Παρασκευή, 6 Μαΐου 2011
Κόντρα καταναλωτών και εμπόρων , για προϊόντα που έχουν κριθεί "ελαττωματικά"
Με αφορμή τα "ελαττωματικά προϊόντα" και την κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ καταναλωτών και εμπόρων...
αλλά και μεταξύ φορέων στήριξης των καταναλωτών και ξενόφερτων επιχειρήσεων , ( για την προστασία των καταναλωτών) από μη ασφαλή "ελαττωματικά προίόντα" η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, οφείλει να δώσει τις οδηγίες της επισημαίνοντας ότι:
-Στην Ελληνική Επικράτεια, ισχύει η Ελληνική Νομοθεσία, η οποία είναι εναρμονισμένη στην Ευρωπαϊκό Δίκαιο από το έτος 2002. Ο οποιοσδήποτε πολίτης είτε ΄Ελληνας είναι είτε είναι άλλος, Ευρωπαίος ή μη , που ζει στην Ελλάδα έχει υποχρέωση, να σέβεται την υπάρχουσα Νομοθεσία της και να την τηρεί.
- Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, βρίσκεται στην ανάγκη επανειλημμένα ,να παίξει τον ρόλο του μεσολαβητή , μεταξύ εμπορικών επιχειρήσεων και καταναλωτών σε εξώδικη ρύθμιση, σε περίπτωση " ελαττωματικών προϊόντων"
-Εκείνο που οφείλουμε να ενημερώσουμε αμφότερους είναι ότι, η αγορά, δεν λειτουργεί ως "ζούκλα" έχει δικού της θεσμοθετημένους κανόνες, τους οποίους αφενός πρέπει να τους γνωρίζουμε μα προπάντων να τους εφαρμόζουμε.
-Οι καταγγελίες που φθάνουν συνεχώς στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, ξεπερνούν τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα ,όπως αυτός έχει εναρμονιστεί προς την Ευρωπαική Νομοθεσία, και το Νόμο "περί προστασίας των Καταναλωτών"και οι εμφανιζόμενες συμπεριφορές, δημιουργούν αδικήματα που τιμωρούνται από τον Ποινικό Κώδικα, δηλ. ξεφεύγουν των ορίων της Φιλικής διευθέτησης των διαφορών, που μπορεί να διαχειριστεί μία ΄Ενωση Καταναλωτών.
Παραθέτουμε διευκρινήσεις για την ισορροπία της αγοράς.
ΠΟΤΕ ΚΡΊΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝ ΩΣ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΌ.
Όταν, δεν εκ πληρεί τις "συμφωνημένες ιδιότητες", δηλαδή δεν έχει τις ιδιότητες που περιέγραψε ο πωλητής, τα χαρακτηριστικά που προβάλλονται σε διαφημίσεις,στα καρτελάκια επάνω στο προϊόν κλπ.Αλλά και όταν από την αρχή δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον Καταναλωτή.
Αν έστω και μία απ' αυτές δεν τηρείται,το προϊόν σύμφωνα με τον νόμο είναι ελαττωματικό.
ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΑΜΥΝΘΕΊ Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΉΣΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΏΜΑΤΑ ΤΟΥ
.1)Ο καταναλωτής οφείλει να απευθυνθεί στο κατάστημα που έχει αγοράσει το προιόν ,εκεί που έχει συναφθεί η "συμφωνία πώλησης".Το κατάστημα πώλησης είναι υπεύθυνο,για το πουλημένο ελαττωματικό προϊόν κι όχι η τοπική ή μη αντιπροσωπεία εισαγωγής του προϊόντος. Συνήθως λέγεται στον καταναλωτή, ότι υπεύθυνη για επισκευή ή αντικατάσταση κλπ είναι η αντιπροσωπεία του προϊόντος της οποίας είναι κι η επίσημη εγγύηση,αλλά αυτή η πρακτική είναι παράνομη.Ο λόγος είναι,ότι ο νόμος επιβάλλει σ' όποιον πουλάει κάτι,να αναλαμβάνει και την ευθύνη γι' αυτό που πουλάει.
2)Στο ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΤΗΣ Ε.Π.Κ.ΧΑΝ ,και στον Υπεύθυνο Νομικό Σύμβουλο( κ Ντερμανάκη Νικόλαο). και στο τηλ.2821092306 και ώρες 10 μέχρι 2 μετά μ.μ
ΖΗΤΆΜΕ ΠΑΝΤΑ ΕΓΓΎΗΣΉ ΌΤΑΝ ΤΟ ΠΡΟΪΌΝ ΕΊΝΑΙ ΜΑΚΡΑΣ ΧΡΗΣΗΣ
Είναι γνωστό,ότι η εγγύηση παρέχεται από τον κατασκευαστή των προϊόντων.Είναι όμως λάθος,η αντίληψη,ότι σ΄ αυτόν πρέπει να απευθυνθούμε.Στην πραγματικότητα,η εγγύηση του κατασκευαστή λειτουργεί συμπληρωματικά εν είδει "διπλής προστασίας.Με βάση τον νόμο,έχετε δικάιωμα επιλογής μεταξύ και των δύο επιχειρήσεων,που υποχρεούνται κι οι δύο να επισκευάσουν το προϊόν.Το κατάστημα πώλησης,είναι υποχρεωμένο με δικά του έξοδα να αποκαταστήσει την βλάβη,είτε στέλνοντας το προϊόν στην αντιπροσωπεία είτε μέσω δικού του service.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ
Το άρθρο 540 του Αστικού Κώδικα προβλέπει για τον καταναλωτή
-Να απαιτήσει χωρίς επιβάρυνσή του επισκευή ή αντικατάσταση του προϊόντος.
-Να μειώσει το αρχικό τίμημα αγοράς(π.χ άν τελικά κρατηθεί το ελαττωματικό προϊόν απο τον καταναλωτή).
-Να υπαναχωρήσει από την σύμβαση αγοράς (γίνεται με απλή δήλωση κι επιστροφή του ελαττωματικού προϊόντος).
ΧΡΟΝΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Ο Νόμος, δίνει δικαίωμα άσκησης των παραπάνω δικαιωμάτων από τον καταναλωτή , σε διάρκεια 2(δύο) χρόνων το ελάχιστο.Το χρονικό περιθώριο που δίνουν οι έμποροι, π.χ εντός 15 ημερών δεν είναι νόμιμο.Για ενημέρωση και καταγγελίες στο ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΤΗΣ Ε.Π.Κ.ΧΑΝ ,και στον Υπεύθυνο Νομικό Σύμβουλο Ντερμανάκη Νικόλαο,. και στο τηλ.2821092306 και ώρες 10 μέχρι 2 μετά μ.μ
Η Πρόεδρος
της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν.Χανίων
Ιωάννα Μελάκη
αλλά και μεταξύ φορέων στήριξης των καταναλωτών και ξενόφερτων επιχειρήσεων , ( για την προστασία των καταναλωτών) από μη ασφαλή "ελαττωματικά προίόντα" η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, οφείλει να δώσει τις οδηγίες της επισημαίνοντας ότι:
-Στην Ελληνική Επικράτεια, ισχύει η Ελληνική Νομοθεσία, η οποία είναι εναρμονισμένη στην Ευρωπαϊκό Δίκαιο από το έτος 2002. Ο οποιοσδήποτε πολίτης είτε ΄Ελληνας είναι είτε είναι άλλος, Ευρωπαίος ή μη , που ζει στην Ελλάδα έχει υποχρέωση, να σέβεται την υπάρχουσα Νομοθεσία της και να την τηρεί.
- Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, βρίσκεται στην ανάγκη επανειλημμένα ,να παίξει τον ρόλο του μεσολαβητή , μεταξύ εμπορικών επιχειρήσεων και καταναλωτών σε εξώδικη ρύθμιση, σε περίπτωση " ελαττωματικών προϊόντων"
-Εκείνο που οφείλουμε να ενημερώσουμε αμφότερους είναι ότι, η αγορά, δεν λειτουργεί ως "ζούκλα" έχει δικού της θεσμοθετημένους κανόνες, τους οποίους αφενός πρέπει να τους γνωρίζουμε μα προπάντων να τους εφαρμόζουμε.
-Οι καταγγελίες που φθάνουν συνεχώς στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, ξεπερνούν τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα ,όπως αυτός έχει εναρμονιστεί προς την Ευρωπαική Νομοθεσία, και το Νόμο "περί προστασίας των Καταναλωτών"και οι εμφανιζόμενες συμπεριφορές, δημιουργούν αδικήματα που τιμωρούνται από τον Ποινικό Κώδικα, δηλ. ξεφεύγουν των ορίων της Φιλικής διευθέτησης των διαφορών, που μπορεί να διαχειριστεί μία ΄Ενωση Καταναλωτών.
Παραθέτουμε διευκρινήσεις για την ισορροπία της αγοράς.
ΠΟΤΕ ΚΡΊΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝ ΩΣ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΌ.
Όταν, δεν εκ πληρεί τις "συμφωνημένες ιδιότητες", δηλαδή δεν έχει τις ιδιότητες που περιέγραψε ο πωλητής, τα χαρακτηριστικά που προβάλλονται σε διαφημίσεις,στα καρτελάκια επάνω στο προϊόν κλπ.Αλλά και όταν από την αρχή δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον Καταναλωτή.
Αν έστω και μία απ' αυτές δεν τηρείται,το προϊόν σύμφωνα με τον νόμο είναι ελαττωματικό.
ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΑΜΥΝΘΕΊ Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΉΣΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΏΜΑΤΑ ΤΟΥ
.1)Ο καταναλωτής οφείλει να απευθυνθεί στο κατάστημα που έχει αγοράσει το προιόν ,εκεί που έχει συναφθεί η "συμφωνία πώλησης".Το κατάστημα πώλησης είναι υπεύθυνο,για το πουλημένο ελαττωματικό προϊόν κι όχι η τοπική ή μη αντιπροσωπεία εισαγωγής του προϊόντος. Συνήθως λέγεται στον καταναλωτή, ότι υπεύθυνη για επισκευή ή αντικατάσταση κλπ είναι η αντιπροσωπεία του προϊόντος της οποίας είναι κι η επίσημη εγγύηση,αλλά αυτή η πρακτική είναι παράνομη.Ο λόγος είναι,ότι ο νόμος επιβάλλει σ' όποιον πουλάει κάτι,να αναλαμβάνει και την ευθύνη γι' αυτό που πουλάει.
2)Στο ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΤΗΣ Ε.Π.Κ.ΧΑΝ ,και στον Υπεύθυνο Νομικό Σύμβουλο( κ Ντερμανάκη Νικόλαο). και στο τηλ.2821092306 και ώρες 10 μέχρι 2 μετά μ.μ
ΖΗΤΆΜΕ ΠΑΝΤΑ ΕΓΓΎΗΣΉ ΌΤΑΝ ΤΟ ΠΡΟΪΌΝ ΕΊΝΑΙ ΜΑΚΡΑΣ ΧΡΗΣΗΣ
Είναι γνωστό,ότι η εγγύηση παρέχεται από τον κατασκευαστή των προϊόντων.Είναι όμως λάθος,η αντίληψη,ότι σ΄ αυτόν πρέπει να απευθυνθούμε.Στην πραγματικότητα,η εγγύηση του κατασκευαστή λειτουργεί συμπληρωματικά εν είδει "διπλής προστασίας.Με βάση τον νόμο,έχετε δικάιωμα επιλογής μεταξύ και των δύο επιχειρήσεων,που υποχρεούνται κι οι δύο να επισκευάσουν το προϊόν.Το κατάστημα πώλησης,είναι υποχρεωμένο με δικά του έξοδα να αποκαταστήσει την βλάβη,είτε στέλνοντας το προϊόν στην αντιπροσωπεία είτε μέσω δικού του service.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ
Το άρθρο 540 του Αστικού Κώδικα προβλέπει για τον καταναλωτή
-Να απαιτήσει χωρίς επιβάρυνσή του επισκευή ή αντικατάσταση του προϊόντος.
-Να μειώσει το αρχικό τίμημα αγοράς(π.χ άν τελικά κρατηθεί το ελαττωματικό προϊόν απο τον καταναλωτή).
-Να υπαναχωρήσει από την σύμβαση αγοράς (γίνεται με απλή δήλωση κι επιστροφή του ελαττωματικού προϊόντος).
ΧΡΟΝΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Ο Νόμος, δίνει δικαίωμα άσκησης των παραπάνω δικαιωμάτων από τον καταναλωτή , σε διάρκεια 2(δύο) χρόνων το ελάχιστο.Το χρονικό περιθώριο που δίνουν οι έμποροι, π.χ εντός 15 ημερών δεν είναι νόμιμο.Για ενημέρωση και καταγγελίες στο ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΤΗΣ Ε.Π.Κ.ΧΑΝ ,και στον Υπεύθυνο Νομικό Σύμβουλο Ντερμανάκη Νικόλαο,. και στο τηλ.2821092306 και ώρες 10 μέχρι 2 μετά μ.μ
Η Πρόεδρος
της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν.Χανίων
Ιωάννα Μελάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου