Ώρες Κοινού για ενημέρωση 10:00-12:00 π.μ ΜΟΝΟ ΚΑΤΟΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΥ στη Γραμματεία της Ένωσης 2821092306
Ενημερώνουμε τα μέλη της Ένωσης ότι έχει ξεκινήσει η ανανέωση συνδρομών(25 ευρώ) για το έτος 2017 και παρακαλείστε για την τακτοποίηση της συνδρομής σας.Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο 28210 92306 από της 9:00 - 13:30

Τρίτη, 12 Ιουλίου 2011

Διατροφική Αντιμετώπιση Ουρικής αρθρίτιδας


Οι ασθενείς με υψηλές τιμές ουρικού οξέος πρέπει να δώσουν μεγάλη έμφαση στη χαμηλή πρόσληψη πουρινών μέσω της διατροφής τους.

• Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε πουρίνες είναι: τα εντόσθια των ζώων όπως συκώτι, γλυκάδια, μυαλά, νεφρά, καρδιά, το κρέας από κυνήγι όπως λαγός, πέρδικα, ζαρκάδι, χήνα, τα εκχυλίσματα κρέατος (ζωμός) και οι σάλτσες που παρασκευάζονται με ζωμό κρέατος. Από την κατηγορία των θαλασσινών και των ψαριών αποφεύγονται τα μύδια, τα χτένια, το αυγοτάραχο, οι σαρδέλες, το σκουμπρί και η ρέγκα. Αποφεύγονται επίσης οι αντζούγιες, τα αμύγδαλα και οι ζύμες.

• Σε πολύ υψηλές τιμές ουρικού οξέος (>7 mg/dl) αποφεύγονται ο αρακάς, τα φασόλια, οι φακές, τα μανιτάρια, το σπανάκι, τα σπαράγγια, το μπρόκολο, η ντομάτα και τα οστρακοειδή.
Πέρα από τις τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πουρίνες που πρέπει να αποφεύγονται υπάρχουν και άλλες διατροφικές οδηγίες που βοηθούν στη ρύθμιση του ουρικού οξέος στα φυσιολογικά επίπεδα.

• Φροντίστε η κατανάλωση υγρών να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, περίπου 3lt/ ημερησίως σε νερό, χυμούς, αφεψήματα κ.α.

• Ελαχιστοποιήστε την πρόσληψη λιπαρών και αποφύγετε το τηγάνισμα.

• Καταναλώνετε μόνο άπαχα γαλακτοκομικά και τυριά.

• Αυξήστε την κατανάλωση φρούτων και τροφίμων από την κατηγορία των δημητριακών, όπως ζυμαρικά, ρύζι, ψωμί, πατάτα κ.α.

• Μειώστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και προτιμήστε κοτόπουλο ή ψάρι.

• Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ στο ελάχιστο.

• Αποφύγετε τα μεγάλα και βαριά γεύματα κυρίως τις βραδινές ώρες.

• Αν ο δείκτη μάζας σώματος σας κυμαίνεται σε όρια μεγαλύτερα του 25 (υπέρβαρο) ή του 30 (παχύσαρκο), προσπαθήστε να χάσετε το επιπλέον βάρος με έναν σταθερό ρυθμό χωρίς να υπάρξει απότομη απώλεια βάρους.

Παγωμένου Ελευθερία
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια: