Ώρες Κοινού για ενημέρωση 10:00-12:00 π.μ ΜΟΝΟ ΚΑΤΟΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΥ στη Γραμματεία της Ένωσης 2821092306
Ενημερώνουμε τα μέλη της Ένωσης ότι έχει ξεκινήσει η ανανέωση συνδρομών(25 ευρώ) για το έτος 2017 και παρακαλείστε για την τακτοποίηση της συνδρομής σας.Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο 28210 92306 από της 9:00 - 13:30

Τετάρτη, 9 Ιανουαρίου 2013

Ε.Π.Κ.Κ: " Δέκα είναι οι συβουλές της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, για τις χειμερινές εκπτώσεις.


Δελτίο Τύπου  9-01-2012

  Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία , της φτώχειας των Ελλήνων καταναλωτών, στις φετινές γιορτές , που έχει  δει το φως της δημοσιότητας, που   έως 5.970 Ευρώ ,το μέσο καταγραφόμενο εισόδημα  του ΄Ελληνα πολίτη,,   400.00 περισσότεροι φτωχοί ΄Ελληνες πολίτες από το προηγούμενο έτος,    28% των Ελλήνων πολιτών στην φτώχεια, στερούνται τα στοιχειώδη ,( για το ρεύμα, τηλέφωνο αυτοκίνητο, δεν έχουν 340 Ευρώ για ώρα ανάγκης κ.λ.π ), ένας  στους τρεις ΄Ελληνες πολίτες , σύμφωνα με  τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής, και δεν είναι μόνο η κοινωνική διάσταση του θέματος, άλλα είναι και οικονομική και πολιτική.Βεβαίως η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης δεν περιμένει να βγάλει "γνώμη" από τα στατιστικά στοιχεία, την βλέπει καθημερινά με τους ανθρώπους της καθημερινότητας, που αν και γιορτές δεν μπόρεσαν να κατέβουν στην Αγορά με καταγραμμένη μείωση των αγορών τους,παγώνοντας την Κρητική Αγορά μεταθέτοντας τις αγορές τους, για το επόμενο χρονικό διάστημα, "εκπτωτικό" που κάποιοι θα θελήσουν να αγοράσουν τα απαραίτητα.
Εμείς ως ΄Ενωση ενημερώνουμε τους καταναλωτές ότ,ι η έναρξη των εκπτώσεων,χειμερινής περιόδου,αρχίζει στις 15 του Γενάρη,με την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,να δίνει τις οδηγίες της, στους καταναλωτές και να τους εφιστά την προσοχή τους ,για τις τυχόν πιθανές παγίδες των εκπτώσεων ,ώστε να αποφύγουν τις "πρακτικές"  που και τα οικονομικά συμφέροντα τους θα βλάψουν ,αλλά και την ψυχολογική διάθεση τους , θα αλλάξουν.

Παρατίθενται οι οδηγίες της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης για τις εκπτώσεις που αρχίζουν στις 15 Ιανουαρίου και λήγουν στις 28-02-2013 :


1.)Πρώτο και βασικό μέλημα κάθε καταναλωτή είναι σωστή έρευνα αγοράς (Τώρα !!) "Εκπτώσεις στις τιμές δεν σημαίνει και εκπτώσεις στην ποιότητα και κυρίως στην ασφάλεια σι αυτό δεν δίνουμε καμία ανοχή".

2.)Προγραμματίζουμε τις αγορές μας ,με προτεραιότητα τις ανάγκες μας,Αποφεύγουμε να ψωνίσουμε με τη λογική του φθηνού προϊόντος μόνο, αλλά με γνώμονα την ποιότητα ψάχνουμε για τις καλύτερες τιμές. Δεν ξεχνούμε ότι οι τιμές είναι ελεύθερες και δεν υπάρχει αγορανομικός έλεγχος για το ύψος της τιμής του προϊόντος..

3. ) Προσοχή στα υψηλά ποσοστά έκπτωσης που αναγράφονται στις βιτρίνες με μεγάλους αριθμούς! Ενώ θα έπρεπε να ισχύουν για όλα τα προϊόντα του καταστήματος, σε πολλές περιπτώσεις αφορούν ορισμένα είδη που χρησιμοποιούνται σαν κράχτες. Να θυμόμαστε ότι η ένδειξη "έως " με μικροσκοπικά γράμματα και η έκπτωση με τεράστιους αριθμούς θεωρείται  παραπλανητική διαφήμιση!!!.

4. ) Κάθε είδος, πρέπει στην πινακίδα του ,να έχει δύο τιμές. Η αναγραφή της τιμής που ίσχυε ,πριν την έκπτωση ,διαγραμμένη , και αυτής που προκύπτει μετά την έκπτωση.

5. ) Αν αγοράσετε ελαττωματικά προϊόντα, να τα επιστρέψετε αμέσως και να πάρετε πίσω τα λεφτά σας ή να τα αντικαταστήσετε με άλλα, εφόσον το επιθυμείτε. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικών ειδών , δικαιούται να το κάνει μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς ,λόγω των συγκεκριμένων ελαττωμάτων και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.

6.) Αν αγοράζουμε προϊόντα χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε. Αντιπαραβάλλουμε το ποσό που μας χρεώνουν στο κατάστημα και στον αναλυτικό λογαριασμό της τράπεζας και εάν διαπιστωθεί επί πλέον διαφορά,ενημερώνουμε κατάστημα-Τράπεζα,Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.

7. ) Απαιτούμε αποδείξεις αγοράς για κάθε προϊόν. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι το στοιχείο που θα μας συνδράμει ,σε τυχόν, ύπαρξη προβλήματος στο προϊόν που αγοράσαμε, για να ζητήσουμε αντικατάσταση, ή ακόμα να καταγγείλουμε κάποια πρακτική.
8. ) Η ριζική αλλαγή της εικόνας στην βιτρίνα καταστήματος, κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, θα πρέπει να μας προβληματίσει, γιατί ο καταναλωτής που έχει εντοπίσει είδη που επιθυμεί να αγοράσει και έχει κάνει καταγραφή τιμών ,δεν μπορεί να κάνει σύγκριση τιμών και προϊόντων επομένως, καλό θα είναι να αποφύγουμε αυτή την επιχείρηση.

9 )Για τις αγορές μας επιλέγουμε και προτιμάμε , προϊόντα Ελληνικής Παραγωγής, Τοπικής Παραγωγής, γιατί τα χρήματα μένουν στη χώρα μας,βοηθάμε την Οικονομία της.

10.) Τέλος, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλεί τους καταναλωτές , αν παρόλα τα παραπάνω διαπιστώσουν ότι οι εκπτώσεις είναι πλασματικές, παραπλανητικές ή ανακριβείς ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποιότητα των προσφερομένων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση να το καταγγείλουν στην΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,, στα τηλέφωνα 2821092666 και 2821092306. Χανιά, 2842020140 Ιεράπετρα και 1520 Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Επιπροσθέτως ενημερώνουμε ότι η παραπλάνηση των καταναλωτών είναι πράξεις που διώκονται και τιμωρούνται από τον Ποινικό Κώδικα, αλλά και επιβάλλεται και Διοικητικό Πρόστιμο στους παρανομούντες από τις αρμόδιες Αρχές.
 

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Ιωάννα Μελάκη





                                                           

Δεν υπάρχουν σχόλια: