο τους
ευαίσθητες ομάδες πολιτών,( ηλικιωμένους, ΑμΕ.Α, μετανάστες ρομάν, κακοποιημένους πολίτες κ.α)

-Δημιουργήσαμε την Περιβαλλοντική μας Ομάδα, η οποία με την δράση της παρακολουθεί,
Τυχόν μη νόμιμες παρεμβάσεις στο φυσικό και περιβαντολλογικό περιβάλλον π.χ η μη νόμιμη
Εγκατάσταση κεραιών, ασχολείται με ενημέρωση σε θέματα ανακύκλωσης ,οδηγώντας τους
Καταναλωτές στην μείωση της κατανάλωσης(με ενημερωτικά έντυπα,με συζητήσεις, επισκέψεις )

-Δημιουργήσαμε «το κινητό σχολείο καταναλωτή»όπου με επισκέψεις σε Δήμους προσπαθούμε
Να μεταφέρουμε την καταναλωτική ενημέρωση στον τόπο του πολίτη –καταναλωτή.


ΝΟΜΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, σήμερα έχει στην διάθεση της για νομικές συμβουλές από δύο μέλη μας που
αφιλοκερδώς διαχειρίζονται τις υποθέσεις , επίσης τυγχάνει της νομικής στήριξης και υποστήριξης
του Δικηγορικού Συλλόγου Χανίων, ο οποίος έθεσε στην διάθεση της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ μηνιαίος
3 μέλη του, για εθελοντικής προσφοράς.
Δυστυχώς, παρά την σαφέστατη ερμηνεία του Νόμου περί Προστασίας του Καταναλωτή,
και παρότι το Δ.Σ μας πρότεινε στην Νομαρχία, αλλά και στον Συνήγορο του Καταναλωτή,
τους εκπροσώπους μας για την Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού, δεν συμμετέχουμε,
πράγμα που επιφυλασσόμεθα να το διεκδικήσουμε.

Γ.ΠΡΟΤΆΣΕΙΣ –ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΥΠΟΥΡΓΕΊΑ –ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΉΣ ΑΥΤ/ΣΗΣ.

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ
1)Κατήγγειλε στον Υπουργό Ανάπτυξης μέσω επιστολής της, την ακρίβεια στα καύσιμα
στα Χανιά, την δημιουργία καρτέλ από τις εταιρείες καυσίμων, και ότι δεν μας βρίσκει σύμφωνους η εφαρμογή πλαφόν στην λιανική πώληση.
2)Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, με επιστολή της προς τον Πρόεδρο του Ε.Φ.Ε.Τ , κ. Ζαμπέλλα, ζήτησε δημιουργία παραρτήματος του Ε.Φ.Ε.Τ και στα Χανιά, για την ασφάλεια των τροφίμων.
3)Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, με επιστολή της ζήτησε από τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών,
κ. Αλογοσκούφη, να πάρει μέτρα κατά της ακρίβειας
4)Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, με επιστολή της κάλεσε τον Πρόεδρο του Ε.Β.Ε.Χ, να αναλάβει πρωτοβουλίες,
και να παρέμβει στα αρμόδια Υπουργεία, ώστε να παρθούν μέτρα κατά της ακρίβειας και
υπέρ της ασφάλειας των τροφίμων, με δεδομένη την κρίση που είχε ξεσπάσει την περίοδο
εκείνη από το Ουκρανό ηλιέλαιο.
5)Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, με επιστολή της είχε ζητήσει από τον Νομάρχη Χανίων, να πάρει πρωτοβουλίες
με την σύγκληση του άτυπου οργάνου ,για την διαχείριση των μεταναστών σε επίπεδο Νομού.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΌΣ ΔΡΆΣΗΣ ΈΤΟΥΣ 2009

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, για το έτος 2009, συνεχίζει να υλοποιεί δράσεις του έτους 2008, όπως
η λειτουργία κέντρου υποδοχής παραπόνων και καταγγελιών, 2ος κύκλος κινητού σχολείου
καταναλωτή, με την συνέχιση λειτουργίας της κοινωνικής της ομάδας, περιβαλλοντικής της
ομάδας, της ομάδας πολιτικής προστασίας, της ομάδας έρευνας τιμών και αγαθών με επιπλέον

Νέες δράσεις μας που είναι
Ι) Δημιουργία παρατηρητηρίου τιμών αγροτικών προϊόντων από την λαϊκή αγορά/ανά εβδομάδα
με συγκριτικό πίνακα (Κατώτερης- Ανώτερης- Επικρατούσας)

2)Συμμετοχή της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ στο Δίκτυο «Τοπικά προϊόντα-τοπικές επιχειρήσεις-Τοπική Οικονομία"Σαυτό τον τομέα η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, έβαλε το πρώτο λιθαράκι, είναι ο εμπνευστής
αυτού του οργάνου, και σύντομα θα λειτουργήσει, με όλες τα θετικά που μπορεί να προσφέρει
στο τόπο και στην κοινωνία γενικότερα.

3)Συμμετοχή της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ στο δίκτυο του Σ.τ.Π για την προστασία (Ρομάν, Προσφύγων)
εδώ δημιουργείται ένα σύνδεσμος βοήθειας της ευαίσθητης κοινωνικής ομάδας, αντιμετώπιση
σημείων παραβίασης ανθρωπίνων δικαιωμάτων

4)Συμμετοχή της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, σε επιτροπές τοπικής αυτ/σης , εθνικές, διεθνείς.

5)Στην εποχή της γενικής κρίσης, η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, έχει δημιουργήσει ένα άτυπο κρίκο με
τους τουριστικούς φορείς της περιοχής μας και στόχος μας είναι η ενεργοποίηση των μελών μας,
στον τομέα του εσωτερικού τουρισμού.Αφενός μεν να έρθουν τα μέλη μας σε επαφή με την
ενδοχώρα, γνωρίζοντας τις φυσικές ομορφιές, και τα πολιτιστικά στοιχεία , αλλά και για να
συμβάλλει στην οικονομική ενίσχυση τόσο των φορέων που ασχολούνται με τον τουρισμό,
όσο και να ενισχύσει την στήριξη και την ανάπτυξη των ανθρώπων της υπαίθρου.

6)Θα ξεκινήσει ανοικτή διαβούλευση με τους φορείς του τόπου, για την ομαλή λειτουργία του Εμπορίου (στεγασμένου, και υπαιθρίου, ηλεκτρονικού) για να προσπαθήσουμε να εξασφαλίσουμε
για τους καταναλωτές καλύτερες ασφαλέστερες αγορές, για αποφυγή παγίδων που ενδεχομένως
ενδείκνυται να υποπέσουν.

7)Θα επισκεφθούμε τα κομβικά σημεία παραγωγής αγροτικών προϊόντων, για να συζητήσουμε
να βρούμε την μέθοδο εκείνη, ώστε τα αγροτικά προϊόντα να φθάνουν σε μας τους καταναλωτές προπάντων ασφαλή, με λιγότερα φυτοφάρμακα , αλλά και φθηνότερα .
Θα γίνει προσπάθεια αμφίρροπη για να δούμε πως μπορούμε να συνεργαστούμε στην αποφυγή
μεσαζόντων, και για να φθάνουν τα αγροτικά προϊόντα στα χέρια μας φθηνότερα, αλλά και
οι αγρότες του τόπου μας να απολαμβάνουν την τιμή που τους πρέπει.

8)Η διάδοση της καταναλωτικής αγωγής και παιδείας είναι αναμφισβήτητα το κεντρικότερο
μέλημά μας, θέλουμε τον καταναλωτή ενήμερο διεκδικητικό, να συμμετέχει για όσα γίνονται
για εκείνον, να έχει άποψη να αντιδρά για εκείνα που γίνονται χωρίς αυτόν.

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, είναι παρούσα και θέλει να είναι παρούσα σε αποφάσεις που παίρνονται για
τον καταναλωτή, τόσο σε τοπικό, εθνικό,ευρωπαϊκό, αλλά και διεθνές επίπεδο.Διαθέτει δυναμικά
στελέχη με τεχνογνωσία, αλλά και αποφασιστικότητα να διεκδικήσουν, να καταγγείλουν, πρακτικές που θίγουν την ποιότητα της ζωής του καταναλωτή, είτε αυτή είναι τα οικονομικά του
συμφέροντα, είτε είναι η μόλυνση του περιβάλλοντος, είτε η υποβάθμιση στις παροχές υγείας,
με διάφορες πρακτικές.
Η δική μας παρουσία, που είναι η κοινωνική παρουσία ,είναι η δύναμη, που πολλά μπορεί να
αλλάξει, πολλά μπορεί να διαφοροποιήσει, πολλά μπορεί να δρομολογήσει, αλλά και σε πολλά
μπορεί να αντισταθεί, και να διεκδικήσει.

Το 2009 , είναι μια καινούργια χρονιά, με δυσκολίες, οι οποίες με κανένα τρόπο δεν είμαστε
διατεθειμένοι να μας φορτωθούν, σε μας τους καταναλωτές, θα είμαστε παρόντες θα είμαστε σε
επαγρύπνηση , θα περιφρουρήσουμε τα δικαιώματά μας, από όποιον και από οποιονδήποτε αυτά
θίγονται .
Σύνθημά μας είναι ΕΝΗΜΈΡΩΣΗ - ΈΡΕΥΝΑ – ΠΡΟΣΤΑΣΊΑ-ΔΙΕΚΔΊΚΗΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: