Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2009

Το προφίλ του Ελληνα χρήστη του Internet

Ρεπορτάζ: Νατάσα Φραγκούλη
fragouli@kerdos.gr

Ιδιαίτερα ενεργός, κοινωνικός και συνειδητοποιημένος είναι ο Ελληνας χρήστης του Internet, ξεπερνώντας κατά πολύ τους λοιπούς Ευρωπαίους στην εξοικείωσή του με συγκεκριμένες δραστηριότητες του Διαδικτύου. Ειδικά δε σε θέματα κοινωνικής δικτύωσης (το λεγόμενο social networking) οι Ελληνες χρήστες φαίνεται ότι ανοίγουν δρόμους. Δεν είναι τυχαίο ότι περισσότεροι από 6 στους 10 Ελληνες χρήστες (ποσοστό 63%) έχουν δημιουργήσει προφίλ σε κάποια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, τη στιγμή που ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 45%.
Μάλιστα, μετά τους Σκανδιναβούς και συγκεκριμένα τους Δανούς και του Νορβηγούς, οι Ελληνες είναι οι Ευρωπαίοι που κάνουν το μεγαλύτερο focus στο social networking. Εξάλλου, περισσότεροι από 3 στους 10 Ελληνες χρήστες (ποσοστό 33%) ανανεώνει το προφίλ του καθημερινά, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο 15%, ενώ το 37% παρακολουθεί καθημερινά τα προφίλ των φίλων του, με τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο να είναι στο 19%.
Σε γενικές γραμμές, όπως προκύπτει από την πανευρωπαϊκή online έρευνα συνηθειών «Internet & Mobile MC DC», οι Ελληνες χρήστες του Διαδικτύου, σε ό,τι αφορά στις κοινωνικές τους δραστηριότητες, αναδεικνύονται πολυπράγμονες. Ετσι, το 35% κάνει χρήση υπηρεσιών instant messaging καθημερινά, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να είναι στο 25%, την ίδια στιγμή που το 21% παρακολουθεί καθημερινά videos από γνωστές υπηρεσίες, όπως το YouTube, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να είναι στο 12%. Εξάλλου, το 24% ανεβάζει video τουλάχιστο μία φορά την εβδομάδα, όταν ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο μισό, ενώ το 25% ακούει ραδιόφωνο μέσω Internet καθημερινά, με τον μέσο όρο για την Ευρώπη να είναι στο 16%.

ΜΕ ΤΙΣ ΩΡΕΣ?
Η έρευνα, που παρουσιάστηκε πρόσφατα στα μέλη του IAB Hellas (Interactive Advertising Bureau - Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας), χαρτογραφεί τις συνήθειες των Ευρωπαίων έναντι του Διαδικτύου. Σε ό,τι αφορά στους Ελληνες, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, περίπου 7 στους 10 (ποσοστό 66%) μπαίνουν στο Internet καθημερινά, όταν στην Ευρώπη ο μέσος όρος είναι στο 53%, την ίδια στιγμή που το 24% είναι ενεργά συνδεδεμένο για περισσότερες από τέσσερις ώρες την ημέρα (ευρωπαϊκός μέσος όρος 17%).
Από την ίδια έρευνα, που διεξήγαγε η InSites Consulting, σε συνεργασία με το IAB Europe και τα ΙΑΒ 16 χωρών, συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας, το 19% των Ελλήνων χρηστών εμφανίζεται να έχει στην κατοχή του «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο (iPhone, Blackberry) και να έχει συνδρομή σε υπηρεσία πρόσβασης στο Διαδίκτυο μέσω κινητού, ποσοστό που είναι κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο (15%).

ON LINE ΑΓΟΡΕΣ
Παρά την εξοικείωσή τους με το Διαδίκτυο, οι Ελληνες παραμένουν πιο επιφυλακτικοί έναντι των λοιπών Ευρωπαίων όσον αφορά τις αγορές μέσω του Internet. Οπως προκύπτει από την έρευνα, ο μέσος Ελληνας χρήστης έχει αγοράσει online επτά φορές μέσα στον τελευταίο χρόνο, έναντι οκτώ του ευρωπαϊκού μέσου όρου, με τη Μεγάλη Βρετανία να βρίσκεται στην πρώτη θέση (με 10+ φορές τον τελευταίο χρόνο), ενώ το 82% είναι αρκετά ή πολύ πιθανό να το επαναλάβει. Το 60% δηλώνει πως η πλοήγηση στο Διαδίκτυο θα ήταν πιο ευχάριστη αν οι διαφημίσεις ήταν περισσότερο προσαρμοσμένες στο προφίλ του (στο 47% ο ευρωπαϊκός μέσος όρος), ενώ το 65% δηλώνει την πρόθεσή του να δεχθεί επικοινωνία από εταιρείες στις οποίες είναι ήδη πελάτης.
Το 70% βρίσκει χρήσιμες τις προτάσεις για προϊόντα/υπηρεσίες από sites τα οποία επισκέπτεται τακτικά, ενώ το 50% βρίσκει χρήσιμες τις πληρωμένες διαφημίσεις σε μηχανές αναζήτησης. Το 25% στέλνει σε φίλους ή ανεβάζει σε site video sharing διαφημιστικό που βρήκε ενδιαφέρον, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. To 72% των Ελλήνων χρηστών βρίσκει την online διαφήμιση λιγότερο ενοχλητική από τα άλλα μέσα. Τα στοιχεία που βρίσκει πλέον ελκυστικά ο Ελληνας σε μια online διαφήμιση είναι το έξυπνο δημιουργικό και τα πολυμεσικά στοιχεία (ήχος και βίντεο). Τέλος, το 59% δεν ενοχλείται από διαφημίσεις σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (με τον μέσο όρο της Ευρώπης να είναι στο 32%), ενώ το 37% δεν έχει πρόβλημα με το να χρησιμοποιούνται τα στοιχεία του για σωστότερη στόχευση (targeting) των διαφημίσεων (ευρωπαϊκός μέσος όρος 26%).

ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ
Σε σχέση με τις μηχανές αναζήτησης, το 36% χρησιμοποιεί μηχανές αναζήτησης αρκετές φορές την ημέρα (όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο 22%). Εξάλλου, το 67% τις χρησιμοποιεί τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα για αναζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών, που ενδιαφέρεται να αγοράσει (όταν στην Ευρώπη ο μέσος όρος είναι στο 59%), ενώ το 64% τις χρησιμοποιεί για να αναζητήσει σημείο πώλησης (ευρωπαϊκός μέσος όρος 56%), ενώ ταυτόχρονα το 69% εμπιστεύεται τα αποτελέσματα που λαμβάνει από τις μηχανές αναζήτησης.
Μάλιστα, στην ερώτηση «ποιες πηγές πληροφόρησης (online και offline) εμπιστεύονται περισσότερο, όταν ψάχνουν για brands/προϊόντα/υπηρεσίες», στις τρεις πρώτες θέσεις βρίσκονται υπηρεσίες σύγκρισης (comparison websites) με 67%, sites με αξιολογήσεις χρηστών (58%) και sites με αξιολογήσεις ειδικών (46%). Στην τέταρτη και την πέμπτη θέση, αντίστοιχα, βρίσκονται η επαφή με πωλητές (41%) και η γνώμη φίλων και γνωστών (39%).
Το ΙΑΒ Hellas (Interactive Advertising Bureau - Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας) ιδρύθηκε το 2001 και αποτελεί τον κλαδικό φορέα στην Ελλάδα των εταιρειών που ασχολούνται με όλες τις μορφές του ψηφιακού και διαδραστικού μάρκετινγκ (digital και interactive marketing). Αποτελεί μέρος ενός παγκόσμιου δικτύου, είναι ενεργό μέλος του IAB Europe και σήμερα αριθμεί περί τα 70 μέλη.
Κέρδος 22/11/2009 07:15

Δεν υπάρχουν σχόλια: