Ώρες Κοινού για ενημέρωση 10:00-12:00 π.μ ΜΟΝΟ ΚΑΤΟΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΥ στη Γραμματεία της Ένωσης 2821092306
Ενημερώνουμε τα μέλη της Ένωσης ότι έχει ξεκινήσει η ανανέωση συνδρομών(25 ευρώ) για το έτος 2017 και παρακαλείστε για την τακτοποίηση της συνδρομής σας.Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο 28210 92306 από της 9:00 - 13:30

Δευτέρα, 26 Ιουλίου 2010

Τι αλλάζει στις οδικές μεταφορές


Το νέο χάρτη στον τομέα των οδικών μεταφορών – όπως αυτός διαμορφώνεται σύμφωνα με το νομοσχέδιο, που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή εντός της εβδομάδας – παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας.

Σύμφωνα με τον υπουργό, πρωταρχικός στόχος του νομοσχεδίου είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου για τις οδικές μεταφορές στη χώρα, με ενσωμάτωση του ευρωπαϊκού κεκτημένου και τη δημιουργία σύγχρονων συνθηκών και προϋποθέσεων για τη διεξαγωγή των εμπορευματικών μεταφορών.

Πιο συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων:

-Πρόσβαση οποιουδήποτε στο επάγγελμα και απελευθέρωση του αριθμού των χορηγούμενων αδειών ΦΔΧ.

-Δημιουργία ενός νέου σύγχρονου συστήματος χορήγησης αδειών

-Απελευθέρωση του κομίστρου, ενίσχυση του ανταγωνισμού για καλύτερες υπηρεσίες και χαμηλότερες τιμές

-Οργάνωση των μεταφορέων σε εταιρίες

-Παροχή κινήτρων για επενδύσεις

-Δημιουργία ταμείου για την υποστήριξη της οδικής ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, και

-Οργάνωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με ένα σύγχρονο τρόπο.

Όσον αφορά στους οδηγούς φορτηγών Δ.Χ. ο κ. Ρέππας τόνισε ότι κλάδος τους θεωρείται ως πλέον κλειστό επάγγελμα, αφού η τελευταία άδεια έχει δοθεί το 1971. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, τα κριτήρια για την έκδοση άδειας είναι η οικονομική δυνατότητα του υποψηφίου, η επαγγελματική του επάρκεια, η ύπαρξη υποδομών και η καλή φήμη.

Αναφορικά με τις άδειες, που είναι και το επίμαχο σημείο για την απεργία που πραγματοποιούν οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ στο νομοσχέδιο προβλέπεται μια μεταβατική περίοδος τριών ετών, κατά την οποία απελευθερώνεται η έκδοση αδειών, ενώ η ειδική εισφορά μειώνεται σταδιακά σε τρεις φάσεις και συγκεκριμένα 30% από την 1.1.2011, 35% από την 1.1.2012 και 35% από την 1.1.2013 και τελικά μηδενίζεται. Είναι επίσης η πρώτη φορά που καθορίζεται το ύψος της αδείας ενός φορτηγού.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Ρέππας διευκρίνισε ότι η αξία των αδειών που υπάρχουν σήμερα θα μπορεί να κατατεθεί ως κεφάλαιο στην εταιρία που θα δημιουργηθεί, ενώ πρόσθεσε ότι μέχρι τώρα οι άδειες χορηγούντο σε πρόσωπα, ενώ στο εξής θα ανήκουν σε εταιρίες.

Σχολιάζοντας τις κινήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι είναι αναφαίρετο το δικαίωμα της απεργίας, προσθέτοντας ωστόσο ότι ο καθένας θα πρέπει να αντιληφθεί ότι υπάρχουν και υποχρεώσεις έναντι της κοινωνίας.

Σχετικά με τις ελλείψεις που μπορεί να παρατηρηθούν στα πρατήρια υγρών καυσίμων συνέστησε ψυχραιμία και υπενθύμισε, πως οι εταιρίες πετρελαιοειδών έχουν δικά τους οχήματα που μπορούν να προμηθεύσουν τα πρατήρια.

Κατέστησε δε σαφές ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, αν και απέκλεισε το ενδεχόμενο επιστράτευσης, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση ακολουθεί πάντα τις δημοκρατικές διαδικασίες. Κάλεσε επίσης τους επαγγελματίες, να διαβάσουν καλά το νομοσχέδιο και να καταλάβουν πως είναι προς το συμφέρον τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: