Αύγουστος , μήνας διακοπών, των περισοτέρων από μας, εάν νοικιάσουμε ένα αυτοκίνητο
1.Κάνουμε έρευνα αγοράς, διαβάζουμε τους όρους, συγκρίνουμε τιμές
και λοιπές χρεώσεις καθώς και όρους ασφάλισης.
2. Κάνουμε την κράτηση, πριν από την αναχώρηση μας για τον τόπο
προορισμού(τηλεφωνικά ή μέσω email)
3.Οταν υπογράφουμε την σύμβαση,συγρίνουμε τις τιμές της κράτησης με
της τιμής της σύμβασης 4.Ζητάμε τη σύμβαση,να είναι αποτυπωμένη στην ελληνική γλώσσα. .Αν η ενοικίαση γίνει σε άλλη χώρα, ζητάμε αντίγραφο της σύμβασης, στααγγλικά ή σε κάποια άλλη γλώσσα, που γνωρίζουμε.
5. Διαβάζουμε τη σύμβαση, Κρατάμε αντίγραφο της σύμβασης.
6. Ελέγχουμε, προσεκτικά, τις ημερήσιες ς χρεώσεις,και τις πλέον
συμφωνήσαμε, στην προκαθορισμένη τιμή και με τους συμφωνημένους όρους.
7. Προσέχουμε στο όρο της σύμβασης, που αφορά την ασφάλεια .
Επιβεβαιωνόμαστε τι καλύπτει η ασφάλεια του οχήματος, (π.χ. καλύψεις
σε περίπτωση ατυχήματος, φθορές).
8. Ζητάμε ενημέρωση, για τις πρόσθετες χρεώσεις, όπως φόροι,
παιδικά καθίσματα, δεύτερος οδηγός, υπέρβαση του επιτρεπόμενου ορίου
χιλιομέτρων, νέος οδηγός κ.λ.π. προσοχή σε επί πλέον όρο σύμβασης ίσως
υποκρύπτει πλέον χρήματα
9.. Προσέχουμε τυχόν υπάρξης κενών, στη σύμβαση, για να μη
συμπληρωθούν, αργότερα χωρίς εμάς.
10. Ενημερωνόμαστε για την πολιτική της εταιρίας, ως προς τα
καύσιμα..Αν είμαστε υποχρεωμένοι ε να επιτρέψουμε το αυτοκίνητο, με
γεμάτο το ντεπόζιτο της βενζίνης και ρωτάμε την τιμή, ανά λίτρο, που
θα χρεωθούμε, σε περίπτωση, που το όχημα επιστραφεί, με όχι γεμάτο
ντεπόζιτο.
11. ΄Οταν πληρώνουμε ζητάμε πάντα απόδειξη και την κρατάμε.
12.Ρωτάμε τι καλύπτει η ονομαζόμενη "προκαταβολή" (πρόσθετη
ασφάλεια) ή η εγγύηση και κρατάμε αντίγραφο της πληρωμής της. Η
προκαταβολή είναι το μέγιστο ποσό, που θα πρέπει να πληρώσουμε, σε
περίπτωση ατυχήματος, φθορών ή ζημιών, που υποστεί το όχημα, κατά τη
διάρκεια της ενοικίασης, το ποσό, δηλαδή, που κρατείται, από την
εταιρία, για την κάλυψη των δαπανών, που μπορεί να προκύψουν. Αν το
κόστος των επισκευών υπερβαίνει το ποσό αυτό, τότε η εταιρία έχει
υποχρέωση να πληρώσει τη διαφορά.
13.Ερευνούμε το όχημα, παρουσία εκπροσώπου της εταιρείαςς, κατά την
παραλαβή Ττου και αναφέρουμε στη σύμβαση, τυχόν φθορές, που
εντοπίσαμε. Αν θέλουμε, μπορούμε να μαγνητοσκοπήσουμε ή να
φωτογραφήσουμε τις φθορές. Ελέγχουμε, το εσωτερικό του αυτοκινήτου
,ταμπλό, φώτα
14Θα πρέπει να οδηγούμε σε δρόμους ασφαλείς, γιατί τυχόν φθορά δεν
καλύπτεται από την ασφάλεια.
15. Σε περίπτωση ατυχήματος, ενημερώνουμε την εταιρεία, δεν
επισκευάζουμε μόνοι μας το όχημα.
16.Ρωτάμεια τα ωράριο λειτουργίας του γραφείου ενοικίασης και
φροντίζουμε να επιστρέψουμε το όχημα, εντός των ωρών λειτουργίας,
καθώς θα είμαστε υπεύθυνοι, για οποιεσδήποτε φθορές προκληθούν, στο
όχημα, εάν το επιστρέψουμε, ενώ το γραφείο είναι κλειστό.
17.Επιστρέφουμε το αυτοκίνητο πολύ ενωρήτερα από τον συμφωνηθέντα
χρονο, . Ζητούμε, από τον υπεύθυνο του γραφείου , να ελέγξει το όχημα
μπροστά μας και να επιβεβαιώσει, εγγράφως, ότι δεν υπάρχουν φθορές,
ώστε να μη χρεωθούμε εκ των υστέρω φθορά, την οποία δεν έχουμε
προκαλέσει εμείς.
18. Εάν θέλουμε να επιστρέψουμε το όχημα, αργότερα, από τη
συμφωνημένη ημερομηνία, ενημερώνουμε την εταιρία και ρωτάμε, για τις
επιπλέον χρεώσεις, εφόσον φυσικά, η εταιρία θελήσει. Εάν
καθυστερήσουμε την παράδοση του οχήματος η εταιρεία δικαιούται χρέωση
πλέον της συμφωνηθείσας τιμής.
Εάν διαπιστώσετε παραβίαση των όρων της σύμβασης ή κάποιο τέχνασμα
εκ μέρους της επιχείρησης μπορείτε άμεσα να μας το καταγγείλετε
στο τηλέφωνο της Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν.Χανίων (Ε.Π.Κ.ΧΑΝ)
ΤΗΛ.2821092666
Η Πρόεδρος
Ιωάννα Μελάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου