Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013

Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στο «Ρ» – Προσοχή στους απατεώνες!

  •  
  •  
  • Μόνο σε πιστοποιημένους φορείς οι καταναλωτές για ρυθμίσεις χρεών
  • Μιλά για απάτη στο Ρέθυμνο από επιτήδειους
Γράφει Ο ΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ
«Προσοχή στους απατεώνες!» συμβουλεύει μέσω του «Ρ» η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,  Ιωάννα Μελάκη, παροτρύνοντας τους πολίτες που θέλουν να ρυθμίσουν χρέη να απευθύνονται μόνο σε πιστοποιημένους φορείς. Ανέφερε μάλιστα, ότι στο Ρέθυμνο γίνεται μια απάτη από επιτήδειους σχετικά με τις υποθέσεις υπερχρεωμένων νοικοκυριών, κάτι για το οποίο όπως μας είπε, είναι ενημερωμένες οι αρχές. Τόνισε δε, μεταξύ άλλων, ότι οι δανειολήπτες δε θα πρέπει να συνάπτουν νέες συμβάσεις με τράπεζες για ρυθμίσεις δανείων, γιατί το μόνο που θα καταφέρνουν είναι τα χρέη τους να διαιωνίζονται και να κληροδοτούνται…

Πολλές φορές βλέπουμε δελτία τύπου από την Ένωση Προστασία Καταναλωτών Κρήτης, που είτε απλώς προσφέρουν ενημέρωση στους καταναλωτές, είτε γνωστοποιούν τις θετικές εκβάσεις υποθέσεων υπερχρεωμένων νοικοκυριών που δικαιώθηκαν. Επίσης γνωρίζουμε συμπολίτες μας, οι οποίοι έχουν καταφύγει για βοήθεια στην Ένωση, ενώ όπως μας είπε η κα Μελάκη σε παγκρήτιο επίπεδο, μόνο 3-4 περιπτώσεις έχουν χαθεί κατά τη διεκδίκηση ρυθμίσεων ή και διαγραφής χρεών, με την εφαρμογή του  νόμου  3869/2010, ο γνωστός νόμος Κατσέλη. Η Ένωση είναι παγκρήτια, αλλά βοηθάει πολίτες και από άλλα τα μέρη της Ελλάδας, ωστόσο, βασικός στόχος της είναι η «ανακούφιση» των καταναλωτών της Κρήτης.
Το Ρέθυμνο…

«Ένα μεγάλο μέρος Ρεθεμνιωτών έχουν έρθει στην Ένωση, έχουμε πολλά μέλη από εκεί. Οι άνθρωποι αυτοί θέλουνε βοήθεια πραγματική», ανέφερε η πρόεδρος της Ένωσης σχετικά με την αίτηση βοήθειας συμπολιτών μας από εκεί. Ξεκινώντας, λοιπόν, από τις περιπτώσεις υπερχρεωμένων νοικοκυριών για την πόλη μας και την προσοχή που πρέπει να δείχνουν οι συμπολίτες μας, η κα Μελάκη επεσήμανε: «Οι πολίτες να μην εμπιστεύονται τον καθένα. Έχουμε χιλιάδες καταγγελίες. Ειδικά στο Ρέθυμνο γίνεται μια απάτη. Κάποιοι άνθρωποι δεν έχουν την πιστοποίηση για το νόμο Κατσέλη για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, όπως εμείς που αντικαθιστούμε το κράτος σε αυτό το νόμο. Για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά είναι συγκεκριμένοι φορείς εξουσιοδοτημένοι. Για αυτό πρέπει να προσέχουν οι πολίτες, γιατί τους παίρνουν χρήματα -χιλιάδες ευρώ- και μετά τους παρατάνε! Προσοχή στους απατεώνες! Κάποια στιγμή είχαν έρθει κάποιοι, σαν εθελοντές τάχα στην Ένωση, και μετά έπαιρναν από το ‘‘παράθυρο’’ χρήματα των πολιτών και τους πετάξαμε έξω. Και τώρα δρουν στο Ρέθυμνο. Είναι συγκεκριμένοι άνθρωποι κι έχουν ειδοποιηθεί οι αρχές. Για αυτό λέμε στους πολίτες ‘‘προσέξτε, απευθυνθείτε στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή για να δείτε ποιοι είναι οι πιστοποιημένοι φορείς’’. Επίσης, έχουμε δει και σε παγκρήτιο επίπεδο την περίπτωση πολίτες να στέλνουν τις υποθέσεις τους σε άγνωστα γραφεία στην Αθήνα. Τους λένε από εκεί ‘‘θέλουμε το ένα, θέλουμε το άλλο, στείλε μου και το άλλο χαρτί’’, τους έχουν απελπίσει και τους έχουνε φάει τα χρήματα».
Επίσης, όπως ανέφερε, δεν είναι όλοι οι δικηγόροι  ειδικοί ,για αναλαμβάνουν τις υποθέσεις των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, βεβαίως  πρωταρχικά  πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι σε  δικηγορικό σύλλογό , επισημαίνεται ακόμα ότι  οι οικονομολόγοι δεν  είναι εξουσιοδοτημένοι από το νόμο 3869/2010 για .συμβουλευτική διαχείρηση των υπερχρεωμένων νοικοκυριών
Στη συνέχεια, η κα Μελάκη θέλησε να τονίσει τα εξής: «Μέσω του δικού σας μέσου θέλουμε να το πούμε και να το πείτε κι εσείς: Να μην καταφεύγει ο κόσμος σε ανθρώπους οι οποίοι τους τάζουν ρύθμιση, ούτε και στην τράπεζα. Να έρχονται στην Ένωση να ενημερώνονται. Η ενημέρωση είναι δωρεάν. Ακόμη η ενημέρωση είναι δωρεάν στους ανέργους, γιατί κάποιοι άνθρωποι θέλουμε να είναι μέλη για να αυξάνεται και το δυναμικό της Ένωσης. Υπάρχει και η κοινωνική διαχείριση της Ένωσης, δηλαδή όλες οι καταγγελίες, τα πάντα διαβιβάζονται στις αρμόδιες αρχές και διεκδικούνται από τις υπηρεσίες. Όλα αυτά δωρεάν. Στον άνεργο, στον μη έχοντα περιουσιακά στοιχεία και εισόδημα η  Ένωση δίνει το χέρι της, προσφέροντας ακόμη και ψυχολογική και κοινωνική στήριξη».
Στο σημείο αυτό επανήλθε σχετικά με το Ρέθυμνο: «Αυτό το κομμάτι -την ψυχολογική στήριξη- το χρειάζεται το Ρέθυμνο, γιατί έρχονται άνθρωποι, στην αρχή με δάκρυα στεναχώριας και μετά με δάκρυα χαράς, να μας ευχαριστήσουν. Έχουμε πολλές περιπτώσεις που οι άνθρωποι δικαιώθηκαν. Πρέπει να πούμε ότι ελάχιστες περιπτώσεις χάνονται, κι αυτές χάνονται από την ‘‘αθωότητα’’ πολιτών, οι οποίοι δε μας προσκομίζουν αληθινά στοιχεία. Δηλαδή, θέλουμε να τους πούμε ότι όταν χρωστάνε σε 10 τράπεζες πρέπει να το πουν, όταν έχουν περιουσιακά στοιχεία δεν μπορούν να τα κρύβουν, γιατί μεταξύ των δικαιολογητικών που προσκομίζουμε στο ειρηνοδικείο, ας πούμε, στο δικαστικό στάδιο, φαίνονται τα περιουσιακά στοιχεία. Επομένως αν τα κρύψουμε ‘‘κουτοπόνηρα’’, θα τα βρούμε μπροστά μας».
Τέλος, σχετικά με το νόμο Κατσέλη η κα Μελάκη υπογράμμισε ότι σε αυτό το νόμο πρέπει να παρουσιαζόμαστε με «καθαρό προφίλ», δηλαδή η καταγραφή των πιστωτών, των χρεών και των περιουσιακών στοιχείων καθίσταται απαραίτητη από τους «διεκδικούντες» ρυθμίσεις.
«Όχι» σε νέες ρυθμίσεις από τις τράπεζες

Ζητώντας από την κα Μελάκη να σχολιάσει σχετικά με τα σενάρια που μιλούν ότι οι πλειστηριασμοί θα οργιάσουν από το Σεπτέμβρη, επεσήμανε: «Μέχρι 31-12-2013 έχουν ‘‘παγώσει’’ οι πλειστηριασμοί, αλλά από εκεί και πέρα ανοίγουν. Και τώρα έχουν ανοίξει υπό κάποιες προϋποθέσεις. Για το Σεπτέμβρη δεν ξέρουμε αν θα οργιάσει το πράγμα. Δεν ξέρουμε αν θα διαφοροποιηθεί κάτι, με κάποια νομοθετική πράξη της κυβέρνησης. Έχουμε κάνει πρόταση στον κ. Χατζηδάκη (Υπουργό Ανάπτυξης) και του έχουμε πει να καλέσουμε και τους δανειολήπτες και τις τράπεζες παράλληλα, να τα βρουν με κάποιο τρόπο. Δηλαδή, όταν έχουμε έναν άνεργο που δεν έχει κανένα εισόδημα, να του κάνουμε διαγραφή 100% του χρέους, ενώ όταν υπάρχει εισόδημα, πρώτα να καλύπτονται οι βασικές βιοτικές ανάγκες του δανειολήπτη και από εκεί και πέρα, αν περισσεύει κάτι να δίνεται και στις τράπεζες».
Η πρόεδρος της Ένωσης έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου σε δανειολήπτες, προκειμένου να μην προχωρούν σε νέες συμβάσεις, γιατί το μόνο που θα καταφέρνουν είναι η συσσώρευση περισσότερων χρεών, που μάλιστα μεταβιβάζονται. Πιο συγκεκριμένα ανέφερε: «Έχουμε τράπεζες που κάνουν ‘‘τρελά’’. Πχ πάει ο δανειολήπτης να κάνει μία ρύθμιση στην τράπεζα, η οποία του λέει ότι πρέπει να της φέρει εγγυητή, ότι πρέπει να βάλει προσημείωση υποθήκης, ότι πρέπει να βρει ένα άτομο, πχ τη σύζυγο, που έχει στο όνομά της ένα σπίτι και να το βάλει υποθήκη για ελάχιστα χρήματα, κάτω από 10000, προκειμένου η τράπεζα να εξασφαλίσει ένα χαρτοφυλάκιο. Οι δανειολήπτες πρέπει να είναι ενημερωμένοι. Εμείς τους λέμε ‘‘Προς θεού, μην κάνετε καινούριες ρυθμίσεις και μην υπογράφετε νέες συμβάσεις’’, διότι αυτά είναι ‘‘ανακύκλωση’’ κι ο δανειολήπτης ποτέ δε βρίσκει τέρμα. Θα μεταβιβάσει ακόμα και την ίδια του τη ζωή και στα εγγόνια του. Μια καινούρια σύμβαση, η οποία θα είναι ‘‘τοκοκεφάλαιο’’ κι επομένως κάτι καινούριο δε βοηθά το δανειολήπτη να ξεχρεώσει, αντιθέτως, τον σπρώχνει πιο βαθιά στη χρέωση. Οι τράπεζες περιμένουν από την κυβέρνηση, που τις χρηματοδοτεί από τα χρήματα των πολιτών. Τα δάνεια δεν ανήκουν σε ένα κυβερνητικό σχήμα που βρίσκεται τώρα στην εξουσία, είναι αυτά που φορτώνονται οι Έλληνες πολίτες και μπορεί να πληρώνουν οι ίδιοι, τα παιδιά τους, τα εγγόνια, ακόμη και τα δισέγγονά τους».
«Φερθείτε έντιμα στο λαό»

Θα κλείσουμε το παρόν δημοσίευμα με ένα σχόλιο της κας Μελάκη, σχετικά με τους, πολιτικούς, σχετικά με το «σινάφι» μας και με το τι ζητάει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης από την κυβέρνηση: «Δεν έχουμε ακούσει έναν έντιμο πολιτικό, έναν έντιμο δημοσιογράφο να μιλάει για το πρόβλημα. Υπάρχουν δημοσιογράφοι με καθαρή φωνή, με καθαρή πένα. Αυτοί θα έπρεπε να το καυτηριάσουν και να ασκήσουν κριτική λέγοντας ‘‘Φερθείτε έντιμα στον ελληνικό λαό, ο οποίος δοκιμάζεται από τη φτώχεια’’. Εμείς σαν Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ζητάμε από την κυβέρνηση να τα βάλει κάτω και να πει, ‘‘Στέρησα από τον πολίτη την εργασία, το εισόδημά του, το μισθό του, τη σύνταξή του, να δώσω και κάτι ως δίκαιος δικαστής και σε αυτόν’’, όχι μόνο στις τράπεζες».


Δεν υπάρχουν σχόλια: