Ε.Π.Κ.ΧΑΝ: Έχουν κοινωνική ευαισθησία οι Τράπεζες;
Με αφορμή μίας εκ των πολλών καταγγελιών που έφθασε αυτές τις ημέρες στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ κατά την οποία καταναλώτρια κλήθηκε να ρυθμίσει τα χρέη της υπό την προτροπή υπαλλήλου τράπεζας έτσι ώστε να πληρώσει άμεσα μέρος του οφειλόμενου ποσού υπό την διαβεβαίωση μηδενισμού των υπολοίπων πράγμα που δεν συνέβη, η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ καλεί τους δανειολήπτες πριν προβούν σε οποιανδήποτε ρύθμιση των δανείων τους, ή σε οποιανδήποτε πρόσκληση των Τραπεζών, ή παραλαβής εγγράφου από αυτές να συμβουλεύονται την Ένωση στο τηλ. 282109266.
Συγκεκριμένα:
Φαίνεται ότι οι τράπεζες, μεταβάλλοντας την γνωστή άκαμπτη τακτική τους, αφού ούτε τις τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις δεν τηρούν,(καταχρηστικές εισπράξεις), θέλουν να μας θα δείξουν τάχα, έστω και αργά, ότι πράγματι αφουγκράζονται και υπολογίζουν την αγωνία των πολιτών στη σημερινή δύσκολη οικονομική κατάσταση, θέλουν να μας πλησιάσουν ανθρώπινα, για να μπορέσουν να μαζέψουν κάποια Ευρώ επιστρατεύοντας όσο ποιο έντεχνα μπορούν την μαεστρία τους. Οι καταγγελίες των πολιτών, άλλα μας αποκαλύπτουν και την πρόθεσή τους, μα προπάντων ότι δεν έχουν να μας δείξουν καμιά κοινωνική ευαισθησία, παρά για μια ακόμα φορά θέλουν να μας τονίσουν ότι είναι γνώστες των μη ξεκάθαρων εξηγήσεων.
Καταγγελία καταναλώτριας που έφθασε αυτές τις ημέρες στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, αλλά και η καθημερινή μας επαφή με δανειολήπτες μας δεικνύει 'ότι τίποτε δεν άλλαξε στο πεδίο των Τραπεζών, το σκληρό τους πρόσωπο έγινε ακόμα σκληρότερο, ανελέητο και σε κάποιες φορές ανέντιμο. Η καταγγελία καταναλώτριας που κλήθηκε να ρυθμίσει χρέη της 6.000 Ευρώ από υπάλληλο της Τράπεζας και με το σκεπτικό "πλήρωσε άμεσα τις 2.000 Ευρώ και τα υπόλοιπα μηδενίζονται" πράγμα που δεν συνέβη, απλώς της αφαιρέθηκε από τον λογαριασμό το ποσό αλλά το χρέος παραμένει χρέος. Η πρακτική αυτή μας κάνει να καταγγείλουμε το γεγονός και μάλιστα εν όψη εξωδίκων ρυθμίσεων. Δεν θεωρούμε θετική την πρόσκληση προς τους καταναλωτές εκ μέρους των Τραπεζών για κάποιο πρόγραμμα που εφαρμόζουν κάποιες από αυτές "διαγραφή δανείων " κίνηση που την κάνουν αφού έχουν ερευνήσει την δανειοληπτική ικανότητα του καταναλωτή γνωρίζοντας ότι δεν προβλέπεται να αποπληρωθούν, λόγω αδυναμίας των δανειοληπτών και μάλιστα κίνηση της τελευταίας ώρας , εν όψη ψήφισης του Νέου Νόμου περί υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων (ευνοϊκή ρύθμιση που προβλέπεται από το Νόμο). Εμείς καλούμε τους καταναλωτές να περιμένουν την ψήφιση του Νομοσχεδίου. Οι τράπεζες, στη προσπάθειά τους να εισπράξουν έστω και ένα μικρό ποσό της οφειλής, προτείνουν στους οφειλέτες τη διαγραφή μέρους του δανείου που φθάνει το 30% μέχρι και το 80% του συνολικού ποσού. Οι τράπεζες επίσης τάζουν πάγωμα των τόκων, σε αναχρηματοδότηση υπολοίπων παλαιών δανείων και μεταφορές υπολοίπων με πολύ ευνοϊκούς όρους αλλά με νέα δομή δανειακής σύμβασης και με υψηλότερο επιτόκιο.
Επειδή η εκ των υστέρων " καλές θελήσεις" των Τραπεζών δεν μας πείθουν για τον στόχο, το Γραφείο Ενημέρωσης Δανειοληπτών της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ καλεί τους δανειολήπτες πριν προβούν σε οποιανδήποτε ρύθμιση των δανείων τους, ή σε οποιανδήποτε πρόσκληση των Τραπεζών, ή παραλαβής εγγράφου από αυτές να μας συμβουλεύονται στο τηλ. 282109266.
Συγκεκριμένα:
Φαίνεται ότι οι τράπεζες, μεταβάλλοντας την γνωστή άκαμπτη τακτική τους, αφού ούτε τις τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις δεν τηρούν,(καταχρηστικές εισπράξεις), θέλουν να μας θα δείξουν τάχα, έστω και αργά, ότι πράγματι αφουγκράζονται και υπολογίζουν την αγωνία των πολιτών στη σημερινή δύσκολη οικονομική κατάσταση, θέλουν να μας πλησιάσουν ανθρώπινα, για να μπορέσουν να μαζέψουν κάποια Ευρώ επιστρατεύοντας όσο ποιο έντεχνα μπορούν την μαεστρία τους. Οι καταγγελίες των πολιτών, άλλα μας αποκαλύπτουν και την πρόθεσή τους, μα προπάντων ότι δεν έχουν να μας δείξουν καμιά κοινωνική ευαισθησία, παρά για μια ακόμα φορά θέλουν να μας τονίσουν ότι είναι γνώστες των μη ξεκάθαρων εξηγήσεων.
Καταγγελία καταναλώτριας που έφθασε αυτές τις ημέρες στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, αλλά και η καθημερινή μας επαφή με δανειολήπτες μας δεικνύει 'ότι τίποτε δεν άλλαξε στο πεδίο των Τραπεζών, το σκληρό τους πρόσωπο έγινε ακόμα σκληρότερο, ανελέητο και σε κάποιες φορές ανέντιμο. Η καταγγελία καταναλώτριας που κλήθηκε να ρυθμίσει χρέη της 6.000 Ευρώ από υπάλληλο της Τράπεζας και με το σκεπτικό "πλήρωσε άμεσα τις 2.000 Ευρώ και τα υπόλοιπα μηδενίζονται" πράγμα που δεν συνέβη, απλώς της αφαιρέθηκε από τον λογαριασμό το ποσό αλλά το χρέος παραμένει χρέος. Η πρακτική αυτή μας κάνει να καταγγείλουμε το γεγονός και μάλιστα εν όψη εξωδίκων ρυθμίσεων. Δεν θεωρούμε θετική την πρόσκληση προς τους καταναλωτές εκ μέρους των Τραπεζών για κάποιο πρόγραμμα που εφαρμόζουν κάποιες από αυτές "διαγραφή δανείων " κίνηση που την κάνουν αφού έχουν ερευνήσει την δανειοληπτική ικανότητα του καταναλωτή γνωρίζοντας ότι δεν προβλέπεται να αποπληρωθούν, λόγω αδυναμίας των δανειοληπτών και μάλιστα κίνηση της τελευταίας ώρας , εν όψη ψήφισης του Νέου Νόμου περί υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων (ευνοϊκή ρύθμιση που προβλέπεται από το Νόμο). Εμείς καλούμε τους καταναλωτές να περιμένουν την ψήφιση του Νομοσχεδίου. Οι τράπεζες, στη προσπάθειά τους να εισπράξουν έστω και ένα μικρό ποσό της οφειλής, προτείνουν στους οφειλέτες τη διαγραφή μέρους του δανείου που φθάνει το 30% μέχρι και το 80% του συνολικού ποσού. Οι τράπεζες επίσης τάζουν πάγωμα των τόκων, σε αναχρηματοδότηση υπολοίπων παλαιών δανείων και μεταφορές υπολοίπων με πολύ ευνοϊκούς όρους αλλά με νέα δομή δανειακής σύμβασης και με υψηλότερο επιτόκιο.
Επειδή η εκ των υστέρων " καλές θελήσεις" των Τραπεζών δεν μας πείθουν για τον στόχο, το Γραφείο Ενημέρωσης Δανειοληπτών της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ καλεί τους δανειολήπτες πριν προβούν σε οποιανδήποτε ρύθμιση των δανείων τους, ή σε οποιανδήποτε πρόσκληση των Τραπεζών, ή παραλαβής εγγράφου από αυτές να μας συμβουλεύονται στο τηλ. 282109266.
Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων
Ιωάννα Μελάκη
Ιωάννα Μελάκη
1 σχόλιο:
Να είστε καλά για τις συμβουλές σας, σας ευχαριστούμε πολύ πραγματικά και είστε όλες οι καταναλωτικές οργανώσεις ηθικοί αλλά και ουσιαστικοί συμπαραστάτες για εμάς τους υπερχρεωμένους! Μακάρι να ψηφιστεί γρήγορα το νομοσχέδιο!
Δημοσίευση σχολίου