Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Κυριακή 1 Αυγούστου 2010

Συμβουλές για χώρους εστίασης και αναψυχής

ΑΠΟ ΤΗΝ Ε.Π.Κ.ΧΑΝ

31.07.2010

Συμβουλές για χώρους εστίασης και αναψυχής, δίνει προς τους καταναλωτές με ανακοίνωσή της, η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων, επειδή, όπως αναφέρει, "τα παράπονα αλλά και τα ερωτήματα κάποιων καταναλωτών φθάνουν καθημερινά στα γραφεία μας, σχετικά με τα διακαιώματα τους γύρω από τα εν λόγω καταστήματα, είναι πολλά".
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ παραθέτει στην ανακοίνωσή της τις παρακάτω συμβουλές:
Τιμοκατάλογοι
1. Ζητάμε πάντα τον τιμοκατάλογο του μαγαζιού, πριν παραγγείλουμε.
2.Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα με βάση το νόμο του ελεύθερουανταγωνισμού που λειτουργεί στην αγορά.
3.Οι τιμοκατάλογοι πρέπει να είναι γραμμένοι υποχρεωτικά στην Ελληνικήγλώσσα και προαιρετικά σε κάποια άλλη.
4. Ένας κατάλογος πρέπει υποχρεωτικά να είναι αναρτημένος στην είσοδοτου καταστήματος.
5. Προσοχή δεν δεχόμαστε καμιά έξτρα επιβάρυνση στην τιμή, πληρώνουμε πάντα την αναγραφόμενη στον τιμοκατάλογο αφού κάνουμε την σχετική αντιπαραβολή.
6. Εάν υπάρχουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη “κατεψυγμένο” ανεξαρτήτως αν είναι μαγειρεμένο ή όχι εκείνη τη μέρα, καθώς και “προμαγειρεμένο” ή “προτηγανισμένο” για φαγητό, όταν αυτούσιο ή το κυρίως μέρος του έχει παρασκευαστεί ή συντηρηθεί στην κατάψυξη πριν μαγειρευτεί τελικά και προσφερθεί στον πελάτη.
7.Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή στα προσφερόμενα φαγητά.
8.Το "κουβέρ" έχει καταργηθεί, ψωμί πληρώνουμε μόνο εάν το έχουμε παραγγείλει και εάν το επιθυμούμε, διαφορετικά το επιστρέφουμε.
Μερίδες
1.Οι μερίδες δεν πρέπει να είναι λιποβαρής, δηλαδή να έχουν βάρος λιγότερο από αυτό που προβλέπει ο νόμος.
Ενδεικτικά αναφέρουμε: κρέας 125 γραμ., ψάρια 125 γραμ., κιμάδες 110 γραμ., λαδερά 255 γραμ., μουσακάς - παστίτσιο 195 γραμ., ζυμαρικά - ρύζι 220 γραμ., σαλάτες αγγουροντομάτα γραμ. 190, σαλάτες ωμές γενικά γραμ. 145 τουλάχιστον, γεμιστά 225 γραμ., φέτα 65 γραμ., άλλα τυριά 55 γραμ., φρούτα: πεπόνι, καρπούζι 570 γραμ., σταφύλια 320 γραμ.
2.Τα ψητά και τα σουβλιστά, που πωλούνται και με το κιλό, ζυγίζονται μαγειρεμένα και το χαρτάκι με το βάρος συνοδεύει την πιατέλα.
3.Τα ψάρια που είναι πάνω από 230 γραμ. ζυγίζονται ωμά, παρουσία του πελάτη, και το χαρτάκι με το βάρος πηγαίνει στο τραπέζι μαζί με το ψάρι.
Νερό και ποτά
Δικαιούμαστε νερό της βρύσης. Αν θέλουμε εμφιαλωμένο, τότε ανοίγεται μπροστά μας, όπως και όλα τ' άλλα ποτά: μπύρες, κρασί, αναψυκτικά.
Λογαριασμός
1. Πριν καθίσετε, αλλά και όταν καθίσετε, διαβάστε τον τιμοκατάλογο και αν κάτι δεν σας αρέσει από τις τιμές, το σέρβις ή ... την καθαριότητα του χώρου, μπορείτε να σηκωθείτε και να φύγετε.
2. Σύμφωνα με την νέα απόφαση του Υπ. Οικονομικών (ΠΟΛ 1081/12.06.2009) οι ιδιοκτήτες καταστημάτων που διαθέτουν στο κοινό οποιοδήποτε είδος τροφής ή ποτού (εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης, ψητοπωλεία, καφετέριες, πιτσαρίες, μπαρ, κλπ) υποχρεούνται από 01.07.2009 να εκδίδουν αποδείξεις λιανικής πώλησης με κάθε σερβίρισμα.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η ρύθμιση κρίθηκε αναγκαία αφού αρκετοί ιδιοκτήτες τέτοιων καταστημάτων παρουσίαζαν ως νόμιμη απόδειξη τα δελτία παραγγελίας, με σκοπό την παραπλάνηση των καταναλωτών και την φοροδιαφυγή.
3. Να ελέγχετε πάντα τον λογαριασμό.
4. Ζητάτε νόμιμες αποδείξεις
Να θυμάστε ότι:
-Οι τιμές των διαφόρων ειδών που θα παραγγείλουμε είναι οι τελικές, και δεν επιτρέπεται καμία προσαύξηση ούτε σ' αυτές, ούτε στον τελικό λογαριασμό.
-Αν πάρουμε χύμα παγωτά, να έχουμε ελέγξει προηγουμένως το χώρο διατήρησής τους, που πρέπει να είναι καθαρός και φροντισμένος. Τα παγωτά εμπορίου πρέπει να διατηρούν αναλλοίωτο το αρχικό τους σχήμα και να μην έχουν ελαττωματική συσκευασία. Πρέπει να ελέγχουμε τις ενδείξεις πριν τα αγοράσουμε και να προσέχουμε για τη δημιουργία κρυστάλλων, είτε πάνω στο παγωτό είτε στα τοιχώματα του ψυγείου, καθώς αυτό είναι σημάδι ψύξης και απόψυξης.
-Προσοχή: Τα καταστήματα μαζικής εστίασης υποχρεούνται στην τήρηση <<Δελτίου Παραπόνων>> σε εμφανές σημείο στην έξοδο του καταστήματος εις τριπλούν, ώστε να συμπληρώνεται από τον καταναλωτή εφόσον έχει παράπονο και να αποστέλλεται στην αρμόδια Νομαρχιακή Υπηρεσία. Όταν επισκεπτόμαστε το κυλικείο ενός γηπέδου, νοσοκομείου, αρχαιολογικού χώρου, μιας πλαζ που ανήκει σε δήμο ή στο δημόσιο, του αεροδρομίου, πλοίου, ΚΤΕΛ, , ενός θεάτρου ή κινηματογράφου, θα πρέπει να γνωρίζουμε τα εξής:
-Πρέπει να υπάρχουν αναρτημένοι τιμοκατάλογοι σε εμφανή σημεία στους οποίους θα αναγράφονται με ευκρίνεια όλα τα προς πώληση είδη και οι τιμές τους
-Ο καταναλωτής πρέπει να λαμβάνει απόδειξη ταμειακής μηχανής και να ελέγχει τις αναγραφόμενες τιμές με τις τιμές των τιμοκαταλόγων -Προσοχή τα παρακάτω είδη είναι σε διατίμηση. Πρέπει υποχρεωτικά να υπάρχουν στους ανωτέρω χώρους.
Ο καταναλωτής να επιμένει να λαμβάνει τα προϊόντα αυτά στις τιμές της διατίμησης:
Εμφιαλωμένο νερό 500ml έως 0,50 ευρώ
Εμφιαλωμένο νερό 750ml έως 0,70 ευρώ
Τοστ με ζαμπόν + τυρί έως 1,80 ευρώ
Σάντουιτς με ζαμπόν + τυρί έως 1,70 ευρώ
Ελληνικός καφές (μονός) έως 1,60 ευρώ
Καφές φίλτρου γαλλικός (μονός) έως 1,60 ευρώ
Καφές εσπρέσσο (μονός) έως 1,70 ευρώ
Καφές στιγμιαίος(φραπέ μονός) έως 1,60 ευρώ
Τσάϊ σε ρόφημα έως 1,60 ευρώ
Οι παραπάνω τιμές είναι τελικές. Ισχύουν μόνο γι' αυτούς που σερβίρονται όρθιοι στο κυλικείο και όχι για όσους κάθονται και δίνουν παραγγελία σε σερβιτόρο.
Η τιμή του καφέ δεν διαφέρει με την προσθήκη γάλακτος.
Επειδή κάποιοι καταναλωτές μας έχουν παραπονεθεί για κάποιες πρακτικές που συμβαίνουν σε αναψυκτήρια δηλ. ανακυκλώνονται οι αποδείξεις όταν οι καταναλωτές τις αφήνουν εφιστούμε την προσοχή μας αφενός να παίρνουμε τις αποδείξεις αφετέρου να κοιτάζουμε την ώρα που τυπώθηκε από την ταμειακή μηχανή και σε περίπτωση διαφοράς να το επισημαίνουμε στο κατάστημα (κανείς δεν δικαιούται να αποκρύπτει έσοδα εις βάρος της οικονομίας της χώρας μας).
Για οποιαδήποτε καταγγελία μπορείτε να απευθύνεστε στο Γραφείο Προστασίας του Καταναλωτή της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ και στο τηλέφωνο 2821092666
ΠΗΓΗ ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: