ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 22/5/2018
Επειδή, η ισορροπία της Οικονομίας είναι το ζητούμενο, και η τραπεζική παρουσία είναι σημαντική και επειδή οι ΄Έλληνες καταναλωτές (δανειολήπτες) θέλουν να δρομολογήσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις εντασσόμενοι στην υπάρχουσα νομοθεσία (Δικαστική -Εξωδικαστική )η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,δεχόμενη τα παράπονα δεκάδων υπερχρεωμένων καταναλωτών - μελών της ,από την καθημερινή διαχείριση και μεσολάβηση, προς τις τράπεζες, , οφείλει να τα μεταφέρει και να τα εκθέσει, ζητώντας την παρέμβαση των αρμοδίων αρχών(Τράπεζα της Ελλάδος, ΄Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, Γενική Γραμματεία Καταναλωτή).
Τα παράπονα είναι για τις εξωδικαστικές ρυθμίσεις που εφαρμόζουν οι τράπεζες :
Οι τράπεζες, συνεχίζουν να λειτουργούν σε καθεστώς αδιαφάνειας,
Οι τράπεζες ,δεν εφαρμόζουν επαρκώς τον Κώδικα Δεοντολογίας
Οι τράπεζες ,δεν προτείνουν λύσεις ρεαλιστικές, βιώσιμες και οριστικές. συνυπολογίζοντας τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης με βάσει και τους ενδεικτικούς τύπους λύσεων που εμπεριέχονται στο Παράρτημα του Κώδικα Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδας
. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι ,να συνεχίζεται η ανασφάλεια, αγωνία και απόγνωση των καταναλωτών, οι οποίοι κινδυνεύουν να χάσουν την κατοικία τους και να βρεθούν στο δρόμο.η
Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,παρεμβαίνει με προτάσεις,,ζητώντας μεταξύ άλλων:
Επειδή, η ισορροπία της Οικονομίας είναι το ζητούμενο, και η τραπεζική παρουσία είναι σημαντική και επειδή οι ΄Έλληνες καταναλωτές (δανειολήπτες) θέλουν να δρομολογήσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις εντασσόμενοι στην υπάρχουσα νομοθεσία (Δικαστική -Εξωδικαστική )η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,δεχόμενη τα παράπονα δεκάδων υπερχρεωμένων καταναλωτών - μελών της ,από την καθημερινή διαχείριση και μεσολάβηση, προς τις τράπεζες, , οφείλει να τα μεταφέρει και να τα εκθέσει, ζητώντας την παρέμβαση των αρμοδίων αρχών(Τράπεζα της Ελλάδος, ΄Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, Γενική Γραμματεία Καταναλωτή).
Τα παράπονα είναι για τις εξωδικαστικές ρυθμίσεις που εφαρμόζουν οι τράπεζες :
Οι τράπεζες, συνεχίζουν να λειτουργούν σε καθεστώς αδιαφάνειας,
Οι τράπεζες ,δεν εφαρμόζουν επαρκώς τον Κώδικα Δεοντολογίας
Οι τράπεζες ,δεν προτείνουν λύσεις ρεαλιστικές, βιώσιμες και οριστικές. συνυπολογίζοντας τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης με βάσει και τους ενδεικτικούς τύπους λύσεων που εμπεριέχονται στο Παράρτημα του Κώδικα Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδας
. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι ,να συνεχίζεται η ανασφάλεια, αγωνία και απόγνωση των καταναλωτών, οι οποίοι κινδυνεύουν να χάσουν την κατοικία τους και να βρεθούν στο δρόμο.η
Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,παρεμβαίνει με προτάσεις,,ζητώντας μεταξύ άλλων:
- Οριστική διαγραφή μέρους της συνολικής οφειλής των εξασφαλισμένων δανείων (στεγαστικών), ώστε η εναπομείνασα να διαμορφωθεί σε ύψος που είναι δυνατόν να εξυπηρετηθεί και ειδικότερα τον διαχωρισμό του δανείου σε δύο τμήματα, το ένα να ρυθμιστεί σε βάθος 10 ετίας - 20 ετίας ανάλογα και με την ηλικία του οφειλέτη προσδιορίζοντας την μηνιαία δόση με βάσει τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης, ώστε να διασφαλιστεί η αξιοπρεπής του διαβίωση και το άλλο τμήμα του δανείου να παγώσει άτοκα και να απομειώνεται (διαγράφεται) σταδιακά. Για παράδειγμα αναφέρει η οργάνωση των καταναλωτών το εξής: Στεγαστικό δάνειο 150.000 ευρώ, διαχωρισμός του σε 2 τμήματα, το ένα ύψους 70.000 ευρώ, να ρυθμιστεί με επιτόκιο 2,5%, μηνιαία δόση 370,00 ευρώ για 20 έτη και το υπόλοιπο των 80.000 ευρώ να παγώσει και να απομειώνεται σταδιακά.
- Ολική διαγραφή οφειλής σε περιπτώσεις ευάλωτων κοινωνικών ομάδων που βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική κατάσταση και δεν διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία ή έχουν μια κατοικία.
- Ολική διαγραφή των καταναλωτικών δανείων και πιστωτικών καρτών καταβάλλοντας ο οφειλέτης ένα μικρο ποσό είτε εφ άπαξ είτε σε μικρό χρονικό διάστημα το πολύ δύο ετών, με βάσει τις δαπάνες διαβίωσής του
- να απευθύνονται σε αυτήν (΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης) ,ή σε άλλο πιστοποιημένο φορέα ,για να μεσολαβήσει με ρεαλιστικές και βιώσιμες προτάσεις για τη ρύθμιση του χρέους τους, για τη διασφάλιση της προστασίας της κύριας κατοικίας του οφειλέτη
- να μην απευθύνονται στους πιστωτές,χωρίς την συνδρομή Φορέα (Ένωση Καταναλωτών, δικηγόρο)και να μην αποδέχονται προτάσεις οι οποίες δεν είναι σαφείς και δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του Κώδικα Δεοντολογίας
- πάντα να ζητούν το σχέδιο της σύμβασης και ενδεικτικό πίνακα μηνιαίων δόσεων, ώστε να συμβουλεύονται τις ενώσεις καταναλωτών και τέλος
- να μην υπογράφουν συμβάσεις , εκ του βιαστικού και του προσωρινού "μπορώ"
- να καταγγέλλουν τις αδιαφανείς πρακτικές αλλά και οποιοδήποτε
πρόβλημα αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους για ρύθμιση των οφειλών
τους με τις τράπεζες.Τέλος, ως πιστοποιημένη ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλούμε τους καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των δανείων τους, και επιθυμούν ρύθμιση, εξωδικαστικά ή με τον ν.3869/2010 (ν.Κατσέλη -Σταθακη) είτε να επισκεφθούν τα γραφεία της ΄Ένωσης, καθημερινά ,από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 - 13.00, ή να επικοινωνήσουν μαζί μας:Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2 731 00 Χανιά Λακέρδας 11 Ιεράπετρα.
Τηλ. : 282109266 -2821092306- 2842020140 Φαξ : 2821092306-2842020140
e-mail: epkxan@gmail.com
Η Πρόεδρος της ΄
Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου