Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2008

πηγή:Χανιώτικα Νέα

Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων-->Γράφει ο ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι. ΝΤΕΡΜΑΝΑΚΗΣ*
Η ενδυνάμωση του κινήματος προστασίας καταναλωτών θα αποτελέσει σύντομα και στον τόπο μας έναν από τους στόχους των ενεργών πολιτών. Το κίνημα μπορεί να γίνει ασπίδα προστασίας δικαιωμάτων μέσα στο αρνητικό και σκληρό διεθνές περιβάλλον της παγκοσμιοποίησης όπου δυστυχώς διακυβεύονται η υγεία, η ποιότητα ζωής και η κοινωνική προστασία των οικονομικά ασθενεστέρων πολιτών.
Τα κινήματα καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο μπορούν να λειτουργήσουν ως μηχανισμός αποδυνάμωσης των αυθαίρετων και καταχρηστικών δραστηριοτήτων των πολυεθνικών εταιρειών και του ασύδοτου κεφαλαίου. Ειδικότερα στην πατρίδα μας το υγιές καταναλωτικό κίνημα αγωνίζεται για μια ανθρωποκεντρική ανάπτυξη εναρμονισμένη με το φυσικό περιβάλλον, για συνεργασία με φοιτητικούς, επιστημονικούς και περιβαλλοντικούς φορείς και για την ανάδειξη ενός μοντέλου διαβίωσης αλλά και διάθεσης - πιστοποίησης αγαθών που θα είναι φιλικό προς τους νέους, τα άτομα με ειδικές ανάγκες και τους αλλοδαπούς.
Συμμετέχοντας ενεργά στο κίνημα προστασίας καταναλωτών μπορούμε να αναδείξουμε την καταχρηστική δραστηριότητα τραπεζών και ασφαλιστικών εταιρειών, την ακυρότητα πολλών όρων που επιβάλλουν στον ανυποψίαστο και σε δυσχερή θέση καταναλωτή και να συμβάλλουμε στη βελτίωση της νομοθεσίας και της νομολογίας. Αντιλαμβανόμενοι οι δικαστές την ενδυνάμωση του κινήματος θα κατανοήσουν ότι η προστασία του καταναλωτή είναι επιβεβλημένο να υπερισχύσει των θεωριών περί προστασίας του χρηματοπιστωτικού συστήματος και θα χαρακτηρίζουν ως άκυρους ολοένα και περισσότερους αινιγματικούς για τον καταναλωτή γενικούς όρους συναλλαγών.
Οι αυτοψίες και οι πρώτες δραστηριότητες της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Χανίων ήταν αυτές τις ημέρες ιδιαίτερα παραγωγικές και οδήγησαν σε χρήσιμα συμπεράσματα. Η εξαπάτηση και παγίδευση καταναλωτών μέσω διαδικτύου είναι συχνή. Τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες συνεχίζουν να εφαρμόζουν προκλητικά όρους συναλλαγών που έχουν κριθεί άκυροι από δικαστήρια άλλων περιοχών της χώρας μας και συχνά παρακρατούν τον τόκο των μικροκαταθετών ή τους χρεώνουν με υπερβολικά λειτουργικά έξοδα. Πολυκαταστήματα ηλεκτρικών ειδών πωλούν συσκευές χωρίς να παρέχουν σαφείς οδηγίες στην ελληνική γλώσσα (όπως οφείλουν) για την ασφαλή χρήση και αξιοποίηση των συσκευών αυτών και χωρίς να διασφαλίζουν επαρκείς τεχνικές υπηρεσίες συντήρησης και επισκευής τους. Αντιπροσωπείες πωλούν αυτοκίνητα με εγγυήσεις που δεν έχουν απλή και κατανοητή διατύπωση, αλλά περιέχουν αοριστίες και υπερβολικές ρήτρες εξαίρεσης της ευθύνης των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η παραπλανητική διαφήμιση για συναλλαγές εντός καταστήματων και εξ αποστάσεως είναι ευρεία. Σούπερ μάρκετ εμφανίζονται καταχρηστικά ως υπερασπιστές των καταναλωτικών αξιών, αλλά κάνουν χρήση των πλέον σκοτεινών πρακτικών αποπροσανατολισμού των αδύναμων κοινωνικών ομάδων του τόπου μας. Κτηματομεσιτικά γραφεία προωθούν προς πώληση ακίνητα ασαφούς ιδιοκτησιακού καθεστώτος και σαθρές οικοδομές παραπλανώντας ντόπιους και αλλοδαπούς που ερωτεύτηκαν τον τόπο μας και αποφάσισαν να περάσουν την υπόλοιπη ζωή τους σε αυτόν. Κανόνες της οικοδομικής παραβλέπονται στο βωμό της εξοικονόμησης υλικών και της αποφυγής δαπανών.
Το όνειρο ζωής για την απόκτηση μόνιμης στέγης γίνεται συχνά εφιάλτης όταν εκ των υστέρων (λόγω και έλλειψης Κτηματολογίου) διαπιστώνεται ότι ολόκληρες περιοχές είναι αγνώστου κυριότητας. Εταιρείες κινητής τηλεφωνίας τοποθετούν τις τερατώδεις κεραίες τους στις πλέον πυκνοκατοικημένες περιοχές (κοντά σε σχολεία και νοσηλευτικά ιδρύματα) χωρίς ποτέ να γίνεται άμεσος και αποτελεσματικός έλεγχος της εκπεμπόμενης ακτινοβολίας. Οι ζημίες πολιτών λόγω έλλειψης ή ανεπάρκειας των κοινωφελών υποδομών είναι καθημερινές.
Για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων αλλά και πολλών άλλων είναι αναγκαία η ένταξη των ενεργών πολιτών του τόπου μας στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων η οποία ολοκληρώνει σύντομα τις ιδρυτικές της διαδικασίες και θα αποτελέσει φορέα μιας συνειδητής και τεκμηριωμένης διεκδίκησης αλλαγών του σύγχρονου προτύπου διαβίωσης προς την κατεύθυνση της συναλλακτικής διαφάνειας, της βιώσιμης κατανάλωσης, της ανανεώσιμης ενέργειας και του σεβασμού της βιοποικιλότητας του περιβάλλοντος. Η συμβολή και η συμμετοχή οποιουδήποτε συμπολίτη μας αποδέχεται αυτές τις βασικές αρχές θα είναι εξαιρετικά χρήσιμη.

* Νομικός σύμβουλος Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων.-->
Γράφει ο ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι. ΝΤΕΡΜΑΝΑΚΗΣ*Η ενδυνάμωση του κινήματος προστασίας καταναλωτών θα αποτελέσει σύντομα και στον τόπο μας έναν από τους στόχους των ενεργών πολιτών. Το κίνημα μπορεί να γίνει ασπίδα προστασίας δικαιωμάτων μέσα στο αρνητικό και σκληρό διεθνές περιβάλλον της παγκοσμιοποίησης όπου δυστυχώς διακυβεύονται η υγεία, η ποιότητα ζωής και η κοινωνική προστασία των οικονομικά ασθενεστέρων πολιτών. Τα κινήματα καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο μπορούν να λειτουργήσουν ως μηχανισμός αποδυνάμωσης των αυθαίρετων και καταχρηστικών δραστηριοτήτων των πολυεθνικών εταιρειών και του ασύδοτου κεφαλαίου. Ειδικότερα στην πατρίδα μας το υγιές καταναλωτικό κίνημα αγωνίζεται για μια ανθρωποκεντρική ανάπτυξη εναρμονισμένη με το φυσικό περιβάλλον, για συνεργασία με φοιτητικούς, επιστημονικούς και περιβαλλοντικούς φορείς και για την ανάδειξη ενός μοντέλου διαβίωσης αλλά και διάθεσης - πιστοποίησης αγαθών που θα είναι φιλικό προς τους νέους, τα άτομα με ειδικές ανάγκες και τους αλλοδαπούς.Συμμετέχοντας ενεργά στο κίνημα προστασίας καταναλωτών μπορούμε να αναδείξουμε την καταχρηστική δραστηριότητα τραπεζών και ασφαλιστικών εταιρειών, την ακυρότητα πολλών όρων που επιβάλλουν στον ανυποψίαστο και σε δυσχερή θέση καταναλωτή και να συμβάλλουμε στη βελτίωση της νομοθεσίας και της νομολογίας. Αντιλαμβανόμενοι οι δικαστές την ενδυνάμωση του κινήματος θα κατανοήσουν ότι η προστασία του καταναλωτή είναι επιβεβλημένο να υπερισχύσει των θεωριών περί προστασίας του χρηματοπιστωτικού συστήματος και θα χαρακτηρίζουν ως άκυρους ολοένα και περισσότερους αινιγματικούς για τον καταναλωτή γενικούς όρους συναλλαγών. Οι αυτοψίες και οι πρώτες δραστηριότητες της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Χανίων ήταν αυτές τις ημέρες ιδιαίτερα παραγωγικές και οδήγησαν σε χρήσιμα συμπεράσματα. Η εξαπάτηση και παγίδευση καταναλωτών μέσω διαδικτύου είναι συχνή. Τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες συνεχίζουν να εφαρμόζουν προκλητικά όρους συναλλαγών που έχουν κριθεί άκυροι από δικαστήρια άλλων περιοχών της χώρας μας και συχνά παρακρατούν τον τόκο των μικροκαταθετών ή τους χρεώνουν με υπερβολικά λειτουργικά έξοδα. Πολυκαταστήματα ηλεκτρικών ειδών πωλούν συσκευές χωρίς να παρέχουν σαφείς οδηγίες στην ελληνική γλώσσα (όπως οφείλουν) για την ασφαλή χρήση και αξιοποίηση των συσκευών αυτών και χωρίς να διασφαλίζουν επαρκείς τεχνικές υπηρεσίες συντήρησης και επισκευής τους. Αντιπροσωπείες πωλούν αυτοκίνητα με εγγυήσεις που δεν έχουν απλή και κατανοητή διατύπωση, αλλά περιέχουν αοριστίες και υπερβολικές ρήτρες εξαίρεσης της ευθύνης των αυτοκινητοβιομηχανιών. Η παραπλανητική διαφήμιση για συναλλαγές εντός καταστήματων και εξ αποστάσεως είναι ευρεία. Σούπερ μάρκετ εμφανίζονται καταχρηστικά ως υπερασπιστές των καταναλωτικών αξιών, αλλά κάνουν χρήση των πλέον σκοτεινών πρακτικών αποπροσανατολισμού των αδύναμων κοινωνικών ομάδων του τόπου μας. Κτηματομεσιτικά γραφεία προωθούν προς πώληση ακίνητα ασαφούς ιδιοκτησιακού καθεστώτος και σαθρές οικοδομές παραπλανώντας ντόπιους και αλλοδαπούς που ερωτεύτηκαν τον τόπο μας και αποφάσισαν να περάσουν την υπόλοιπη ζωή τους σε αυτόν. Κανόνες της οικοδομικής παραβλέπονται στο βωμό της εξοικονόμησης υλικών και της αποφυγής δαπανών.Το όνειρο ζωής για την απόκτηση μόνιμης στέγης γίνεται συχνά εφιάλτης όταν εκ των υστέρων (λόγω και έλλειψης Κτηματολογίου) διαπιστώνεται ότι ολόκληρες περιοχές είναι αγνώστου κυριότητας. Εταιρείες κινητής τηλεφωνίας τοποθετούν τις τερατώδεις κεραίες τους στις πλέον πυκνοκατοικημένες περιοχές (κοντά σε σχολεία και νοσηλευτικά ιδρύματα) χωρίς ποτέ να γίνεται άμεσος και αποτελεσματικός έλεγχος της εκπεμπόμενης ακτινοβολίας. Οι ζημίες πολιτών λόγω έλλειψης ή ανεπάρκειας των κοινωφελών υποδομών είναι καθημερινές. Για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων αλλά και πολλών άλλων είναι αναγκαία η ένταξη των ενεργών πολιτών του τόπου μας στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων η οποία ολοκληρώνει σύντομα τις ιδρυτικές της διαδικασίες και θα αποτελέσει φορέα μιας συνειδητής και τεκμηριωμένης διεκδίκησης αλλαγών του σύγχρονου προτύπου διαβίωσης προς την κατεύθυνση της συναλλακτικής διαφάνειας, της βιώσιμης κατανάλωσης, της ανανεώσιμης ενέργειας και του σεβασμού της βιοποικιλότητας του περιβάλλοντος. Η συμβολή και η συμμετοχή οποιουδήποτε συμπολίτη μας αποδέχεται αυτές τις βασικές αρχές θα είναι εξαιρετικά χρήσιμη. * Νομικός σύμβουλος Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: