Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Β. Κεγκέρογλου: «Οι τράπεζες πρέπει να ανταποκριθούν στα αιτήματα των υπερχρεωμένων πολιτών»


Β. Κεγκέρογλου: «Οι τράπεζες πρέπει να ανταποκριθούν στα αιτήματα των υπερχρεωμένων πολιτών»Tην ανταπόκριση των τραπεζών στις αιτήσεις των υπερχρεωμένων πολιτών για συμβιβαστική ρύθμιση των χρεών τους ζήτησε για μια ακόμη φορά σήμερα ο υφυπουργός Εργασίας, Β. Κεγκέρογλου, με αφορμή ότι σήμερα αρχίζει η εφαρμογή του νόμου 3869/2010 για τη ρύθμιση των οφειλών των υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων.
Ο υφυπουργός σημειώνει ότι οι υπερχρεωμένοι πολίτες που βρίσκονται σε μόνιμη αδυναμία πληρωμής ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων έχουν πλέον τη δυνατότητα να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη και να πετύχουν τη ρύθμιση των χρεών τους με βάση τις πραγματικές τους δυνατότητες. Υπενθυμίζει δε ότι η ρύθμιση των χρεών μπορεί πλέον να γίνει και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των πιστωτών με αποφάσεις των αρμοδίων Ειρηνοδικείων. Οι καταναλωτές έχουν πλέον διαπραγματευτική δύναμη και οι προσπάθειες εξώδικης και συμβιβαστικής ρύθμισης των χρεών αποκτούν μία νέα δυναμική. Επίσης τονίζει ότι:''Τα πιστωτικά ιδρύματα οφείλουν να αναγνωρίσουν την πραγματικότητα που δημιουργεί η εφαρμογή του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και να στηρίξουν τις διαδικασίες της εξώδικης ρύθμισης. Πρωτίστως, γιατί αυτό εξυπηρετεί και το δικό τους συμφέρον. Καλώ, λοιπόν, τα πιστωτικά ιδρύματα να επιταχύνουν τους ρυθμούς οργάνωσής τους και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του εξώδικου συμβιβασμού, εξετάζοντας με θετική διάθεση και με βάση τις πραγματικές εισοδηματικές δυνατότητες των οφειλετών τις αιτήσεις ρύθμισης των χρεών που έχουν υποβληθεί ή θα υποβληθούν στο μέλλον. Είναι πλέον η κατάλληλη στιγμή να δημιουργήσουμε ένα κλίμα ειλικρινούς διαλόγου και ρύθμισης των χρεών. Τα πιστωτικά ιδρύματα μπορούν μέσα από τις αιτήσεις και τον έλεγχο αυτών να πληροφορηθούν τη συνολική οικονομική κατάσταση του οφειλέτη, τους κινδύνους και τις αδυναμίες εξυπηρέτησης των χρεών και να υιοθετήσουν ενόψει της προσφυγής του καταναλωτή στη Δικαιοσύνη ηπιότερες και ρεαλιστικότερες προσδοκίες.
Σύμφωνα με το ν. 3869/2010, ο οφειλέτης μπορεί να ζητήσει με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων την αναστολή των πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης (πλειστηριασμών), εφόσον πιθανολογείται η ευδοκίμηση της αίτησης ρύθμισης. Ωστόσο, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, προκειμένου να διευκολύνει τις προσπάθειες εξώδικης ρύθμισης και τις διαπραγματεύσεις ανάμεσα στα πιστωτικά ιδρύματα και τους υπερχρεωμένους, να δώσει τη δυνατότητα στα πιστωτικά ιδρύματα να επεξεργαστούν, επιταχύνοντας πλέον τους ρυθμούς τους, τις αιτήσεις εξώδικης ρύθμισης των χρεών, θα παρατείνει την απαγόρευση πλειστηριασμών της πρώτης ή μοναδικής κατοικίας που λήγει την 3.2.2010 μέχρι και τον προσεχή Ιούνιο.
Ο νέος νόμος δεν έχει χρονικούς περιορισμούς ως προς την εφαρμογή του. Όλοι οι καταναλωτές που βρίσκονται ή θα βρεθούν σε μόνιμη αδυναμία πληρωμής μπορούν να επιδιώξουν την εξώδικη ρύθμιση των οφειλών τους και, εφόσον αυτή αποτύχει, να ζητήσουν τη δικαστική ρύθμιση των οφειλών τους».

Δεν υπάρχουν σχόλια: