Ο πρώτος θάνατος λόγο οδικού δυστυχήματος ,καταγράφηκε επίσημα το 1896 και η τραγωδία για την εποχή εκείνη ήταν τόσο μεγάλη για την απώλεια μιας ανθρώπινης ζωής, που ο ιατροδικαστής που παρέστη στην διερεύνηση του δυστυχήματος είχε γράψει τότε. «Αυτό δεν πρέπει ποτέ να συμβεί ξανά».
Μακάρι η αγωνία του τότε ιατροδικαστή, να είχε γίνει" ευχή" και τα οδικά ατυχήματα είτε με αυτοκίνητα είτε με μοτοσυκλέτες είτε με οποιανδήποτε άλλο όχημα,να μην υπήρχαν στο χάρτη των ατυχημάτων,αλλά δυστυχώς παρά ότι έχει περάσει πάνω από αιώνας από τότε ,όχι μόνο τα ατυχήματα της ασφάλτου λιγόστεψαν, αλλά καθημερινά αυξάνονται με συνέπεια την απώλεια του πολυτιμότερου αγαθού για τον άνθρωπο " τη ζωή του " αλλά και σοβαρών τραυματισμών, που δημιουργούν προσωρινή ή μόνιμη αναπηρία.
Οι σημερινές συνθήκες μετακίνησης, που θέλουμε είναι όσο το δυνατό γρήγορη και οικονομική ,λόγω της δικής μας επικρατούσης ανασφάλειας αλλά και οικονομικής ύφεσης, μας κάνει ως καταναλωτές, να στραφούμε και να επιλέξουμε γρήγορες μεταφορές με γρήγορα μέσα και να στραφούμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο μεταφορικό μέσο που λέγεται "μοτοσυκλέτα" ως μέσο ευκολόχρηστο για εύρεση πάρκινγ, ένα μέσο που ρυπαίνει λιγότερο το περιβάλλον και με λιγότερη κατανάλωση καυσίμου..
" Η μοτοσυκλέτα λοιπόν ως μέσω μεταφοράς στην Υπηρεσία του Καταναλώτή, μέτρα προστασίας στο δρόμο", είναι η αφετηρία που θα ξεκινήσουν οι εισηγήσεις της εσπερίδας μας.
Η Δική μας εισήγηση ,θα είναι περισσότερο κάλεσμα των καταναλωτών στην γνώση και στην ενημέρωση που οφείλουμε ως κοινωνία να κατέχουμε, και σαν φορείς να παρέχουμε,και πάνω σε αυτό είμαστε έτοιμοι να ζητήσουμε συνεργασία όλων των φορέων που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια αλλά και εκπροσώπων της πολιτείας ,να δουλέψουμε μαζί.Το σύνθημα μας είναι ένα " η ζωή μας είναι το πολυτιμότερο αγαθόν, οφείλουμε να το προστατεύσουμε.' Όλοι μαζί μπορούμε"
Έχοντας γνώση του σημερινού οδικού δικτύου τόσο εντός της πόλεως μας αλλά και εκτός ,βλέπουμε να είναι υπερφορτωμένο από αυτοκίνητα,λεωφορεία, φορτηγά,αλλά και μηχανές, και τονίζουμε ότι είμαστε υποχρεωμένοι σαυτά τα παλαιωμένα κατασκευαστικά δεδομένα να εφαρμόσουμε τον Κ.Ο.Κ, πράγμα που μας δυσκολεύει και αντί να μας διακατέχει η σύνεση κάνουμε υπερβάσεις,
εκεί στεκόμαστε και λέμε:
Για την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, η ασφάλεια στο οδικό δίκτυο είναι προτεραιότητα ζωής, δεν θέλουμε θανάτους ,δεν θέλουμε τραυματισμούς ,δεν θέλουμε άλλο πόνο, δεν θέλουμε να κοιμούμαστε με εφιάλτες,για τους ανθρώπους μας, μα ιδιαίτερα για τα νέα παιδιά,τα δικά μας παιδιά.
Ο πόνος για τα θύματα και τις οικογένειες τους είναι ανυπολόγιστος. Οι συνέπειες τόσο για τα θύματα που χάνουν τη ζωή τους όσο και για αυτούς που επιζούν και τις οικογένειες τους δεν είναι μόνο βραχυπρόθεσμες αλλά και μακροχρόνιες. Η απώλεια ποιότητας ζωής, οι αναπηρίες που προκύπτουν, αποτελούν μια κατάσταση που προκαλεί συχνά μόνιμη οδύνη σε πολλούς.
Θέλουμε την πολιτεία μαζί μας ,δεν πάμε χώρια, γιατί μπορεί ο πόνος να έχει διαιρέσεις, αλλά η οικονομία τόσο του συστήματος υγείας όσο και των ασφαλιστικών ταμείων, καταρρέει , δεν περιμένει, είναι θέμα που σαφώς αφορά την κοινωνία, μα προ πάντων την ίδια την πολιτεία.
Το τεράστιο οικονομικό κόστος που προκύπτει από την κατάσταση αυτή, αποτελεί μια τροχοπέδη στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας , ιδιαίτερα τώρα που οικονομικές δυνατότητες είναι μειωμένες σε επίπεδο περιφέρειας και η Κεντρική Πολιτεία με τον Νόμο του Καλλικράτη, σταματάει να παρέχει πόρους προς την περιφέρεια,σε σημείο μάλιστα που τα Φαρμακεία αναστέλλουν να παρέχουν φάρμακα στους ασφαλισμένους, και οι κλινικές του Νοσοκομείου μας αδυνατούν να αντέξουν επί πλέον οικονομικά βάρη.
Η συνδιοργάνωση αυτής της εσπερίδας μεταξύ τριών κοινωνικών φορέων , δεν
είναι τυχαία, είναι μια κοινωνική ΄Ένωση κραυγής και αγωνίας ,για το αύριο που θα θέλαμε για τον τόπο μας .Στον υπολογισμό της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας να δείχνει σε αριθμούς , με ελάττωση θανάτων από τροχαία και εάν είναι δυνατό να βλέπαμε το απόλυτο μηδέν.
Οφείλουμε να αναφερθούμε στις αιτίες,
Τελικά΄ποιοι είναι υπεύθυνοι για τα τροχαία ατυχήματα.Φταίει το όχημα, φταίει ο οδηγός, φταίει ο δρόμος , φταίει η πολιτεία.Εμείς λέμε ότι φταίνε όλοι ,ο καθένας έχει το μερίδιο που του αναλογεί ,όταν συμβαίνει το ατύχημα γίνεται ο καταλογισμός των ευθυνών..
Σύμφωνα με την Παγκόσμιο Οργάνωση Υγείας και τη Διεθνή Συνομοσπονδία Αυτοκινήτου, το 90% των θανάτων λόγω τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνουν σε αναπτυσσόμενες χώρες. Τα περισσότερα θύματα είναι πεζοί , ποδηλατιστές αλλά και άτομα που χρησιμοποιούν την μοτοσυκλέτα
Στις αναπτυσσόμενες χώρες οι κυριότερες αιτίες των δυστυχημάτων αυτών είναι οι ακατάλληλοι δρόμοι, η φτωχή κατάσταση των αυτοκινήτων και οι οδηγοί που δεν είναι καλά εκπαιδευμένοι
Τα αίτια των τροχαίων δυστυχημάτων
Η αλήθεια είναι ότι όταν έχουμε θάνατο ,δεν έχουμε μαρτυρία ,τα στοιχεία που μπορούν να συλλεχθούν εκ των υστέρω μπορούν να μας πουν ότι μεταξύ των αιτιών, είναι η παραβίαση στοπ, η χρήση ουσιών,η κακή ψυχολογική κατάσταση κ.λ.π.΄Όταν υπάρχει τραυματισμός φυσικά οι μάρτυρες αποτυπώνουν τα αίτια.
Μέτρα αποφυγής των τροχαίων ατυχημάτων.
Εκπαίδευση
Να γίνει πλέον υποχρεωτικό το μάθημα στα παιδιά , για θέματα οδικής ασφάλειας ,στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση .
Επίσης θα μπορούσε να περάσει και στα σχολεία ενηλίκων, η επίπτωση των συνεπειών μη σωστής χρήσης της οδήγησης π.χ ομιλία με κινητό ενώ οδηγούμε, ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων ,κ.λ.π
Τέλος η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων ,καταθέτει την βούλησή της στην αποψινή Εσπερίδα , ότι μεταξύ των στόχων της είναι και η πρόληψη των Τροχαίων ατυχημάτων είναι χαρούμενη που στο Νομό μας έχει δημιουργηθεί ο ΠΡΟ.Τ.Α ο οποίος μέχρι σήμερα έχει προσφέρει σημαντικό έργο στον στόχο "για την πρόληψη των Τροχαίων ατυχημάτων" ,θα συνεργαστεί μαζί του, αλλά και με κάθε άλλο Σύλλογο και Φορέα που έχει τον ίδιο σκοπό.Όσο για την Μοτοσυκλετιστική ΄Ένωση Καταναλωτών που ήρθε να μας ενημερώσει σχετ.με την χρήση της Μοτοσυκλέτας ως μέσο στην Υπηρεσία του Καταναλωτή, την καλωσορίζουμε και την ευχαριστούμε.
Μακάρι η αγωνία του τότε ιατροδικαστή, να είχε γίνει" ευχή" και τα οδικά ατυχήματα είτε με αυτοκίνητα είτε με μοτοσυκλέτες είτε με οποιανδήποτε άλλο όχημα,να μην υπήρχαν στο χάρτη των ατυχημάτων,αλλά δυστυχώς παρά ότι έχει περάσει πάνω από αιώνας από τότε ,όχι μόνο τα ατυχήματα της ασφάλτου λιγόστεψαν, αλλά καθημερινά αυξάνονται με συνέπεια την απώλεια του πολυτιμότερου αγαθού για τον άνθρωπο " τη ζωή του " αλλά και σοβαρών τραυματισμών, που δημιουργούν προσωρινή ή μόνιμη αναπηρία.
Οι σημερινές συνθήκες μετακίνησης, που θέλουμε είναι όσο το δυνατό γρήγορη και οικονομική ,λόγω της δικής μας επικρατούσης ανασφάλειας αλλά και οικονομικής ύφεσης, μας κάνει ως καταναλωτές, να στραφούμε και να επιλέξουμε γρήγορες μεταφορές με γρήγορα μέσα και να στραφούμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο μεταφορικό μέσο που λέγεται "μοτοσυκλέτα" ως μέσο ευκολόχρηστο για εύρεση πάρκινγ, ένα μέσο που ρυπαίνει λιγότερο το περιβάλλον και με λιγότερη κατανάλωση καυσίμου..
" Η μοτοσυκλέτα λοιπόν ως μέσω μεταφοράς στην Υπηρεσία του Καταναλώτή, μέτρα προστασίας στο δρόμο", είναι η αφετηρία που θα ξεκινήσουν οι εισηγήσεις της εσπερίδας μας.
Η Δική μας εισήγηση ,θα είναι περισσότερο κάλεσμα των καταναλωτών στην γνώση και στην ενημέρωση που οφείλουμε ως κοινωνία να κατέχουμε, και σαν φορείς να παρέχουμε,και πάνω σε αυτό είμαστε έτοιμοι να ζητήσουμε συνεργασία όλων των φορέων που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια αλλά και εκπροσώπων της πολιτείας ,να δουλέψουμε μαζί.Το σύνθημα μας είναι ένα " η ζωή μας είναι το πολυτιμότερο αγαθόν, οφείλουμε να το προστατεύσουμε.' Όλοι μαζί μπορούμε"
Έχοντας γνώση του σημερινού οδικού δικτύου τόσο εντός της πόλεως μας αλλά και εκτός ,βλέπουμε να είναι υπερφορτωμένο από αυτοκίνητα,λεωφορεία, φορτηγά,αλλά και μηχανές, και τονίζουμε ότι είμαστε υποχρεωμένοι σαυτά τα παλαιωμένα κατασκευαστικά δεδομένα να εφαρμόσουμε τον Κ.Ο.Κ, πράγμα που μας δυσκολεύει και αντί να μας διακατέχει η σύνεση κάνουμε υπερβάσεις,
εκεί στεκόμαστε και λέμε:
Για την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, η ασφάλεια στο οδικό δίκτυο είναι προτεραιότητα ζωής, δεν θέλουμε θανάτους ,δεν θέλουμε τραυματισμούς ,δεν θέλουμε άλλο πόνο, δεν θέλουμε να κοιμούμαστε με εφιάλτες,για τους ανθρώπους μας, μα ιδιαίτερα για τα νέα παιδιά,τα δικά μας παιδιά.
Ο πόνος για τα θύματα και τις οικογένειες τους είναι ανυπολόγιστος. Οι συνέπειες τόσο για τα θύματα που χάνουν τη ζωή τους όσο και για αυτούς που επιζούν και τις οικογένειες τους δεν είναι μόνο βραχυπρόθεσμες αλλά και μακροχρόνιες. Η απώλεια ποιότητας ζωής, οι αναπηρίες που προκύπτουν, αποτελούν μια κατάσταση που προκαλεί συχνά μόνιμη οδύνη σε πολλούς.
Θέλουμε την πολιτεία μαζί μας ,δεν πάμε χώρια, γιατί μπορεί ο πόνος να έχει διαιρέσεις, αλλά η οικονομία τόσο του συστήματος υγείας όσο και των ασφαλιστικών ταμείων, καταρρέει , δεν περιμένει, είναι θέμα που σαφώς αφορά την κοινωνία, μα προ πάντων την ίδια την πολιτεία.
Το τεράστιο οικονομικό κόστος που προκύπτει από την κατάσταση αυτή, αποτελεί μια τροχοπέδη στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας , ιδιαίτερα τώρα που οικονομικές δυνατότητες είναι μειωμένες σε επίπεδο περιφέρειας και η Κεντρική Πολιτεία με τον Νόμο του Καλλικράτη, σταματάει να παρέχει πόρους προς την περιφέρεια,σε σημείο μάλιστα που τα Φαρμακεία αναστέλλουν να παρέχουν φάρμακα στους ασφαλισμένους, και οι κλινικές του Νοσοκομείου μας αδυνατούν να αντέξουν επί πλέον οικονομικά βάρη.
Η συνδιοργάνωση αυτής της εσπερίδας μεταξύ τριών κοινωνικών φορέων , δεν
είναι τυχαία, είναι μια κοινωνική ΄Ένωση κραυγής και αγωνίας ,για το αύριο που θα θέλαμε για τον τόπο μας .Στον υπολογισμό της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας να δείχνει σε αριθμούς , με ελάττωση θανάτων από τροχαία και εάν είναι δυνατό να βλέπαμε το απόλυτο μηδέν.
Οφείλουμε να αναφερθούμε στις αιτίες,
Τελικά΄ποιοι είναι υπεύθυνοι για τα τροχαία ατυχήματα.Φταίει το όχημα, φταίει ο οδηγός, φταίει ο δρόμος , φταίει η πολιτεία.Εμείς λέμε ότι φταίνε όλοι ,ο καθένας έχει το μερίδιο που του αναλογεί ,όταν συμβαίνει το ατύχημα γίνεται ο καταλογισμός των ευθυνών..
Σύμφωνα με την Παγκόσμιο Οργάνωση Υγείας και τη Διεθνή Συνομοσπονδία Αυτοκινήτου, το 90% των θανάτων λόγω τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνουν σε αναπτυσσόμενες χώρες. Τα περισσότερα θύματα είναι πεζοί , ποδηλατιστές αλλά και άτομα που χρησιμοποιούν την μοτοσυκλέτα
Στις αναπτυσσόμενες χώρες οι κυριότερες αιτίες των δυστυχημάτων αυτών είναι οι ακατάλληλοι δρόμοι, η φτωχή κατάσταση των αυτοκινήτων και οι οδηγοί που δεν είναι καλά εκπαιδευμένοι
Τα αίτια των τροχαίων δυστυχημάτων
Η αλήθεια είναι ότι όταν έχουμε θάνατο ,δεν έχουμε μαρτυρία ,τα στοιχεία που μπορούν να συλλεχθούν εκ των υστέρω μπορούν να μας πουν ότι μεταξύ των αιτιών, είναι η παραβίαση στοπ, η χρήση ουσιών,η κακή ψυχολογική κατάσταση κ.λ.π.΄Όταν υπάρχει τραυματισμός φυσικά οι μάρτυρες αποτυπώνουν τα αίτια.
Μέτρα αποφυγής των τροχαίων ατυχημάτων.
Εκπαίδευση
Να γίνει πλέον υποχρεωτικό το μάθημα στα παιδιά , για θέματα οδικής ασφάλειας ,στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση .
Επίσης θα μπορούσε να περάσει και στα σχολεία ενηλίκων, η επίπτωση των συνεπειών μη σωστής χρήσης της οδήγησης π.χ ομιλία με κινητό ενώ οδηγούμε, ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων ,κ.λ.π
Τέλος η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων ,καταθέτει την βούλησή της στην αποψινή Εσπερίδα , ότι μεταξύ των στόχων της είναι και η πρόληψη των Τροχαίων ατυχημάτων είναι χαρούμενη που στο Νομό μας έχει δημιουργηθεί ο ΠΡΟ.Τ.Α ο οποίος μέχρι σήμερα έχει προσφέρει σημαντικό έργο στον στόχο "για την πρόληψη των Τροχαίων ατυχημάτων" ,θα συνεργαστεί μαζί του, αλλά και με κάθε άλλο Σύλλογο και Φορέα που έχει τον ίδιο σκοπό.Όσο για την Μοτοσυκλετιστική ΄Ένωση Καταναλωτών που ήρθε να μας ενημερώσει σχετ.με την χρήση της Μοτοσυκλέτας ως μέσο στην Υπηρεσία του Καταναλωτή, την καλωσορίζουμε και την ευχαριστούμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου