Ώρες Κοινού για ενημέρωση 10:00-12:00 π.μ ΜΟΝΟ ΚΑΤΟΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΥ στη Γραμματεία της Ένωσης 2821092306
Ενημερώνουμε τα μέλη της Ένωσης ότι έχει ξεκινήσει η ανανέωση συνδρομών(25 ευρώ) για το έτος 2016 και παρακαλείστε για την τακτοποίηση της συνδρομής σας.Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο 28210 92306 από της 8:00 - 14:00

Τετάρτη, 4 Μαΐου 2016

Διοικητικός απολογισμός Ε.Π.Κ.Κρήτης , έτους 2015


Ο Απολογισμός  μας, για το έτος 2015 είναι αρκετά μεγάλος , καθώς ο ρόλος μας, ως Ένωση Καταναλωτών, λόγω της σημερινής κατάστασης του καταναλωτή, έχει αυξηθεί, σήμερα ο καταναλωτής βιώνει πρωτοφανείς  καταστάσεις ,σε γεγονότα που καλείται να αντιμετωπίσει, λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης και ύφεσης, της μείωσης του εισοδήματος του, της ανεργίας, της  ακρίβειας των αγαθών και υπηρεσιών .

Τα θέματα με τα οποία ασχοληθήκαμε, ως Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, είναι :
  Πολιτική Προστασία,Τιμές προϊόντων  και υπηρεσιών, Εκπτώσεις ,Αγορές καταναλωτικών προϊόντων μέσω διαδικτύου,  Αλλοιωμένα τρόφιμα, Ανάδειξη εκπροσώπων Ενώσεων Καταναλωτών για το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτών και Αγοράς (ΕΣΚΑ), Αναθεώρηση Ν. 3869/2010, Αναστροφή πώλησης,  Ιδιωτική Ασφάλιση, Ινσιτούτα Αισθητικής, Ασφάλεια παιχνιδιών, Δάνεια σε ελβετικό φράγκο, Δικαιώματα ταξιδιωτών στην Ε.Ε.,Δικαίωμα ενημέρωσης, Δικαίωμα υπαναχώρησης,Δικαιώματα καταναλωτών στις αγορές μέσω διαδικτύου,  Εγγυήσεις αγαθών μακράς διάρκειας, Εγγυήσεις και ελαττωματικά προϊόντα, , Ενεχυροδανειστήρια και επιχειρήσεις αγοράς χρυσού,Επικαιροποίηση στοιχείων υπερχρεωμένων νοικοκυριών, Καταναλωτική πίστη, Καταχρηστικοί όροι συναλλαγών,Κοινό Ευρωπαϊκό Δίκαιο για τις Πωλήσεις, Κόκκινα δάνεια, Κώδικας Δεοντολογίας Τραπεζών για τα κόκκινα δάνεια,  Νομοθεσία για τις εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών,  Οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών, Οδηγία για την προστασία προσωπικών δεδομένων,  Ορισμός δικαιολογητικών για τις αιτήσεις υπερχρεωμένων νοικοκυριών στα Ειρηνοδικεία, Όροι και προϋποθέσεις για την ένταξη των καταναλωτών στο Ν.3869/2010, Παραπλανητικές διαφημίσεις, , Πιστοποίηση Ενώσεων Καταναλωτών, Πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας, Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος,Σεμινάρια και ημερίδες για τη νομοθεσία προστασίας των υπερχρεωμένων νοικοκυριών,

Παρεμβάσεις
Κατά τη διάρκεια του 2015, πραγματοποιήσαμε παρεμβάσεις, για τη δημιουργία, αναμόρφωση και συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου, που διέπει την προστασία των καταναλωτών, σε εθνικό επίπεδο. 
Για τα παραπάνω θέματα, έγιναν παρεμβάσεις, ανάλογα με το θέμα σε:
Τοπικό επίπεδο, προς:
Σε Δήμους, Περιφέρεια  και Αρχές
Εθνικό επίπεδο, προς:
  • Πρωθυπουργό της Ελλάδας, κ. Αλέξη Τσίπρα
  • Υπουργείο Οικονομικών
  • Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού
  • Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.)
  • Συνήγορο Καταναλωτή
  • Ένωση Ελληνικών Τραπεζών (Ε.Ε.Τ.)
  • Μεσολαβητή Τραπεζικών & Επενδυτικών Υπηρεσιών
  • Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή (Ε.Κ.Κ.)
  • Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή  
  •       
  • Εκπροσώπηση των Καταναλωτών
Η εκπροσώπηση των Καταναλωτών, σε διάφορα όργανα, επιτροπές και φορείς, στην Ελλάδα. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, το 2015, εκπροσώπησαν τους καταναλωτές, σε όλους τους φορείς και τις επιτροπές, όπου έχουν εκλεγεί.
Ενημέρωση Καταναλωτών – Φορέων
Δελτία Τύπου
Εκδώσαμε 213 δελτία τύπου, με σκοπό να ενημερώσουμε τους καταναλωτές, για τα ακόλουθα θέματα: Ενοίκια  κατοικιών και καταστημάτων,Αποκριάτικα είδη, , Κόκκινα Δάνεια και Πλειστηριασμοί, Οδηγίες για Χριστουγεννιάτικες Αγορές, Οδηγός για αγορές μέσω διαδικτύου, Οι επιπτώσεις της κρίσης στους καταναλωτές, Οργανωμένα ταξίδια,  Παραπλανητικές τιμές τροφίμων, "Παράπονα – καταγγελίες καταναλωτών,Ποια τρόφιμα επιτρέπεται να πωλούνται στα  κυλικεία  των σχολείων Προφύλαξη σπιτιού από διαρρήκτες, Π Σαρακοστιανά,  Συμβουλές για τις σχολικές αγορές, Συμβουλές για τους φοιτητές,Τιμές Σαρακοστιανών,
Τα περισσότερα Δ.Τ μας  περιεχόμενο είχαν ,δικαστικές αποφάσεις δικαίωσης δανειοληπτών μελών μας και σε θέματα ενημέρωσης περιβαντολλογικών δράσεων της Εθελοντικής Ομάδας Πολιτικής Προστασίας.
Διατηρούμε Μπλοκ  με συνεχή ανανέωση επίσης τηρούμε λογαριασμούς, στο Facebook και στο Twitter, όπου δημοσιεύουμε όλα τα δελτία τύπου μας. Στους λογαριασμούς αυτούς, δεχόμαστε ερωτήματα και καταγγελίες καταναλωτών, κυρίως, μη μελών της  ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης τους οποίους προσπαθούμε να ενημερώσουμε άμεσα Οι φίλοι της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης  στο Facebook και στο Twitter, στο τέλος του 2015, ανέρχονταν, σε περισσότερους, από 204.471 επισκέπτες.
Μ.Μ.Ε.
Από τις αρχές του έτους 2015, τα μέλη του Δ.Σ. της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης . συμμετείχαν, σε συνεχείς  τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές σε επίπεδο Κρήτης, ιδιαίτερα στους Νομούς Ηρακλείου, Χανίων και Λασιθίου. Επίσης  πετύχαμε όλα τα Δ.Τ να καταχωρούνται  τόσο σε Παγκρήτιο επίπεδο , αλλά και σε τύπο Πανελλαδικής Κυκλοφορίας
67  ιστοσελίδες ανάρτησαν σύνδεσμο, με την ιστοσελίδα της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.  Έχουμε σταθερή συνεργασία, με περισσότερα από 60 blogs, τα οποία αναδημοσιεύουν τα δελτία τύπου μας.
Ενημερωτικές εκστρατείες
H  Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης κάθε χρόνο, υλοποιεί ενημερωτικές εκστρατείες, για να ενημερώσει τους καταναλωτές, για τα δικαιώματά μας, σε διαφορετικές περιόδους της χρονιάς και σε διαφορετικούς τομείς της οικονομίας. Έτσι, το 2015, πραγματοποιήσαμε τις παρακάτω εκστρατείες: Αποκριές, Ασφαλής διατροφή για την Καθαρή Δευτέρα και τη Σαρακοστή, Ασφαλές Πάσχα, Ασφαλείς καλοκαιρινές διακοπές, Σχολικά είδη και σχολική διατροφή,Καταναλωτές και οικονομική κρίση,  Κόκκινα δάνεια κ.α
Εκπαίδευση
Η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,συμμετείχε, είτε ως ομιλητής, είτε ως συντελεστής, ανέλυσε τους προβληματισμούς, τις απόψεις και τα αιτήματα των καταναλωτών και ενημέρωσε τους καταναλωτές, που τις παρακολούθησαν, για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας, σε τουλάχιστον 5 ημερίδες. Συνολικά, το 2015, εκπαιδεύσαμε πάνω από 1500 μικρούς και ενήλικες καταναλωτές. σε Παγκρήτιο επίπεδο, ιδιαίτερα σε συναντήσεις σε μεγάλες πόλεις της Κρήτης.
Ειδικές δράσεις
Κάποια θέματα, με τα οποία ασχολήθηκε η  Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.,  χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής καθώς η  Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,είναι η μόνη Πιστοποιημένη ΄Ενωση Πολιτικής Προστασίας, από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ,που παρέχει στήριξη της Πυροσβεστικής υπηρεσίας σε πυροανίχνευση και πυροπροστασία για όλη την αντιπυρική περίοδο, αλλά και σε άλλες καταστάσεις κρίσης όπως χιονοπτώσεις, πλημμύρες κ.λ.π (γιατί το περιβάλλον ανήκει σε όλους μας και οφειλουμε να το προστατεύουμε) Οι περισσότερες δράσεις μας,απαίτησαν πολύ χρόνο και επανειλημμένες προφορικές και γραπτές παρεμβάσεις, προς πολλούς φορείς. Τα θέματα αυτά είναι:
  • Κόκκινα δάνεια (Υπερχρεωμένα νοικοκυριά, Κώδικας Δεοντολογίας Τραπεζών, Αναθεώρηση Ν. 3869/2010, Επικαιροποίηση στοιχείων υπερχρεωμένων καταναλωτών, Ορισμός δικαιολογητικών για τις αιτήσεις στο Ειρηνοδικείο, Όροι και προϋποθέσεις για την ένταξη στο Ν.3869/2010, Σεμινάρια για τη νομοθεσία προστασίας των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, Πλειστηριασμοί κύριας κατοικίας κ.λπ.)
  • Χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (Υψηλά επιτόκια δανεισμού, Ενυπόθηκη πίστη, Καταναλωτική Πίστη, Χρηματοοικονομικές υπηρεσίες μέσω συσκευών ασύρματης επικοινωνίας, Λιανική τραπεζική, Εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών,  Δάνεια σε ελβετικό φράγκο κ.λπ.)
  • Τρόφιμα (Παραπλανητικές τιμές τροφίμων, Σήμανση Τροφίμων, Χώρα προέλευσης γάλακτος, Χώρα προέλευσης κρέατος στα συσκευασμένα τρόφιμα, Χώρα προέλευσης γαλακτοκομικών,
  • ν.3869/2010 (υπερχρεωμένα νοικοκυριά),
Καταγγελίες- Παράπονα
Μέσα στο 2015,η Ένωση  Προστασίας Καταναλωτών  Κρήτης δέχθηκε
800  καταγγελίες, 1200  παράπονα,1500 ερωτήματα καταναλωτών. Οι περισσότερες καταγγελίες στρεφόταν κατά των Τραπεζών (μη χορήγηση βεβαίωσης οφειλών) Τα ερωτήματα αφορούσαν  για την ένταξη στο ν.3869 /2010 , τηλεπικοινωνίες, ινστιτούτα αισθητικής.

  1. Οι καταναλωτές – μέλη της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης  ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση της., με το ποσό των ευρώ. Αναλυτικά από:
  2. Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, συνδράμει τα μέλη της , στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων καταναλωτών. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας: 
    • Περισσότεροι, από 2300  καταναλωτές ζήτησαν πληροφόρηση και συμβουλές, από την ΄Ενωση  Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, είτε τηλεφωνικά, είτε επισκεπτόμενοι τα γραφεία μας.
    • 404   καταναλωτές γράφτηκαν μέλη, στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης (Ε.Π.Κ.Κ)
    • 1500 καταναλωτές συναντήθηκαν, με τους ειδικούς της  Ε.Π.Κ.Κρήτης , οι οποίοι τους συμβούλευσαν, για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματός του 
    • -Κοινωνική συμμετοχή  Η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στήριξε  στάσεις και απεργίες των εργατικών Ομάδων, των αγροτών αλλά και των κοινωνικών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: