Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2008

Προσοχή στις πωλήσεις από απόσταση


PDF Εκτύπωση E-mail
09.12.08

epkxan.jpgΤην προσοχή των καταναλωτών, όταν πρόκειται να προβούν σε αγορές προϊόντων μέσω τηλεπωλήσεων ή τηλεφωνικών παραγγελιών, εφιστά η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων (ΕΠΚΧΑΝ). Με ανακοίνωσή της, επισημαίνει τους κινδύνους που μπορεί να κρύβει μια τέτοια αγορά, καθώς και τους τρόπους αντίδρασης και προφύλαξης από τους επιτήδειους.

Σύμφωνα με την ΕΠΚΧΑΝ, «οι αγορές μέσω περιοδικών, από τα οποία η προμήθεια των προϊόντων γινόταν, κατόπιν έγγραφης παραγγελίας από τους καταναλωτές, πέρασε σε νέα εργαλεία (τηλεόραση, τηλέφωνο) και όπως φαίνεται άρχισαν να κερδίζουν τον καταναλωτή των ημερών μας. Πολλοί τηλεοπτικοί σταθμοί, έχουν και την τηλεαγορά τους, γεγονός το οποίο κάθε άλλο παρά έχει ενοχλήσει τους «καταναλωτές του καναπέ». Η ξενόφερτη αυτή καταναλωτική συμπεριφορά φαίνεται ότι μπήκε και στη ζωή του Έλληνα καταναλωτή, ο οποίος την υιοθέτησε, είναι όμως τα παράπονα πολλά που διατυπώνονται και η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ οφείλει να ενημερώσει.

- Στις συμβάσεις από απόσταση ο έμπορος, παίζει κυρίαρχο παιχνίδι, έναντι του «καταναλωτή του καναπέ» και του προτείνει την αγορά προϊόντων, κυρίως μέσω της τηλεόρασης ή του τηλεφώνου. Εάν οι καταναλωτές πειστούν με τον δελεαστικό τρόπο παρουσίας των προϊόντων, κάνουν τις παραγγελίες που τους ενδιαφέρουν, αφού πρώτα δώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία και δημιουργηθεί μία σύμβαση.

- Αυτές οι συμβάσεις, είναι συμβάσεις που έχουν ίδια μειονεκτήματα ή πλεονεκτήματα με αυτές που συμφωνήθηκαν εκτός εμπορικού καταστήματος. Βασικό μειονέκτημα αυτής της εμπορικής συναλλαγής είναι, ότι ο καταναλωτής, έρχεται σε πρώτη επαφή με το προϊόν, αφού το έχει αγοράσει. Και πολλές φορές πέφτει θύμα απάτης ή παραπλάνησης.

Στο σημείο αυτό εάν δεν έχει ενημέρωση, νοιώθει την παραπλάνηση, χωρίς να ξέρει πως να διεκδικήσει τα δικαιώματά του. Βέβαια υπάρχει νομοθεσία, που "ο ενημερωμένος καταναλωτής" δύναται να την χρησιμοποιήσει και να προστατευθεί Εάν λοιπόν ο καταναλωτής νοιώσει ότι το προϊόν που του στάλθηκε δεν είναι το προϊόν που είδε στην τηλεόραση ή του περιέγραψαν στο τηλέφωνο, δηλαδή παραπλανήθηκε μπορεί να υπαναχωρήσει επιστρέφοντας το προϊόν εντός 14 ημερών από την παραλαβή του.

Σήμερα, μέσω τηλεοπτικής αγοράς, διακινούνται αρκετά προϊόντα, τα οποία δεν κυκλοφορούν στα εμπορικά καταστήματα. Πρόκειται κυρίως για «νέα» προϊόντα, τα οποία εισάγονται από όμοιες επιχειρήσεις του εξωτερικού. Διευκρινίζουμε εδώ, ότι οι εταιρείες «τηλεπωλήσεων», αποτελούν εμπορικές εταιρείες περιορισμένης ευθύνης (ΕΠΕ) δεν είναι διαφημιστικές και το προϊόν που μέσω τηλεόρασης εκθέτουν, το πωλούν. Εδώ μπορούμε να πούμε ότι οι επιχειρήσεις αυτές λειτουργούν όλο το 24ωρο και όταν κάνουμε την παραγγελία δεν καθυστερούν, συνήθως χρησιμοποιούν "εύλογο χρόνο".

Επειδή αυτό το εμπόριο δεν είναι το επιτόπιο, που ο καταναλωτής μπορεί να έρθει σε επαφή και να το γνωρίσει το προϊόν, να δει εάν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του, η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ συνιστά στους καταναλωτές, να προσπαθούν να είναι ερευνητικοί, να παίρνουν περισσότερα στοιχεία, για την εταιρεία που τηλεπωλεί ένα προϊόν, (έδρα, τηλέφωνο. επωνυμία κ.λ.π).

Μπορούμε να πούμε εδώ, ότι ο κάθε καταναλωτής, δικαιούται να μη κάνει δεχτή την παραγγελία, και να ζητήσει να ακυρωθεί η σύμβαση, όταν δεν γίνεται αναλυτική αναφορά στα χαρακτηριστικά του προϊόντος, στην τιμή , στον τρόπο πληρωμής, καθώς και στο(δικαίωμα υπαναχώρησης) εντός 14 ημερών από την

ημερομηνία παραλαβής. και να συνοδεύεται από το φυλλάδιο που θα πρέπει να «συμπληρώσει ο καταναλωτής» σε περίπτωση επιστροφής του προϊόντος, ή να ζητήσει τυχόν αντικατάστασή του με άλλο ή να πάρει πίσω τα χρήματά του

Επίσης η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ ενημερώνει ότι προθεσμία παράδοσης των προϊόντων μεγαλύτερη των 30 ημερών, καθιστά την σύμβαση «άκυρη». Εάν κάποιος καταναλωτής, δεν μείνει ικανοποιημένος, μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δικαιώματά του, που παραπάνω αναφέραμε, και εάν η επιχείρηση του προβάλλει άρνηση, μπορεί να το καταγγείλει στην ΕΠΚΧΑΝ, στο τηλ.28210 92666 για να το διαχειριστεί.

Πηγή:Νέος Κήρυκας


Δεν υπάρχουν σχόλια: