Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Ρύθμιση οφειλών

ΓΙΑ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

Ρύθμιση οφειλών

Φουντουλάκη Ελένη | 28-10-2010
'Ανάσα' σε υπερχρεωμένους ιδιώτες πρόκειται να δώσει ο νόμος για τη ρύθμιση οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων προσφέροντας μια δεύτερη ευκαιρία σε ιδιώτες (εκτός εμπόρους), που έχουν αποδεδειγμένη μόνιμη αδυναμία να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους.
Στο πλαίσιο αυτό η  Γενική Γραμματεία  Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης σε συνεργασία με την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων και τον Δικηγορικό Σύλλογο του Νομού διόρισε δικηγόρους, ώστε στο πρώτο στάδιο της εφαρμογής, δηλαδή κατά την υποβολή των αιτήσεων στις Τράπεζες για τον συμβιβασμό, να εξυπηρετούν τους πολίτες αφιλοκερδώς.
Τη δαπάνη που προκύπτει -μόνο κατά την πρώτη φάση της ρύθμισης- θα καλύπτει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης με κονδύλια του ΕΣΠΑ.
Ήδη στα Χανιά ο Δικηγορικός Σύλλογος Χανίων διόρισε γι’ αυτό τον σκοπό δέκα δικηγόρους προκειμένου να εξυπηρετούν υπερχρεωμένους πολίτες.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Χανίων κ. Δημήτρης Ποντικάκης 'ο νόμος για τη ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων επιδιώκει να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία στους υπερχρεωμένους πολίτες (ιδιώτες και όχι τους εμπόρους), που έχουν αποδεδειγμένη μόνιμη αδυναμία να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους. Ο νόμος αυτός μπορεί να βοηθήσει τους καταναλωτές. Σε συνεργασία με την πρόεδρο της Ένωσης Καταναλωτών Χανίων κα Μελάκη αποφασίσαμε να ενημερώσουμε τους πολίτες για το τι μπορούν να κάνουν και να έχουν τις ευεργετικές διατάξεις αυτού του νόμου και να καταφέρουν μια ρύθμιση που θα τους βοηθήσει να αποπληρώσουν τα χρέη τους'.
Ο κ. Ποντικάκης εξήγησε πως ο σχετικός νόμος χωρίζεται σε δύο στάδια. 'Πριν δύο μήνες ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης, κ. Σπυράκος, επικοινώνησε με όλους τους Δικηγορικούς Συλλόγους της Ελλάδας. Ο ίδιος ζήτησε τη συνδρομή δικηγόρων, έτσι ώστε στο πρώτο στάδιο της εφαρμογής, δηλαδή κατά την υποβολή των αιτήσεων στις Τράπεζες για συμβιβασμό, οι κατά τόπους Σύλλογοι να διορίζουν κάποιους δικηγόρους, οι οποίοι θα εξυπηρετούν τους πολίτες αφιλοκερδώς, χωρίς αμοιβή και την όποια δαπάνη προκύπτει θα την καλύπτει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης με κονδύλια του ΕΣΠΑ'.
Σύμφωνα με τον κ. Ποντικάκη άμεση ήταν η ανταπόκριση του Δικηγορικού Συλλόγου Χανίων που διόρισε δέκα δικηγόρους, οι οποίοι θα δέχονται τους καταναλωτές, δίνοντας συμβουλές και θα αναλαμβάνουν να συντάσσουν αιτήσεις προς τις Τράπεζες με όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την πρώτη φάση της εφαρμογής του νόμου.
Κατά την πρώτη φάση εφαρμογής του νόμου ο οφειλέτης υποβάλλει αίτηση (μέσω του αρμόδιου δικηγόρου ή μέσω της Ένωσης Καταναλωτών) στην Τράπεζα που οφείλει, στην οποία θα αναφέρει όλα τα δάνεια που χρωστάει. Ουσιαστικά πρόκειται για μια διαδικασία πτώχευσης ιδιώτη. Στη συνέχεια η Τράπεζα επεξεργάζεται την αίτηση του πολίτη, γίνεται περισυλλογή στοιχείων, ώστε να εξυπηρετούνται σύμμετρα όλοι οι πιστωτές.

Οι ρυθμίσεις του νόμου
Στις ρυθμίσεις του νόμου υπάγονται όλα τα φυσικά πρόσωπα, καταναλωτές και επαγγελματίες, με εξαίρεση τους εμπόρους, οι οποίοι όμως έχουν από την υφιστάμενη νομοθεσία τη δυνατότητα να προσφύγουν στη διαδικασία του πτωχευτικού κώδικα.
Κατά τη δεύτερη φάση συντάσσεται αίτηση από τον δικηγόρο ή από την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών προς τον Ειρηνοδικείο της Περιφέρειας της κατοικίας του οφειλέτη. Στη συνέχεια αρχίζει η διαδικασία του δικαστικού συμβιβασμού, εφόσον είναι εφικτό να γίνει.
'Οι ιδιώτες που είναι υπερχρεωμένοι μπορούν να αποτανθούν είτε στους ιδιώτες δικηγόρους που όρισε ο Δικηγορικός Σύλλογος είτε στην Ένωση Καταναλωτών, ενώ η παροχή των υπηρεσιών τους κατά το πρώτο στάδιο των αιτήσεων στις Τράπεζες για τον διακανονισμό θα είναι δωρεάν. Όλοι πρέπει να επωφεληθούν αυτής της ευκαιρίας, έτσι ώστε να μη χάσουν τα ακίνητα και τις περιουσίες τους', επεσήμανε ο κ. Ποντικάκης.
Από την πλευρά της η πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Χανίων, κα Ιωάννα Μελάκη, επεσήμανε τη δύσκολη οικονομική θέση πολλών χρεωμένων ιδιωτών σε όλη την Κρήτη, οι οποίοι έχουν προσφύγει στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Μελάκη μέχρι σήμερα περισσότερα από πεντακόσια άτομα έχουν ζητήσει της βοήθεια της Ένωσης και έχουν καταθέσει φακέλους αιτήσεων για την εξώδικη ρύθμιση.
'Ο νόμος επιδιώκει να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία στους υπερχρεωμένους. Κατά το διάστημα της εξυπηρέτησης του χρέους διαφυλάττεται ένα ελάχιστο επίπεδο οικονομικής διαβίωσης. Ο υπερχρεωμένος καταναλωτής ή επαγγελματίας, εφόσον ανταποκριθεί στη ρύθμιση που θα ορίσει το Δικαστήριο ή σε περίπτωση εξώδικου συμβιβασμού που θα έχει συμφωνήσει με τους πιστωτές, θα αποκτήσει το δικαίωμα για ένα νέο οικονομικό ξεκίνημα στη ζωή του, απαλλασσόμενος από το υπόλοιπο των χρεών του', τόνισε η κα Μελάκη.
ΠΗΓΗ :  ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: