Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2008

Μαύρη λίστα» αθέμιτων εμπορικών πρακτικών

epkxan.jpgΣτην κατάρτιση «Μαύρης Λίστας» αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, προχώρησε η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων, προκειμένου να προστατεύσει τους πολίτες από τους «αετονύχηδες», οι οποίοι καραδοκούν σε κάθε βήμα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΠΚΧΑΝ, οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν και να αποφεύγουν τις ακόλουθες πρακτικές – περιπτώσεις αθέμιτου εμπορίου:

- Προσέγγιση καταναλωτών, σε κάποια πλατεία ή δρόμο της πόλης μας, από κάποιον που με απλές ερωτήσεις και με το «δέλεαρ» της προσφοράς δώρου, με δικαιολογία τις σωστές απαντήσεις του καταναλωτή, υποχρεώνοντας στην σύναψη συμβολαίου πώλησης καταναλωτικών αγαθών π.χ. βιβλίων.

- Αναληθή ισχυρισμό και πίεση στην βούληση του καταναλωτή, ότι το προτεινόμενο προϊόν είναι σε θέση να θεραπεύσει ασθένεια, ή να βοηθήσει στο αδυνάτισμα ή σε κάποια δυσλειτουργία ή και ακόμα σε δυσμορφία του ανθρώπινου οργανισμού.

- Διαφημιστική καμπάνια ότι η επιχείρηση πρόκειται να σταματήσει την δραστηριότητα της ή να μετακομίσει, ενώ ουσιαστικά δεν ισχύει, αλλά απλώς δημιουργεί στον καταναλωτή το αίσθημα «της ευκαιρίας φτηνής αγοράς»

- Συνεχής και ανεπιθύμητη άγρα πελατών και πολλές φορές ενοχλητική, μέσω τηλεφώνου ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

- Εταιρεία επικοινωνώντας με τον καταναλωτή, του γνωρίζει ότι θα τύχει δωρεάν αποστολής προϊόντων της (δείγματα) για διαφημιστικούς λόγους, και σε συνέχεια τον πιέζει και του ζητά την εντολή παραγγελίας.

- Πρόσκληση με «διαφημιστικά φυλλάδια» για αγορά προϊόντων σε καθορισμένη τιμή, «τιμή ευκαιρίας-προσφοράς» και όταν ο καταναλωτής «τσιμπήσει» έρχεται αντιμέτωπος με

α) την δικαιολογία από τον έμπορο ότι αυτά πουλήθηκαν....αλλά έχουμε κάτι παρόμοια να σας δείξουμε...

β)την ύπαρξη ελαχίστων τεμαχίων και αυτών ελαττωματικών, περασμένης εποχής, ή περασμένης τεχνολογίας.

- Η Διαφημιστική καμπάνια «Προλάβετε....μόνο για μια μέρα» δεν πρέπει να μας κατευθύνει στην συγκεκριμένη αγορά, αντίθετα θα πρέπει να μας βάλει ερωτηματικά και καλό είναι να την αποφύγουμε.

-Εμπλοκή του καταναλωτή σε πυραμιδωτό σύστημα πωλήσεων, με την αιτιολογία την αποφυγή των μεσαζόντων και ότι θα πετύχει πολύ χαμηλότερη τιμή εάν μπει στο σύστημα και συγχρόνως να εισαγάγει και άλλους καταναλωτές , θα ωφεληθεί τόσο άμεσα αλλά και παραπλανάται ότι θα γίνει και κρίκος του συστήματος δηλ. έμπορος - καταναλωτής.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σε αυτή την εμπορική πρακτική, που είναι παγίδα και στόχο έχει τον εύπιστο και ανυποψίαστο καταναλωτή που ρίχνεται σε ένα ανεξέλεγκτο κύκλωμα παρεμπορίου, με αδιαφανείς διαδικασίες, χωρίς τον έλεγχο των αρμοδίων φορέων για την ασφάλεια των προϊόντων.

-Ισχυρισμός ότι η επιχείρηση ή το προϊόν έχει έγκριση ή πιστοποίηση από Δημόσιο φορέα ή ιδιωτικό θα πρέπει να μας υποψιάζει και να το ερευνούμε.

-Εμπορική πρακτική διεξαγωγής τηλεοπτικού-ραδιοφωνικού διαγωνισμού, η καταβολή δώρων, εάν απαντήσουμε σε υποτυπώδη ερώτηση, που γίνεται μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, με σκοπό να χρεώνεται η τηλεφωνική μας σύνδεση, χωρίς την χορήγηση των περιγραφομένων επάθλων.

Η Ε.Π.Κ ΧΑΝ για όλες τις παραπάνω εμπορικές πρακτικές και καταστρατηγήσεις του υγιούς εμπορίου, βρίεκται δίπλα σε κάθε καταναλωτή, παρέχει ενημέρωση και δέχεται καταγγελίες στο τηλ.282109266 και προσωπικά στο γραφείο της που βρίσκεται στην Πλ.1866 αρ.2.

Πηγή :Νέος Κήρυκας

Δεν υπάρχουν σχόλια: