Ώρες Κοινού για ενημέρωση 10:00-12:00 π.μ ΜΟΝΟ ΚΑΤΟΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΥ στη Γραμματεία της Ένωσης 2821092306
Ενημερώνουμε τα μέλη της Ένωσης ότι έχει ξεκινήσει η ανανέωση συνδρομών(25 ευρώ) για το έτος 2017 και παρακαλείστε για την τακτοποίηση της συνδρομής σας.Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο 28210 92306 από της 9:00 - 13:30

Τρίτη, 9 Νοεμβρίου 2010

Ποια ασφαλιστική είναι η καλύτερη για το αυτοκίνητο μου;

Μέγεθος γραμματοσειράς
ο
Συντάκτης / NextDeal
Τρίτη, 09 Νοεμβρίου 2010 13:15



Η επιλογή μιας ασφαλιστικής εταιρείας αποτελεί συχνά ένα πονοκέφαλο για τον καταναλωτή εδικά τώρα που η οικονομική συγκυρία επιτάσσει μείωση εξόδων. Συνεπώς πολλοί στρέφονται σε πιο «φθηνές λύσεις» οι οποίες ωστόσο πολλές φορές αποδεικνύονται «πανάκριβες».

Ποια είναι λοιπόν η καλύτερη ασφαλιστική εταιρεία για να ασφαλίσει κάποιος το αυτοκίνητο του; H απάντηση είναι απλή. Η ασφαλιστική εταιρεία του… άλλου αυτοκινήτου
. Και εξηγούμεθα. Η ασφαλιστική κάλυψη που αγοράζει ο καταναλωτής για το αυτοκίνητο του είναι «έναντι τρίτου». Άρα την χρειάζεται για να πληρώσει αντ’ αυτού, το θύμα σε περίπτωση ατυχήματος. Συνεπώς αυτό που ενδιαφέρει πρωτίστως τον καταναλωτή είναι πόσο καλή ασφάλιση θα έχει αυτός που τον χτύπησε, που προκάλεσε το ατύχημα και όχι ο ίδιος.

Ειρήσθω εν παρόδω να πούμε εδώ ότι σε ορισμένες πολιτείες στις ΗΠΑ ισχύει ένα άλλο σύστημα ασφάλισης αυτοκινήτου το no fault insurance σύμφωνα με το οποίο ο οδηγός αποζημιώνεται από την ασφαλιστική του εταιρεία ανεξαρτήτως του ποιος ευθύνεται (θα μας απασχολήσει επόμενο άρθρο).

Αυτή η ιδιορρυθμία της αγοράς αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, δηλαδή σε μία περίπτωση ατυχήματος, το ενδιαφέρον ουσιαστικά να επικεντρώνεται στην ασφαλιστική εταιρεία του θύτη και όχι του θύματος, είναι ίσως η βασική αιτία που κριτήριο για την επιλογή της ασφαλιστικής εταιρεία παραμένει εν πολλοίς το φθηνό ασφάλιστρο.

Αυτή είναι η πραγματική αιτία που οι «πράκτορες» μεταφέρουν χιλιάδες ασφαλιστήρια από τη μία εταιρεία στην άλλη με κριτήριο την προμήθεια. Γιατί η προμήθεια του είναι πιο ισχυρό κίνητρο από την ποιότητα της ασφαλιστικής εταιρείας του πελάτη του, αφού ο δεύτερος στο βαθμό που δεν αποζημιώνεται ο ίδιος από την ασφαλιστική του εταιρεία, μειώνει τις όποιες απαιτήσεις ή επιφυλάξεις έχει ως προς τα κριτήρια επιλογής μιας σωστής και φερέγγυας ασφαλιστικής πρότασης.

Φιλικός ΔιακανονισμόςΑπάντηση σε αυτή την «ιδιορρυθμία» της αγοράς επιδιώκεται να δοθεί με το σύστημα φιλικού διακανονισμού που εισήχθη στην ελληνική ασφαλιστική αγορά το 2000.

Με το σύστημα φιλικού διακανονισμού ο καταναλωτής-θύμα αποζημιώνεται από την δική του ασφαλιστική εταιρεία η οποία με τη σειρά της απαιτεί τα χρήματα από την ασφαλιστική εταιρεία του θύτη. Συνεπώς ο ασφαλισμένος έχει κάθε λόγο να επιλέξει μία σωστή ασφαλιστική εταιρεία που θα έχει τη δυνατότητα να τον πληρώσει αμέσως σε περίπτωση που υποστεί ζημία σε ένα ατύχημα όχι με δική του υπαιτιότητα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο Φιλικός Διακανονισμός έχει μπει για τα καλά στη ζωή της ασφαλιστικής αγοράς.

Σήμερα το 95% των περιστατικών που αφορούν υλικές ζημιές δηλαδή ατυχήματα που προκάλεσαν υλικές ζημιές αποζημιώνονται μέσω του φιλικού διακανονισμού.

Σήμερα λοιπόν υπάρχει ένας ουσιαστικός λόγος να επιλέξει μία ασφαλιστική εταιρεία που εγγυάται άμεση πληρωμή και ποιοτική εξυπηρέτηση.

Το σύστημα φιλικού διακανονισμού

Πάνω από πέντε εκατομμύρια αυτοκίνητα έχουν ενταχθεί στον φιλικό διακανονισμό από το 2000 που ξεκίνησε η εφαρμογή του, ενώ το τελευταίο δωδεκάμηνο διακανονίστηκαν μέσω του συστήματος πάνω 206 χιλιάδες ζημίες.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών το 2000 που ξεκίνησε η συμφωνία οι εταιρίες μέλη της, ασφάλισαν 3.658.711 οχήματα και διακανόνισαν 6.123 ζημίες και σήμερα μετά από νέες προσχωρήσεις, συγχωνεύσεις αλλά και ανακλήσεις αδειών εταιριών, τα 30 μέλη της συμφωνίας ασφαλίζουν 5.455.617 αυτοκίνητα .

Το τελευταίο μάλιστα δωδεκάμηνο διακανόνισαν 206.053 ζημίες, γεγονός που αποδεικνύει πως όλο και περισσότεροι ασφαλισμένοι "αγκαλιάζουν" το φιλικό διακανονισμό για τις αποζημιώσεις των οδηγών Ι.Χ. οχημάτων, με αποτέλεσμα να οδηγεί σε δραστικό περιορισμό των υποθέσεων τροχαίων ατυχημάτων που καταλήγουν στα δικαστήρια. Επισημαίνεται ότι το δεκάμηνο του 2010 περισσότεροι από 345.000 οδηγοί χρησιμοποίησαν το σύστημα .Το συνολικό ποσό που καταβλήθηκε  στο  ίδιο διάστημα για υλικές ζημιές άγγιξε τα 167.909.065 ευρώ αυξημένο κατά 3,28% σε σχέση με το αντίστοιχο του 2009 που ήταν 162.578.984 ευρώ. Το ποσό που καταβλήθηκε για σωματικές βλάβες ήταν 545.626 ευρώ μειωμένο κατά 2,17 % σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2009 που ήταν 557.752 ευρώ

Πως λειτουργεί ο φιλικός διακανονισμός
Το σύστημα φιλικού διακανονισμού καλύπτει:
  1. Ατύχημα με υλικές ζημιές έως 6.500 € και σωματικές βλάβες έως 15.000 € με ανώτερο 5.000 € ανά ζημιωθέντα.
  2. Ατύχημα με σύγκρουση μεταξύ μόνο δύο οχημάτων.
  3. Δήλωση ατυχήματος με υποχρεωτική επικοινωνία των εμπλεκομένων ασφαλιστικών εταιριών :
α) Με έντυπο Φιλικής Δήλωσης χωρίς αναμονή απάντησης από τον υπαίτιο ασφαλιστή.
β) Χωρίς Φιλική Δήλωση με αναμονή απάντησης έως και 10 μέρες από τον υπαίτιο ασφαλιστή.
γ) Ενημέρωση & Αποδοχή υπαιτιότητας από τον υπαίτιο ασφαλιστή προς τον ασφαλιστή του αναίτιου ασφαλισμένου.

Tα οφέλη για τον καταναλωτή
  1. Η συμμετοχή του Επικουρικού Κεφαλαίου στην συμφωνία του Φιλικού Διακανονισμού υποκαθιστώντας τις εταιρίες που η άδεια τους ανακλήθηκε, έχει  θετικό αποτέλεσμα για όλους τους εμπλεκόμενους. (Καταναλωτές , Επικουρικό Κεφάλαιο, και Ασφαλιστικές εταιρίες)
  2. Μειώνει τις αγωγές (στοιχεία από τα δικαστήρια και τα μεγάλα χαρτοφυλάκια των εταιριών) και τις διενέξεις μεταξύ ασφαλιζομένων και εταιριών.
  3. Το κριτήριο επιλογής της ασφαλιστικής εταιρίας είναι η ποιότητα της προσφερόμενης υπηρεσίας.
  4. Συντομεύει το χρόνο της αποζημίωσης.
Νέες υπηρεσίες
Στο πλαίσιο των συνεχών προσπαθειών για βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών από τις εταιρίες του Φιλικού Διακανονισμού και με σκοπό την ένταξη περισσοτέρων ζημιών στους μηχανισμούς αυτού, η Διαχειριστική Επιτροπή εξετάζει νέες προτάσεις και ιδέες που θα επιτρέψουν την εφαρμογή του συστήματος και στη περίπτωση εμπλοκής περισσοτέρων οχημάτων (καραμπόλα) καθώς και στην περίπτωση ατυχημάτων με υψηλότερα όρια από αυτά που ισχύουν σήμερα ειδικότερα στην περίπτωση των Σωματικών Βλαβών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: