13.11.08 | |
Ξεκίνησε χθες το απόγευμα από το δήμο Ελευθ. Βενιζέλου την πορεία του σε όλους τους δήμους του Ν. Χανίων το Κινητό Σχολείο Καταναλωτών, που στόχο του έχει να ενημερώνει τους πολίτες σε θέματα που αφορούν την καθημερινότητά τους, αλλά και στα ζητήματα που έχουν δημιουργήσει τα πρόσφατα διατροφικά σκάνδαλα και η παγκόσμια οικονομική κρίση. Φιλοσοφία των ανθρώπων που έχουν οργανώσει αυτό το Κινητό σχολείο είναι ότι ο καταναλωτής σήμερα οφείλει και πρέπει να γνωρίζει τα δικαιώματά του και ακόμα να γνωρίζει τον τρόπο διεκδίκησής τους, αλλά και ν’ αποφεύγει τα τεχνάσματα από τους «επιτήδειους» της αγοράς. Στη χθεσινή ομιλία της, που έγινε στο Ενοριακό Κέντρο της Ζωοδόχου Πηγής στις Μουρνιές με θέμα: «Ο ρόλος του καταναλωτή στη σύγχρονη πραγματικότητα» η πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων Ιωάννα Μελάκη επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι «εμείς οι καταναλωτές είμαστε δύναμη, έχουμε πορεία, αλλά πρωταρχικό μέλημά μας είναι η γνώση των δικαιωμάτων μας που είναι: «Δικαίωμα στην υγεία, δικαίωμα να ζούμε σ’ ένα ασφαλές περιβάλλον, δικαίωμα να γνωρίζουμε την ποιότητα της διατροφής μας και δικαίωμα της προστασίας των οικονομικών μας συμφερόντων. Σήμερα ο καταναλωτής έχει ρόλο, και μάλιστα μεγάλο, και οφείλει να τον αναλάβει και να τον παίξει. Αυτός είναι ο βασικός μοχλός της αγοράς, καθώς αγορά χωρίς καταναλωτές δεν υφίσταται. Αν απέχει ο καταναλωτής από την αγορά έστω και για μια ημέρα, οι κερδοσκόποι θα υποχρεωθούν να μειώσουν το κέρδος τους. Γι’ αυτό ας αυτοπροστατευθούμε». Η ίδια ανέφερε ότι «η αύξηση των αγορών του καταναλωτή είχε ως επακόλουθο τη μείωση των χρημάτων του οικογενειακού του προϋπολογισμού, με αποτέλεσμα να μπει σε διαδικασία δανεισμού, χωρίς να ενδιαφερθεί για τους συμβατικούς όρους. Ο καταναλωτής σήμερα καλείται ν’ αντιμετωπίσει την πραγματικότητα χωρίς ψευδαισθήσεις, να θεραπεύσει τις επιπτώσεις του χθες (υπερκαταναλωτισμός), που είναι οι ακόλουθες: 1) Επιπτώσεις στο περιβάλλον από την αύξηση της παραγωγής πλαστικοποιημένων ειδών μιας χρήσης. 2) Επιπτώσεις στην ψυχική υγεία - ισορροπία, καθώς σήμερα ο καταναλωτής εγκλωβισμένος στα νέα μέσα επικοινωνίας χάνει την ανθρώπινη επαφή. 3) Οικονομική επιβάρυνση από την αγορά μη απαραίτητων αντικειμένων και αγαθών. Μ.Π. |
Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2008
Ενημέρωση για τα δικαιώματα των πολιτών
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου