Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010

Επιστράτευση αποφάσισε η κυβέρνηση


Την εντολή για επιστράτευση των ιδιοκτητών και οδηγών φορτηγών δημοσίας χρήσης και βυτιοφόρων και επίταξη των οχημάτων τους υπέγραψε χθες ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου, μετά από μία σειρά παρασκηνιακών διαπραγματεύσεων οι οποίες, όμως, τελικώς «ναυάγησαν».
Η κυβέρνηση επικαλέστηκε λόγους δημοσίου συμφέροντος για την απόφασή της που προκάλεσε έντονες πολιτικές αντιδράσεις, ενώ παράγοντές του υπουργείου Μεταφορών επέμεναν πως δεν υπήρχε κανένα περιθώριο από την Τρόικα για αλλαγή του επίμαχου νομοσχεδίου ή για καθυστέρηση στην κατάθεσή του.
Σε ό,τι αφορά στην απόφαση που υπέγραψε ο κ. Παπανδρέου, αναφέρεται ότι «μετά από σχετική Εισήγηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππα, και αφού ελήφθη υπόψη η επιτακτική ανάγκη αποτροπής των δυσμενών συνεπειών της παρατεινόμενης απεργίας των οδηγών και ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών, που έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία από την έλλειψη επαρκούς εφοδιασμού των πολιτών σε καύσιμα, τρόφιμα και φάρμακα, απειλεί τη διακοπή της ομαλής λειτουργίας των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας και απειλεί επίσης κατ' επέκταση τη δημόσια τάξη, κηρύσσονται οι ανά τη χώρα ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων σε κατάσταση πολιτικής κινητοποίησης».
Με την απόφαση εξουσιοδοτήθηκαν οι υπουργοί Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών και, κατά το μέρος της αρμοδιότητάς τους, οι οικείοι νομάρχες να προβούν σε επίταξη των υπηρεσιών και επίταξη της χρήσης των φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το Μέγαρο Μαξίμου επιχείρησε να πιέσει τους ιδιοκτήτες να υποχωρήσουν δίνοντας από νωρίς στους απεργούς το στίγμα των προθέσεών της να φτάσει ακόμα και στα άκρα, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Παπανδρέου υπέγραψε το κείμενο της επιστράτευσης το μεσημέρι, χωρίς ωστόσο αυτό να κοινοποιηθεί νωρίτερα από τις 7.00 το απόγευμα, σε μία προσπάθεια να ενδώσουν οι εκπρόσωποι των απεργών στις αυστηρές προειδοποιήσεις που έστειλε το κυβερνητικό επιτελείο.
Μετά την ανακοίνωση της απόφασης για την επιστράτευση ο υπουργός Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου δήλωσε από το βήμα της Βουλής πως «κανένα επιμέρους αίτημα, καμία ειδική ομάδα, δεν έχει το δικαίωμα να κρατά ως ομήρους όλη την ελληνική κοινωνία και αυτό η κυβέρνηση θα το διασφαλίσει με κάθε πρόσφορο τρόπο».
Εκ μέρους της Νέας Δημοκρατίας ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Κ. Μαρκόπουλος κατηγόρησε την κυβέρνηση πως «ονομάζετε τις κοινωνικές ομάδες συντεχνίες και δημιουργείτε τραύματα στην κοινωνική συνοχή, που εσείς θα τα λουστείτε αργότερα. Και είναι σαν να πυροβολείτε τα πόδια σας».
Επίθεση στην κυβέρνηση, γιατί όπως είπε επιχειρεί «να επιβάλλει πολιτική διά πυρός και σιδήρου», καταλόγισε ο Θανάσης Παφίλης εκ μέρους του ΚΚΕ, λέγοντας ότι δεν πρόκειται να καμφθούν οι αγώνες των εργαζομένων, ενώ για «νέο πραξικόπημα, που αποτελεί κλιμάκωση του Ιουλιανού πραξικοπήματος που ζούμε» έκανε λόγο ο Παναγιώτης Λαφαζάνης από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ.

«ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ» ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ
«Μολών λαβέ» ήταν η απάντηση των ιδιοκτητών φορτηγών όταν πληροφορήθηκαν την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσουν στην πολιτική κινητοποίησή τους (σ.σ. γνωστή και ως επιστράτευση), επικαλούμενη «σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας». Τα αίματα έχουν ανάψει για τα καλά, αφού οι απεργοί είναι αποφασισμένοι για όλα και όπως δήλωσε σε τηλεοπτικό σταθμό ο Γιώργος Τσάμος, πρόεδρος Ομοσπονδίας ιδιοκτητών βυτιοφόρων Ελλάδος «Ο Θεός να βάλει του χέρι του. Έτσι έλεγε η γιαγιά μου για τον πόλεμο. Πλέον η κατάσταση έχει ξεφύγει από τα χέρια μας και έχει πάει στον κόσμο (τους οδηγούς)». «Δεν θα συνταχθούμε με αυτή την απόφαση... είμαστε αποφασισμένοι», δήλωσε ο πρόεδρος του Σωματείου των Βυτιοφορέων, Άγγελος Φάλαρης, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, μετά την έκδοση της απόφασης επιστράτευσης.
Ο υπουργός Υποδομών κ. Ρέππας από την άλλη συνέστησε για ακόμα μια φορά στους απεργούς ψυχραιμία και να μην διεκδικούν τον ρόλο του Λεωνίδα. «Πρέπει να υποτάξουν το ατομικό συμφέρον στο γενικό» δήλωσε ο υπουργός, ενώ σχολίασε ότι η απεργία ξεκίνησε πριν ακόμα παρουσιάσει το σχετικό νομοσχέδιο.
Οι ενώσεις πάντως των Ιδιοκτητών φορτηγών και των Βυτιοφόρων, δεν κατέστησαν σαφές αν θα συμμορφωθούν στην πολιτική κινητοποίηση και το πώς θα συμπεριφερθούν οι οδηγοί - απεργοί σε περίπτωση που λάβουν το φύλλο πορείας. Απλά τους συνέστησαν να επικοινωνήσουν με την Ένωση. Ο πρόεδρος της Ένωσης ερωτηθείς σχετικά απάντησε: «Δεν μπορώ, δεν έχω το δικαίωμα να τους πω τι να κάνουν και να πάνε φυλακή».
Νωρίτερα το πρωί πραγματοποιήθηκε συνάντηση του γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών Χάρη Τσιόκα με τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών βυτιοφόρων, η οποία όμως ναυάγησε. Μετά τη συνάντηση ο πρόεδρος του Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών Γιώργος Τζωρτζάτος τόνισε πως «η ευθύνη δεν μας βαραίνει, η κυβέρνηση μας οδήγησε στην απεργία πηγαίνοντας εν κρυπτώ το νομοσχέδιο στη Βουλή και τώρα δείχνει την αδιαλλαξία της για ακόμη μία φορά». Ο κ. Τζωρτάτος εξήγησε ότι το υπουργείο Μεταφορών ζήτησε λήξη της απεργίας προτού ξεκινήσει ο διάλογος, κάτι το οποίο δεν έγινε δεκτό από τους απεργούς.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης είχαν συγκεντρωθεί αρκετοί οδηγοί στην είσοδο του υπουργείου οι οποίοι προπηλάκισαν τους δημοσιογράφους που κάλυπταν το ρεπορτάζ.
Το πρωί ο κ. Δημήτρης Ρέππας είχε συνάντηση με την Τρόικα και, σύμφωνα με πληροφορίες, εξέτασε τα περιθώρια να υπάρξει παράταση της μεταβατικής περιόδου από τρία σε πέντε χρόνια. Εντούτοις, οι εκπρόσωποι της Τρόικας απέρριψαν ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ
Η πολιτική κινητοποίηση και η επίταξη των φορτηγών – βυτιοφόρων τέθηκε σε ισχύ στις 6 σήμερα το πρωί και προβλέπει:
- Ενεργοποίηση – εξουσιοδότηση των υπουργείων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών και, κατά το μέρος της αρμοδιότητάς τους, οι οικείοι νομάρχες να εκδώσουν - παραδώσουν τα φύλλα πορείας στην Αστυνομία ώστε με τη σειριά της να δώσει τα φύλλα πορείας στους οδηγούς.
- Αν ο αστυνομικός δεν βρει - εντοπίσει τον παραλήπτη τοιχοκολλεί το φύλλο πορείας και αν δεν πειθαρχήσει ο παραλήπτης προβλέπεται:
- Αφαίρεση άδειας.
- Ποινή φυλάκισης από 6 μήνες έως 5 χρόνια.
- Σε κάποιες περιπτώσεις το πλημμέλημα μπορεί να μετατραπεί και σε κακούργημα.

ΒΑΡΥΤΑΤΟ ΠΛΗΓΜΑ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΥΠΟΣΤΕΙ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΜΑΣ
Το τελειωτικό χτύπημα σε μια «μαύρη» για τον ελληνικό τουρισμό χρονιά φαίνεται ότι έρχονται να δώσουν οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των οδηγών φορτηγών και βυτιοφόρων. Χαρακτηριστικό είναι το ότι, σύμφωνα με στοιχεία των τουριστικών φορέων της χώρας, μέχρι στιγμής οι τουρίστες που έχουν επισκεφτεί φέτος την Ελλάδα είναι ήδη 3 εκατομμύρια λιγότεροι, σε σύγκριση με το περσινό αντίστοιχο διάστημα.
Η αρνητική εικόνα που «εξάγει» η Ελλάδα (οικονομική ύφεση, απεργίες, επεισόδια) έχει επιφέρει τεράστια πτώση στον τουριστικό τζίρο. Την ίδια στιγμή, μόνο στην Κρήτη τις τελευταίες 4 ημέρες ακυρώθηκαν τουλάχιστον οι μισές από τις 6.000 κρατήσεις ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, εξαιτίας του φόβου των τουριστών για αδυναμία ανεφοδιασμού των οχημάτων.
Εκπρόσωποι του εμπορικού και παραγωγικού χώρου της χώρας εμφανίζονται ιδιαίτερα απαισιόδοξοι κάνοντας λόγο για ολική παράλυση της αγοράς με ανυπολόγιστες οικονομικές συνέπειες, μέσα στις επόμενες ημέρες.
Παράλληλα, τουριστικοί φορείς μιλούν «για τελειωτικό χτύπημα του ελληνικού τουρισμού», εν μέσω μάλιστα της θερινής περιόδου. Ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων απηύθυνε δριμύ "κατηγορώ" προς την κυβέρνηση, για παθητική στάση απέναντι στα φαινόμενα που πλήττουν τον τουρισμό, καλώντας την ταυτόχρονα να αναλογιστεί τις ευθύνες της και να πράξει τα δέοντα για το καλό του κοινωνικού συνόλου.
Σε δηλώσεις τους στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος της Γενικής Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού Μάριος Τριβιζάς αλλά και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Ανδρέας Ανδρεάδης ανέφεραν ότι κάθε ημέρα που περνάει ο τουρισμός χάνει τεράστια ποσά. Μιλώντας στον ίδιο σταθμό, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας Παύλος Ραβάνης κατέκρινε την απεργία των μεταφορέων, αναφέροντας ότι «το δικαίωμα της απεργίας πρέπει να ασκείται, αλλά θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και η βαρύτητα των συνεπειών στην οικονομία και την κοινωνία».
Από την πλευρά της, η Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Ενοικιαζόμενων Δωματίων και Διαμερισμάτων Ελλάδος εκφράζει τους φόβους της για «κατάρρευση» του ελληνικού τουρισμού, στην καρδιά κυριολεκτικά της τουριστικής περιόδου, κάνοντας παράλληλα λόγο για εκατοντάδες ακυρώσεις κρατήσεων, τόσο από Έλληνες όσο και από αλλοδαπούς τουρίστες.
Σε σκληρές δηλώσεις αναφορικά με την απεργία των ιδιοκτητών Δ.Χ. φορτηγών προχώρησε και ο πρόεδρος του ΣΕΒ Δημήτρης Δασκαλόπουλος: "Μια κλειστή, ολιγάριθμη συντεχνία χρησιμοποιεί αυτές τις μέρες τα προνόμια που τους παρείχε το πελατειακό κράτος, ως μέσο εκβιασμού του κοινωνικού συνόλου. Η Πολιτεία οφείλει να αντιμετωπίσει τους εκβιαστές της με τη δέουσα αποφασιστικότητα, στέλνοντας ταυτόχρονα σε όλα τα κλειστά συμφέροντα το μήνυμα ότι ματαιοπονούν αντιμαχόμενα το μέλλον".

«Στέγνωσαν» από βενζίνη τα πρατήρια...
«Βενζίνη τέλος». Αυτό αναγράφεται σε όλο και περισσότερα πρατήρια υγρών καυσίμων της χώρας, καθώς η απεργία των οδηγών φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης έχει παραλύσει ολόκληρες περιοχές.
Πέρα από τους απελπισμένους οδηγούς Ι.Χ. σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που σχηματίζουν ουρές χιλιομέτρων, προκειμένου να εξασφαλίσουν έστω και λίγα λίτρα βενζίνης, τεράστιο είναι το πρόβλημα και στις επαρχιακές πόλεις.
Ειδικότερα, στη μέση της τουριστικής περιόδου οι δημοφιλείς προορισμοί φαίνεται να πλήττονται ανεπανόρθωτα, καθώς η εμπορική κίνηση περιορίζεται λόγω έλλειψης καυσίμων. Μεγάλη είναι η ανησυχία των ξενοδόχων, καθώς εκφράζονται φόβοι ότι θα υπάρξουν και άλλες ακυρώσεις στις κρατήσεις Ελλήνων και ξένων τουριστών.
Χωρίς σταγόνα βενζίνης έχουν μείνει από χθες η Κεφαλονιά, η Ζάκυνθος, η Ρόδος, η Σπάρτη και η Αργολίδα, ενώ προς την ίδια κατεύθυνση «οδεύουν» και η Χαλκιδική, τα Χανιά, η Εύβοια, η Λάρισα, η Άρτα και τα Γρεβενά.
Δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς δήλωσαν στον «Α.Τ.» ότι οι τιμές κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με αυτά της περασμένης εβδομάδας. Ωστόσο, η τιμή της απλής αμόλυβδης έφτασε σε ορισμένες περιοχές ακόμη και τα 1.794 ευρώ το λίτρο!!!
Εξαίρεση στο γενικευμένο πρόβλημα της τροφοδοσίας αποτελούν ορισμένα πρατήρια, που ανεφοδιάζονται από ιδιωτικά βυτιοφόρα. Έτσι από τους «τυχερούς» είναι οι κάτοικοι των Κυκλάδων, της Μεσσηνίας, της Κέρκυρας και μερικών ακόμα περιοχών αφού μέχρι στιγμής η απεργία δεν έχει δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στις μετακινήσεις τους.
Ρόδος: Άδεια τα ρεζερβουάρ και στη Ρόδο, καθώς μέχρι αργά χθες το μεσημέρι μόνο δυο πρατήρια παρέμεναν ανοιχτά για να εξυπηρετήσουν ολόκληρη την πρωτεύουσα των Δωδεκανήσων. Κύκλοι του Δήμου δήλωσαν στον «Α.Τ.» ότι «δεν υπάρχει καθόλου βενζίνη» και πρόσθεσαν ότι «τα βυτιοφόρα των ιδιωτικών εταιρειών βρίσκονται μπλοκαρισμένα στο λιμάνι από τους απεργούς».
Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε ότι η εμπορική κίνηση έχει μειωθεί αισθητά σε ολόκληρο τον Δήμο, ενώ μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, καθώς αδυνατούν να εξυπηρετήσουν το κοινό.
Κεφαλονιά: Ούτε το 3% των πρατηρίων υγρών καυσίμων που υπάρχουν στην Κεφαλονιά δεν λειτουργούσε χθες. Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Εμπορίου της περιοχής ολόκληρος ο Δήμος έχει «στερέψει» από απλή αμόλυβδη και τα προβλήματα στην τροφοδοσία έχουν ξεκινήσει από τη Δευτέρα το βράδυ. Ωστόσο, δεν έχουν αναφερθεί φαινόμενα αισχροκέρδειας.
Όσον αφορά την Ιθάκη, τα τρία πρατήρια που διαθέτει μέχρι προχθές, που έγινε η τελευταία καταμέτρηση, είχαν αποθέματα τα οποία όμως αναμένεται να έχουν εξαντληθεί μέχρι σήμερα το απόγευμα εάν δεν υπάρξει ανεφοδιασμός.
Χαλκιδική: Μόλις δύο πρατήρια εξυπηρετούν ολόκληρο τον νομό Χαλκιδικής, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τεράστια προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς με βενζίνη.
Να σημειωθεί ότι αυτή τη χρονική περίοδο, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, βρίσκονται στην περιοχή μισό εκατομμύριο άνθρωποι, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι Έλληνες και ξένοι τουρίστες, καθώς η πληρότητα των ξενοδοχειακών μονάδων πλησιάζει το 100%. Η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Εμπορίου Χαλκιδικής κ. Καραγκιόζη Ελένη τόνισε ότι «προσπαθούμε να ανεφοδιάσουμε τα πρατήρια χρησιμοποιώντας ιδιωτικά βυτιοφόρα γιατί αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση τα προβλήματα θα διογκωθούν».
Χανιά: Στερεύουν από καύσιμα και τα Χανιά, αφού μέχρι και χθες το μεσημέρι σε μόλις δυο πρατήρια του νομού υπήρχε διαθέσιμη απλή αμόλυβδη. Την αντίθεσή της στον τρόπο με τον οποίο διεκδικούν τα αιτήματά τους οι απεργοί εξέφρασε στον «Α.Τ.» η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών κ. Ιωάννα Μελάκη, υποστηρίζοντας ότι «η λύση θα πρέπει να βρεθεί μέσω του διαλόγου» και συνέχισε «δεν είναι δυνατόν να παραλύουν τα πάντα, σε μια τόσο κρίσιμη, για τη χώρα μας, περίοδο».
Μεσσηνία: Το 80% των πρατηρίων στη Μεσσηνία είναι κλειστά από το βράδυ της Τρίτης, ωστόσο, καθησυχαστικός φάνηκε ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών κ. Καπερώνος Γιώργος αφού όπως δήλωσε «το 20% των πρατηρίων που παραμένουν ανοιχτά, ανεφοδιάζονται από εταιρεία χονδρικής και είναι ικανά να εξυπηρετήσουν πλήρως τις ανάγκες του νομού».
Επιπλέον, ο κ. Καπερώνος αναφέρθηκε και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και οι γύρω περιοχές: «Όπως έχω ενημερωθεί, η έλλειψη καυσίμων τόσο στη Σπάρτη όσο και στην Αργολίδα και τη Ζάκυνθο αγγίζει το 100%».

Δεν υπάρχουν σχόλια: