Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Εκατοντάδες οι υπερχρεωμένοι Χανιώτες

Εκατοντάδες οι υπερχρεωμένοι Χανιώτες PDF Εκτύπωση E-mail
28.10.10
trapeza_2.jpgΓράφει ο Ναπολέων Σαραντίδης
 
Εκατοντάδες Χανιώτες έχουν ήδη προσφύγει στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων προκειμένου να ενημερωθούν αλλά και να προχωρήσουν τις διαδικασίες ένταξης στην ρύθμιση για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά σύμφωνα με τον Νόμο3869/2010.
Η Ένωση προστασίας καταναλωτών Χανίων και δέκα δικηγόροι που έχει ορίσει ο Δικηγορικός Σύλλογος Χανίων είναι στην διάθεση όλων των υπερχρεωμένων πολιτών των Χανίων που θέλουν να ρυθμίσουν την εξόφλησή τους και να απαλλαγούν από σημαντικό μέρος όλων των χρεών τους, ληξιπρόθεσμων και μη, εντασσόμενοι στα όσα προβλέπει ο Νόμος.
Χθες στην διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Χανίων Δημήτρης Ποντικάκης και η πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Ιωάννα Μελάκη, κάλεσαν τους πολίτες που μπορούν να ενταχθούν στις ρυθμίσεις του Νόμου, να το κάνουν άμεσα εκμεταλλευόμενοι αυτή την τελευταία ευκαιρία ρύθμισης των χρεών τους. Όπως εξήγησε ο κ. Ποντικάκης η διαδικασία που προβλέπεται από τον Νόμο έχει δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο με την δωρεάν συνδρομή της Ένωσης προστασίας καταναλωτών (που είναι ο αρμόδιος φορέας που ορίστηκε από την Γ.Γ.Καταναλωτή) και των δικηγόρων που έχουν οριστεί, επιδιώκεται η έγκριση από μια τράπεζα της ρύθμισης όλων των χρεών από τον ενδιαφερόμενο πολίτη.  Με απλά λόγια, ο ενδιαφερόμενος πολίτης θα πρέπει να κάνει αιτήσεις στις τράπεζες όπου έχει τα χρέη και να ζητά αντίγραφα λογαριασμών και συμβάσεων δανείων (π.χ. καταναλωτικά, στεγαστικά δάνεια, πιστωτικές κάρτες κλπ). Στην συνέχεια με τις βεβαιώσεις αυτές καταθέτει αίτηση σε μια τράπεζα από την οποία θα ζητά την συνολική ρύθμιση όλων των οφειλών του και θα προτείνει το πώς θα μπορεί να εξοφλήσει αυτά τα χρέη. Εάν η τράπεζα απαντήσει θετικά τότε η διαδικασία θεωρείται επιτυχής και όλα καλά.
Εάν όμως δεν επιτευχθεί η εξωδικαστική αυτή διαδικασία,  τότε προβλέπεται το δεύτερο στάδιο με προσφυγή στο Ειρηνοδικείο.
«Όλοι οι ιδιώτες που είναι υπερχρεωμένοι να αποταθούν είτε στους δικηγόρους που όρισε ο σύλλογος , θα υπάρχει μια κατάσταση με τα ονόματα, ενώ η παροχή των υπηρεσιών στην εξωδικαστική διαδικασία θα είναι δωρεάν, είτε στην Ένωση Καταναλωτών όπου και εκεί θα είναι δωρεάν η παροχή των υπηρεσιών» είπε ο κ.Ποντικάκης τονίζοντας πως « όλοι πρέπει να επωφεληθούν αυτής της ευκαιρίας, να κάνουν μια προσπάθεια και πιστεύω ότι οι περισσότεροι θα τύχουν ρύθμισης ούτως ώστε να μην χάσουν τα ακίνητά τους καθώς προβλέπει ο Νόμος και για τα ακίνητα...»
Βέβαια διευκρινίστηκε πως επί αμοιβή ο άμεσα ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθυνθεί και στον προσωπικό του δικηγόρο.
Από την πλευρά της η κα Μελάκη επεσήμανε πως ήδη 400-500 πολίτες έχουν απευθυνθεί στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων οι υποθέσεις των οποίων βρίσκονται σε διάφορα στάδια
Τι επιδιώκει ο νόμος;
Να δώσει μία δεύτερη ευκαιρία στους υπερχρεωμένους πολίτες που έχουν αποδεδειγμένη μόνιμη αδυναμία να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους και οι οποίοι μπορούν να ρυθμίσουν την εξόφλησή τους και να απαλλαγούν από σημαντικό μέρος όλων των χρεών τους, ληξιπρόθεσμων και μη, εφόσον εξυπηρετήσουν για τέσσερα έτη με βάση το εισόδημα τους ένα μέρος αυτών που καθορίζεται από το Δικαστήριο. Κατά το διάστημα της εξυπηρέτησης του χρέους διαφυλάττεται ένα ελάχιστο επίπεδο οικονομικής διαβίωσης. Ο υπερχρεωμένος καταναλωτής ή επαγγελματίας, εφόσον ανταποκριθεί στη ρύθμιση που θα ορίσει το δικαστήριο ή σε περίπτωση εξώδικου συμβιβασμού θα έχει συμφωνήσει με τους πιστωτές , θα αποκτήσει το δικαίωμα για ένα νέο οικονομικό ξεκίνημα στη ζωή του, απαλλασσόμενος από το υπόλοιπο των χρεών του.
Ποιοι υπάγονται στις ρυθμίσεις του νόμου;
Όλα τα φυσικά πρόσωπα, καταναλωτές και επαγγελματίες, με εξαίρεση τους εμπόρους, οι οποίοι όμως έχουν από την υφιστάμενη νομοθεσία τη δυνατότητα να προσφύγουν στη διαδικασία του πτωχευτικού κώδικα.
Ποια χρέη αφορά;
Όλα τα χρέη, ληξιπρόθεσμα και μη ληξιπρόθεσμα, με εξαίρεση οφειλές από αδικοπραξία που διαπράχθηκε με δόλο, διοικητικά πρόστιμα, χρηματικές ποινές, οφειλές από φόρους και τέλη προς το Δημόσιο και εισφορές προς τους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης. Δεν υπάγονται επίσης σε ρύθμιση οφειλές που έχουν αναληφθεί το τελευταίο έτος πριν την υποβολή της αίτησης ρύθμισης. Στην τελευταία δηλαδή περίπτωση ο οφειλέτης, εφόσον επιθυμεί να ρυθμίσει και αυτές τις οφειλές θα πρέπει να περιμένει να παρέλθει ένα έτος από τότε που αναλήφθηκαν για να υποβάλει την αίτηση.
Πότε οι οφειλέτες μπορούν να υπαχθούν σε ρύθμιση;
Όταν έχουν περιέλθει σε μόνιμη αδυναμία πληρωμής ληξιπρόθεσμων χρηματικών οφειλών. Προϋπόθεση να μην έχει συμβεί αυτό δόλια. Επισήμανση: Ο οφειλέτης μπορεί να αξιοποιήσει τον νόμο για τη ρύθμιση χρεών και απαλλαγή μόνο μία φορά στη ζωή του.
Πριν την υποβολή της αίτησης στο δικαστήριο, ο οφειλέτης υποχρεούται να κάνει προσπάθεια εξωδικαστικού συμβιβασμού με τους πιστωτές. Στην προσπάθεια αυτή μπορούν να τον βοηθήσουν ο Συνήγορος του Καταναλωτή ή η Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού που λειτουργεί ήδη σε κάθε νομαρχία ή Ένωση Καταναλωτών που έχει εγγραφεί στο σχετικό Μητρώο που τηρείται στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή ή ο Μεσολαβητής Τραπεζικών Επενδυτικών Υπηρεσιών ή δικηγόρος.
Συμφέρει τα μέρη ο συμβιβασμός;
Αν ένας συμβιβασμός συμφέρει τα μέρη (οφειλέτη και δανειστές), ασφαλώς εξαρτάται από το περιεχόμενό του και αυτό θα το κρίνουν τα ίδια, και ιδίως οι οφειλέτες, με βάση τις δυνατότητες που έχουν. Υπάρχουν πάντως σημαντικοί λόγοι και κίνητρα τόσο για τους οφειλέτες όσο και για τους πιστωτές για να αξιοποιήσουν τη φάση του εξώδικου συμβιβασμού. Ενδεικτικά: Για τους οφειλέτες: Μπορούν να επιτύχουν πιο ευέλικτη ρύθμιση αποπληρωμής του χρέους, να μειώσουν το όποιο κόστος ή την όποια ανασφάλεια για την έκβαση της διαδικασίας, να αποφύγουν μειονεκτήματα και περιορισμούς της δικαστικής ρύθμισης (όπως λ.χ. την μακρόχρονη παραμονή στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ, τη δημοσιότητα της υπαγωγής σε ρύθμιση, περιορισμούς στην υποβολή νέας αίτησης, καθώς το δικαίωμα ρύθμισης και απαλλαγής από τα χρέη δίνεται μία μόνο φορά, την τήρηση αυξημένων υποχρεώσεων, κ.ά). Για τους πιστωτές: Μπορούν να επιτύχουν την ταχύτερη έναρξη αποπληρωμής του χρέους, να αποκομίσουν ομοίως οφέλη μέσα από την ευέλικτη αποπληρωμή του, να επιτύχουν την εξυπηρέτηση μεγαλύτερου ποσοστού χρέους από αυτό το οποίο θα επιτύγχαναν στο δικαστήριο, να επιτύχουν εξασφαλίσεις από τρίτα πρόσωπα κ.ά.
Πάντως πρέπει να επισημανθεί πως στην πλειοψηφία των περιπτώσεων αναμένεται να μην έχει αίσιο τέλος ο εξωδικαστικός διακανονισμός , καθώς οι περισσότερες εκ των τραπεζών είτε θα τον αρνηθούν, είτε θα επιδιώξουν την προώθηση δικών τους ρυθμίσεων στους πελάτες τους. Έτσι θεωρείται βέβαιο πως πολλοί θα προσφύγουν στα Ειρηνοδικεία , όπου - επι πληρωμή των δικηγόρων - θα προσπαθήσουν να πετύχουν την ρύθμιση των χρεών τους.
  πηγή:Νέος Κήρυκας

Δεν υπάρχουν σχόλια: