Οι απάτες στον ασφαλιστικό κλάδο στη χώρα μας οδηγούν σε τσέπες επιτήδειων το 5% των χρημάτων που διατίθενται από τις ασφαλιστικές εταιρείες για αποζημιώσεις για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές όταν στην υπόλοιπη ΕΕ δεν ξεπερνά το ποσοστό αυτό το 3% ενώ μόνο για τις υλικές ζημιές στη χώρα μας η απάτη φτάνει στο 15% των χρημάτων που διατίθενται από τις εταιρείες και σε αυτό το κύκλωμα είναι αναμεμειγμένα άτομα από όλο τον χώρο (δικηγόροι, διακανονιστές, πραγματογνώμονες, παθόντες, ασφαλισμένοι, υπάλληλοι και στελέχη).
Αυτό ανέφερε μεταξύ αλλων σε ενημερωτική συγκέντρωση για θέματα ασφάλισης του κλάδου αυτοκινήτων και πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων ο πρόεδρος της επιτροπής αυτοκινήτων και πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων κ. Ι Παυλίδης ο οποίος ζήτησε από τα στελέχη του κλαδου να είναι πολύ προσεκτικά στην επιλογή των συνεργατών τους.
Επίσης στη συγκέντρωση αναφέρθηκε ότι επιβάλλεται η σταδιακή αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν οι ασφαλιστικές εταιρείες στα αυξημένα όρια αποζημιώσεων τα οποία θα ισχύσουν και στη χώρα μας συμφωνα με τις κοινοτικές επιταγές από την 1η Ιουνίου 2009. Σύμφωνα με όσα ανέφερε η γενική διευθυντρια της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κυρία Μαργαρίτα Αντωνάκη στο σχέδιο νόμου που ετοιμάζεται για την υιοθέτηση από τη χώρα μας της 5ης Οδηγίας προβλέπει ότι τα ορια θα φτάσουν τις 500.000 ευρώ ανά θύμα για σωματικές βλάβες και 500.000 ευρω ανά ατύχημα για υλικές ζημιές από 1ης Ιουνίου 2009, από 1η Ιανουαρίου 2011 και τα δυο νούμερα θα αυξηθούν στα 75.000 ευρώ και από 1η Ιουνίου 2012 τα δύο νούμερα θα γίνουν 1.000.000 ευρώ.
Επίσης στον ίδιο νόμο προβλέπονται και άλλες ρυθμίσεις για την εποπτεία της αγοράς που αλλάζουν και αυστηροποιούν τα σημερινά δεδομένα όπως ότι οι εταιρείες πρέπει να προχωρήσουν σε σχηματισμό τεχνικών αποθεμάτων σε συνεχή βάση, ορίζεται περιοδικότητα υποβολής στοιχείων στην αρμόδια αρχή για τον έλεγχο των αποθεμάτων και καταργείται το καθεστώς που υπάρχει σήμερα για κατάθεση των στοιχείων μια φορά το χρόνο, δίνεται η ευχέρεια στα θύματα να προσφεύγουν σε εθνικά δικαστήρια όταν έχουν εμπλακεί σε τροχαίο - κάνοντας χρήση από το δικαστήριο του δικαίου του τόπου που έγινε το ατύχημα - οι εταιρείες θα πρέπει να τηρούν αρχεία 15ετίας ενώ προβλέπεται ότι η αιτιολογημένη προσφορά αποζημίωσης ατυχήματος θα πρέπει να ολοκληρώνεται εντός διμήνου ενώ σήμερα στη χώρα μας είναι 30 μέρες για την ολοκλήρωση του διακανονισμού από την ημέρα υποβολής της αίτησης. Επιπλέον με το νέο νόμο προβλέπονται σοβαρές ποινικές ευθύνες για όλους τους εμπλεκόμενους σε περίπτωση παρατυπιών.
Ο κ. Παυλίδης σχολίασε ότι αν δεν διαμορφωθούν οι συνθήκες που πρέπει οι εταιρείες που θα μείνουν θα είναι λιγότερες αλλά σοβαρότερες.
Όπως ανέφερε το κλείσιμο κάποιων εταιρειών το 2006 οδήγησε σε αύξηση των δηλωμένων ασφαλισμένων οχημάτων κατά 15% το 2007 την ίδια χρονιά τα κυκλοφορούντα οχήματα αυξήθηκαν 5,5% οι δηλωθείσες ζημιές 23,5%, η αύξηση των αποζημιώσεων 15% και τα καθαρά ασφάλιστρα 8,5% ενώ προκύπτει από τα στοιχεία 12ετίας ότι υπάρχει στη χώρα μας μείωση των τροχαίων ατυχημάτων 32 - 42% αλλά αυξάνουν οι αποζημιώσεις. Η συχνότητα των ατυχημάτων στη χώρα μας διατηρείται στο 10,1% όταν στην ΕΕ είναι 3-8%.
Σε ότι αφορά στο μέσο ασφάλιστρο ο κ. Παυλίδης παρουσίασε στοιχεία όπου φαίνεται να πέφτει συνεχώς και από το 2003 έχουμε πτώση μέσου ασφαλίστρου 8% και αποπληθωρισμένο αυτό το νούμερο είναι 20% όπως είπε και αυτό εξαιτίας του στρεβλού ανταγωνισμού που δημιουργείται από την πολιτική που ακολουθούν ορισμένες εταιρείες που έχουν οδηγήσει σε ακραία φαινόμενα ετησίου συμβολαίου όπως ανέφερε 169 ευρώ για αυτοκίνητο 11 ίππων και σχολίασε ότι πρέπει να υπάρξει αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής προκειμένου να υπάρχει συνεπεια στην τήρηση των αποθεματικών.
Σχετικά με το θέμα της απάτης ο κ. Παυλίδης σχολίασε ότι πρέπει να προχωρήσει στη λήψη μέτρων η πολιτεία όπως να υπάρχει πιστοποίηση των επαγγελμάτων του κλάδου (πραγματογνώμονες κλπ).
Τέλος σε ότι αφορά στο θέμα της αναπροσαρμογής των τιμολογίων ανέφερε ότι τα συμβόλαια που λήγουν μετά τον Ιούνιο του 2009 ήδη έχουν αυξημένες υποχρεώσεις και αυτό δεν μπορεί να αγνοηθεί από τον κλάδο.
Οι απάτες στον ασφαλιστικό κλάδο στη χώρα μας οδηγούν σε τσέπες επιτήδιων το 5% των χρηματων που διατιθενται από τις ασφαλιστικές εταιρείες για αποζημιώσεις για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές όταν στην υπόλοιπη ΕΕ δεν ξεπερνά το ποσοσστό αυτό το 3% ενώ μόνο για τις υλικές ζημιές στη χώρα μας η απατη φτάνει στο 15% των χρηματων που διατίθενται από τις εταιρείες και σε αυτό το κύκλωμα είναι αναμεμειγμένα άτομα από όλο τον χώρο (δικηγόροι, διακανονιστές, πραγματογνώμονες, παθόντες, ασφαλισμένοι, υπάλληλοι και στελέχη).
Αυτό ανέφερε μεταξύ αλλων σε ενημερωτική συγκέντρωση για θέματα ασφάλισης του κλάδου αυτοκινήτων και πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων ο πρόεδρος της επιτροπής αυτοκινήτων και πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων κ. Ι Παυλίδης ο οποίος ζητησε από τα στελέχη του κλαδου να είναι πολύ προσεκτικά στην επιλογή των συνεργατων τους.
Επίσης στη συγκέντρωση αναφέρθηκε ότι επιβάλλεται η σταδιακή αναπροσαρμογή των ασφαλιστρων προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν οι ασφαλιστικες εταιρείες στα αυξημένα όρια αποζημιώσεων τα οποία θα ισχυσουν και στη χώρα μας συμφωνα με τις κοινοτικές επιταγές από την 1η Ιουνίου 2009. Συμφωνα με όσα ανέφερε η γενική διευθυντρια της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κυρια Μαργαρίτα Αντωνάκη στο σχέδιο νόμου που ετοιμάζεται για την υιοθετηση από τη χωρα μας της 5ης Οδηγίας προβλέπει ότι τα ορια θα φτάσουν τις 500.000 ευρώ ανά θύμα για σωματικές βλάβες και 500.000 ευρω ανά ατύχημα για υλικές ζημιές από 1ης Ιουνίου 2009, από 1η Ιανουαρίου 2011 και τα δυο νούμερα θα αυξηθούν στα 75.000 ευρώ και από 1η Ιουνίου 2012 τα δύο νούμερα θα γίνουν 1.000.000 ευρώ.
Επίσης στον ίδιο νόμο προβλέπονται και άλλες ρυθμίσεις για την εποπτεία της αγοράς που αλλάζουν και αυστηροποιούν τα σημερινά δεοδμένα όπως ότι οι εταιρείες πρέπει να προχωρήσουν σε σχηματισμό τεχνικών αποθεμάτων σε συνεχή βαση, οριζεται περιοδικότητα υποβολής στοιχείων στην αρμόδια αρχή για τον ελεγχο των αποθεμάτων και καταργείται το καθεστώς που υπάρχει σήμερα για καταθεση των στοιχεων μια φορά το χρόνο, δίνεται η ευχέρια στα θυματα να προσφεύγουν σε εθνικά δικαστηρια όταν έχουν εμπλακεί σε τροχαίο - κάνοντας χρήση από το δικαστηριο του δικαιου του τόπου που έγινε το ατυχημα - οι εταιρελιες θα πρέπει να τηρούν αρχεία 15ετίας ενώ προβλέπεται ότι η αιτιολογημένη προσφορά αποζημίωσης ατυχήματος θα πρέπει να ολοκληρώνεται εντός διμήνου ενώ σήμερα στη χώρα μας είναι 30 μέρες για την ολοκλήρωση του διακανονισμού από την ημέρα υποβολής της αίτησης. Επιπλέον με το νέο νόμο προβλέπονται σοβαρές ποινικές ευθύνες για όλους τους εμπλεκόμενους σε περίπτωση παρατυπιών.
Ο κ. Παυλίδης σχολίασε ότι αν δεν διαμορφωθούν οι συνθήκες που πρέπει οι εταιρείες που θα μείνουν θα είναι λιγότερες αλλά σοβαρότερες.
Όπως ανέφερε το κλεισιμο κάποιων εταιρειών το 2006 οδήγησε σε αύξηση των δηλωμένων ασφαλισμένων οχημάτων κατά 15% το 2007 την ίδια χρονιά τα κυκλοφορούντα οχήματα αυξηθηκαν 5,5% οι δηλωθείσες ζημιές 23,5%, η αυξηση των αποζημιώσεων 15% και τα καθαρά ασφάλιστρα 8,5% ενώ προκύπτει από τα στοιχεία 12ετίας ότι υπάρχει στη χώρα μας μείωση των τροχαίων ατυχημάτων 32 - 42% αλλά αυξάνουν οι αποζημιώσεις. Η συχνότητα των ατυχημάτων στη χώρα μας διατηρείται στο 10,1% όταν στην ΕΕ είναι 3-8%.
Σε ότι αφορά στο μέσο ασφάλιστρο ο κ. Παυλίδης παουσίασε στοιχεία όπου φαίνεται να πέφτει συνεχώς και από το 2003 έχουμε πτώση μέσου ασφαλιστρου 8% και αποληθωρισμενο αυτό το νουμερο είναι 20% όπως είπε και αυτό εξαιτίας του στρεβλού ανταγωνισμού που δημιουργείται από την πολιτική που ακολουθούν ορισμένες εταιρείες που έχουν οδηγήσει σε ακραία φαινόμενα ετησιου συμβολάιου όπως ανέφερε 169 ευρώ για αυτοκινητο 11 ίππων και σχολίασε ότι πρέπει να υπάρξει αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικης προκειμένου να υπάρχει συνεπεια στην τήρηση των αποθεματικών.
Σχετικά με το θέμα της απατης ο κ. Παυλίδης σχολιασε ότι πρέπει να προχωρήσει στη λήψη μέτρων η πολιτεία όπως να υπάρχει πιστοποίηση των επαγγελμάτων του κλάδου (πραγματογνώμονες κλπ).
Τέλος σε ότι αφορά στο θέμα της αναρποσαρμογής των τιμολογιων ανέφερε ότι τα συμβόλαια που λήγουν μετά τον Ιούνιο του 2009 ήδη έχουν αυξημένες υποχρεώσεις και αυτό δεν μπορεί να αγνοηθεί από τον κλάδο.
πηγή:κέρδος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου