Ώρες Κοινού για ενημέρωση 10:00-12:00 π.μ ΜΟΝΟ ΚΑΤΟΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΥ στη Γραμματεία της Ένωσης 2821092306
Ενημερώνουμε τα μέλη της Ένωσης ότι έχει ξεκινήσει η ανανέωση συνδρομών(25 ευρώ) για το έτος 2017 και παρακαλείστε για την τακτοποίηση της συνδρομής σας.Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο 28210 92306 από της 9:00 - 13:30

Τρίτη, 5 Απριλίου 2011

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ.



Με βάση την εναρμόνιση του Αστικού Κώδικα,με την ευρωπαϊκή νομοθεσία,απο το 2002 ισχύουν τα παρακάτω:

ΠΟΤΕ ΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟ.

Οταν δεν εκπληρεί τις "συμφωνημένες ιδιότητες" δηλαδή δεν έχει τις ιδιότητες που περιέγραψε ο πωλητής,τα χαρακτηριστικά που προβάλλονται σε διαφημίσεις,στα μάνουαλς,καρτελάκια επάνω στο προϊόν κλπ.
Αν έστω και μία απ' αυτές δεν τηρείται,το προϊόν σύμφωνα με τον νόμο είναι " ελαττωματικό ".

ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙ Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ;

Ο καταναλωτής απευθύνεται απευθείας στο κατάστημα αγοράς,όπου έχει συναφθεί η "συμφωνία πώλησης".Το κατάστημα πώλησης είναι υπεύθυνο,για το πουλημένο ελαττωματικό προϊόν κι όχι η εδώ αντιπροσωπεία εισαγωγής του προϊόντος. Συνήθως λέγεται στον καταναλώτή,ότι υπεύθυνη για επισκευή ή αντικατάσταση κλπ είναι η αντιπροσωπεία της οποίας είναι κι η επίσημη εγγύηση,αλλά αυτή η πρακτική είναι παράνομη.Ο λόγος είναι,ότι ο νόμος επιβάλλει σ' όποιον πουλάει κάτι,να αναλαμβάνει και την ευθύνη γι' αυτό που πουλάει,επειδή κερδίζει μέσω αυτού.

ΑΝ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΕΧΕΙ ΕΓΓΥΗΣΗ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΣΤΕ;

Είναι γνωστό,ότι η εγγύηση παρέχεται απο τον κατασκευαστή των προϊόντων.Είναι όμως λάθος,η αντίληψη,ότι σ΄ αυτόν πρέπει να απευθυνθούμε.Στην πραγματικότητα,η εγγύηση του κατασκευαστή λειτουργεί συμπληρωματικά εν είδει "διπλής προστασίας.Με βάση τον νόμο,έχετε δικάιωμα επιλογής μεταξύ και των δύο επιχειρήσεων,που υποχρεούνται κι οι δύο να επισκευάσουν το προϊόν.Το κατάστημα πώλησης,είναι υποχρεωμένο με δικά του έξοδα να αποκαταστήσει την βλάβη,είτε στέλνοντας το προϊόν στην αντιπροσωπεία είτε μέσω δικού του service.

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ

Το άρθρο 540 του Αστικού Κώδικα προβλέπει για τον καταναλωτή

-Να απαιτήσει χωρίς επιβάρυνσή του επισκευή ή αντικατάσταση του προϊόντος.
-Να μειώσει το αρχικό τίμημα αγοράς(π.χ άν τελικά κρατηθεί το ελαττωματικό προϊόν απο τον καταναλωτή).
-Να υπαναχωρήσει απο την σύμβαση αγοράς(γίνεται με απλή δήλωση κι επιστροφή του ελαττωματικού προϊόντος).

ΜΕΣΑ ΣΕ ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΟ ΑΣΚΟΥΝΤΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ;

Ο νόμος δίνει δικαίωμα άσκησης των παραπάνω δικαιωμάτων σε διάρκεια 2(δύο) χρόνων.Ετσι αυτά που λέγονται ή δίνονται προς υπογραφή στους πελάτες απο τα καταστήματα(π.χ επιστροφή εντός 15 ημερών,εγγύηση 1 χρόνου....),είναι παράνομα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: